Προτάσεις από το νηπιαγωγείο για δημιουργική απασχόληση

Αγαπητοί γονείς,

Όλοι μας-μικροί και μεγάλοι-προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στο κυρίαρχο νέο περιβάλλον, στη νέα καθημερινότητα, στην αλλαγή της ρουτίνας μας. Το «Μένουμε σπίτι» ας είναι η ευκαιρία μας να γνωριστούμε καλύτερα με τα παιδιά μας, να επικοινωνήσουμε, να αλληλεπιδράσουμε. Το παιδί μας οδηγεί…

Ας καλλιεργήσουμε λοιπόν μέσα από … το παιχνίδι, το παραμύθι, το τραγούδι, τη ζωγραφική, τη μαγειρική, το άπλωμα των ρούχων … ικανότητες-δεξιότητες όπως περιμένω τη σειρά μου, κατανοώ και εκτελώ εντολές, μαθαίνω νέες λέξεις, γράφω και σκέφτομαι λογικά-μαθηματικά, εκφράζομαι! Παρακάτω επισυνάπτεται υλικό για τη δημιουργική απασχόληση του παιδιού σας.

Είμαστε όλοι στη διάθεσή σας με περίσσεια αγάπη!

Οι νηπιαγωγοί, το Ειδικό Βοηθητικό και Εκπαιδευτικό Προσωπικό

Υπενθυμίζουμε το e-mail του Νηπιαγωγείου:  mail@1nip-eid-koryd.att.sch.gr       

 

  • Φύλλα εργασίας



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

  • Μπορείτε να παρακολουθήσετε το κουκλοθέατρο της νηπιαγωγού Βάσως Παρτσαλάκη στο σύνδεσμο:

              Ο δράκος μπήκε καραντίνα

Πρωταγωνιστές στο βίντεο αυτό είναι ένας δράκος και ο φίλος του ο πελεκάνος, ο Πελέ, που συζητούν στο κάστρο του δράκου «τι είναι τελικά αυτός ο κορονοϊός». Κατά τη διάρκεια της παράστασης μικροί και μεγάλοι έχουν τη δυνατότητα να μάθουν πώς μεταδίδεται ο ιός καθώς και ότι είναι ανάγκη να ακολουθήσουν τους κανόνες που έχουν οριστεί «αν αγαπούν τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους».

  • Ας μιλήσουμε για τα χρώματα … στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε διάφορες δραστηριότητες για να μάθουν ή να θυμηθούν τα παιδιά τα χρώματα:

Εκμάθηση χρωμάτων

Κατασκευές και δραστηριότητες για χρώματα

12 απλές δραστηριότητες για να μάθουμε τα χρώματα

και ένα παραμύθι για τα χρώματα

  • Η σχολική μας νοσηλεύτρια Στέλλα Συρίγου σας προτείνει:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

  • Μιας και ήρθε η Άνοιξη, ας μάθουμε για τη ζωή της όμορφης πεταλούδας



Λήψη αρχείου

  • Κατασκευή με όσπρια



Λήψη αρχείου

  • Ας δυναμώσουμε τα χέρια μας



Λήψη αρχείου

  • Εκμάθηση χρήσης τουαλέτας – Δημιουργικά παιχνίδια



Λήψη αρχείου

  • Η λογοθεραπεύτρια Βραχουλάκη Στέλλα σας προτείνει



Λήψη αρχείου

  • Φτιάξτε κουλουράκια για το Πάσχα



Λήψη αρχείου

  • Πασχαλινές κατασκευές



Λήψη αρχείου

  • Πασχαλινά παιχνίδια στο διαδίκτυο



Λήψη αρχείου

 

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε τόσο να δείτε και να διαβάσετε πολλά παραμύθια με τα παιδιά σας όσο και να παίξετε διαδραστικά παιχνίδια καλλιεργώντας συγχρόνως πολλές δεξιότητες!

http://www.paramithakia.gr/category/aisopou-mythoi

http://www.mikrapaidia.gr/ccs0/

https://prwtokoudouni.weebly.com/nuetapiiotaalphagammaomegagammaepsiloniotaomicron1.html

 

Επίσης, η Κάρμεν Ρουγγέρη «χαρίζει» στα παιδιά την παράσταση Το Βαλς με τα παραμύθια! Απολαύστε την στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.infokids.gr/i-karmen-rouggeri-xarizei-sta-paidi/

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

  • Σημασία δεν έχει το παιχνίδι αυτό καθαυτό αλλά ο τρόπος που το παίζεις: προσπαθούμε να αποφύγουμε το στερεοτυπικό, μονότονο και μοναχικό παιχνίδι
  • Παίζουμε μαζί, δυαδικό παιχνίδι, παιχνίδι αλληλεπίδρασης, ακόμα και όταν παίζουμε πχ με τα τουβλάκια
  • Δεν δεχόμαστε την εύκολη παραίτηση, επιμένουμε σε ένα παιχνίδι που τον δυσκολεύει, τον ενθαρρύνουμε να συνεχίσει
  • Καθόμαστε απέναντι του και τα πρόσωπα μας είναι στο ίδιο επίπεδο
  • Προσπαθούμε να τραβάμε την προσοχή του σε κάτι με το βλέμμα, με το δείξιμο
  • Σταματάμε επίτηδες ένα παιχνίδι που του αρέσει για  να τον /την προκαλέσουμε να μας ζητήσει να το ξαναπαίξουμε με βλέμμα, νεύμα
  • Ενθαρρύνουμε εναλλαγή δραστηριοτήτων  με απόσπαση προσοχής και κίνητρο (πχ έλα να βάλουμε όλα τα μικρά αυτοκινητάκια μέσα στο μπλε κουτί, έτσι θα έχουμε χρόνο μετά να παίξουμε με τα σχήματα)
  • Εναλλάσσουμε πνευματικά με κινητικά παιχνίδια
  • Δεν φορτώνουμε το παιδί με πολλά παιχνίδια . Για τουλάχιστον 10 λεπτά κάθε μέρα, καθόμαστε μαζί του, στο πάτωμα με ένα παιχνίδι και παίζουμε, προσπαθώντας να κρατήσουμε την προσοχή του. Εκείνη την ώρα, τηλεοράσεις, τηλέφωνα ή άλλες συζητήσεις δεν μας αποσπούν.

ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:

Δεν καταπιέζουμε το παιδί, ξεκινάμε με τα παιχνίδια που του αρέσουν. Έτσι π.χ. αν το παιδί μας βρίσκει χαρά να παίζει με:

Πάζλ, ενσφηνώματα:

α)      να χρησιμοποιούν διαφορετικά σχήματα και χρώματα

β)      να περιγράφουν μια ιστορία με αρχή-μέση –τέλος

γ)      να έχουν πρόσωπα που εκφράζουν διάφορα  συναισθήματα

δ)      τα ενσφηνώματα να είναι πάνω  σε κυλιόμενα σύρματα για να εξασκούμε τη λεπτή κίνηση του παιδιού

ε)      να κρατάμε εμείς τα κομμάτια στο χέρι  μας για να τα ενθαρρύνουμε να μας τα δείχνουν ή να επιλέγουν μεταξύ δυο κομματιών το κατάλληλο, να λένε «θέλω…»

-κυκλικά, αντικείμενα, σβούρες:

α)      να βγάζουν μουσική

β)      να αποφεύγουμε να είναι πολλά

-κουτάλες και  κουζινικά:

α)      μαγειρέψτε μαζί

β)      συμβολικό παιχνίδι: ταΐστε κουκλάκια, ζωάκια

γ)      λεπτή κίνηση: παίξτε με το ζυμάρι

δ)      αισθητηριακά προβλήματα: να βουτήξει τα χεράκια μέσα σε μπολ με άβραστα όσπρια και να βρει εκεί μέσα κρυμμένα μικρά παιχνίδια, να διακρίνει μεγέθη και χρώματα, να γλύψει τα δακτυλάκια και τα χειλάκια όταν λερωθεί

ε)      περνά κορδόνι μέσα από πολύχρωμα ζυμαρικά

στ)    παιχνίδι ρόλων: δήθεν είμαστε στο εστιατόριο, δήθεν στο σουπερμάρκετ, δήθεν κάνουμε πάρτι γενεθλίων, πικ νικ

-Ζωάκια:

α)      βιβλία με τα είδη αυτά σε ιστορία που τη διαβάζουμε μαζί και του κάνουμε ερωτήσεις για το τι θα γίνει παρακάτω ή πώς ένιωσε το ζωάκι και γιατί κτλ

β)      τραγουδάκια για τα ζώα αυτά, με νεύματα

γ)      μαθαίνουμε να διαβάζουμε (βιβλία με την εικόνα και από κάτω τη λέξη), να μετράμε (πόσα σκυλάκια βλέπεις), να ζωγραφίζουμε (έλα να φτιάξουμε μαζί την ουρά του δεινόσαυρου)

δ)      φτιάχνουμε δαχτυλοκουκλάκια με τα αγαπημένα ζωάκια και παίζουμε ιστορία-παιχνίδι ρόλων

– βρύσες και το σαπούνι:

α)      παίζουμε με παιχνίδια που βγάζουν φούσκες προσπαθώντας να ενισχύσουμε  τη  βλεμματική επαφή του/της μαζί μας

β)      καθώς παίζουμε με το νερό μπροστά στον καθρέφτη του μπάνιου  ή μέσα στη μπανιέρα, μαθαίνουμε μάτια, μύτη, στόμα, αυτιά

  • παιχνίδι με τη μπάλα για να ενισχύσουμε και τη βλεμματική επαφή με τον συμπαίκτη, παιχνίδι προσποίησης (πετά σαν αεροπλάνο, πηδά σαν καγκουρό κτλ), κρυφτό, κυνηγητό, μουσική, χορός.

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΜΑΣ

Οι κανόνες υγιεινής για τον κορονοϊό είναι οι εξής:

  • Πλένουμε συχνά και σχολαστικά τα χέρια μας με σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα.
  • Όταν βήχουμε ή φταρνιζόμαστε, καλύπτουμε το στόμα και τη μύτη μας με τον αγκώνα ή ένα χαρτομάντηλο και πλένουμε αμέσως μετά τα χέρια μας.
  • Απορρίπτουμε το χαρτομάντηλο, αμέσως μετά τη χρήση, σε κλειστό κάδο.
  • Αποφεύγουμε τις κοντινές επαφές όταν παρουσιάζουμε συμπτώματα κρυολογήματος (όπως βήχα, πυρετό, καταρροή, πονόλαιμο) ή με άτομα που παρουσιάζουν αυτά τα συμπτώματα.
  • Αν παρουσιάζουμε συμπτώματα πυρετού, βήχα ή δυσκολίας στην αναπνοή και έχουμε ταξιδιωτικό ιστορικό σε πληττόμενη περιοχή, επικοινωνούμε με το γιατρό μας ή με τον ΕΟΔΥ (τηλ. 2105212054) και παραμένουμε σπίτι μας.
  • Αν παρουσιάζουμε συμπτώματα κατά τη διάρκεια ταξιδιού, ενημερώνουμε αμέσως το πλήρωμα και αναζητούμε ιατρική βοήθεια.
  • Πλένουμε τα χέρια μας: όταν μαγειρεύουμε, όταν φροντίζουμε ασθενείς, όταν ερχόμαστε σε επαφή με ζώα.
  • Εμπιστευόμαστε τους ειδικούς και τους επιστήμονες για την πληροφόρησή μας.

https://www.news247.gr/ygeia/koronoios-kanones-ygieinis-prepei-tiroyme.7591553.html

Σωστό πλύσιμο χεριών

Το επιμελές πλύσιμο των χεριών διαρκεί τουλάχιστον 20¨. Χρειάζεται χλιαρό νερό και σαπούνι, τρίβοντας την επάνω επιφάνεια των χεριών, ανάμεσα στα δάχτυλα, στο επάνω μέρος των δαχτύλων, την παλάμη και τους καρπούς.  Μετά το τέλος, συστήνεται πολύ καλό στέγνωμα των χεριών με τη χρήση χειροπετσέτας μιας χρήσης.

Πηγή: World Health Organization, WHO

Το πιο σημαντικό όλων για την προστασία από τον κορονοϊό είναι η σωστή προσωπική υγιεινή που αφορά το σχολαστικό πλύσιμο των χεριών, αλλά και την αποφυγή επαφής των χεριών με το πρόσωπο. Επιπλέον, οι σωστοί χειρισμοί στην κουζίνα, αποτρέπουν την επιμόλυνση των τροφών.

Πρακτικές Υγιεινής Τροφίμων

  • Πριν πλύνετε τα φρούτα και τα λαχανικά πλένετε πάντα καλά τα χέρια σας, όπως ήδη αναφέραμε παραπάνω.
  • Πλύνετε τα φρούτα και τα λαχανικά με άφθονο τρεχούμενο νερό, ακόμα και τα φρούτα που δεν τρώμε την φλούδα τους, γιατί όταν κοπούν μπορεί να μεταφερθούν με το μαχαίρι χημικές ουσίες ή μικροοργανισμοί από την εξωτερική επιφάνεια στο εσωτερικό του φρούτου.
  • Δεν χρησιμοποιούμε σαπούνι για το πλύσιμο των φρούτων και των λαχανικών, γιατί μπορεί να απορροφηθεί από τους πόρους που υπάρχουν στην φλούδα των φρούτων ή να μείνουν υπολείμματα σαπουνιού πάνω στα λαχανικά, τα οποία δεν πρέπει να καταναλωθούν.
  • Τα φυλλώδη λαχανικά, όπως το μαρούλι και το λάχανο, πριν πλυθούν, αφαιρούνται τα εξωτερικά τους φύλλα και όσα φύλλα φαίνονται χαλασμένα και τα πλένονται σχολαστικά με άφθονο τρεχούμενο νερό.
  • Είναι καλύτερο να πλένονται τα φρούτα και τα λαχανικά αμέσως πριν καταναλωθούν ή πριν μαγειρευτούν. Μπορούν επίσης να αποθηκευτούν πλυμένα και να τα στεγνώσετε καλά με μία καθαρή πετσέτα ή χαρτί κουζίνας.

https://www.mednutrition.gr/info/syntaktiki-omada/250-paris-papaxristos

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δρ. Έφη Αυτιά – Βαλιαντζα.

1) Σταματήστε τη ζάχαρη. Βυθίζει το ανοσοποιητικό σε λήθαργο. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα αναψυκτικά αλλά και για τους χυμούς εμπορίου.

2) Ελαττώστε την ημερήσια κατανάλωση θερμίδων ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ. Λιγότερο φαγητό καλύτερη αντίδραση στην νόσο.

3) Καταναλώστε δύο φρέσκα ΦΡΟΥΤΑ την ημέρα, άφθονες ωμές ΣΑΛΑΤΕΣ σε διάφορα χρώματα, λίγους ώμους ανάλατους ξηρούς καρπούς.

4) ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ για ένα διάστημα τα γαλακτοκομικά κυρίως το γάλα και το γιαούρτι. Φαίνεται να προάγουν τις φλεγμονές.

5) ΜΕΙΩΣΤΕ το κρέας και αυξήστε το ψάρι. Καταναλώστε όσο το δυνατόν περισσότερο ΩΜΕΣ τροφές και καταργείστε εντελώς τις τηγανιτές.

6) Όσο και αν ο παππούς σας έλεγε το αντίθετο το οινόπνευμα καταρρακώνει το ανοσοποιητικό. ΜΕΙΩΣΤΕ το.

7) ΑΥΞΗΣΤΕ το νερό έτσι που κανένας ιός να μην σας βρει αφυδατωμένους. Κάνει διαφορά.

 8) Χρησιμοποιήστε στη διατροφή σας ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ όπως κουρκουμά, τζίντζερ, κανέλα Κευλάνης, πιπέρι, μπούκοβο. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό.

9) ΜΕΙΩΣΤΕ δραστικά τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως είναι τα λευκά ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί. Ναι στα όσπρια.

 10) Τέλος φτιάξτε το πρωί ένα κατσαρολάκι με ΑΦΕΨΗΜΑ όπως φασκόμηλο, βαλσαμόχορτο, θυμάρι. Πάρτε το σε ένα θερμός και καταναλώστε τουλάχιστον τρία ποτήρια την ημέρα. Είναι αντιβακτηριδιακό, βλεννολυτικό, ανοσοενισχυτικό.

Επιπροσθέτως:

11) Συχνός ηλιασμός για ανάπτυξη της βιταμίνης D, που είναι εξίσου σημαντική με την βιταμίνη C για το ανοσοποιητικό σύστημα.

12) Περπάτημα, (όχι σε πολυσύχναστα σημεία) άσκηση κάθε είδους, κίνηση και διανοητική άσκηση.

13) Φροντίδα της καλής διάθεσης και της χαράς. Αντίσταση στον πανικό και στον φόβο.

*Το μέλι δεν συμπεριλαμβάνεται στις επιβαρυντικές τροφές.

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ ΜΑΣ

Στοματική-και-ατομική-υγιεινή

 

Βίντεο που μπορείτε να βρείτε είναι:

Για τα δόντια:

https://www.youtube.com/watch?v=pPPDT7OuIag

https://www.youtube.com/watch?v=04wg5Qoixrk

https://www.youtube.com/watch?v=XquHqVcaw8Y

Για το πλύσιμο των χεριών και γενικά ατομική υγιεινή :

https://www.youtube.com/watch?v=2WsooFlS5Vk

https://www.youtube.com/watch?v=ztSvZaGjL5A

https://www.youtube.com/watch?v=NBrXhgylaiI

https://www.youtube.com/watch?v=w4VFf3qnL68

https://www.youtube.com/watch?v=aBYUSVMcHa0

Για τα μέρη του σώματος :

https://www.youtube.com/watch?v=J2s8U2oLy1w

https://www.youtube.com/watch?v=uVS4BoWLtbU

https://www.youtube.com/watch?v=33EvdpJ_whk