2020 – 2021

Τη σχολική χρονιά 2020-21, στο σχολείο μας πραγματοποιούνται τα εξής εγκεκριμένα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων:

 

1. Ο Γύρος του Κόσμου

Συμμετέχουν: 2 τμήματα (M1 και M2)

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δασκαλάκη Ευθαλία, Αντύπα Μαίρη, Μίχα Ασημίνα, Γιώτα Γιαννούλα, Γιαννιού Κατερίνα

Στόχοι: Γνωριμία με τις 6 ηπείρους του πλανήτη, ανάπτυξη προφορικού λόγου (επικοινωνία, λεξιλόγιο, αφήγηση, ερωταποκρίσεις), ανάπτυξη γραπτού λόγου, ανάπτυξη καλλιτεχνικής έκφρασης, αποδοχή της διαφορετικότητας, σύσφιξη ανθρώπινων σχέσεων, διαπροσωπικές σχέσεις, ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, ομαδικότητας, αλληλοβοήθειας και αλληλοσεβασμού, ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων/συμπεριφορών, τήρηση κανόνων, ψυχοκινητική ανάπτυξη, καλλιέργεια και ανάπτυξη φαντασίας.

 

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΗΠΕΙΡΩΝ-ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΚΑΘΕ ΗΠΕΙΡΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΑΣΙΑ

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ – ΕΛΛΑΔΑ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ)

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ – ΙΣΠΑΝΙΑ

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

2. Κλασικοί συνθέτες και κλασικά παραμύθια

Συμμετέχει: 1 τμήμα (M3)

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σταματίου Κατερίνα, Χιώτη Αθηνά

Στόχοι: Μέσα από διάφορες δραστηριότητες, που θα πλαισιώσουν την παρουσίαση τριων κλασικών μουσικών παραμυθιών, τα παιδιά πρόκειται να έρθουν σε επαφή με τους κλασικούς συνθέτες και τα μουσικά όργανα. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα στοχεύει στα ακόλουθα: καλλιέργεια της μουσικής ακρόασης, γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας, αναγνώριση των ηχοχρωμάτων και των μουσικών εννοιών, συντονισμός κινήσεων, καλλιέργεια προφορικού λόγου, εμπλουτισμός λεξιλογίου, συγκέντρωση προσοχής, βελτίωση κατανόησης, καλλιέργεια νοητικού τομέα.

  • Αναπαράσταση της ιστορίας του παραμυθιού “Ο Πέτρος και ο λύκος” με παιχνίδια playmobil.
  • Παραμύθι “Καρυοθραύστης”. Προσέγγιση του παραμυθιού μέσω αφήγησης, προβολής εικόνων, δραματοποίηση με την χρήση αυτοσχέδιων κατασκευών για τους κεντρικούς χαρακτήρες. Τα μουσικά αποσπάσματα του παραμυθιού προσεγίστηκαν μουσικοκινητικα μέσω χορογραφιών (για τις οποίες χρησιμοποιήθηκαν κορδέλες ρυθμικής) και μέσω ρυθμικής συνοδείας με τα όργανα Οrff.
Στην συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ακρόαση αποσπασμάτων του Καρυοθραύστη, κατά την διάρκεια της οποίας τα παιδιά παρακολουθούσαν τον χάρτη ακρόασης του παραμυθιού, ακολουθώντας με το δάχτυλό τους την πορεία της μελωδίας.
Στο τέλος της διδασκαλίας, τα παιδιά κλήθηκαν να αναγνωρίσουν το κάθε μουσικό απόσπασμα από το παραμύθι, επιλέγοντας την εικόνα που αντιστοιχεί σε αυτό.
  • Παραμύθι “Το καρναβάλι των ζώων” του Καμίλ Σεν Σαν. Την αφήγηση του παραμυθιού από τις εκπαιδευτικούς με ταυτόχρονη ακρόαση των μουσικών αποσπασμάτων ακολούθησαν πλήθος διασκεδαστικών δραστηριοτήτων για τα παιδιά. Χρωμάτισαν τα ζωάκια του παραμυθιού, έφτιαξαν αποκριάτικη μάσκα με την μορφή του λιονταριού, έγιναν κοτούλες και προσπάθησαν να ξεπουπουλιαστούν, ψαράκια κάνοντας μπουρμπουλήθρες. Εξασκήθηκαν σε κινητικές δραστηριότητες με τη βοήθεια των μπαλονιών προσπαθώντας να τα κρατήσουν σταθερά ανάμεσα στα σώματα τους. Κινήθηκαν με βαριά βήματα σαν τους ελέφαντες, αλλά και με γρήγορα σαν τα γοργοπόδαρα ζώα του παραμυθιού. Έγιναν καγκουρό κάνοντας κουτσό και μαθαίνοντας την έννοια του “μάρσιπου” με την βοήθεια του μπαλονιού. Τέλος, μιμήθηκαν τον ήχο του Κούκου μαθαίνοντας να τραγουδάνε το τραγούδι του με την βοήθεια του συστήματος Κόνταλυ.

3. Πηγή Ζωής

Συμμετέχουν: 6 παιδιά

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γιώτα Γιαννούλα,  Κάβουρα Σοφία, Λυκίδης Νίκος

Στόχοι: Κινητικές δεξιότητες της τεχνικής της κολύμβησης, δεξιότητες αυτόνομης διαβίωσης, κινητικές δεξιότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες και ικανότητες των παιδιών, κινησιοθεραπευτικές ασκήσεις και τεχνικές για βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης και ανεξαρτησίας των παιδιών στην καθημερινότητά τους, ανάπτυξη ασφάλειας και αυτονομίας στο νερό, μεταφορά ωφελειών στην καθημερινότητα του παιδιού: δύναμη και αντοχή, ελαστικότητα, καρδιοαναπνευστική κατάσταση, πρότυπα κίνησης, κοινωνική προσαρμογή, κοινωνικοποίηση, επικοινωνία, καλλιέργεια τίμιου παιχνιδιού, ομαδικότητας, γνωριμία και τήρηση κανόνων, ευγενής άμιλλας, ηθικών αξιών, διασκέδαση κι έκφραση, γνωριμία με το υγρό στοιχείο ως στοιχείο πολιτισμού.

4. Έλα να παίξουμε 

Συμμετέχουν: 5 τμήματα (Κ1,Κ2,Κ3,Κ4,Κ5)

Υπεύθυνες: Άννα Γιουρέλη, Ελένη Μοσχάμπαρη, Σοφία Παπαδόπουλου, Βάσια Σταθά

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού έχοντας διάθεση για σκανταλιές, παιχνίδια, γέλια και χαρές, ξεκίνησε το καινοτομο πρόγραμμα του: Έλα να παίξουμε. Κάθε μέρα και για μια διδακτική ώρα, συγκεκριμένη ομάδα παιδιών (από το τμήμα που “μπαίνει ” το κάθε ΕΒΠ και τηρώντας αυστηρά όλα τα μέτρα προστασίας για τον covid) συγκεντρώνεται στην αίθουσα του ολοήμερου με σκοπό το παιχνίδι και τη δημιουργία. Το εργαστήρι μας περιλαμβανει: ομαδικά παιχνίδια, δραστηριότητες αυτόνομης διαβίωσης, χειροτεχνίες, κουκλοθέατρο και φυσικά μαγειρική. Στόχος είναι η ενίσχυση της αυτενέργειας, της αυτονομίας, η δημιουργία σχέσεων φιλίας ανάμεσα στα παιδιά. Κι όλα αυτά μέσα από διασκέδαση και με πολύ χαρά!

Κουκλοθέατρο

Εργαστήρι μαγειρικής: Χρωματιστοί μάγειρες! Συνταγή: τυρομπαλάκια!