Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (Ε.Ω.Π.Δ.) του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου περιλαμβάνει οργανωμένες διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητεςεφαρμογή Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.), ελεύθερο ή οργανωμένο παιχνίδι και πρόγευμα, με στόχο την ανάπτυξη επικοινωνιακών, γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.
Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων συντάσσεται με βάση την Υ.Α. 100371/Δ3/15-06-2017 (ΦΕΚ 2103/τΒ ́/19-06-2017).
  • Σύμφωνα με την περ. β της παρ. 3 του άρθρου 2 της ανωτέρω Υ.Α. ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την εφαρμογή του κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος για κάθε τμήμα τάξης ή βαθμίδας: «Η επιλογή του κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος για κάθε τμήμα τάξης ή βαθμίδας, για την οποία λαμβάνονται υπόψη οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών κάθε τμήματος και επιλέγεται εάν θα εφαρμοστεί το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής (Π.Α.Π.Ε.Α.) ή το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) του Δημοτικού Σχολείου αναλόγως ή ένας συνδυασμός των παιδαγωγικών αρχών και των εκπαιδευτικών στόχων των ανωτέρω προγραμμάτων».
  • Σύμφωνα με παρ. 5 του άρθρου 2 της ανωτέρω Υ.Α. σχεδιάζονται και υλοποιούνται Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) για όλους τους μαθητές: «Για όλους τους μαθητές σχεδιάζονται και υλοποιούνται Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.). Για τον σχεδιασμό, τον καθορισμό της κατάλληλης στοχοθεσίας και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων, την παρακολούθηση της υλοποίησης, τη διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση των Ε.Π.Ε. των μαθητών, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, πραγματοποιούνται παιδαγωγικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών των τμημάτων με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που διδάσκουν ή υποστηρίζουν τους συγκεκριμένους μαθητές. Για την σύνταξη των Ε.Π.Ε. των μαθητών λαμβάνονται υπόψη: α) οι γνωματεύσεις και οι εισηγήσεις των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (πλέον ΚΕΔΑΣΥ), β) οι αξιολογήσεις και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π., γ) τα ενδιαφέροντα και οι ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών και δ) οι απόψεις των γονέων, οι οποίοι ενημερώνονται και διατυπώνουν τη γνώμη τους.
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
8:00 – 8:15 15′ Υποδοχή Μαθητών/τριών
8:15 – 9:40 85′ 1η Διδακτική Περίοδος (1η διδακτική ώρα 45′ – 2η διδακτική ώρα 40′)
9:40 – 10:00 20′ Διάλειμμα
10:00 – 11:30 90′ 2η Διδακτική Περίοδος (3η διδακτική ώρα 45′ – 4η διδακτική ώρα 45′)
11:30 – 11:45 15′ Διάλειμμα
11:45 – 12:25 40′ 5η διδακτική ώρα (Εργαστήρια Δεξιοτήτων)
12:25 – 12:35 10′ Διάλειμμα
12:35 – 13:15 40′ 6η διδακτική ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)
13:15 Αποχώρηση Μαθητών

 

Στα πλαίσια του Προγράμματος των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων μπορούν να εφαρμόζονται και Προγράμματα Συνεκπαίδευσης που σχεδιάζονται, εγκρίνονται, υλοποιούνται και αξιολογούνται σύμφωνα με την Υ.Α. 172877/Δ3/17-10-2016 (Β ́ 3561): Οι Διευθυντές/ντριες ή Προϊστάμενοι/νες και οι Σύλλογοι Διδασκόντων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. φροντίζουν για την προώθηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης και συνεργατικών δράσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, καλλιέργειας του σεβασμού στη διαφορετικότητα και ανάδειξης του δικαιώματος για ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση, στην ψυχαγωγία και σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής, των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.