Δημοτικό Σχολείο Διμυλιάς Ρόδου

Ένας ιστότοπος του σχολείου μας!

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΜΥΛΙΑΣ

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

(Πράξη Συλλόγου Διδασκόντων 4/08-10-2021)

 

  • Τι είναι ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του Σχολείου.

Με τον όρο «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του Σχολείου» εννοούμε τους κοινά αποδεκτούς κανόνες λειτουργίας που ορίζουν το πλαίσιο δημιουργίας προϋποθέσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία του Σχολείου ως «Κοινότητας αγωγής»:

  • Προβλέπονται από τους νόμους του Κράτους για την Εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων.
  • Υπαγορεύονται από τις παιδαγωγικές αρχές, τις ιδιαίτερες συνθήκες του Σχολείου και των τοπικών κοινωνιών από τις οποίες προέρχονται οι μαθητές και τις κατά καιρούς αποφάσεις των αρμοδίων Συλλογικών οργάνων
  • Συμβάλλουν στην επίτευξη των πάγιων παιδαγωγικών και κοινωνικών στόχων της σχολικής αγωγής και εκπαίδευσης: την πρόοδο και κοινωνικοποίηση των μαθητών και την υιοθέτηση πανανθρώπινων αξιών (δημοκρατική συνείδηση, αλληλεγγύη, συνεργασία, αμοιβαίος σεβασμός, αλληλοκατανόηση, αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου, τήρηση των συμφωνημένων κανόνων, περιβαλλοντική προστασία, προστασία της υγείας κ. ά.).
  • Αναδεικνύουν και προβάλλουν το έργο του Σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία.

 

  • Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
    1. Αρμόδια για την σύνταξη Σχεδίου και τελικού κειμένου του Κανονισμού ή τροποποίησης αυτού είναι η ορισμένη από το Σύλλογο Διδασκόντων Επιτροπή Εκπαιδευτικών. Η Επιτροπή λαμβάνει υπόψιν, εκτός από τις διατάξεις του Νόμου και τις σχετικές εγκυκλίους των οργάνων Διοίκησης, τις ειλημμένες αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και των Εκπαιδευτικών του Σχολείου και τυχόν προτάσεις των Γονέων που εκφράζονται επίσημα μέσω του Συλλογικού τους φορέα καθώς και προτάσεις της Μαθητικής Κοινότητας.
    2. Το τελικό κείμενο ή οι αναγκαίες κατά καιρούς τροποποιήσεις εγκρίνονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Υποβάλλεται αρμοδίως για ενημέρωση στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στη Σχολική Σύμβουλο. Κοινοποιείται στον Σύλλογο Γονέων και αναρτάται στον ιστότοπο (blog) του Σχολείου.
  • Η ακριβής τήρηση του Κανονισμού αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Δ/νσης του Σχολείου και των Εκπαιδευτικών, καθώς και όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας (Γονέων, μαθητών) ανεξαίρετα.

 

 

  1. ΜΑΘΗΤΕΣ
    • Φοίτηση μαθητών

α) Η φοίτηση των μαθητών σύμφωνα με το Νόμο είναι υποχρεωτική. Η παρεμπόδιση μαθητή για φοίτηση στο Σχολείο ή η στέρηση αυτής διώκεται ποινικά.

β) Για την τακτική φοίτηση των μαθητών είναι υπεύθυνοι οι Γονείς ή οι Κηδεμόνες τους. Με την ελλιπή φοίτηση ή τις χωρίς σοβαρό λόγο απουσίες των μαθητών αναστέλλεται η πρόοδό τους και δυσχεραίνεται το σχολικό έργο. Το Σχολείο είναι υποχρεωμένο σε τέτοιες περιπτώσεις να ελέγχει την αιτία της μη τακτικής φοίτησης, με τον ενδεδειγμένο και νόμιμο τρόπο.

 

ΙΙ. Οι μαθητές γνωρίζουν ότι:

  • Προσέρχονται έγκαιρα στο Σχολείο και παρατάσσονται στην πρωινή συγκέντρωση – προσευχή (08.10) σύμφωνα με τις υποδείξεις του Σχολείου. Οφείλουν να συμμετέχουν με σεβασμό στην προσευχή. Οι αλλόδοξοι μαθητές παρευρίσκονται, σεβόμενοι τη θρησκευτική συνείδηση των υπολοίπων, ανεξάρτητα της μη συμμετοχής τους στην προσευχή. Οι είσοδοι του Σχολείου κλείνουν 10 λεπτά μετά την πρωινή συγκέντρωση (08.20).
  • Περιμένουν τη λήξη της προσευχής στον καθορισμένο τόπο μέσα στο προαύλιο, εφόσον για οποιοδήποτε λόγο καθυστερούν να προσέλθουν.
  • Ακούν προσεκτικά τις πρωινές ανακοινώσεις του Σχολείου για τα διάφορα θέματα
  • Μεταβαίνουν μετά τη λήξη της συγκέντρωσης στις αίθουσές τους με την καθορισμένη σειρά, με τάξη και ηρεμία μαζί με τους Δασκάλους τους και ετοιμάζονται για το μάθημά τους χωρίς να ενοχλούν και να περιφέρονται.
  • Αποδίδουν τον πρέποντα σεβασμό και τιμή προς τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου, στους συμμαθητές τους και τους εργαζόμενους μέσα και έξω από την τάξη ή το Σχολείο. Οι απρεπείς χαρακτηρισμοί και χειρονομίες, οι βίαιες κινήσεις (κλωτσιές, χτυπήματα, φτυσίματα) οι ύβρεις και οι χυδαιολογίες, οι απαξιωτικές εκφράσεις δεν ταιριάζουν με την ιδιότητα του μαθητή˙ προσβάλλουν τον ίδιο και την οικογένειά του και δημιουργούν ανεπιθύμητες εντάσεις στις σχέσεις του με τους Εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές του. Σε κάθε περίπτωση τέτοιας συμπεριφοράς το θέμα τίθεται στο Σύλλογο Διδασκόντων για συζήτηση και λήψη μέτρων, ενημερώνεται η Σχολική Σύμβουλος και καλείται άμεσα ο γονέας για ενημέρωση και συνεργασία.
  • Δεν παρενοχλούν κατά την ώρα του μαθήματος τον Εκπαιδευτικό ή τους συμμαθητές τους με κανέναν τρόπο και για κανένα λόγο. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να ανέχεται την απαράδεκτη συμπεριφορά οποιουδήποτε και να παρεμποδίζεται η πρόοδος στη μάθηση και η ομαλή διεξαγωγή της διδασκαλίας.
  • Τηρούν τα σχολικά εγχειρίδια (διδακτικά βιβλία) – τα οποία χορηγούνται με δαπάνες του Κράτους – και τα λοιπά ατομικά σχολικά είδη, τα οποία προμηθεύονται με δαπάνη των γονέων, σε άριστη κατάσταση. Κάθε φθορά ή απώλεια βαρύνει αποκλειστικά το μαθητή και δεν αντικαθίσταται το είδος από το Σχολείο, διότι δεν υπάρχει κανένα πλεόνασμα.
  • Χρησιμοποιούν κάθε εποπτικό, αθλητικό ή μουσικό υλικό, που είναι αναγκαίο για την διδασκαλία, μόνο με παρουσία Εκπαιδευτικού ή με άδειά του εκτός μαθήματος.
  • Δε φεύγουν από την αίθουσα χωρίς την άδεια του Εκπαιδευτικού όταν χτυπήσει το κουδούνι για διάλειμμα. Το διάλειμμα είναι ώρα ξεκούρασης και χαλάρωσης. Ωστόσο, το χτύπημα του κουδουνιού είναι προειδοποιητικό του διαλείμματος. Ο Εκπαιδευτικός είναι αυτός που δίνει την άδεια για έξοδο από την αίθουσα.
  • Δεν μένουν στην αίθουσα εκτός, αν οι καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν. Δεν τρώνε και δεν πίνουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή του διαλείμματος μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Για την ατομική τους ανάγκη (τουαλέτα) τηρούν ό,τι έχουν συνεννοηθεί με τον Δάσκαλό τους. Σε περίπτωση αδιαθεσίας ή άλλου προβλήματος υγείας ενημερώνουν αμέσως τον Εκπαιδευτικό για βοήθεια και επικοινωνία με το σπίτι.
  • Πράξεις βίας, επικίνδυνα παιχνίδια, που μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα και την ασφάλεια των μαθητών και προκαλούν φόβο, δεν επιτρέπονται. Παιχνίδια με επικίνδυνα αντικείμενα, υλικά που προκαλούν φόβο, που μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμό ή άλλα προβλήματα δεν επιτρέπονται. Τα επικίνδυνα αντικείμενα θα αφαιρούνται αμέσως από τους κατόχους τους. Η ρίψη αντικειμένων και άχρηστων υλικών ή τροφών στις τουαλέτες του Σχολείου καθώς και στις γειτονικές ιδιοκτησίες, απαγορεύεται αυστηρά. Οι παραβάτες μαθητές είναι υποχρεωμένοι να αποκαθιστούν το αποτέλεσμα της πράξης τους.
  • Διατηρούν κάθε χώρο του Σχολείου καθαρό, συμβάλλοντας στην ευπρεπή εμφάνισή του. Γράψιμο στους τοίχους της αυλής, στο εσωτερικό των αιθουσών αλλά και στα θρανία και τα έπιπλα του Σχολείου, υποβαθμίζουν την αισθητική του σχολικού χώρου και καταστρέφουν τη δημόσια περιουσία. Οι μεγαλύτεροι μαθητές θα πρέπει με το σωστό τρόπο να νουθετούν τους μικρότερους και να δίνουν το καλό παράδειγμα.
  • Τηρούν τους ιδιαίτερους κανόνες κάθε Τμήματος, που έχουν αποφασιστεί από κοινού με τους Εκπαιδευτικούς.
  • Η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων δεν επιτρέπεται σύμφωνα με το Νόμο. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το Σχολείο όποτε υπάρχει ανάγκη και το Σχολείο ενημερώνει τους γονείς για τα θέματα των παιδιών τους. Σε διαφορετική περίπτωση το Σχολείο κρατά τα κινητά των μαθητών και τα παραδίδει μόνο στους Κηδεμόνες. Επίσης, κάθε είδους ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, αμφίβολης ποιότητας παιχνίδια και οτιδήποτε μπορεί να αποσπά την προσοχή των παιδιών από τα μαθήματά τους, δεν θα κυκλοφορεί μέσα στο Σχολείο. Όλοι οι μαθητές έχουν πρόσβαση στα εποπτικά μέσα και στα μέσα Πληροφορικής υπό την επίβλεψη των Δασκάλων τους στα πλαίσια της διδασκαλίας και αρκούνται σ’ αυτά.
  • Οι τουαλέτες είναι κοινόχρηστος χώρος, με ιδιαίτερη σημασία για την καθημερινότητα και την υγεία μας. Τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής που μαθαίνουμε στο Σχολείο και κυρίως στο σπίτι. Όποιος μαθητής δυσκολεύεται σε κάτι, μπορεί να ζητήσει βοήθεια μόνο από το Δάσκαλο ή τη Δασκάλα του και από κανέναν άλλον. Τα κοινόχρηστα υλικά υγιεινής (χαρτί υγείας, σαπούνι, νερό), που υπάρχουν πάντα στις τουαλέτες, είναι πολύτιμα και πρέπει να τα καταναλώνουμε χωρίς σπατάλη. Σεβόμαστε το πρόσωπο και τον κόπο της Καθαρίστριας και δεν την επιβαρύνουμε. Οι εφημερεύοντες Εκπαιδευτικοί ελέγχουν την τήρηση των παραπάνω.
  • Όταν εφαρμόζονται Σχέδια έκτακτης ανάγκης (ασκήσεις σεισμού, φυσικών καταστροφών), τηρούνται με σχολαστικότητα όσα προβλέπονται, χωρίς καμιά αντίρρηση και επιπόλαιες ενέργειες. Οι ασκήσεις είναι αναγκαίες και συμμετέχουν όλοι υποχρεωτικά σ’ αυτές. Η γνώση και πιστή εφαρμογή των Σχεδίων από Εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι σωτήρια όταν υπάρχει φαινόμενο.
  • Αποχωρούν από το Σχολείο την καθορισμένη ώρα με ηρεμία – για την ασφάλειά τους – και ιδιαίτερη προσοχή μέχρι να φτάσουν στο σπίτι τους. Εφαρμόζουν πάντοτε τις οδηγίες του Σχολείου και αναφέρουν στους Εκπαιδευτικούς κάθε θέμα που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην ασφαλή αποχώρησή τους. Μαθητές, των οποίων οι γονείς καθυστερούν, παραμένουν στο χώρο του Σχολείου.
  • Μέσα στο λεωφορείο οι μαθητές δεν μετακινούνται, δεν αλλάζουν θέσεις, υπακούουν στον οδηγό του οχήματος, απευθύνονται σ’ αυτόν με σεβασμό, σέβονται την ξένη περιουσία και επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται με τάξη και ευπρέπεια που αρμόζει σε μαθητές.
  • Συμμετέχουν με προθυμία σε όλες τις εκδηλώσεις και δράσεις του Σχολείου ή του Τμήματος, που προγραμματίζονται για την βελτίωση του μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου τους. Εργάζονται για την εκπλήρωση του στόχου ή της δράσης συλλογικά και με αίσθημα της ευθύνης του ρόλου που τους ανατίθεται κάθε φορά. Η αδικαιολόγητη άρνηση της συμμετοχής δημιουργεί κακό προηγούμενο και προβλήματα στις σχέσεις των μελών της ομάδας. Στις σχολικές εορτές (εθνικές, θρησκευτικές κ.ά.) και στις λοιπές εορταστικές ή επετειακές εκδηλώσεις συμμετέχουν υποχρεωτικά. Δικαιολογημένα απουσιάζουν μόνο οι νόμιμα απαλλαγμένοι μαθητές. Οι γιορτές δεν είναι μια τυπική ή συνηθισμένη διαδικασία˙ είναι ανοιχτές στο κοινό, αποτελούν γεγονός για την τοπική κοινωνία και συνεισφέρουν διδακτικά στην αγωγή των παιδιών και στην ευαισθητοποίησή τους για σημαντικά ζητήματα. Η προβολή και η διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων των μαθητών και των επιτυχιών τους σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων τους αποτελεί υποχρέωση του Σχολείου. Οι μαθητές που εκπροσωπούν το Σχολείο σε δημόσιες επίσημες εμφανίσεις (παρελάσεις, αθλητικούς αγώνες, διαγωνισμούς, παρουσιάσεις σε ευρωπαϊκά ή άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα) πρέπει να αναγνωρίζουν τον τιμητικό ρόλο που τους ανατίθεται, να συμμετέχουν με ζήλο και σοβαρότητα και να αποτελούν παράδειγμα για τους συμμαθητές τους.
  • Η συμμετοχή των μαθητών στις προγραμματισμένες εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες εκτός Σχολείου είναι προαιρετική και γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των Γονέων και δαπάνη τους, που δηλώνεται εγγράφως στο Σχολείο. Η συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες αυτές, ωστόσο, είναι επιβεβλημένη. Σε περίπτωση γνωστοποιημένης οικονομικής δυσχέρειας το Σχολείο τακτοποιεί το ζήτημα υπό απόλυτη εχεμύθεια. Σε περίπτωση έκτακτου κωλύματος μαθητή ο γονέας ενημερώνει το Σχολείο και του επιστρέφεται το ποσόν συμμετοχής. Η εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιείται εφ’ όσον συμμετέχει το 75% των μαθητών. Οι μη συμμετέχοντες μαθητές δεν προσέρχονται στο Σχολείο την ημέρα ή τις ώρες που πραγματοποιείται η δράση.
  • Η γενική εμφάνιση, ως προς την ατομική καθαριότητα και την ενδυμασία του μαθητή, πρέπει να είναι ανάλογη προς την ιδιότητά του και αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση των γονέων. Το Σχολείο ενημερώνει τους μαθητές και συζητά μαζί τους για τη σημασία της αξιοπρεπούς εμφάνισης των προσώπων σε κάθε δημόσιο χώρο. Το Σχολείο είναι υποχρεωμένο να επισημαίνει εξεζητημένες επιλογές ενδυμασίας και «στυλ», που προκαλούν, σκανδαλίζουν και σχολιάζονται και τελικά δεν εξυπηρετούν κανέναν σκοπό στο Σχολείο, γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγονται για ευνόητους λόγους.

 

 

  1. ΓΟΝΕΙΣ

 

Οι Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών πρέπει να γνωρίζουν ότι:

  • Το Σχολείο είναι Δημόσιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και δεν λειτουργεί με κριτήρια του ιδιωτικού τομέα και της αγοράς. Η λειτουργία του καθορίζεται από τους Νόμους του Κράτους και τις κατά καιρούς αποφάσεις της Πολιτείας, τους οποίους το Σχολείο, οι Εκπαιδευτικοί (οι οποίοι έχουν δώσει και τον νενομισμένο όρκο) και όλοι οι παράγοντες της Σχολικής Κοινότητας υποχρεούνται να τηρούν απαρέγκλιτα. Έχει την αναφορά του στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα θέματα Διοίκησης και στην Σχολική Σύμβουλο 4ηςΠεριφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για παιδαγωγικά, διδακτικά, επιμορφωτικά και λοιπά σχολικά θέματα. Εσωτερικά οργανωτικά θέματα, θέματα σχολικής ζωής και δράσεων για την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου αντιμετωπίζονται με αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Για τα τυχόν προβλήματα που είναι δυνατόν, κατά καιρούς, να αντιμετωπίζει το Σχολείο λόγω διαφόρων συνθηκών και συγκυριών (κτιριακό, έλλειψη προσωπικού), ενημερώνονται άμεσα υπηρεσιακώς οι αρμόδιες Υπηρεσίες και Φορείς, οι οποίοι έχουν και την τελική ευθύνη της τακτοποίησης και αποκατάστασης. Το Σχολείο δεν έχει διαθέσιμους πόρους για παρεμβάσεις κτιριακού επιπέδου ή πρόσληψης προσωπικού. Αρμόδιος για τα κτιριακά και λοιπά τεχνικά ζητήματα είναι ο Δήμος Ρόδου, για τα ζητήματα προσωπικού η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και για τα οικονομικά ζητήματα η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρόδου. Το Σχολείο εκπροσωπείται νόμιμα σε κάθε περίπτωση από τον Προϊστάμενό του.
  • Απευθύνονται στους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου με ευγένεια, σεβόμενοι το ρόλο και το έργο που τους αναθέτει η Πολιτεία για την αγωγή και τη μόρφωση των παιδιών τους. Οι Εκπαιδευτικοί μας είναι κρατικοί λειτουργοί, ασκούν το εκπαιδευτικό έργο σύμφωνα με τους Νόμους του Κράτους και την παιδαγωγική τους συνείδηση, έχουν επιστημονική κατάρτιση, την οποία συνεχώς αναβαθμίζουν, είτε με πρωτοβουλία της Πολιτείας, είτε με δική τους προσπάθεια και προσφέρουν τις θεσμοθετημένες υπηρεσίες τους προς όλους τους μαθητές αδιακρίτως, χωρίς κανενός είδους προκατάληψη.
  • Συζητούν για οποιοδήποτε θέμα τους απασχολεί με τους αρμόδιους Εκπαιδευτικούς – οι οποίοι είναι πάντοτε πρόθυμοι να συνεισφέρουν στην αντιμετώπισή του με γνώση και επιστημοσύνη. Δεν προβαίνουν σε υποτιμητικές κρίσεις για Εκπαιδευτικούς ή μαθητές και δεν σχολιάζουν απόντα πρόσωπα μέσα στους χώρους του Σχολείου. Το Σχολείο δέχεται όλους του γονείς ως ισόκυρους συνομιλητές και είναι πρόθυμο να ακούσει τις απόψεις τους, να τους εξυπηρετήσει και να τους διευκολύνει, στα πλαίσια των δυνατοτήτων του.
  • Τις απόψεις, σκέψεις ή προτάσεις τους ή την όποια διαφωνία τους για γενικότερα θέματα Τμήματος ή σχολικής καθημερινότητας μπορούν να αναπτύσσουν ελεύθερα αλλά πολιτισμένα στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις ή τις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις με τη Δ/νση του Σχολείου, τους Δασκάλους των Τμημάτων και τους Εκπαιδευτικούς Ειδικοτήτων και φυσικά μέσω του συλλογικού τους οργάνου (Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων). Λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τις παρατηρήσεις, επισημάνσεις και προτάσεις των Εκπαδευτικών, σχετικά με την πρόοδο, επίδοση και συμπεριφορά των μαθητών και παίρνουν τα προτεινόμενα και ενδεικνυόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση ζητημάτων που αναφύονται.
  • Είναι υποχρεωμένοι να προσέρχονται στο Σχολείο όταν καλούνται από τη Δ/νση ή τους Εκπαιδευτικούς κατά τις ομαδικές ή ατομικές ενημερώσεις – συζητήσεις για την πρόοδο των μαθητών.
  • Στην πρωινή προσέλευση των μαθητών οι γονείς παραδίδουν τα παιδιά τους και αποχωρούν˙ δεν εισέρχονται στο Σχολείο, δεν εισέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας για «τακτοποίηση» των πραγμάτων των παιδιών τους, δεν κυκλοφορούν στους χώρους του, ούτε παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση – προσευχή για ουσιαστικούς κοινωνικούς και παιδαγωγικούς λόγους. Ωστόσο, αν υπάρχει μεγάλη ανάγκη (θέματα υγείας ή άλλοι σοβαροί λόγοι) θα πρέπει να αναφέρεται για συνεννόηση με το Σχολείο. Τα παιδιά πρέπει από την πρώτη μέρα να απεξαρτητοποιούνται από τη γονεϊκή παρουσία κατά τις ώρες παραμονής τους στο Σχολείο και να εντάσσονται απρόσκοπτα στο γενικό σχολικό περιβάλλον ισότιμα και ισόνομα προς κάθε συμμαθητή τους. Όλοι οι μαθητές, αδιακρίτως, βρίσκονται στο Σχολείο «σε καλά, έμπειρα και υπεύθυνα χέρια». Γενικά, κανένας ενήλικας υπό οποιανδήποτε ιδιότητα δεν εισέρχεται στο Σχολείο χωρίς άδεια ή προηγούμενη επικοινωνία.
  • Δεν παρεμποδίζουν με στάθμευση των αυτοκινήτων τους τη διέλευση άλλων οχημάτων ή των μέσων που μεταφέρουν μαθητές και συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις των Εκπαιδευτικών.
  • Δεν διαπληκτίζονται με άλλους γονείς ή μαθητές, ούτε προβαίνουν σε πράξεις ή λόγους απειλών, συστάσεων ή επιπλήξεων, προσπαθώντας να λύσουν τα θέματα που προκύπτουν μεταξύ των παιδιών. Αντίθετα, μπορούν να συζητούν το κάθε θέμα με το Σχολείο και να βρίσκονται πρόσφορες λύσεις, προς το κοινό συμφέρον, με καλή διάθεση, κατανόηση και πνεύμα εμπιστοσύνης.
  • Ενημερώνονται μέσω του ιστότοπου (blog) του Σχολείου, των γραπτών ενημερώσεων και των ανακοινώσεων που αναρτώνται, για άμεσα θέματα και για τη γενικότερη οργάνωση και δράση του Σχολείου. Επίσης, παρέχουν στο Σχολείο κάθε πληροφορία που τους ζητείται για τα ατομικά στοιχεία των μαθητών ή για κάθε άλλο θέμα που άπτεται της αγωγής των μαθητών και για την καλύτερη αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων που παρουσιάζονται. Για κάθε αλλαγή στοιχείων κατοικίας ή επικοινωνίας (δ/νση, τηλέφωνα) ή οικογενειακής κατάστασης (διάσταση, διαζύγιο, μονογονεϊκή οικογένεια, γονική επιμέλεια, κηδεμονία) ενημερώνεται άμεσα το Σχολείο. Ενημερώνουν το Σχολείο για κάθε θέμα υγείας που μπορεί να αντιμετωπίζει το παιδί τους και για κάθε θέμα που άπτεται της ψυχοκοινωνικής κατάστασής του και θέτουν υπόψιν του Σχολείο κάθε διαγνωστικό έγγραφο, ώστε να έχει ο μαθητής άμεση και αποτελεσματική στήριξη.
  • Σε περίπτωση μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας ή δυσάρεστης οικογενειακής κατάστασης, κατά την οποία μπαίνει σε κίνδυνο η ψυχοσωματική υγεία του παιδιού και η στοιχειώδης διαβίωσή του, μπορούν να απευθύνονται στο Σχολείο. Το Σχολείο κινητοποιεί τους πρόσφορους μηχανισμούς για την άμεση παροχή βοήθειας για την ανακούφιση της δυσχέρειας. Η καλλιέργεια της αρχής της αλληλεγγύης είναι μια από τις πρώτιστες υποχρεώσεις μας. Ευνόητο είναι ότι τηρείται η εχεμύθεια και όλες οι ενέργειες γίνονται διακριτικά και αθόρυβα.
  • Γενικά, τηρούν με ιδιαίτερη προσοχή, ευαισθησία και συνέπεια τα θέματα που αναφέρθηκαν παραπάνω και συνεργάζονται με το Σχολείο έχοντας πάντα υπόψιν όχι μόνο το ατομικό αλλά και το κοινό συμφέρον.

 

Η τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, ως σημαντικού εργαλείου για την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου και τη συνεχή ποιοτική του αναβάθμιση, αποτελεί υποχρέωση Εκπαιδευτικών, Μαθητών και Γονέων. Θεωρείται βέβαιο ότι θα επιδείξουμε την απαιτούμενη ευαισθησία για την εφαρμογή του .


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων