Τρίτη Κινητικότητα στις Συρακούσες, Erasmus+ KA1

Ιούν 202221

123713

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο: «Η Πολιτιστική μου Κληρονομιά, το Βιώσιμο Μέλλον μου», του δεύτερου Ευρωπαϊκού προγράμματος που έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται  από  το  ΙΚΥ  για  την  σχολική  μας  μονάδα,  πραγματοποιήθηκε, η τρίτη και τελευταία  κινητικότητα στις Συρακούσες και συγκεκριμένα στο Δημοτικό Σχολείο «Istituto Comprensivo “Giuseppe Lombardo Radice». Στην κινητικότητα συμμετείχαν τρεις εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας.

     Σκοπός της επιτόπιας εργασίας (Job Shadowing)  ήταν το πολυπολιτισμικό συμπεριληπτικό σχολείο και πώς αυτό βρίσκει την εφαρμογή του στο Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η επιτόπια εργασία (Job Shadowing) παρέχει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς, να φιλοξενηθούν για κάποιο διάστημα από ένα σχολείο εταίρο, και να ενταχθούν στο πρόγραμμα του, έχοντας την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δια ζώσης διαφορετικές παιδαγωγικές  τεχνικές διδασκαλίας και διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα Ευρωπαϊκών χωρών.

Το «Istituto Comprensivo “Giuseppe Lombardo Radice» στις Συρακούσες είναι ένας σχολικός οργανισμός που βρίσκεται σε μια περιοχή η οποία έχει χαρακτηριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την Unesco. Είναι ένα σχολείο πολυπολιτισμικό, καθώς δέχεται μαθητές από διαφορετικό κοινωνικό και πολιτιστικό υπόβαθρο. 

     Κατά τη διάρκεια της επιτόπιας εργασίας, παρακολουθήσαμε μαθήματα διαφορετικών αντικειμένων σε όλες τις τάξεις, με τα παιδιά και τους συναδέλφους να έχουν ετοιμάσει μια όμορφη και ζεστή υποδοχή. Ενημερωθήκαμε αναλυτικά, για το ιταλικό εκπαιδευτικό μας σύστημα, το αναλυτικό πρόγραμμα και το πρόγραμμα σπουδών αλλά και για τους  τρόπους με τους οποίους σχεδιάζεται η ένταξη κάθε παιδιού στο σχολείο και για τον τρόπο που ο πολιτισμός βρίσκει την εφαρμογή του στην τάξη. Είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε διεξοδικά, τον τρόπο που εφαρμόζεται η συνεκπαίδευση από τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς, αλλά και τον τρόπο που εναλλάσσονται οι ρόλοι τους κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.        

    Παρατηρήσαμε και ενημερωθήκαμε για την εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης, για τις στρατηγικές, δεξιότητες και μεθοδολογίες, για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιούν ώστε να υποστηρίζονται οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και συζητήσαμε θέματα όπως η αξιολόγηση, η ανατροφοδότηση και οι σχέσεις με τους γονείς. Τέλος ανταλλάξαμε καλές πρακτικές για τη μείωση της σχολικής αποτυχίας και πραγματοποιήσαμε κοινές δραστηριότητες στην τάξη. Αυτές οι τελευταίες ήταν η αρχή για μια περαιτέρω βιώσιμη διασυνοριακή εταιρική σχέση με την πρόταση κοινών μελλοντικών δραστηριοτήτων.

    Οι περιορισμοί που αντιμετωπίσαμε στην επιτόπια εργασία ήταν κυρίως αυτοί του κορωνοϊού. Όπως και στους δικούς μας σχολικούς οργανισμούς δεν επιτρέπονταν οι ομαδικές εργασίες και ορισμένες από τις δραστηριότητες στις τάξεις.

    Καθημερινά και μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων ακολουθούσε συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών και διατύπωση προβληματισμών. Ενημερωθήκαμε για την ενασχόληση με ομίλους, τις σχολικές δραστηριότητες, τα προγράμματα του σχολείου και για τον τρόπο που ο Σύλλογος Διδασκόντων προγραμματίζει και οργανώνει μακροπρόθεσμα την εκπαιδευτική διαδικασία. Αποκτήσαμε τέλος μια αίσθηση του καθημερινού προγράμματος και των δραστηριοτήτων του σχολείου. 

Η επίσκεψή μας αυτή έγινε αφορμή για την υλοποίηση μεταξύ των Γ΄ και Δ΄ τάξεων των δύο σχολείων ενός προγράμματος  Ευρωπαϊκού Πρόγραμμα e -Twinning: με τίτλο «Let’s look at the past to live in the present together» Siracusa chats with Delfi – Delfi chats with Siracusa. Οι μαθητές μας γνωρίστηκαν διαδικτυακά με τηλεδιασκέψεις και εργάστηκαν με σκοπό την επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών, με αφορμή την κοινή μας ΙΣΤΟΡΙΑ. Μάθαμε την ΙΣΤΟΡΙΑ βιωματικά και διαδραστικά.

Φυσικά ενημερωθήκαμε πολιτιστικά με τη βοήθεια των εκλεκτών συναδέλφων, για τις Συρακούσες και την ευρύτερη περιοχή. Επισκεφτήκαμε το Αρχαίο Θέατρο των Συρακουσών, ένα από τα τρία μεγαλύτερα ελληνικά θέατρα της αρχαιότητας, αριστούργημα αρχιτεκτονικής και ακουστικής, τον τάφο του Αρχιμήδη  που ως σήμερα αναγνωρίζεται ως μία από τις μεγαλύτερες μαθηματικές ιδιοφυΐες όλων των εποχών και ένας από τους λαμπρότερους επιστήμονες της κλασικής αρχαιότητας.

 Επισκεφτήκαμε το νησί Ορτυγία, κέντρο της αρχαίας πόλης των Συρακουσών, τον Καθεδρικό Ναό των Συρακουσών, περιηγηθήκαμε το Κάστρο Μανιάκι, ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία στις Συρακούσες, θαυμάσαμε την πηγή της Αρεθούσας, της νύμφης που αγάπησε ο Αλφειός.

Περπατήσαμε στο ηφαίστειο της Αίτνα, το μεγαλύτερο και ψηλότερο ενεργό ηφαίστειο στην Ευρώπη.

 Τέλος περιηγηθήκαμε στην πανέμορφη πόλη Νότο  με τα υπέροχα κτίσματα ρυθμού Μπαρόκ, τον «Πέτρινο κήπο», όπως ονομάζεται που ανακηρύχτηκε από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. 

Εμπειρίες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές που μόνο το πρόγραμμα Erasmus+ προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα ενός σχολείου με ευρωπαϊκή κουλτούρα.

Ευχαριστούμε πολύ την Διευθύντρια και το Σύλλογο Διδασκόντων για την υποδοχή, τη φιλοξενία και  την υποστήριξη των στόχων της κινητικότητας.

Πολύ σύντομα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2022-2023 θα ξαναβρεθούμε στις Συρακούσες, αυτή τη φορά με μαθητές του σχολείου μας στο πλαίσιο του δεύτερου ευρωπαϊκού προγράμματος που έχει εγκριθεί για την σχολική μας μονάδα, Istituto Comprensivo “Giuseppe Lombardo Radice ερχόμαστε!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate

Ιούνιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Σαν σήμερα

29/3/1896: Ο Σπύρος Λούης ο πρώτος Έλληνας Ολυμπιονίκης στο μαραθώνιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο Λούης έτρεξε τον μαραθώνιο σε χρόνο 2 ώρες, 58 λεπτά και 50 δεύτερα.
   - Σχετικές αναρτήσεις

European Radio Logo

Kατηγορίες



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων