Μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ισοδυναμεί με…. νίκη!!!
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στην ομάδα Ρομποτικής «RoboMinds» του σχολείου μας που συμμετείχε το Σάββατο 16 Μαρτίου 2019 στον Τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικών Σχολείων που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου. Οι μαθητές μας διαγωνίστηκαν στην κατηγορία ποδόσφαιρο 2Χ2 κατακτώντας την 28η θέση ανάμεσα στις 110 ομάδες που προκρίθηκαν στον τελικό, από τις 373 συνολικά ομάδες που πανελλαδικά συμμετείχαν σε αυτή την κατηγορία. Διάκριση σημαντική για το σχολείο μας αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι «RoboMinds» προπονήθηκαν για δύο μόλις μήνες και αγωνίστηκαν με ομάδες δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων που ασχολούνται αρκετά χρόνια με την ρομποτική και έχουν συμμετάσχει πολλές φορές σε ανάλογους διαγωνισμούς.
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στον προπονητή τους κ. Κουκουμπάνη Μιχάλη εκπ/κό Π.Ε. 70 που δίδαξε και καθοδήγησε τους μαθητές μας. Ευχαριστούμε τον κ. Παναγιώτη Τιμολέων που έφτιαξε τα μπλουζάκια για όλα τα παιδιά της Δ΄ τάξης που αποτελούσαν την ομάδα ρομποτικής της σχολικής μας μονάδας.
Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 που τελούσε υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου ο οποίος παρευρέθηκε και κήρυξε την έναρξή του,πήραν μέρος σχεδόν 2.000 μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, με τη συμμετοχή των παιδιών να αυξάνεται πάνω από 60% μέσα σε έναν χρόνο. Το παρών έδωσαν ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς και ο δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος. Η ρομποτική, είναι ένας μοναδικός τρόπος για να κατανοήσουν τα παιδιά τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς, να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους. Η Ρομποτική αποτελεί ένα θαυμάσιο εργαλείο μάθησης που βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν όλες εκείνες τις απαραίτητες δεξιότητες που απαιτεί η εποχή μας. Οι μαθητές που προσπαθούν να φέρουν σε πέρας δοκιμασίες ρομποτικής, εκπαιδεύονται στην επίλυση προβλημάτων, καλλιεργούν την δημιουργικότητά τους και παράγουν καινοτόμες ιδέες. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ρομποτικής, είναι ότι συνδέει πολλά διαφορετικά γνωστικά πεδία με τρόπο μοναδικό. Έτσι μέσα από αυτή, οι μαθητές συνθέτουν και εφαρμόζουν στην πράξη τις θεωρητικές γνώσεις που έχουν αποκτήσει από τα μαθηματικά, τους αλγορίθμους, τον προγραμματισμό, τη μηχανική και τις φυσικές επιστήμες γενικότερα. Η σημαντικότερη ίσως συμβολή της ρομποτικής στην εκπαίδευση είναι ότι συνδυάζει τη μάθηση με την ψυχαγωγία και το παιχνίδι, προάγει τη συνεργασία καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να εργάζονται σε ομάδες και γενικότερα καλλιεργεί τη μάθηση με ένα τρόπο τόσο φυσικό, όσο είναι η αναπνοή μας.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 έχει τρεις κατηγορίες για μαθητές Δημοτικού:
- Ανοικτή κατηγορία «Αρχιπέλαγος Αιγαίο: Η τεχνολογία βοηθά να αναπτυχθούν τα νησιά», για μαθητές Γ΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού
- Παράλληλη ανοικτή κατηγορία «Εποικισμός του Άρη», για μαθητές Γ΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού
- Κατηγορία «Ποδόσφαιρο 2×2», για μαθητές Γ΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού.
Σκοπός του διαγωνισμού για το Δημοτικό είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητά τους για ενεργή συμμετοχή σε ομάδες αναλαμβάνοντας συγκεκριμένους ρόλους, να εξοικειωθούν με τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος και να εξερευνήσουν εμπράκτως τις έννοιες της μηχανικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης που σχετίζονται με τη δημιουργία και τον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών, χρησιμοποιώντας το δωρεάν λογισμικό Scratch του ΜΙΤ. Με αυτόν τον τρόπο ο διαγωνισμός εξοικειώνει τους μαθητές με το κεφάλαιο των «απλών μηχανών», εμπλουτίζοντας τους διδακτικούς στόχους του Προγράμματος Σπουδών.
Αφήστε μια απάντηση