Διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Κρεστένων

Ιούν 20184

Διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  Κρεστένων στο πλαίσιο του προγράμματος «Ολυμπιακές Διαδρομές». Μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγηθήκαμε στον πόταμο Αλφειό, στο Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο, στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας αλλά και  στο Μουσείο της, προκειμένου να υλοποιήσουμε τις δράσεις του προγράμματος. Η αρχή για τέτοιου είδους εκπ/κές επισκέψεις έγινε… Οι ευκαιρίες για νέες εμπειρίες, η βιωματική μάθηση σε συνδυασμό με  διασκέδαση, ευχαρίστηση, χαρά θα αποτελέσουν τη βάση για τη συνέχιση του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε πολύ την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Κρεστένων και συγκεκριμένα τον κ. Γαβρά Πέτρο, την κ. Τσούρα Αγγελική, και την κ. Σχοινά Μαρία για την άριστη φιλοξενία, τη συναρπαστική ξενάγηση και την υπέροχη παρουσίαση. Ευχαριστούμε τον Αντιδήμαρχο Δελφών κ. Νεκτάριο Μίχο που εξασφάλισε την δωρεάν μεταφορά των μαθητών μας στα Κρέστενα.

Συγκεκριμένα το πρόγραμμα περιελάμβανε: 1η Ημέρα : «Αλφειός: πηγή ζωής και ενέργειας»

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Περιβαλλοντικές Ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Υλοποιείται στους χώρους του Κ.Π.Ε. (αίθουσες γνωριμίας-έκφρασης) και στο πεδίο (όχθες Αλφειού ποταμού – φράγμα Αλφειού – υδροηλεκτρικό εργοστάσιο).

Σκοπός του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες τα κατάλληλα εφόδια ώστε να είναι σε θέση να διαμορφώνουν συμπεριφορές, στάσεις και αξίες στην κατεύθυνση της αειφορικής διαχείρισης των υδάτινων φυσικών πόρων καθώς και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Στόχοι του προγράμματος:

  • Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν το οικοσύστημα του ποταμού Αλφειού.
  • Κατανόηση της αξίας του ποταμού: οικονομική, κοινωνική, ιστορική, μυθολογική, γεωγραφική, ενεργειακή και οικολογική.
  • Αξιολόγηση της συμβολής του Αλφειού στην παραγωγή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στο φράγμα Φλόκα.
  • Αξιολόγηση των θετικών και αρνητικών επιπτώσεων από την κατασκευή φραγμάτων
  • Συνειδητοποίηση των κινδύνων που επηρεάζουν την οικολογική του ισορροπία.
  • Διαμόρφωση και ανάπτυξη στάσεων και νοοτροπιών αναφορικά με τον κύκλο του νερού στη φύση.
  • Αποσαφήνιση εννοιών: διαχείριση του νερού, διάβρωση, ρύπανση, τροφική αλυσίδα, λεκάνη απορροής, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
  • Προσέγγιση με τις αισθήσεις των ήχων, των χρωμάτων, των αρωμάτων της συγκεκριμένης βιοκοινότητας.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Γνωριμία της Ομάδας με παιχνίδια και δραστηριότητες.
  • Θεωρητική προσέγγιση της διαχρονικής πορείας και εξέλιξης του ποταμού Αλφειού.
  • Εργασία πεδίου στις όχθες του Αλφειού και στο φράγμα Φλόκα με θεματικούς άξονες: γεωμορφολογία, φυσικά και χημικά χαρακτηριστικά του νερού, παραδόσεις, μυθολογία, διαχείριση υδάτινων πόρων (αρδευτικό φράγμα, υδροηλεκτρικό εργοστάσιο)
  • Επίσκεψη στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο και εργασίες για την κατανόηση της συμβολής του στην ηλεκτροπαραγωγή της περιοχής
  • Διλληματική προσέγγιση: Οι μαθητές ζυγίζουν τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις για να αποφασίσουν αν θα κατασκευαστεί ένα φράγμα σε μια υποθετική περιοχή.
  • Δραστηριότητες αυτοέκφρασης των μαθητών (τραγούδι, λογοτεχνία, δημιουργική έκφραση, εικαστικά, θέατρο, χορός) με αφετηρία τη συγκεκριμένη θεματική και εμπειρία.

2η  Ημέρα : «Φύση και Άθληση στο Ιερό της Ολυμπίας»

Σκοπός του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες τα κατάλληλα εφόδια ώστε να μπορούν να διακρίνουν τη διασύνδεση και αλληλεπίδραση φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος και να διαμορφώνουν συμπεριφορές, στάσεις και αξίες στην κατεύθυνση της αειφορικής διαχείρισης της βιολογικής και πολιτισμικής ποικιλότητας.- Γνωριμία με το οικοσύστημα της περιοχής της Αρχαίας Ολυμπίας (Αλφειός, Κλαδέος, Κρόνιος Λόφος, κοιλάδα της Ιερής Άλτης).

Στόχοι του προγράμματος:

  •  Γνωριμία με το οικοσύστημα της περιοχής της Αρχαίας Ολυμπίας από την αρχαιότητα έως σήμερα (Αλφειός, Κλαδέος, Κρόνιος Λόφος, κοιλάδα της Ιερής Άλτης). Η σύνδεση των γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών του με τη διαχρονική εξέλιξη του χώρου- Θεωρητική προσέγγιση της διαχρονικής πορείας και εξέλιξης του Ιερού.
  • Σύνδεση της φύσης με τη λατρεία των αρχαίων Ελλήνων (δεντρολατρεία, λατρεία γυναικείων θεοτήτων, τελετές γονιμότητας).
  • Ανάδειξη της σχέσης της αρχιτεκτονικής της Ιερής Άλτης (δομικά υλικά, αρχιτεκτονικά μέλη και ρυθμοί) με τη φύση του γύρω χώρου.
  • Διαχείριση του νερού στον ευρύτερο χώρο (ποτάμια, λουτρά, υδραγωγείο Ηρώδη).
  • Αναζήτηση της σχέσης του αρχαίου αθλητή με το σώμα του (διατροφή, ασκήσεις, χρήση νερού, λαδιού, κ.ά.).
  • Προβληματισμός για την εμπορευματοποίηση του αθλητισμού και του πολιτισμού.
  • Ανίχνευση αξιών και κοινωνικών αναγκών όπως αυτές μεταβάλλονται μέσα στο χρόνο.
  • Βιωματική προσέγγιση του υγιούς συναγωνισμού μέσα στη φύση.
  • Απόλαυση υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικών δημιουργιών.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  •  Γνωριμία της Ομάδας με παιχνίδια και δραστηριότητες.
  • Θεωρητική προσέγγιση της διαχρονικής πορείας και εξέλιξης του Ιερού.
  • Εργασία πεδίου στον Αρχαιολογικό χώρο και στα μουσεία με θεματικούς άξονες: γεωμορφολογία, παραδόσεις, λατρεία, αρχιτεκτονική, αγώνες, προετοιμασία αθλητών, σύστημα διαχείρισης των φυσικών πόρων (με έμφαση στην ελιά, το λαδί και το νερό).
  • Δραστηριότητες αυτοέκφρασης των μαθητών (τραγούδι, λογοτεχνία, δημιουργική έκφραση, εικαστικά, θέατρο, χορός) με αφετηρία τη συγκεκριμένη θεματική και εμπειρία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate

Ιούνιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Σαν σήμερα

29/3/1896: Ο Σπύρος Λούης ο πρώτος Έλληνας Ολυμπιονίκης στο μαραθώνιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο Λούης έτρεξε τον μαραθώνιο σε χρόνο 2 ώρες, 58 λεπτά και 50 δεύτερα.
   - Σχετικές αναρτήσεις

European Radio Logo

Kατηγορίες



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων