Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία…

Την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου αφιερώσαμε δύο διδακτικές ώρες στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Στόχος μας ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον τρόπο ζωής των ατόμων με αναπηρία και να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η αποδοχή, ο σεβασμός και η σωστή υποστήριξη.

Ξεκινήσαμε βλέποντας βίντεο, τα οποία μας βοήθησαν να συζητήσουμε για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντά ένα άτομο με αναπηρία, αλλά και για το πώς η κοινωνία μπορεί να γίνει πιο συμπεριληπτική.

Στη συνέχεια είδαμε ένα βίντεο χωρίς ήχο και τα παιδιά προσπάθησαν να καταλάβουν την ιστορία μόνο από τις εικόνες. Με αυτόν τον τρόπο μπήκαν για λίγο στη θέση των κωφών και κατάλαβαν πόσο σημαντική είναι η Νοηματική Γλώσσα στην επικοινωνία.

Γνωρίσαμε επίσης τη γραφή Braille. Τα παιδιά είδαν πώς τη χρησιμοποιούν τα άτομα με προβλήματα όρασης και έγραψαν τη λέξη «Σεβασμός» σε Braille, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη σημασία στη δραστηριότητα.

Με χαρά μάθαμε και μερικές ευχές στη Νοηματική Γλώσσα, όπως «Καλά Χριστούγεννα» και «Καλή Πρωτοχρονιά», τις οποίες δοκιμάσαμε όλοι μαζί.

Ακολούθησαν διάφορα παιχνίδια ενσυναίσθησης. Τα παιδιά προσπάθησαν να κατασκευάσουν και να χτίσουν με Lego χωρίς να βλέπουν, να κόψουν με ψαλίδι χρησιμοποιώντας μόνο το αριστερό χέρι, αλλά και να γράψουν με τα δάχτυλα τεντωμένα, καθώς και άλλες παρόμοιες δραστηριότητες. Μέσα από αυτά τα «μικρά εμπόδια» κατάλαβαν πόσο πιο απαιτητική μπορεί να είναι η καθημερινότητα για κάποιον που έχει κινητικές ή αισθητηριακές δυσκολίες.

Μέσα από αυτά τα παιχνίδια τα παιδιά γνώρισαν και τον σημαντικό ρόλο του βοηθού. Σε δραστηριότητες όπως το πέρασμα εμποδίων με κλειστά μάτια αλλά και στο χτίσιμο με τα Lego, όπου ο ένας μαθητής είχε κλειστά μάτια, ένας συμμαθητής-βοηθός έδινε ακριβείς και καθαρές οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει. Έτσι τα παιδιά κατανόησαν στην πράξη πόσο ουσιαστικό είναι να στηρίζουμε σωστά όποιον χρειάζεται βοήθεια και πόσο μπορεί να διευκολύνει η σωστή καθοδήγηση.

Στο τέλος, γράψαμε τα δικά μας μηνύματα για τον σεβασμό και τη διαφορετικότητα, δημιουργώντας έναν όμορφο πίνακα με σκέψεις και ευχές που εκφράζουν τις αξίες μας. Οι μικρότεροι μαθητές έγραψαν-ζωγράφισαν  τα δικά τους σύντομα μηνύματα, ενώ οι μεγαλύτεροι δούλεψαν ομαδικά και δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες, παρουσιάζοντας δημιουργικά όσα έμαθαν και ένιωσαν μέσα από αυτές τις δραστηριότητες.

CHoris titlo 6

CHoris titlo 7

CHoris titlo 11eikona Viber 2025 12 07 08 00 30 333

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *