Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Ως κεντρικός στόχος του Σχεδίου Δράσης ορίζεται η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως αναλυτικά περιγράφονται στο Σχέδιο Δράσης.
- Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν δράσεις και από τους 4 θεματικούς κύκλους, ενώ η διάρκεια του κάθε θεματικού κύκλου έχει οριστεί σε 7 εβδομάδες (2 μήνες).
- Οι επιλεγμένες δράσεις αντανακλούν τη φιλοσοφία και το όραμα της Σχολικής Μονάδας, ενώ η εμπειρία των εκπαιδευτικών από προηγούμενες συμμετοχές σε ευρωπαϊκά προγράμματα θα αποτελέσει μεταξύ άλλων σημαντική βοήθεια για την πορεία των εργαστηρίων.
- Μετά το πέρας των εργαστηρίων θα ακολουθήσει αξιολόγηση/αποτίμηση των δράσεων και σχετικός αναστοχασμός.
Σχέδιο Δράσης ανά θεματικό κύκλο και τμήμα
Α ΤΑΞΗ (ΚΟΛΑΤΣΗ ΛΥΔΙΑ-ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ)
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Θέμα: Ψυχική υγεία
Τίτλος: Το τραγούδι της Χαράς
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Το πρόγραμμα «Το τραγούδι της χαράς» αφορά μαθητές Α΄ και Β’ τάξης με στόχο να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες συνεργασίας, ομαδικότητας και αρμονικής συνύπαρξης με τους συμμαθητές τους και κατανόησης των συναισθημάτων τους. Η υλοποίηση του προγράμματος προϋποθέτει τη δημιουργία ενός θετικού κλίματος, αποδοχής, σεβασμού, κατανόησης και ορίων. Στο πλαίσιο του προγράμματος αναπτύσσονται δεξιότητες ζωής που συνδέονται με αξίες όπως η αγάπη, η ελευθερία, η αλληλεγγύη, η ισότητα, η συνεργασία, ο σεβασμός, η υπευθυνότητα, η αυτοεκτίμηση μέσα από δραστηριότητες που καλλιεργούν τον διάλογο, την καλλιτεχνική έκφραση, τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες, τον κριτικό γραμματισμό, τον αναστοχασμό.
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Θέμα: Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
Τίτλος: Θάλα- sos-α χωρίς πλαστικά
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή, να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.
3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Θέμα: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μου
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Οι προτεινόμενες δραστηριότητες αναπτύσσονται σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστιάζουν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιούνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης.
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Θέμα: STEM/ Εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος: Οι μικροί εξερευνητές
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανόμενης και της τέχνης-Art, Mathematics)και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για τον μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα και αμβλύνει ανισότητες, προσπαθώντας να αρχίσει το ταξίδι της γνώσης από την ίδια αφετηρία για όλους τους μαθητές. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους (PCAST, President’s Council of Advisors on-Science and Technology, 2010).
Β ΤΑΞΗ (ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ-ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ)
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Θέμα: Υγεία: Διατροφή- Αυτομέριμνα, οδική ασφάλεια
Τίτλος: Δόντια γερά τρώγοντας υγιεινά
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Β τάξης του Δημοτικού Σχολείου καθώς έχουν κατακτήσει προφορικό και γραπτό λόγο ώστε να ανταποκριθούν στο σχέδιο δράσης. Η επιλογή του γίνεται με αφορμή την απώλεια των νεογιλών δοντιών των παιδιών σε αυτή την ηλικία. Είναι λοιπόν ένα συχνό θέμα συζήτησης μεταξύ τους καθώς πολλά δόντια κουνιούνται ή τους βγαίνουν ακόμα και στο σχολείο. Υπάρχει σύνδεση με τα προγράμματα σπουδών της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος, των μαθηματικών, των Εικαστικών και της Μουσικής. Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν είναι χαρτόνια, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, τα σχολικά βιβλία της Γλώσσας, το ανθολόγιο των τάξεων Α-Β, παραμύθια και σενάρια από την πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ για τα δόντια και τη διατροφή. Επιπλέον, η επίσκεψη του οδοντιάτρου πρέπει να έχει προγραμματιστεί από τον εκπαιδευτικό σε πρότερο χρόνο.
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Θέμα: Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
Τίτλος: Ο σχολικός μας κήπος πεδίο μάθησης και δημιουργίας
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Ο σχολικός κήπος είναι ένα θέμα αγαπητό στα παιδιά, γιατί προσφέρεται για βιωματική μάθηση και γιατί ενεργοποιεί τις κρυμμένες ικανότητές τους που δεν μπορούν να αναδειχτούν μέσα από τα υπόλοιπα μαθησιακά αντικείμενα. Ο σχολικός κήπος προσφέρεται για επαφή των παιδιών με το χώμα και το νερό, για πειραματισμό με τις διάφορες μορφές της ύλης, για γνωριμία με την βιοποικιλότητα και τους νόμους της ζωής, για ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, για δημιουργία και ικανοποίηση από τα αποτελέσματά της. Ταυτόχρονα όμως φέρνει τα παιδιά αντιμέτωπα με την αποτυχία και τη διαχείριση καταστάσεων λάθους και αστοχίας.
3ΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Θέμα: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Θέμα: Οικονομικός Γραμματισμός
Τίτλος: Στην τσέπη χαρτζιλίκι
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Σκοπός αυτού του προγράμματος είναι να εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σε απλές οικονομικές έννοιες, τις οποίες συναντούν στην καθημερινότητά τους και κυρίως τη διαφοροποίηση που υπάρχει ανάμεσα στις έννοιες «χρειάζομαι» και «έχω ανάγκη», αλλά και να κατανοήσουν έννοιες όπως το εισόδημα, ξοδεύω με υπευθυνότητα και σχεδιάζω τον οικονομικό μου προϋπολογισμό, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να τις εφαρμόσουν μέσα από απλές δραστηριότητες.
Γ-Δ ΤΑΞΗ (ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ)
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Θέμα: Υγεία-Διατροφή, Αυτομέριμνα, Ασφάλεια
Τίτλος: Γνωρίζω τον εαυτό μου…και είναι σημαντικός
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Οι μαθητές μέσα από την ανάγνωση παραμυθιού μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους, τα συναισθήματά τους, να ξεχωρίζουν τα θετικά στοιχεία στον χαρακτήρα τους και των συμμαθητών τους και στο τέλος να δημιουργήσουν το δικό τους ημερολόγιο θετικής ενίσχυσης.
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Θέμα: Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά
Τίτλος: Τα αντικείμενα διηγούνται την ιστορία τους
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων με τίτλο «Τα αντικείμενα διηγούνται την ιστορία τους» απευθύνεται σε μαθητές/-τριες της Γ΄ Τάξης Δημοτικού των σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης της χώρας. Ο βασικός κύκλος δεξιοτήτων που διατρέχει το περιεχόμενο του Προγράμματος είναι οι Δεξιότητες του 21ου αιώνα ( συνεργασία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επικοινωνία) ενώ σε επιμέρους Εργαστήρια εμπλέκονται οι Δεξιότητες του Νου και οι Δεξιότητες Ζωής. Οι μαθητές/-τριες μέσα από δραστηριότητες στηριζόμενες στις Στρατηγικές καλλιέργειας δεξιοτήτων OOEL(ρουτίνες σκέψης και εργαλεία διαλόγου)θα εξετάσουν και θα αντιληφθούν τη σημασία των προσωπικών αντικειμένων ιστορικών προσώπων και συγκεκριμένα του Ναυάρχου Nelson. Μεταφέροντας την εμπειρία αυτή στην τοπική κοινότητα θα αναζητήσουν αντίστοιχα, αντικείμενα συναισθηματικής αξίας των οικείων τους. Μέσα από μια σειρά εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών όπως είναι η ανακαλυπτική διερευνητική και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος αλλά και μέσω της συνέντευξης, του καταιγισμού ιδεών, του ρόλου στον τοίχο, θα οδηγηθούν σταδιακά στη δημιουργία του δικού τους ψηφιακού μουσείου. Μια δραστηριότητα το αποτέλεσμα της οποίας δύναται να παρουσιαστεί στην τοπική κοινότητα αλλά επιπλέον να υπάρξει παρουσίαση του μαθητικού αυτού μουσείου και διασύνδεση με τη Συλλογή του Ιδρύματος Λασκαρίδη.
3οςΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Θέμα: Εθελοντισμός, Διαμεσολάβηση
Τίτλος: Σταματώ τις διακρίσεις-αποδέχομαι τον «άλλο»: από τις λογοτεχνικές αναπαραστάσεις στην πραγματική ζωή
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Οι μαθητές μέσω των λογοτεχνικών κειμένων και τη συγγραφή μικρών κειμένων καλούνται να εντοπίσουν και να συνεργαστούν, να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης των διακρίσεων.
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Θέμα: Αγωγή Σταδιοδρομίας, Γνωριμία με επαγγέλματα
Τίτλος: Εκπαιδευτική ρομποτική με lego: Λύνοντας σχολικά προβλήματα
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Μέσω του ρομποτικού κιτ lego spike essential οι μαθητές συνεργάζονται μεταξύ τους, προτείνουν λύσεις σε εικονικά προβλήματα που σχετίζονται με τον χώρο του σχολείου και τις κατασκευάζουν μέσω της εφαρμογής του συγκεκριμένου κιτ κατασκευής.
Ε-ΣΤ ΤΑΞΗ (ΦΕΤΟΚΑΚΗ ΜΑΡΙΑ)
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Θέμα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη
Τίτλος: Κάπνισμα; Όχι εμείς: (Οργανισμός κατά των ναρκωτικών)
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Το Πρόγραμμα Πρόληψης «ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!» έχει δημιουργηθεί από τον ΟΚΑΝΑ σε συνεργασία με τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Ν. Θεσσαλονίκης (ΕΛΠΙΔΑ, Δίκτυο ΑΛΦΑ, ΠΥΞΙΔΑ και ΣΕΙΡΙΟΣ), Ν.ΡΟΔΟΠΗΣ (ΟΡΦΕΑΣ) και ΞΑΝΘΗΣ (ΕΚΦΡΑΣΗ), Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΠΙΨΥ-ΕΚΤΕΠΝ), 4η Υγειονομική Περιφέρεια και ΑΝΘ «Θεαγένειο».Το Πρόγραμμα πρόληψης«ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!» αποτελεί ένα ολιστικό, αξιόπιστο και έγκυρο πρόγραμμα πρόληψης του καπνίσματος το οποίο περιλαμβάνει και αξιολόγηση και απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πιο συγκεκριμένα, έχει τη μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου και περιλαμβάνει τα ακόλουθα: Στο πρώτο μέρος, περιγράφεται σύντομα η έκταση του προβλήματος του καπνίσματος σε νεαρές ηλικίες, η σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης παρέμβασης, oι στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος και οι κατευθύνσεις εφαρμογής. Στο δεύτερο μέρος, αναφέρεται η μεθοδολογία για την αξιολόγηση του προγράμματος καθώς και τα πρώτα συμπεράσματα από την εφαρμογή του. Στο τρίτο μέρος, αναλύονται διεξοδικά τα εργαστήρια της κύριας και ενισχυτικής παρέμβασης για τους μαθητές (στόχοι, υλικά, χρόνος, σύνδεση). Ειδικότερα, παρατίθενται με λεπτομέρειες τα βήματα που προτείνεται να ακολουθήσει ο συντονιστής, η δραστηριότητα για τους γονείς και τους κηδεμόνες και οι οδηγίες για το «Σχολείο Ελεύθερο Καπνού» οι οποίες απευθύνονται στο διευθυντή του σχολείου, στο διδακτικό προσωπικό και στο σύλλογο γονέων. Στο τέταρτο μέρος παρουσιάζεται θεωρητικό υποστηρικτικό υλικό με στόχο να διασφαλιστεί η επάρκεια του συντονιστή σε γνώσεις. Στο πέμπτο μέρος, γίνεται αναφορά στους φορείς που συνεργάστηκαν για το έργο.
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Θέμα: Οικολογία, Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Τίτλος: Ανακαλύπτοντας το παρελθόν, σχεδιάζοντας το μέλλον
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Επιλέγεται η προσέγγιση της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από μαθησιακά περιβάλλοντα που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για παράδειγμα, προτείνεται η αξιοποίηση του διαδικτύου ως ένα ανοικτό, πολυδιάστατο και αυθεντικό περιβάλλον μάθησης, το οποίο οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν για τη στοχευμένη άντληση και επεξεργασία πληροφοριών, καθώς και για τη συμπαραγωγή ενός πολυτροπικού κειμένου και παρουσίασή του με τη βοήθεια λογισμικού παρουσιάσεων και άλλων εφαρμογών που θα επιλέξουν οι ίδιοι.
3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Θέμα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Τίτλος: Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Οι μαθητές/ριες με βιωματικό τρόπο, εφαρμόζοντας διερευνητικές και ανακαλυπτικές διαδικασίες μπαίνουν στη θέση του άλλου. Αναστοχάζονται κριτικά και αποδομούν στερεοτυπικούς και περιοριστικούς τρόπους σκέψης. Εργάζονται ομαδικά, συζητούν, προβληματίζονται, κατασκευάζουν και παρουσιάζουν. Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και προτείνουν ιδέες για ένα πιο δημοκρατικό σχολείο.
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Θέμα: Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με τα επαγγέλματα
Τίτλος: Οι ΤΠΕ αλλάζουν τον επαγγελματικό μας προσανατολισμό ή όχι;
Διάρκεια: 7 εβδομάδες
Στο πρόγραμμα αυτό με τη βοήθεια των παιδιών αναδεικνύονται οι αλλαγές που έφερε η είσοδος των ΤΠΕ στα παραδοσιακά επαγγέλματα, την κατάργηση κάποιων από αυτά και τη δημιουργία νέων. Όλα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν από τα παιδιά για την επιλογή του δικού τους επαγγέλματος. Ο τρόπος υλοποίησής του αναπτύσσει τις επτά από τις οκτώ βασικές ικανότητες των παιδιών (επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, μαθηματική ικανότητα και ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία, ψηφιακή ικανότητα, μεταγνωστικές ικανότητες, κοινωνικές ικανότητες, αίσθημα πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητα, πολιτιστική γνώση και έκφραση) (DigComp, Horisson 2020, CRISS).