dimbas's blog 2019

Πειραματισμοί…

Δημιουργική Γραφή

Δεκ 20198

ΤΟ ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΜΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 1

της Σοφίας Νικολαΐδου*

Εισαγωγή

Μπορεί ο όρος Δημιουργική Γραφή να αποτελεί μετάφραση του αγγλοσαξωνικού όρου Creative Writing, όμως αποδίδει με σαφήνεια στα ελληνικά τα δύο συστατικά στοιχεία του: Εδώ η γραφή αντικρίζεται με τη δημιουργία, συνεπώς με την επινόηση. Και επινόηση στην περίπτωσή μας μπορεί να σημαίνει μυθοπλασία, μεταφορά, παραγωγή κειμένων πάνω στο ίχνος άλλων, παραδειγματικών λογοτεχνικών κειμένων. Στην τελευταία περίπτωση, τα κείμενα που επιλέγονται ως λογοτεχνικές μήτρες συνεπάγονται μορφολογικούς, ειδολογικούς ή υφολογικούς περιορισμούς.

Ποιος είναι ο σκοπός της διδασκαλίας;

Όπως η μετάφραση αποδεικνύεται ο πληρέστερος ερμηνευτικός υπομνηματισμός ενός αλλόγλωσσου κειμένου, έτσι και η δημιουργική γραφή αναδεικνύεται ως ένα είδος κριτικής ανάγνωσης και δημιουργικής ανάπλασης του λογοτεχνικού κειμένου που αποτελεί τη μήτρα της συγγραφικής άσκησης.

Συνεπώς, ο σκοπός της δημιουργικής γραφής, μέσα ή έξω από τη σχολική τάξη, δεν είναι ένα είδος συγγραφικού πρωταθλητισμού, αλλά η εξοικείωση του μαθητή με τη συγγραφική (και την αναγνωστική) πράξη και η σταδιακή εδραίωση της σχέσης του με τη λογοτεχνία.

Μέσα, όμως, από τη διαδικασία της δημιουργικής γραφής επιτυγχάνονται και επιμέρους στόχοι, όπως:

  • η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης,
  • η κινητοποίηση της φαντασίας και της συγγραφικής επινοητικότητας,
  • η καλλιέργεια της δεξιότητας αφήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων και της περιγραφής προσώπων, τόπων και αντικειμένων με βιωματικό τρόπο,
  • η γλωσσική καλλιέργεια,
  • η ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας,
  • η δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη.

Πηγή: mpschool.gr/deltio-site/?p=85

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων