ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΜΕΝΩΝ

Το σχολείο των τεσσάρων εποχών

Scratch me, if you can….

Ιούλ 201831

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ «Learn and share» στο οποίο το σχολείο μας ήταν εταίρος, πραγματοποιήθηκε το etwinning project «Scratch me, if you can» Στα πλαίσιά του οι μαθητές του σχολείου μας δούλεψαν ως εξής:

Τα παιδιά είχαν χωριστεί από την αρχή σε διεθνικές ομάδες. Πριν ξεκινήσει το έργο, κάθε παιδί έφτιαξε ένα βίντεο με το εργαλείο Adobe Spark Video στο οποίο παρουσίαζε τον εαυτό του και στη συνέχεια όλα τα παιδιά γνωρίστηκαν, ανταλλάσσοντας μηνύματα, μέσω του forum της πλατφόρμας.

Στην αρχή έλαβαν μέρος σε μια έρευνα η οποία δημιουργήθηκε με σκοπό να δούμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους στο πεδίο της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού. Οι μαθητές του σχολείου μας δεν είχαν γνώσεις πάνω σε αυτά τα πεδία.

Στη συνέχεια, τα παιδιά των Δ΄ και Ε΄ τάξεων, χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών έμαθαν τις λειτουργίες του ScratchJr, πειραματίστηκαν φτιάχνοντας τα δικά τους έργα, αντάλλαξαν ιδέες και δημιούργησαν ιστορίες συνεργατικά τις οποίες παρουσίασαν στα παιδιά των μικρότερων τάξεων.

Όταν ολοκληρώθηκε η προετοιμασία το κάθε παιδί ξεκίνησε τη δική του ιστορία, επιλέγοντας το περιβάλλον και τους ήρωες που επιθυμούσε, δημιουργώντας έτσι το πρώτο «καρέ». Η δουλειά των παιδιών ανέβαινε σε ένα κοινό φάκελο στο googledrive και από εκεί ανοιγόταν μέσω της εφαρμογής ScratchJr στο tablet ενός παιδιού από άλλη χώρα το οποίο συνέχιζε την ιστορία προσθέτοντας το δικό του «καρέ».

Έτσι, δημιουργήθηκαν 40 ιστορίες με 4 καρέ η κάθε μία. Ένα πέμπτο παιδί αναλάμβανε να φτιάξει το βίντεο της ιστορίας και να προσθέσει τα λογότυπα και τους συντελεστές. Έτσι και οι πέντε χώρες συνεργάστηκαν στη δημιουργία των διεθνικών ιστοριών. Στη συνέχεια τα έργα ανέβηκαν στην πλατφόρμα του έργου, στις σελίδες των σχολείων στο διαδίκτυο και στο youtube.

Στο τέλος οι μαθητές απάντησαν σε ένα ακόμη ερωτηματολόγιο, που είχε αξιολογικό χαρακτήρα και μας έδωσε την απαραίτητη ανατροφοδότηση για την πορεία και τα αποτελέσματα της όλης διαδικασίας. Διαπιστώσαμε, λοιπόν, ότι όχι μόνο απέκτησαν δεξιότητές στην κωδικοποίηση και τον προγραμματισμό, τις οποίες δεν είχαν, αλλά ενθουσιάστηκαν τόσο με τη διαδικασία, όσο και με τα παραγόμενα αποτελέσματα.

 

Η τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό, μιας και όλο το έργο ήταν βασισμένο στη χρήση πολλών και διαφορετικών εκπαιδευτικών λογισμικών και εργαλείων.

– Adobe Spark Video: Χρησιμοποιήθηκε στην αρχή για τη δημιουργία βίντεο μέσω των οποίων τα παιδιά «σύστησαν» τους εαυτούς τους.

– Scratch JR: Εφαρμογή κωδικοποίησης, προγραμματισμού, ψηφιακής αφήγησης, μέσω της οποίας δημιουργήθηκαν οι ιστορίες.

– Google Drive: Μέσω αυτού του cloud ανέβαιναν και αποθηκεύονταν όλες οι εργασίες των παιδιών. Από εκεί τα παιδιά κατέβαζαν τα έργα που θα έπρεπε να συνεχίσουν και παράλληλα παρακολουθούσαν όλες τις ιστορίες.

– iMovie: Με αυτή την εφαρμογή έγινε η τελική επεξεργασία των βίντεο, προκειμένου να γίνουν οι τελικές ιστορίες.

– Dotstorming: Μέσω του dotstorming τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν συγκεντρωμένες όλες τις ιστορίες, να αφήσουν τα σχόλιά τους και να ψηφίσουν τις αγαπημένες τους.

– Reflector or X-Mirage: Με αυτό το εργαλείο μπόρεσαν οι μαθητές να δημιουργήσουν τα πρώτα βίντεο προβάλλοντας την εικόνα του ipad στο laptop.

– QR code generator: Μέσω του Qr code generator μπορούσαν να μπαίνουν απευθείας στα ερωτηματολόγια αξιολόγησης που συμπλήρωσαν στην αρχή και στο τέλος του έργου.

– Mentimeter: Μέσω του mentimeter δημιουργήθηκε το διεθνικό world cloud με το οποίο τα παιδιά περιέγραψαν με μια λέξη πώς αισθάνονται γι αυτό το project

– Freeonlinesurveys: Μέσω αυτής της εφαρμογής δημιουργήθηκαν οι αξιολογικές έρευνες στην αρχή και στο τέλος του έργου.

Παιδιά και εκπαιδευτικοί χρησιμοποιήσαμε όλα αυτά τα εργαλεία (είτε ως δημιουργοί είτε ως συμμετέχοντες) για τη διεξαγωγή του έργου.

Τα έργα των παιδιών παρουσιάστηκαν από τα ίδια στο 8ο Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας του Αγίου Νικολάου στο οποίο το σχολείο μας συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά.

Τα link στα οποία μπορείτε να δείτε κάποια από αυτά, ή και όλα, είναι τα εξής:

https://dotstorming.com/b/59f38973ccae6f0706c7a8fc

https://live.etwinning.net/projects/project/153264

https://www.youtube.com/channel/UCtOPFlfadqDFXnR-nO5ONPg?view_as=subscriber

https://www.facebook.com/mantzilamaria/

http://ira.digifest.info/2018/03/scratchjr.html

Αφήστε μια απάντηση

Πρόσφατα σχόλια



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων