Η τέχνη ως μάθημα αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας!

 

IMG 20251009 123627IMG 20251009 123634IMG 20251009 123644IMG 20251009 123656IMG 20251009 123653

Στο μάθημα των Εικαστικών συνδέσαμε τη δημιουργική έκφραση με τη ζωγραφική που γίνεται με το στόμα, όπως συμβαίνει σε άτομα με αναπηρία. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τον Έλληνα ζωγράφο  Τριαντάφυλλο Ηλιάδη, ο οποίος ζωγραφίζει με το στόμα και εντυπωσιαστήκαμε από το ταλέντο, την υπομονή και τη δύναμη ψυχής του. Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τη ζωή αυτών των ανθρώπων, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αλλά και για τον τρόπο που καταφέρνουν να εκφραστούν μέσα από την τέχνη, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αποδοχής και σεβασμού στη διαφορετικότητα. Τα παιδιά, αφού εμπνεύστηκαν από το έργο του καλλιτέχνη, δοκίμασαν να ζωγραφίσουν με το στόμα, όπως εκείνος, βιώνοντας την προσπάθεια και την πρόκληση αυτής της διαδικασίας. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν με το  αντίθετο χέρι  από αυτό που γράφουν και στο τέλος, ολοκλήρωσαν το έργο τους με το χεράκι που γράφουν, ώστε να συγκρίνουν την εμπειρία και να κατανοήσουν καλύτερα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία. Μέσα από αυτή τη βιωματική δραστηριότητα, τα παιδιά καλλιέργησαν την  ενσυναίσθηση, έμαθαν να σέβονται τη διαφορετικότητα και συνειδητοποίησαν τη σημασία της προσπάθειας  και της επιμονής. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του Ενεργού Πολίτη, αφού αποβλέπει σε στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης  αλλά και των  Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στην ενότητα  «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ», προάγοντας αξίες όπως η αλληλεγγύη, ο σεβασμός και η αποδοχή όλων των ανθρώπων.

 

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Τσακανέλη Ειρήνη – Ελένη