ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΩΝ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΕΔΡΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΡΟΔΟΣ
ΤΗΛ./ΦΑΞ 2246091016
EMAIL mail@dim-apol.dod.sch.gr
ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 9100057

ΑΡ. ΠΡΑΚΤ. 7
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΑΚΟΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΣΑΒΒΑΣ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΒΕΝΕΤΗ ΑΓΓΕΛΙΚH –

ΖΗΝΤΡΟΥ   ΚΕΡΑΣΙΝΑ –

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΩΝ

Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την
τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, η δομή
και η λειτουργία της ομάδας στην τάξη και στο σχολείο διαμορφώνουν το
πλαίσιο μέσα στο οποίο έχει ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Μορφές
συμπεριφοράς, σχολικές επιδόσεις, κίνητρα, αξίες, στάσεις,
διαμορφώνονται με βάση την ανάγκη του μαθητή να βρίσκεται σε αρμονία
με την ομάδα και να έχει την αποδοχή και την αναγνώρισή της.
Είναι λοιπόν σημαντικότατο να διαμορφωθεί περιβάλλον θετικό.
Στο πλαίσιο του σχολείου οι ρόλοι μέσα στην ομάδα πρέπει να
κατανέμονται με βάση τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις προσπάθειες τις
οποίες καταβάλλουν οι μαθητές. Τα στοιχεία αυτά πρέπει να
αναγνωρίζονται και αυτά να προβάλλονται από το σχολείο.
Έλλειμμα των μαθητών που έχει προέλευση κοινωνική ή οικονομική
ή φυσική και ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό, γλωσσικό ή
άλλο χαρακτήρα, μέσα στο σχολείο και στις μεταξύ των μελών του
σχέσεις δεν πρέπει να αποτελούν στοιχεία διάκρισης.
Η ποιότητα των στοιχείων της ενδοσχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει
την ποιότητα των στοιχείων της προσωπικότητας του μαθητή. Επίσης
αντίστροφα η δική του δραστηριότητα επηρεάζει την ποιότητα της
σχολικής ζωής, εφόσον ανάμεσα στον μαθητή και το σχολείο υπάρχει
δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης. Ευνοϊκό λοιπόν περιβάλλον σχολικής
ζωής μέσα στο οποίο ο μαθητής ζει, δραστηριοποιείται και προσπαθεί να
καταξιωθεί, θα λειτουργήσει πολύ θετικά.
Επιμέρους ενδεικτικά στοιχεία του κανονισμού λειτουργίας τα οποία
εντάσσονται στη φιλοσοφία που περιγράφεται παραπάνω αναφέρονται
παρακάτω:
(α) Το σχολείο πρέπει να θεωρεί τη συμμετοχή των μαθητών στις
σχολικές δραστηριότητες ως υποχρέωσή τους. Θεωρείται ακόμη
καλύτερο να είναι οι συνθήκες τέτοιες, ώστε ο μαθητής να χαίρεται, να
επιδιώκει και να θεωρεί τη συμμετοχή του ευγενή φιλοδοξία.
.(β) Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές
και οι θρησκευτικές γιορτές, οι αθλητικές, οι πολιτιστικές και οι άλλες
σχολικές δραστηριότητες των μαθητικών κοινοτήτων, η συμμετοχή στα
προγράμματα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των άλλων
καινοτόμων σχολικών προγραμμάτων πρέπει να γίνονται με
πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνες των ίδιων των μαθητών.
(γ) Μεγάλη σημασία στη σχολική ζωή των μαθητών έχουν ο
δημοκρατικός διάλογος και οι κανόνες του. Η αναγνώριση των ρόλων,

η δυνατότητα εναλλαγής με σεβασμό και χωρίς εντάσεις είναι βασικός
στόχος της σχολικής αγωγής. Η δημοκρατία και η δημοκρατική
συμπεριφορά είναι αρετές που εμπεριέχονται ως στοιχεία στην
κοινωνικοποίηση, αποστολή του σχολείου.
Άφιξη στο σχολείο
​Η άφιξη των μαθητών το πρωί ολοκληρώνεται έως τις 8.15, που χτυπά
το κουδούνι. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του
σχολείου.
Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους δεν
εισέρχονται στο χώρο του σχολείου και αποχωρούν μόλις χτυπήσει το
κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.

Αποχώρηση από το σχολείο
Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των
μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη
διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη
συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και, φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί γι’ αυτό ο
δάσκαλος της τάξης και ο διευθυντής..
Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά, κατά την αναχώρησή τους δε
φεύγουν ποτέ από το σχολείο, πριν την άφιξη του συνοδού τους.
Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφαλή αποχώρηση
των παιδιών, έως και 5 λεπτά μετά τη λήξη των μαθημάτων. Οι
εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την τελευταία ώρα συνοδεύουν τους/τις
μαθητές/τριες στην είσοδο του σχολείου για το σχόλασμα.
Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας
βαραίνει αποκλειστικά το γονέα – κηδεμόνα. Οι γονείς – κηδεμόνες είναι
υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να
ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους,
τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να
προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση
δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που σχολούν, αλλά
και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

ΠΡΩΙΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
08:00- 08:15 15΄ Υποδοχή μαθητών
08.10-09.40 90΄ 1η διδακτική περίοδος
09.40-10.05 25΄ Διάλειμμα
10.05-11.35 90΄ 2η διδακτική περίοδος
11.35-12.00 25΄ Διάλειμμα
12.00-13.30 90΄ 3η διδακτική περίοδος
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
13:30- 13:40 10΄ Διάλειμμα
13:40- 14:15 35΄ Φαγητό – Ξεκούραση
14:15- 15:00 45΄ 1η ώρα
15:00-15.15 15΄ Διάλειμμα
15:15- 16.00 45΄ 2η ώρα
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό
ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον
Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του διευθυντή. Οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες
ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που
προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του
σχολικού έτους, όπως επίσης και για αλλαγές που σχετίζονται με
τους διδάσκοντες και τα γνωστικά αντικείμενα

Προσευχή – Εκκλησιασμός
Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή
με σεβασμό. Ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν σ’
αυτήν, οφείλουν, όμως, να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή
διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής. Εκκλησιασμός των
μαθητών επιδιώκεται να γίνεται μία φορά το μήνα με τη συνοδεία των
εκπαιδευτικών του κάθε τμήματος.

Σχολικές γιορτές – διδακτικές επισκέψεις
 Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου (π.χ.
λήξης σχολικού έτους) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις

αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην
αποτελεσματική πραγμάτωση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι
μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.
Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά
τους είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.
Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται γενικά το ημερήσιο
σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση εκ των
προτέρων για κάθε περίπτωση αλλαγής του προς γονείς και
μαθητές.
Στις σχολικές γιορτές το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και
οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων για το πρόγραμμα της
γιορτής (στις εθνικές γιορτές π.χ. ορίζεται η ώρα έναρξης και η
διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο).
Σχολικές γιορτές
• 28 η Οκτωβρίου
• 17 Νοεμβρίου
• Γιορτή Χριστουγέννων
• 30 Ιανουαρίου (Τριών Ιεραρχών)
• 7 η Μαρτίου
• 25 η Μαρτίου
Αργίες και διακοπές
• Χριστούγεννα (24/12-7/1)
• Καθαρά Δευτέρα
• Πάσχα
• Πρωτομαγιά
• Αγίου Πνεύματος

Τοπικές αργίες και εκδηλώσεις
Το σχολείο συμμετέχει εθιμοτυπικά σε τοπικές εκδηλώσεις, ως
ζωντανό κομμάτι της τοπικής κοινότητας.
• Εορτή Τιμίου Σταυρού, Πολιούχου του χωριού μας (αργία).
 Σημαιοφόροι και παραστάτες – υπεύθυνοι για κατάθεση
στεφάνου
 Σύμφωνα με το Άρθρο 3, παράγραφος 5 του Π.Δ. 79/2017:
Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου
ορίζονται μαθητές της Ε΄& ΣΤ’ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο
μαθητές της ΣΤ’ τάξης, ο ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31
Ιανουαρίου και ο άλλος από 1 η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του
διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών

πραγματοποιείται με βάση την βαθμολογία ανάμεσα στο σύνολο των
μαθητών της τάξης. Για την κατάθεση στεφάνων ορίζεται μια
μαθήτρια/της για όλη τη σχολική χρονιά. Η  διαδικασία
πραγματοποιείται  παρουσία του συνόλου των μαθητών της Ε΄& ΣΤ’
τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου
αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου
Διδασκόντων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων,
παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη
ΣΤ’ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και
κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας
παραγράφου.
Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών
Οι μαθητές θα πρέπει να μην απουσιάζουν από το σχολείο χωρίς σοβαρό
λόγο. Η ελλιπής φοίτηση οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα και
μπορεί να οδηγήσει σε επανάληψη της ίδιας τάξης.
Οι μαθητές επιβάλλεται να παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να
χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική,
ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία
απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και τιμωρείται αυστηρά.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται
στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών θα
πρέπει να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές.
Δεν θα πρέπει να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους
σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την
καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς ή φυλετικούς (π.χ.
χρώμα δέρματος, μαλλιών).
Δεν θα πρέπει να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείουν συμμαθητές τους
από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν
το ίδιο ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική.
Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών, νερού ή τσίχλας
την ώρα του μαθήματος.
Δεν επιτρέπεται να σηκώνονται από τις θέσεις τους χωρίς άδεια ή να
συνομιλούν δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους, ώστε
οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο
προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες. Σε
περίπτωση κακοκαιρίας παραμένουν στις αίθουσες. Κανένας δε μένει
μέσα στην αίθουσα μόνος του.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε
άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκες)
ούτε να γράφουν ή να ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δεν σηκώνονται ούτε
αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους. Όταν το κουδούνι
χτυπήσει για μάθημα, προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα χωρίς να
τρέχουν ή να τσακώνονται, κάθονται στις θέσεις και περιμένουν ήσυχα το
δάσκαλο.
Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του, είναι υπόθεση
όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις
εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία
και το κόστος αποκατάστασης ασχημαίνει και υποβαθμίζει το χώρο που
ζουν και λειτουργούν καθημερινά. Ζημιές που προκαλούνται από μαθητές
βαραίνουν οικονομικά για την αποκατάστασή τους γονείς τους.
Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο
τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους
κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται
σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα
λόγο.
Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του
σχολείου.
Το σχολείο συμμετέχει εθιμοτυπικά σε τοπικές εκδηλώσεις, ως ζωντανό
κομμάτι της τοπικής κοινότητας.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα
ή επικίνδυνα.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή
μορφή υλικό με προκλητικό περιεχόμενο.
Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής
εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου.

Δεν αποχωρούν ποτέ από το χώρο του σχολείου χωρίς άδεια του
δασκάλου τους.
Ενημερώνουν άμεσα τον δάσκαλό τους αν ενοχληθούν από κάποιον
ενήλικα εντός του σχολείου.
Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής,
είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους
μαθητές των Α΄ και Δ΄ τάξεων.

Παιδαγωγικός έλεγχος – κυρώσεις
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι, ώστε οι
μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες. Οι
μαθητές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει κάποιες
επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της, ώστε να μάθουν να
αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι
πολίτες.
Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ενέργειες που μπορεί να γίνουν είναι οι
ακόλουθες:
α. Παρατήρηση
β. Παραπομπή στo διευθυντή
γ. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων
δ. Ενημέρωση γονέων
ε.  Ενημέρωση Συμβούλου Εκπαίδευσης
Αρμόδια όργανα για την εφαρμογή των παραπάνω ενεργειών είναι ο
υπεύθυνος εκπαιδευτικός της τάξης κι όταν κριθεί απαραίτητο, η
Διευθύντρια σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων.
Η σωματική και η λεκτική βία δεν επιτρέπονται.
Οι εκπαιδευτικοί:
• Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο
έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
• Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα για οποιονδήποτε
λόγο . Στο διάλειμμα ο διδάσκων ενημερώνει τη Διεύθυνση για τη
συμπεριφορά του μαθητή.
• Ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση

των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε
ημέρες και ώρες που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του
σχολικού έτους.
• Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους, με τη
χρήση κατάλληλων εποπτικών μέσων και Η/Υ.
• Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.
• Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και
συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους μαθητές.
• Οι διδάσκοντες την τελευταία ώρα του προγράμματος προτρέπουν τους
μαθητές να τακτοποιούν τις καρέκλες και τα θρανία, για να διευκολύνεται
ο καθαρισμός.
• Αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη την ώρα της λήξης. Οφείλουν, και
όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν
αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους.
• Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης
κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την
πραγματοποίηση εκδηλώσεων, που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
• Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο
σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.
• Παράλληλα προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε
θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του
χώρου στον οποίο φοιτούν.
• Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της
κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
• Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές,
πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή.
• Η δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού πρέπει να επιβεβαιώνεται
καθημερινά στην πράξη με τα εξής στοιχεία:
α. τρόπος αντιμετώπισης του μαθητή
β. τρόπος αξιολόγησης και βαθμολόγησης
γ. τρόπος με τον οποίον εκτονώνει τις εντάσεις, που παρουσιάζονται στο
τμήμα.
δ. η αποφασιστικότητα με την οποία αντιμετωπίζονται οι δυσλειτουργίες
ε. προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα στο τμήμα δεν
πρέπει να μεγεθύνονται φθάνοντας μέχρι τη Διεύθυνση.

​Σε περίπτωση απεργίας ή στάση εργασίας οι εκπαιδευτικοί που δεν
προσέρχονται στην εργασία τους, θεωρούνται ότι συμμετέχουν στην
απεργία .
Αναφέρουν στον Διευθυντή του σχολείου κάθε υποψία που έχουν για
τυχόν οικογενειακή κακοποίηση μαθητή και φροντίζουν να ενημερώνονται
για άλλα προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
Φροντίζουν να ενημερώνονται για την οικονομική και κοινωνική
κατάσταση των οικογενειών των μαθητών τους. Τηρούν την απαραίτητη
εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον Σύλλογο
Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για
κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο του σχολείου.
Αξιοποιούν τη σχολική ιστοσελίδα με τους μαθητές τους και για
επικοινωνία με τους γονείς έχοντας την ευθύνη για ό,τι αναρτούν σε αυτή.
Συνεργάζονται μεταξύ τους, ειδικά όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, και
σέβονται τις απόψεις όλων των συναδέλφων χωρίς να υποτιμούν το
διδακτικό αντικείμενο κανενός.
Οι εκπαιδευτικοί, με την εν γένει συμπεριφορά τους, οφείλουν να
συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού
κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος
που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι
απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η
ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση
συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε
αυτούς και το Διευθυντή του σχολείου.

Ο Διευθυντής
Ο Διευθυντής επιβάλλεται να έχει ενεργή συμμετοχή στη ζωή του
σχολείου, να έχει γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και να επιμελείται
την εφαρμογή της από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ειδικότερα:
Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα, ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να
εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξής τους για ένα σχολείο
λειτουργικό, δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία. Δημιουργεί κλίμα
αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σε αυτόν και τους
εκπαιδευτικούς και εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία.
Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά του,

παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και
ενθαρρύνοντας τους να καινοτομούν στην τάξη.
Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και το συντονισμό
της σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο
συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
Έχει την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού, δημοκρατικού
κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα
στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Επικοινωνεί με τους μαθητές συχνά
και επιτρέπει την πρόσβαση στο Γραφείο του, αποφεύγοντας το
αυταρχικό στιλ εξουσίας και τη χρήση προσβλητικών εκφράσεων ή
υποτιμητικής και απαξιωτικής συμπεριφοράς απέναντί τους. Συνεργάζεται
με τους γονείς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε τακτική βάση
φροντίζοντας να συγκαλεί κανονικά τις συνεδριάσεις των συλλογικών
οργάνων.
Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και
αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της
υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας
εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας,
αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό ή κατ’
άλλον τρόπο και πάντα μέσα στο γράμμα και το πνεύμα της κείμενης
νομοθεσίας.
Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καταρτίζει το πρόγραμμα
ενημέρωσης των γονέων. Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του ωρολογίου
προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.

Γονείς και κηδεμόνες
Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους
εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και
σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
Οι γονείς – κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για
την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της
τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης.
Έχουν υποχρέωση να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε
τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους, για την παραλαβή της βαθμολογίας
και για ενημέρωση.

Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που
μεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της
κεντρικής εισόδου και στην ιστοσελίδα) και να ενημερώνονται για θέματα
λειτουργίας του σχολείου.
Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη
διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία
του μαθητή.
Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να
τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει
οποιοδήποτε πρόβλημα, το συζητά πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό
(του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια – αν δεν
επιλυθεί – με το Διευθυντή . Γενικότερα, κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν
έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς
να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.
Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την
κηδεμονία του, οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή
επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το
σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (2246091016) είναι στη διάθεσή σας
για οποιαδήποτε ενημέρωση. Ώρες επικοινωνίας το πρωί 8.00-8.15 και
στα διαλείμματα 9.40-10.00 και 11.35-12.00
Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.
Ο γονέας – κηδεμόνας μαθητή που συλλαμβάνεται να προκαλεί
βανδαλισμούς στη σχολική περιουσία παραπέμπεται στην αρμόδια
σχολική επιτροπή για την αποκατάσταση των ζημιών.
Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των
συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στην εύρυθμη λειτουργία τους.
Τέλος, οφείλουν να είναι συνεπείς στην προσέλευση – αποχώρηση των
παιδιών τους προς και από το σχολείο.

Βιβλιοθήκη
Κάθε μαθητής μπορεί να δανειστεί βιβλία από τις βιβλιοθήκες των
τάξεων, για όσες ημέρες ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της
βιβλιοθήκης. Τα δανειζόμενα έντυπα της βιβλιοθήκης πρέπει να
επιστρέφονται σε καλή κατάσταση, αλλιώς ο μαθητής οφείλει να τα
αντικαταστήσει με άλλα καινούργια.

Ιστοσελίδα του σχολείου
Το σχολείο μας διαθέτει το δικό του
ιστότοπο(https://blogs.sch.gr/dimapoll)Στα πλαίσια της διάχυσης των
Τεχνολογιών της Επικοινωνίας και της Πληροφορίας (Τ.Π.Ε.) στην
κοινωνία, κοινοποιούνται σε αυτόν πληροφορίες για την εκπαιδευτική μας
κοινότητα, καθώς και εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου και δημιουργίες
των παιδιών.
Καθώς το θέμα της δημοσιοποίησης φωτογραφιών και πολυμέσων όπου
απεικονίζονται οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες είναι αρκετά
ευαίσθητο, αξίζει να σημειωθούν τα εξής:
• Τα βίντεο που αναρτώνται στον ιστότοπο φιλοξενούνται απευθείας σε
πρόγραμμα αναπαραγωγής του ιστότοπου, πράγμα που δεν επιτρέπει το
«κατέβασμά» τους, όπως συμβαίνει σε πασίγνωστους ιστότοπους που
περιέχουν οπτικοακουστικό υλικό.
• Οι φωτογραφίες που αναρτώνται είναι χαμηλής ανάλυσης, ώστε να μην
μπορούν να χρησιμοποιηθούν με κακόβουλο σκοπό.
• Η διαχείριση του αναρτώμενου υλικού γίνεται με σεβασμό στην
προσωπικότητα και μοναδικότητα του κάθε παιδιού.

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει τη Δευτέρα 11/9/2023και ώρα 9:00 .

Στους μαθητές θα μοιραστούν και τα βιβλία για τη νέα χρονιά.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 2023

Στις 14-6-2023 πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας, η καλοκαιρινή γιορτή για τη λήξη των μαθημάτων της φετινής σχολικής χρονιάς!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες διασκέδασαν με τα παιχνίδια, οι καλεσμένοι ευχαριστήθηκαν τα θεατρικά δρώμενα, ενώ τέλος δόθηκαν αναμνηστικά δώρα και αριστεία στις τελειόφοιτες μαθήτριες.

Ευχόμαστε ένα ξεκούραστο και όμορφο καλοκαίρι και με το καλό σας περιμένουμε τον Σεπτέμβριο!

 

Ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή

Λίγο πριν μας αποχαιρετήσει αυτό το σχολικό έτος, πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου, παρέα με τους γονείς και τις εκπαιδευτικούς.

Αρχικά επισκεφτήκαμε την Αρχαία Κάμειρο, μία από τις αρχαιότερες πόλεις-κράτη, με πλούσια ιστορία. Θαυμάσαμε τα αρχαιολογικά ευρήματα τα σωζόμενα σπίτια, τον ναό του Πυθίου Απόλλωνα, την Κρήνη και τις επιγραφές στους βωμούς, αλλά και τη θέα, και προσπαθήσαμε να φανταστούμε τη ζωή της πόλης.

Έπειτα ανεβήκαμε στο κάστρο της Κρητηνίας ή αλλιώς βενετσιάνικο κάστρο,  που προσφέρει πανοραμική θέα 360 μοιρών στο Αιγαίο πέλαγος και είχε σκοπό την προστασία των κατοίκων από τις οθωμανικές επιθέσεις.

Κάναμε βόλτα στο χωριό της Κρητηνίας και προσκυνήσαμε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.

Πριν την επιστροφή μας ξεκουραστήκαμε δίπλα στη θάλασσα και απολαύσαμε την ηλιόλουστη μέρα!

 

IMG 3af26ee4c65be2bc199cabc2e43dd6fc V IMG 3babc24ceffc174c9de3080db721829c V IMG 36b19a5046f794d9a6de0e18610d4782 V

IMG 7101e7febb11a1b92ad92304dd735d0d V IMG f051352cb87900e829e3ecbf9ab30f61 V IMG f8e9ab42814bfd0f8799bc8354e1a9d1 V IMG b87f6bdd13990094d92514f0cdc13d0f V IMG 322aa2609f9a1f1661c7204689e3dcbf V IMG 602b695e0107e017ec7d6da79154f976 V IMG 6486439b4c9c780c2669c4c120abd5ad V IMG 27f5312169955e4fa5fff5873d98a449 V IMG 42c2c31f6e1f21ad31fe0d09b151f34f V IMG bbb80419b126aaeca37eadb2c4e63951 V IMG cc7003ecce3247d2574493d17b214060 V IMG 5651206cd6ae8cb6f4373dee0a47e700 V IMG ae55c5a48905f9b3defc835895f47c58 V IMG 9fd855b76d1c708e5d3b2da3f3679fe7 V IMG 9a39c1d5640097a2fa4aed9cba879aae V

 

Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις, Κοινωνικές

Ο Κ.Ο.Κ. ΚΑΙ Η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α

Είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο σχολείο μας την κυρία Ελένη Καρύδη, δημιουργό της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α Ρόδου (Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων), έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που έχει ως στόχο την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων μέσω της σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς για πεζούς αλλά και οδηγούς.

Μάθαμε για τα σήματα του Κ.Ο.Κ, τη σημασία και τη χρησιμότητά τους, συζητήσαμε για τις δικές μας συμπεριφορές που έχουμε στον δρόμο, αναλογιστήκαμε μέσα από τα εκπαιδευτικά βίντεο που παρακολουθήσαμε τι σημαίνει “τροχαίο ατύχημα”, ενώ παράλληλα δοκιμάσαμε βιωματικά πόσο σημαντικά είναι τα κράνη για την προστασία μας, οι ζώνες ασφαλείας αλλά και κατά πόσο μειώνονται τα αντανακλαστικά και οι αισθήσεις των ενηλίκων, μετά από κατανάλωση αλκοόλ, κούραση ή ακόμα και τη χρήση του κινητού, με στόχο να αλλάξουμε τις οδηγικές τους συμπεριφορές.

Τέλος δώσαμε υπόσχεση πως ό,τι μάθαμε, θα προσπαθήσουμε να το τηρήσουμε και να συμβάλλουμε και εμείς στη μείωση των ατυχημάτων.

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά, Δράσεις

ένα κοινωνικό μήνυμα από τους μικρούς μαθητές μας..

20230404 082720

Με πλήρη ενσυναίσθηση και ευαισθητοποίηση οι μαθητές και οι μαθήτριες επέλεξαν να δημιουργήσουν την αφίσα για το κάπνισμα…