4Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 11-02-2019

Με τη μεγάλη εισροή μεταναστευτικών πληθυσμών τα τελευταία χρόνια, οι ελληνικές αρχές και οι τοπικές κοινωνίες βρέθηκαν αντιμέτωπες με την τεράστια πρόκληση να διαχειριστούν την υποδοχή και τη φιλοξενία –προσωρινή ή μόνιμη –σημαντικού αριθμού μεταναστών και προσφύγων. Πέρα από την καταγραφή του νεοεισερχόμενου πληθυσμού, οι αρχές έπρεπε να μεριμνήσουν άμεσα για τη στέγαση, την τροφή, και την ιατρική φροντίδα αυτών των ανθρώπων. Βασική και άμεση ανάγκη δημιουργήθηκε και στον τομέα της εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αρκετές χιλιάδες μεταξύ των νεοεισερχόμενων ήταν παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου  ήταν να κάνει μια καταγραφή της εμπειρίας για την ένταξη των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών στα σχολεία. Από τον κύριο Ανδρέα Ζεργιώτη, PhD, MSc Σχολικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ, Σχολικό Σύμβουλο 49ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής, Συντονιστή Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β ́ Ανατολικής Αττικής αναλύθηκαν τα προβλήματα και τα κενά που εμφανίστηκαν, και διατυπώθηκαν μια σειρά από συστάσεις, με βάση την εμπειρία και καλές πρακτικές από την Ελλάδα και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.