Συνεχίζεται η προσπάθειά μας, αγαπητοί μου γονείς και παιδιά μου, για την, όσο μπορούμε, διατήρηση της επαφής μας με τη σχολική πραγματικότητα. Μπορεί κάποιες φορές να γίνομαι κουραστικός επαναλαμβάνοντας ίδια πράγματα. Όμως, πιστέψτε με, δεν ήταν το όνειρο της ζωής μου να καθηλωθώ μπροστά σε μια οθόνη, πόσο μάλλον, να καθηλώσω τους μαθητές μου αλλά πιθανώς κι εσάς μπροστά της. Η άμεση επαφή με τα παιδιά στην τάξη, και τα συνακόλουθά της, δεν αναπληρώνονται με καμιά τεχνολογία. Έτσι είναι είτε θέλουμε είτε δε θέλουμε! Τα ζωντανά χαμόγελα και τα αυθόρμητα γέλια των παιδιών, τη χαρά τους, τη λύπη τους και τα οποιαδήποτε συναισθήματά τους, δεν μπορεί καμιά οθόνη να τα αποδώσει αυθεντικά, όπως τα ζούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή πραγματικότητα της τάξης και του σχολείου, κι εσείς αγαπητοί φίλοι, στα σπίτια σας.
Αφού ήρθαν, όμως, έτσι τα πράγματα, θα συνεχίσουμε να κρατάμε την επαφή μας με τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας. Πιστεύω ότι, η επικοινωνία που διατηρούμε μέσω email και τηλεφώνου, είναι αρκετά έως πολύ καλή, και κατόπιν αυτού, αποφάσισα να αραιώσω τις αναρτήσεις στο μπλοκ του σχολείου. Να έχετε ένα βάσανο λιγότερο.
Ο,τιδήποτε θέλω να σας πω, θα είναι κυρίως μέσω email ή τηλεφώνου. Στην πλατφόρμα δε, του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (e-me), θα αναρτώ αποκλειστικά και μόνο τις εργασίες που σας στέλνω με email. Και αυτό διότι, δεν έχουν εγγραφεί (για οποιουσδήποτε λόγους) όλα τα παιδιά, οπότε δεν είναι σωστό και δίκαιο παιδαγωγικά να στερηθεί έστω και ένας μαθητής την οποιαδήποτε γνώση ωφεληθούν οι υπόλοιποι. Ελπίζω να με καταλαβαίνετε!
Η μεταξύ μας επικοινωνία αποκλειστικά μέσω email και τηλεφώνου αφορά μόνο για τα μαθήματα που διδάσκω εγώ γιατί μαθήματα και δραστηριότητες όπως τα Eικαστικά (Πολιτιστικό πρόγραμμα για το Βυζάντιο κάθε Σαββατοκύριακο) ή κάποια άλλα ενδιαφέροντα άρθρα που αφορούν την τάξη, το σχολείο ή τους γονείς θα συνεχίσουν να αναρτώνται από τον διευθυντή του σχολείου ή άλλους συναδέλφους στο blog του σχολείου γι αυτό καλό είναι να συνεχίσετε να το επισκέπτεσθε.
Με συγχωρείτε και πάλι αν σας κούρασα. Ακολουθούν μερικές εκπαιδευτικές προτάσεις για τα παιδιά μου της Ε΄ τάξης, και όχι μόνο, με σκοπό την όσο γίνεται ευχάριστη και δημιουργική απασχόλησή τους στο σπίτι:
- Αν και δεν είναι αντικείμενο της φετινής σας ιστορίας αλλά της περυσινής, η αρχαία Αθήνα και ο λαμπρός πολιτισμός της (τον οποίο θαύμασαν οι Ρωμαίοι, όταν την κατέκτησαν) θα αποτελεί πάντα, όχι μόνο για μας τους Έλληνες αλλά για ολόκληρο τον κόσμο, μέγιστο αντικείμενο μάθησης. Μπείτε στις παρακάτω εικονικές περιηγήσεις (Ακρόπολη) και δε θα χάσετε:
https://www.youtube.com/watch?v=Uaw39jiTo6E
https://www.youtube.com/watch?v=iwAshPwvwHc
- Ακολουθεί ένας ιστορικός κατάλογος με τα ονόματα των αυτοκρατόρων του Βυζαντίου. Πατώντας πάνω στο όνομα του αυτοκράτορα που επιλέγετε, μπορείτε να διαβάσετε διάφορες πληροφορίες γι’ αυτόν καθώς και για την εποχή που κυβέρνησε τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
https://byzantium.gr/empgrlist.html
πηγή: byzantium.gr
- Σας προτείνω, επίσης, να δείτε μαζί με τους γονείς και τους φίλους σας τη βραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1999) ταινία του Δημήτρη Σταύρακα ‘’Το καναρινί ποδήλατο’’. Η ταινία στηρίζεται σε αληθινά γεγονότα. Ένας δάσκαλος, αφού αναλαμβάνει την Έκτη τάξη σ’ ένα δημοτικό σχολείο της Αθήνας, διαπιστώνει ότι ένας μαθητής του, ο Λευτέρης, όχι μόνο δεν ξέρει να διαβάζει και να λογαριάζει, αλλά είναι απομονωμένος από τους συμμαθητές του, οι οποίοι συνήθως γελάνε μαζί του με αποτέλεσμα αυτός να ντροπιάζεται. Ο κ. Άρης (δάσκαλος) αποφασίζει να βοηθήσει τον Λευτέρη, παρ’ όλα τα εμπόδια που έχει να αντιμετωπίσει…
https://www.youtube.com/watch?v=DTEXVk16HTA&t=435s
- Τέλος, θα ήθελα να αφιερώσω με πολλή αγάπη σε όλους μας, μεγάλους και μικρούς, σε όλο το σχολείο, το παρακάτω υπέροχο τραγούδι (Παντελής Θαλασσινός – παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου):
https://www.youtube.com/watch?v=j2RwKvqrgzo
Καλή Πρωτομαγιά!!! Καλό μήνα σε όλους!!! Καλή μας και γρήγορη αντάμωση!!!
Ο δάσκαλος της Ε΄ τάξης
ΠΑΤΡΑ 30 – 4 – 2020
ΣΠΥΡΟΣ ΝΙΑΡΟΣ