Φτιάχνω τον χάρτη της Βυζαντινής Κωνσταντίνου Πόλης / Creating the map of Byzantine Constantine Polis

Χάρτης Βυζαντινής Κωνσταντινούπολης

Κατασκευάζοντας τον χάρτη της Κωνσταντινούπολης (Φάση 1α) / Making the map of Konstantinou Polis (Πηγή: Αρχείο του σχολείου)

 

Κατασκευάζοντας τον χάρτη της Κωνσταντινούπολης (Φάση 1β) / Making the map of Konstantinou Polis (Πηγή: Αρχείο του σχολείου)

Κατασκευάζοντας τον χάρτη της Κωνσταντινούπολης (Φάση 2) / Making the map of Konstantinou Polis (Πηγή: Αρχείο του σχολείου)

Κατασκευάζοντας τον χάρτη της Κωνσταντινούπολης (Φάση 3) / Making the map of Konstantinou Polis (Πηγή: Αρχείο του σχολείου)

Κατασκευάζοντας τον χάρτη της Κωνσταντινούπολης (Φάση 4) / Making the map of Konstantinou Polis (Πηγή: Αρχείο του σχολείου)

Κατασκευάζοντας τον χάρτη της Κωνσταντινούπολης (Φάση 5) / Making the map of Konstantinou Polis (Πηγή: Αρχείο του σχολείου)

Κατασκευάζοντας τον χάρτη της Κωνσταντινούπολης – Τελική μορφή / Making the map of Konstantinou Polis (Πηγή: Αρχείο του σχολείου)

Σκοπός: Να μάθουν οι μαθητές  τα μυστικά της “Πόλης”. Να συνεργαστούν μεταξύ τους και να αναπτύξουν δεξιότητες μέσα από τη  δημιουργία,την τέχνη, την έρευνα και τη συνεργασία.

Στόχοι: Γνωστικοί, κοινωνικοί, αισθησιοκινητικοί

Μαθήματα: Ιστορία, Εικαστικά, ΤΠΕ

Υλικά:

Χαρτόνι λευκό μεγάλων διαστάσεων (διπλό κάνσον)

Χαρτιά φωτοτυπικού (Α4)  λευκά

Κόλλα ρευστή

Ξυλομπογιές – μαρκαδόροι

Μολύβι γόμα.

Τρόπος κατασκευής

  1. Ζωγραφίζουμε στο χαρτόνι το περίγραμμα της Πόλης όπως φαίνεται στους χάρτες που θα βρείτε στο παράρτημα.
  2. Κόβουμε τα χαρτιά (Α4) σε ορθογώνια και τα μοιράζουμε στα παιδιά να τα χρωματίσουν μπλε.
  3. Κολλάμε όλα τα μπλε χαρτάκια στα σημεία της θάλασσας.
  4. Το ίδιο κάνουμε και με πράσινα και κίτρινα.
  5. Μοιράζουμε στα παιδιά σχεδιασμένα τείχη πύργους, πύλες και λιμάνια (από το πρότυπο του παραρτήματος) και ή τα φωτοτυπούμε πολλές φορές ή τα δίνουμε στα παιδιά να τα αναπαράγουν. (εξαρτάται από το χρόνο και τη δυναμική του τμήματος).
  6. Βρίσκω αυτά τα στοιχεία στο διαδίκτυο και παρουσιάζουμε στα παιδιά το σχετικό υλικό δίνοντας και πληροφορίες που θεωρούμε απαραίτητες
  7. Βάζουμε τα τείχη, τις πύλες και τα λιμάνια στα σημεία που βρίσκουν οι μαθητές στο χάρτη.
  8. Βρίσκουμε (στο διαδίκτυο ή σε βιβλία) με τους μαθητές και παρουσιάζουμε φωτογραφίες, και υλικό από κτίρια, δρόμους πλατείες (forum), εκκλησίες, παλάτια, κιστέρνες, υδραγωγεία, στοές τον ιππόδρομο και άλλα οικοδομήματα.
  9. Κάθε μαθητής ή ομάδα μαθητών αναλαμβάνει να φτιάξει από ένα σε ορθογώνια χαρτάκια και τα κολλάμε στον χάρτη ξεκινώντας από μακρινά προς τα κοντινά.
  10. Συμπληρώνουμε το χάρτη μας με πρόσωπα, καράβια, άρματα, σκηνές από τη ζωή της Πόλης ή ότι άλλο θεωρήσουν σημαντικό οι μαθητές.
  11. Βάζουμε αριθμούς στα σημεία που κρίνουμε ότι χρειάζεται να αναφέρονται και δημιουργούμε το Υπόμνημα.
  12. Στο μάθημα ΤΠΕ μπορεί να δημιουργηθεί pp με υπερσυνδέσεις πάνω στον χάρτη.

Παρατήρηση: Ο δικός μας χάρτης είναι ακόμα “υπό κατασκευή” γι αυτό τον λόγο θα σας παρουσιάζουμε φωτογραφίες ανάλογα με την πρόοδο που κάνουμε ανά μάθημα…

Καλή επιτυχία (Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού)

Χρήσιμο Υλικό:

Συναρπαστική περιγραφή της Κωνσταντινούπολης
(Πηγή: Στήβεν Ράνσιμαν,  Βυζαντινός Πολιτισμός, εκδ. Γαλαξίας – Ερμείας, 2004)

Σύνδεσμοι με υλικό για την Πόλη:

Σημαντικότερα κτίσματα

Σχεδιάγραμμα τοποθεσίες

Φωτογραφική περιήγηση στη βασιλεύουσα

Κτήρια – πλατείες (Ζωγραφικές αναπαραστάσεις από γραφίστα)

Πρόσωπα και σκηνές από την Πόλη (Ζωγραφικές αναπαραστάσεις από γραφίστα)

Forum (Πλατεία) του Κωνσταντίνου

Ιπποδρομίες στην Κων/λη

Ben Hur (Στιγμιότυπα αρματοδρομίας από ταινία)

Παράρτημα – Υλικό:

 

 

Σχετικά με ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΑΛΙΣΣΟΥ

Είμαστε οι μαθήτριες, οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι γονείς του 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Άνω Αλισσού. Βρισκόμαστε πολύ κοντά στη θάλασσα και 20 χιλιόμετρα από την Πάτρα,  σε μια μαγευτική τοποθεσία της Δυτικής Αχαΐας.
Υπεύθυνοι αναρτήσεων και λειτουργίας του blog: Οι συντάκτες των άρθρων.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Γενικά, Ε΄ τάξη, Ιστορία Ε΄ τάξης. Ετικέτες: , , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.