ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ!!

Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου ευχαριστούν θερμά τον φούρνο του χωριού, κου Ξυλούρη, για τη δωρεά των αρτιδίων, με αφορμή τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών.IMG a904fe816786ae032cd4b2fb3d8774db V

Επίσκεψη στο Παγκρήτιο Στάδιο για γνωριμία με τα Ολυμπιακά Αθλήματα

1706621597474 1706621597484 1706621597499 1706621597516 1706621597531 1706621597544 1706621597557

Χριστουγεννιάτικη γιορτή σχολικού έτους 2023-2024!!!

1703849107870 1703849107831 1703849107824 1703849107818 1703849107808

Η Διευθύντρια του σχολείου και το διδακτικό προσωπικό σας εύχονται καλές γιορτές με υγεία, αγάπη και χαρά!!!

Σχολική Γιορτή του Πολυτεχνείου 2023-2024!!

 

 

Συγχαρητήρια σε όσους

1700503937717 17005039377251700503937733

συμμετείχαν στη γιορτή του σχολείου μας!!!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ HALLOWEEN!!!

Πολλά συγχαρητήρια στη κ. Μαρία Νταγιάντα, τη δασκάλα αγγλικών του σχολείου μας, για την όμορφη διακόσμησή της για την ημέρα του Halloween!!!  1698772612889 1698772612895 1698772612901

Φωτογραφίες από τη σχολική γιορτή & την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου 2023

IMG 7f29ec38d9fc0e43aa722dddd3cdb5a7 V IMG 7fd37ed2f59ea9a00dd825b441eba21e V IMG ed0cdcaa3ae6dcf0270ca527c2ed0d98 V IMG 20231029 192118 IMG 20231029 192017 IMG 20231029 192046 IMG 20231029 191920 IMG d1c3622ebc38a8d7761a095900870dcc V

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

Φωτογραφίες από την πρώτη μας  σχολική εκδρομή για το σχολικό έτος 2023-2024 που  πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (20/10/2023) στα Καλέσσα, στο ”Σχολείο της Γης”.

1697875828723 1697875828734 1697875828745 1697875828754 1697875828763 1697875828774 1697875828785 1697875828795 1697875828804 1697875828814 1697875828825 1697875828837

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ!!!!!

1696437690083 1696437690091Η Διεύθυνση και το προσωπικό του δημοτικού σχολείου του Άγιου Θωμά θα ήθελε να εκφράσει τις ευχαριστίες  προς τον κ. Δραμουντάνη Γεωρ. Ευάγγελο, τον ιδιοκτήτη του φαρμακείου του χωριού, για τη δωρεάν παροχή ιατροφαρμακευτικού υλικού που μας παρείχε.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

1695451884444 1695451884450

Εσωτερικός κανονισμός σχολικού έτους 2023- 2024

EΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 5/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΩΜΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) , «ο σχολικός κανονισμός αποτελείται από το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου». Συνιστά μέρος της εφαρμογής του εκπαιδευτικού μας σχεδίου για ένα σύγχρονο σχολείο. Δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ελευθερία των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας αλλά να βοηθήσει να διαμορφωθούν υγιείς προσωπικότητες, να καλλιεργήσει την αλληλεγγύη, τον σεβασμό στα δικαιώματα και τις ελευθερίες των άλλων αλλά και τις υποχρεώσεις που συνεπάγονται και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές.

Ο σχολικός κανονισμός δεν έχει στατικό χαρακτήρα και τη μορφή ενός καθηκοντολογίου αλλά συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον, τον χρόνο, την παιδαγωγική και τις ιδιαίτερες συνθήκες. Όσο οι παράγοντες αυτοί θα αλλάζουν, ο κανονισμός θα προσαρμόζεται, θα εμπλουτίζεται και θα τροποποιείται.

Η επιτυχία ενός τέτοιου σχεδίου προϋποθέτει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς, να αποδεχτούν ανεπιφύλακτα και να εφαρμόσουν όλα όσα αναφέρονται στον κανονισμό.

ΑΔΥΜ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’ και Δ΄ Τάξεων. Υπενθυμίζουμε την υποχρέωση έγκαιρης προσκόμισης Ατομικού Δελτίου Υγείας για τη συμμετοχή των μαθητών στη Φυσική Αγωγή και ανάλογης βεβαίωσης, σε έντυπο που θα αποσταλεί, για τη συμμετοχή των μαθητών σε εξωσχολικές δραστηριότητες.

Ομάδες αυξημένου κινδύνου, που όταν ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα είναι:

Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της.

Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες.

Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες.

Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.

Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500).

Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα).

Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια.

Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.

Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.

 

Επίσης, στο πνεύμα της προσπάθειας να αποφευχθούν τα γλυκά κεράσματα για να μην αποκλείονται από τη χαρά κατανάλωσης ενός γλυκού, παιδιά με προβλήματα υγείας όπως πχ. διαβήτη, κοιλιοκάκη, γαστρεντερικά προβλήματα, μεταβολικό νόσημα, δυσανεξία σε κάποια τροφή, αυτοάνοσο ή τροφική αλλεργία, όπου μερικές φορές δεν γνωρίζουν και οι ίδιοι οι γονείς ότι πιθανόν να πάσχει κάποιο παιδί, έχει δημιουργηθεί μια τάση να προτιμώνται αθώα δωράκια και παιχνιδάκια συμβολικά, ώστε κανένα παιδί να μην κινδυνεύσει και ταυτόχρονα να μη στερηθεί τη χαρά του κεράσματος.

 

ΑΦΙΞΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς γνωστοποιούν στους γονείς και τους μαθητές το πρόγραμμα ημερήσιας λειτουργίας του σχολείου, όπως αυτά ορίστηκαν με σχετικές αποφάσεις του ΥΠΑΙΘΑ και να υπενθυμίσει τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του σχολείου μας. Έτσι:

 

Η προσέλευση των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως τις 8:15 από την είσοδο του σχολείου. Πριν από τις 8:00 π.μ. η είσοδος παραμένει κλειστή. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του εάν αυτό δεν είναι εφικτό σε δεύτερο χρόνο , ο κηδεμόνας ενημερώνει τη σχολική μονάδα για το λόγο της καθυστερημένης προσέλευσης. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.

Η επίσκεψη ή η παραμονή των γονέων στις αίθουσες την ώρα του μαθήματος ή στην αυλή δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή.

Οι Διευθυντές είναι υποχρεωμένοι, για την ασφάλεια των παιδιών, να διατηρούν τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών, αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος, η πόρτα θα κλείνει στις 8:35, λόγω του ότι η είσοδος του σχολείου είναι κοινή με την είσοδο του νηπιαγωγείο,πρέπει να παραμένει ανοιχτή μέχρι εκείνη την ώρα. Σας επισημαίνουμε την ανάγκη τήρησης της ώρας προσέλευσης. Όταν προσερχόμαστε καθυστερημένα λόγω ιατρικών εξετάσεων, εισερχόμαστε ανεξαρτήτως ώρας, προσκομίζοντας στην είσοδο τη σχετική ιατρική βεβαίωση επίσκεψης στον γιατρό. Σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούμε από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντα σε συνεννόηση με έναν εκ των δύο γονέων του μαθητή ή στην περίπτωση μονογονεϊκής οικογένειας με τον έχοντα ή την έχουσα την επιμέλεια. Ενημερώνεται  ο εκπαιδευτικός και ο Διευθυντής και υπογράφεται η σχετική άδεια αποχώρησης. Το ίδιο ισχύει και για το ολοήμερο πρόγραμμα. Όλοι συγκεντρωνόμαστε στην αυλή του σχολείου και συντασσόμαστε στη θέση που έχει οριστεί για το τμήμα μας για την πρωινή προσευχή. Ακούμε τις ανακοινώσεις του Διευθυντή και στη συνέχεια ανά τμήμα προσεκτικά και με τη συνοδεία εκπαιδευτικού πηγαίνουμε στις τάξεις μας.

 

ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών με ευθύνη των εκπαιδευτικών κάθε τμήματος. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου και να γνωστοποιήσουν με υπεύθυνη δήλωση οι γονείς – κηδεμόνες την επιθυμία τους.

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή ο διευθυντής με σχετικο mail Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών, μετά το ωράριο λειτουργίας, ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι, αν ο κηδεμόνας τους κάποια ημέρα καθυστερήσει. Μαθητές αποχωρούν από το σχολείο μετά τη λήξη των μαθημάτων ασυνόδευτοι, μόνο και εφόσον  ο γονέας – κηδεμόνας έχει υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση, την οποία και έχει προσκομίσει στη Διεύθυνση του σχολείου.

 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. To πρόγραμμα διαλειμμάτων του σχολείου μας έχει επιστρέψει στις κανονικές συνθήκες και είναι ενιαίο για όλα τα τμήματα. Κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό της τάξης. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών σε αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από το Σύλλογο ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη και συνωστισμό. Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.

Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, προσέρχονται και σχηματίζουν γραμμές στον αύλειο χώρο περιμένοντας τον εκπαιδευτικό που θα τα συνοδεύσει, στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική. Παιχνίδια όπως τάπες, απαγορεύονται. Ένας από τους στόχους του σχολείου μας είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης μας, ως μαθητές σε ό,τι αφορά στην ποιότητα του σχολικού χώρου. Φροντίζουμε να πετάμε τα σκουπίδια μας στους ειδικούς κάδους και να διατηρούμε το κτίριο του σχολείου καθαρό. Σεβόμαστε και προστατεύουμε όλη την υλικοτεχνική υποδομή. Απαγορεύεται να χρησιμοποιούμε τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου και ειδικά τις ηλεκτρονικές συσκευές (φωτοτυπικά μηχανήματα, ραδιοκασετόφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.ά.) χωρίς άδεια.  Μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του. Αν θέλουμε να ειδοποιήσουμε τους γονείς μας και μόνο για σοβαρό λόγο (π.χ. ασθένεια), ενημερώνουμε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, ο οποίος αναλαμβάνει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με τους γονείς μας. Με το χτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφουμε αμέσως στις γραμμές χωρίς να σπρωχνόμαστε ή να τρέχουμε. Αποφεύγουμε να φέρνουμε στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα, παιχνίδια και μεγάλα χρηματικά ποσά. Απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα και οι συσκευές αποθήκευσης και επεξεργασίας εικόνας και ήχου. Σε περίπτωση απώλειάς τους το σχολείο δε φέρει καμία ευθύνη. Δεν επιτρέπεται η επικοινωνία και η συναλλαγή με άτομα που είναι εκτός σχολικού χώρου στη διάρκεια του διαλείμματος ακόμη κι αν αυτά τα πρόσωπα είναι συγγενικά μας. Το διάλειμμα είναι ο δικός μας χρόνος που αφιερώνεται για την ικανοποίηση των αναγκών μας, την ξεκούραση, το παιχνίδι και την κοινωνικοποίησή μας. Συμπεριφορές μαθητών που δεν εναρμονίζονται με το πνεύμα και τις αρχές του σχολείου αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και του Συμβούλου Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

 

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ

 

Ο καθαρισμός του σχολείου πραγματοποιείται καθημερινά, σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις των καθαριστριών και τους όρους που καθόρισε το Υπουργείο Παιδείας.

 

 

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ

 

Το σχολείο εκπονεί στην αρχή κάθε σχολικού έτους πλήρες σχέδιο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών , κατάλληλα επικαιροποιημένο, καθώς λαμβάνονται υπ όψιν, ο σχηματισμός τμημάτων , η στέγαση των μαθητών στα εργαστήρια, και προβλέπεται σε αυτό η κατάλληλη αποχώρησή τους από το κτήριο , ώστε να αποφευχθεί συνωστισμός ή πανικός. Στο κτήριο υπάρχει επαρκής αριθμός συντηρημένων πυροσβεστήρων.

 

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-ΓΙΟΡΤΕΣ

 

Το σχολείο μας υποστηρίζει την εξωστρέφεια και τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από δραστηριότητες βιωματικές σε εξωτερικούς χώρους.. Ομάδες εκπαιδευτικών ανά τμήμα  και με όλες τις αναγκαίες συνθήκες που καθορίζονται από το Υπουργείο με τη συμβολή και τη συνεργασία φορέων, αλλά και τη δική σας σύμπραξη και αποδοχή, ζωντανεύουν τη σχολική καθημερινότητα.

 

ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΑ ΥΛΙΚΑ

 

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα. Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, ή συσκευών καταγραφής ήχου και εικόνας, με βάση τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές. Η συσκευή που θα εντοπίζεται θα παρακρατείται από τη Δ/νση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ   ΜΑΘΗΤΩΝ

 

Οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη και συνωστισμό. Απαγορεύεται οι μαθητές να παραμένουν στα διαλείμματα στο προαύλιο τάξεων που δεν ανήκουν. Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.

Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης. Η συμπεριφορά των  μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη. Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες .Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δε συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία. Φορούν τη μάσκα τους και σε περίπτωση που νιώσουν αδιαθεσία ενημερώνουν άμεσα τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές οφείλουν να έχουν τα απαραίτητα για το πρόγραμμά τους και να μην τα ξεχνούν. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο λειτουργούν πολλές ώρες την ημέρα.

Γνωρίζουμε ότι κάθε πράξη μας που παραβαίνει τον κανονισμό έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της. Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι συνέπειες που μπορεί να επιβληθούν είναι ενδεικτικά: παρατήρηση, επίπληξη, παραπομπή στον Διευθυντή, ενημέρωση Γονέων/Κηδεμόνων, ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων, ενημέρωση Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου και όποιο άλλο μέτρο κριθεί απαραίτητο μετά από τη συνεργασία των παραπάνω μερών προς όφελος του παιδιού. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

ΕΠΙΔΟΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο είναι ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Το θετικό περιβάλλον στο σχολείο είναι πολύ σημαντικό, διότι διαμορφώνει κατά κύριο λόγο τη συμπεριφορά, τη σχολική επίδοση και τις αξίες που έχει ανάγκη ο μαθητής για την αποδοχή και την αναγνώρισή του από τη σχολική κοινότητα. Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων. Έτσι, κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του. Ο εκπαιδευτικός που γνωρίζει την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών του, αντιμετωπίζει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματά τους. Με την καθημερινή επαφή και επικοινωνία, φροντίζει να εξασφαλίσει την τάξη, την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία όλων που επιτυγχάνεται με τη δίκαιη συμπεριφορά, τον παιδαγωγικό τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τους μαθητές του. Έτσι, η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:

Τη συμμετοχή του στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης.

Την καθημερινή προφορική επίδοσή του στο μάθημα της ημέρας.

Την επίδοσή του στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες.

Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι.

Τη συμμετοχή και συμπεριφορά του στην ομάδα που ανήκει.

Τη γενική συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του.

 

Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στον διευθυντή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν  για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου, βάση εγκυκλίων.

 

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

 

Κάθε μαθητής δικαιούται μέσα σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει ελεύθερα την άποψή του.

Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα του.

Να παίζει και να ψυχαγωγείται κατά την ώρα των διαλειμμάτων.

Να  χρησιμοποιεί τους χώρους και τα μέσα του σχολείου.

Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε προσπάθεια που καταβάλλει προς όφελος δικό του ή των συμμαθητών του.

Να του παρέχεται περιβάλλον ψυχολογικής και σωματικής ασφάλειας.

Να του δίνεται η δυνατότητα διάγνωσης από αρμόδιο φορέα με τη σύμπραξη ολόκληρου του δυναμικού του σχολείου που θα ασχοληθεί με τις ιδιαιτερότητες του.

Να εκφράζεται με αποδεκτό τρόπο και να υποστηρίζεται και να υποβοηθείται στις μαθησιακές και ψυχικές του ανάγκες

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνεται σε συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών ώστε οι πρώτοι να αισθάνονται υπεύθυνοι, να αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και τα ταλέντα τους. Όλα αυτά αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και η συμμετοχή σε αυτά πέρα από υποχρεωτική είναι και απαραίτητη τόσο για την ολόπλευρη εκπαίδευσή μας όσο και για την εικόνα και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Μέσα στην τάξη έχουμε όλοι μας τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις.  Σεβόμαστε την προσωπικότητα του άλλου και δεν προβαίνουμε σε διακρίσεις. Λειτουργούμε ως ομάδα, τα μέλη της οποίας αλληλοεπηρεάζονται και αλληλεπιδρούν.

Μιλάμε ελεύθερα, διατυπώνουμε τη γνώμη μας χωρίς φόβο και εκφράζουμε τις πεποιθήσεις μας, σεβόμενοι πάντα τις απόψεις και τις πεποιθήσεις των άλλων.  Συμπεριφερόμαστε με ευγένεια αποφεύγοντας την εριστική συμπεριφορά, τη βιαιοπραγία και την επιθετικότητα. Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου και φροντίζουμε να μην καταπατούμε τα δικαιώματα των συμμαθητών μας.

Ζητάμε τη βοήθεια του δασκάλου μας και μοιραζόμαστε μαζί του τους προβληματισμούς, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

Κοινωνικοποιούμαστε, αναπτύσσουμε φιλικές σχέσεις και συμμετέχουμε σε ομαδικές εργασίες, σε σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.

Φροντίζουμε για τη σωματική μας υγιεινή και την ευπρεπή μας εμφάνιση. Πλένουμε συχνά τα χέρια μας και κάνουμε χρήση του αντισηπτικού διαλύματος όταν χρειάζεται.

Διατηρούμε την τάξη μας καθαρή και τακτοποιημένη. Χρησιμοποιούμε με προσοχή τα διάφορα υλικά της και αφού τελειώσουμε την εργασία μας τα ξαναβάζουμε στη θέση τους.

Συμμετέχουμε στο μάθημα και είμαστε επιμελείς στις μαθητικές μας υποχρεώσεις κάθε μέρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου μας και τις απαιτήσεις του μαθήματος.

Είμαστε υπεύθυνοι για τον εφοδιασμό της σχολικής μας τσάντας και τη διατήρηση του μαθητικού υλικού σε καλή κατάσταση.

Βγαίνουμε από την τάξη την ώρα του μαθήματος μόνο αν συντρέχει ουσιαστικός λόγος και μόνο με την άδεια του δασκάλου.

Δεν απουσιάζουμε από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο.

Σε περίπτωση απουσίας μας από τα μαθήματα φροντίζουμε να πάρουμε τη διδακτέα ύλη και τις εργασίες από κάποιον συμμαθητή μας.Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνεται σε συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών ώστε οι πρώτοι να αισθάνονται υπεύθυνοι, να αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και τα ταλέντα τους. Όλα αυτά αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και η συμμετοχή σε αυτά πέρα από υποχρεωτική είναι και απαραίτητη τόσο για την ολόπλευρη εκπαίδευσή μας όσο και για την εικόνα και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

– ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούμε έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η διαπαιδαγώγηση, η εμψύχωση και η κοινωνικοποίηση των μαθητών. Η πρόοδος, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη δική μας συμβολή και προσπάθεια. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές μας σε συνδυασμό με την επιστημονική μας κατάρτιση εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Συνεργαζόμαστε με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και συνεισφέρουμε στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Στο τέλος κάθε τριμήνου και της σχολικής χρονιάς κάνουμε απολογισμό του διδακτικού και παιδαγωγικού μας έργου και συζητάμε για το βαθμό επίτευξης των στόχων μας. Προωθούμε και ενθαρρύνουμε την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλες δραστηριότητες και τη μεταξύ τους συνεργασία. Υποστηρίζουμε ότι όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά, σύμφωνα άλλωστε με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές που υποστηρίζουν την ύπαρξη πολλαπλών μορφών νοημοσύνης. Οργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές, εθελοντικές δράσεις και άλλες δραστηριότητες και ενθαρρύνουμε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν ως σημαντικά και αναπόσπαστα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλουμε κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων με στόχο την ασφάλειά τους. Ως υπεύθυνοι εφημεριών στο προαύλιο, βοηθάμε ώστε τα διαλείμματα να είναι χρόνος χαράς και ξεκούρασης και όχι συγκρούσεων, ζημιών και παραπόνων. Καλλιεργούμε συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές. Για μας, κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με ξεχωριστή ψυχοσύνθεση, ανάγκες, προτερήματα και αδυναμίες. Συζητάμε όλα τα κρίσιμα θέματα του σχολείου στο Σύλλογο Διδασκόντων, παίρνοντας συλλογικές αποφάσεις με γνώμονα το καλό όλης της σχολικής μονάδας. Ενημερώνουμε τους γονείς και τους κηδεμόνες για τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών, τόσο ιδιαιτέρως, όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε μέρες και ώρες που καθορίζονται και κοινοποιούνται από την αρχή του σχολικού έτους. Και εφέτος και όσο διαρκεί η επιδημία, η ενημέρωση θα γίνεται με τροποποιημένο πρόγραμμα που ανακοινώνεται από τη Διεύθυνση ή τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Η γνώση της οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης των μαθητών καθώς και της κατάστασης της υγείας τους κρίνεται χρήσιμη και αναγκαία για μας τους εκπαιδευτικούς και αντιμετωπίζεται με εχεμύθεια για να μπορούμε να χειριστούμε με ευαισθησία τα τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα. Αντιλαμβανόμαστε την καθημερινή αγωνία των γονιών να προσφέρουν σε ό,τι πολυτιμότερο έχουν στη ζωή, στα παιδιά τους, οτιδήποτε θα τα καταστήσει ολοκληρωμένες προσωπικότητες.  Ο στόχος γονέων – εκπαιδευτικών είναι κοινός και επιτυγχάνεται στα πλαίσια του διαλόγου, της ειλικρινούς συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού καθώς και της επίγνωσης του διακριτού ρόλου που έχει η κάθε πλευρά.

– ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι γονείς, σύμφωνα με το νόμο, είμαστε υπεύθυνοι για τα παιδιά μας όπως και για την εν γένει συμπεριφορά τους και την πρόοδό τους.

Σεβόμαστε την προσωπικότητα των παιδιών μας, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους, ακούμε με προσοχή τη γνώμη τους και τις εμπειρίες τους από τη σχολική ζωή, τα υποστηρίζουμε στην προετοιμασία και στη μελέτη των μαθημάτων. Επιδιώκουμε να χτίσουμε μια ουσιαστική σχέση, επικοινωνία και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών μας ώστε αυτά να νιώθουν με θετικό τρόπο τη συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες και στη μάθηση, να αισθάνονται ότι οι γονείς και το σχολείο τα στηρίζουν και ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Επίσης, τα βοηθάμε να εμπεδώσουν τη σημασία που έχουν οι κανόνες για τη λειτουργία του σχολείου και ότι είναι ανάγκη και καθήκον τους να τους τηρούν, για δικό τους όφελος και για την πρόοδό τους.

Είμαστε υπεύθυνοι και οφείλουμε να προσέρχεται το παιδί μας το πρωί στο σχολείο ανελλιπώς και εγκαίρως (8.00 π.μ. έως 8.15 π.μ.) και να αποχωρεί με το τέλος του προγράμματος (13.15).

Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει σχετική άδεια.

Οι γονείς/κηδεμόνες διαβάζουμε προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές στο σπίτι.

Οι γονείς οφείλουμε ακόμη να γνωστοποιούμε στον δάσκαλο της τάξης και στον Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών.

Όταν το παιδί πρέπει να απουσιάσει λόγω ασθένειας ή για άλλο σοβαρό λόγο, ενημερώνουμε πάντοτε το σχολείο.

Ως γονείς/κηδεμόνες οφείλουμε να ενημερωνόμαστε τακτικά από τους εκπαιδευτικούς για την επίδοση, την πρόοδο και την εν γένει συμπεριφορά του παιδιού μας στο σχολείο, σε ημέρες και ώρες που μας γνωστοποιούνται.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει, να τιμωρεί ή να νουθετεί κανένα παιδί στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουμε τον δάσκαλο της τάξης ή τον Διευθυντή, οι οποίοι και θα το διευθετήσουν.

Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουμε ουσιαστικά και εποικοδομητικά στις δραστηριότητες και στις συλλογικές διαδικασίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με ιδέες, δημιουργικές πρωτοβουλίες και συνεργατικό πνεύμα. Έτσι βοηθάμε τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων του σχολείου μας.

Αν διαπιστώνουμε οποιοδήποτε γεγονός ή πράξη στη λειτουργία του σχολείου που παρεκκλίνει του φυσιολογικού, τηρούμε στάση ψύχραιμη και απόσταση από τα πράγματα, ώστε να έχουμε αποτελεσματική, ορθή και υπεύθυνη συμπεριφορά και αντίδραση.  Πριν από οποιαδήποτε αντίδραση ή διαμαρτυρία μας, επιδιώκουμε άμεσα την ουσιαστική επικοινωνία με τους υπεύθυνους του σχολείου, ακούμε την άποψη των εκπαιδευτικών των παιδιών μας, συνεργαζόμαστε με διάθεση ειλικρίνειας, αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και αναγνώρισης του έργου και της προσπάθειάς τους.

Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με τις οικογένειες των παιδιών, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και με άλλους φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

Μόνο μέσα από τη συνεργασία, την καλή προαίρεση και την αυτοκριτική θα πετύχουμε την εύρυθμη λειτουργία και το θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο μας προς το συμφέρον των παιδιών.

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Και εφέτος, αν υπάρξει αναστολή της δια ζώσης εκπαίδευσης στο σχολείο τα μαθήματα θα γίνονται και πάλι μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Cisco Webex Meetings και των ηλεκτρονικών τάξεων που υποστηρίζονται από το Υπουργείο Παιδείας ,Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Η παρακολούθηση των μαθημάτων σε αυτά είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές ακολουθούν καθημερινά το ωρολόγιο πρόγραμμα που τους έχει αποσταλεί και πρέπει να συνδέονται την καθορισμένη ώρα και σε όλα τα μαθήματα που περιλαμβάνονται σε αυτό.

Οι μαθητές συνδέονται στις ηλεκτρονικές αίθουσες των εκπαιδευτικών χρησιμοποιώντας ολόκληρο το ονοματεπώνυμό τους και ανοίγουν την κάμερά τους ή μιλάνε στο μικρόφωνό τους εφόσον τους ζητηθεί από τον εκπαιδευτικό για λόγους ασφάλειας. Επίσης, οι μαθητές για κανένα λόγο δεν κοινοποιούν σε τρίτους τους ηλεκτρονικούς συνδέσμους (URLs) ούτε τους κωδικούς τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί δε δέχονται και αποβάλλουν από την ηλεκτρονική αίθουσα οποιονδήποτε αμφίβολης ταυτότητας συμμετέχοντα.

Κατά τη διάρκεια των εξ αποστάσεως μαθημάτων οι μαθητές ακολουθούν τις συστάσεις των εκπαιδευτικών τους, ώστε να μη δυσχεραίνεται η διαδικασία του διαδικτυακού μαθήματος. Για παιδαγωγικούς λόγους οι μαθητές – όπως κατά τη διάρκεια της δια ζώσης εκπαίδευσης έτσι και στην εξ αποστάσεως – παρακολουθούν μόνοι τους και συμμετέχουν ενεργά. Μόνο οι γονείς των μαθητών των μικρότερων τάξεων μπορούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων να παρέχουν στα παιδιά τους τεχνική υποστήριξη με τη διακριτική τους παρουσία εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας εγκρίνεται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου και ισχύει για ένα σχολικό έτος

Η Διευθύντρια του σχολείου,

Γαλάνη Ελευθερία

 

  

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση