Γλώσσα Ε’, Μάθημα 3ο, Ανθολόγιο “Μια περιπέτεια με την τηλεόραση”

Σε αυτό το μάθημα θα ασχοληθούμε με ένα κείμενο από το Ανθολόγιο μας. Διάβασε από το Ανθολόγιο Ε’-Στ’ το κείμενο «Περιπέτεια με την τηλεόραση». Μπορείς να το βρεις κι εδώ.

Στη συνέχεια κάνε τα παρακάτω σε συνεργασία με την οικογένειά σου:

  • Διάβασέ τους ωραία, καθαρά και θεατρικά ένα τμήμα του κειμένου, αφού το κάνεις πρόβα.
  • Αφηγήσου σε κάποιον άλλον την ιστορία με δικά σου λόγια.
  • Γράψε στο τετράδιό σου και ένα …τέταρτο τέλος και στείλε το στο email μου.
  • Θεατρικό παιχνίδι: Κάνε δραματοποίηση μια σκηνή, με βάση το κείμενο ή αυτοσχεδίασε και άλλαξε την αυθεντική εξέλιξη. Αποφάσισε πόσα και ποια άτομα θα παίξουν στη σκηνή (ένα παιδί, τα αδέρφια, μικροί-μεγάλοι).
  • Ξεκίνησε μια συζήτηση με αφορμή τμήματα του κειμένου, προσπαθώντας να τα συνδέσεις με την επικαιρότητα.

Τα αποτελέσματα αυτών των δράσεων θα τα σχολιάσουμε στην συζήτηση που θα κάνουμε.

“— Επιτέλους, γυρνάω σπίτι… Σπίτι μου, σπιτάκι μου και σπιτοκαλυβάκι μου. Δεν μπορώ άλλο. Είμαι ψόφιος. Κόσμος… κυκλοφορία… Τώρα θα μπω στο σπίτι μου, θα κλειδώσω την πόρτα κι ο κόσμος ολόκληρος απέξω. Αυτό τουλάχιστον μπορώ να το κάνω. Να ‘μαι, έφτασα… Επιτέλους μόνος… Τι καλά…”

  • Ο κύριος Βερούτσι είναι πολύ ευχαριστημένος που είναι μόνος στο σπίτι. Τι είναι αυτό που κάνει το σπίτι μας καταφύγιο;
  • Τι νομίζεις θα σκεφτόταν αν σε έβλεπε στο σπίτι τόσες μέρες; Τι θα του έλεγες εσύ;
  • Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει την παραμονή στο σπίτι μας ευχάριστη και δημιουργική; Κάνε μια εναλλακτική αφίσα για το «Μένουμε σπίτι», αν βαρέθηκες να βλέπεις το ροζ σπιτάκι που υπάρχει παντού. Πρόσθεσε σλόγκαν και σχέδια που δείχνουν τι μπορείς να κάνεις στο σπίτι σου, σπιτάκι σου και σπιτοκαλυβάκι σου.
  • Ο κύριος Βερούτσι έχει σπίτι, όπως και εσύ. Κάποιοι άνθρωποι, δυστυχώς, δεν έχουν σπίτι ή ζουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες διαμονής. Τι νομίζεις ότι σκέφτονται όταν ακούν ότι εμείς που έχουμε σπίτι παραπονιόμαστε, γιατί μας πιάνει βαρεμάρα μέσα σ’αυτό;
  • Επίσης, ο κύριος Βερούτσι μένει μόνος του. Αυτές τις μέρες κάποιοι άνθρωποι έχουν κλειστεί εντελώς μόνοι στο σπίτι τους. Τι σκέφτεσαι γι’ αυτούς; Ποια νομίζεις ότι είναι τα αρνητικά και ποια τα θετικά του να μένει κάποιος μόνος του;
  • Κατέγραψε τις σκέψεις σου για όλα τα παραπάνω σε ένα κείμενο και στείλε το στο email μου.

Ξαναδιάβασε άλλα κομμάτια του κειμένου:

“Πλήθη από πεινασμένους, στρατεύματα σε πορεία, πολιτικοί πάνω στο βήμα, αθλητές που γυμναζόντανε, εργάτες που απεργούσαν, αεροπλάνα που πήγαιναν να βομβαρδίσουν… φωνές, στριγγλιές, τραγούδια, βρισιές σε όλες τις γλώσσες του κόσμου που μπερδευόντανε μέσα σε χίλιους δυο άλλους θορύβους.

— Φτάνει, ξεφώνισε ο κύριος Βερούτσι. Προδοσία. Παραβίαση της στέγης! Φτάνει! Φτάνει!”

Και αυτό:

“Πως δε φτάνει να κλείσεις την πόρτα σου για ν’ αφήσεις απέξω όλο τον κόσμο, τα βάσανά του και τα προβλήματά του.

Και πως κανένας δεν μπορεί πραγματικά να απολαύσει τις χαρές της ζωής, όταν ξέρει —και μια τηλεόραση αρκεί για να του το μάθει— πως υπάρχουν άνθρωποι που είναι δυστυχισμένοι, υποφέρουν, πεθαίνουν κάπου κοντά ή πολύ μακριά, μα πάντα πάνω σ’ αυτή τη γη που είναι μια για όλους μας, που είναι το ίδιο σπίτι για όλους μας.”

Στην τηλεόραση ακούμε πολλές δυσάρεστες ειδήσεις.

  • Πιστεύεις ότι πρέπει να ενημερωνόμαστε για αυτές ή όχι;
  • Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η κατάσταση;
  • Είσαι σίγουρος ότι αυτό που βλέπεις είναι αληθινό; Πώς θα το διασταυρώσεις; Πώς πρέπει να ενημερωνόμαστε;
  • Πώς μπορεί να επηρεαστούμε αν βλέπουμε συνεχώς αρνητικές ειδήσεις;
  • Κάνε το εξής: Γίνε ο δημοσιογράφος του σπιτιού και κάθε βράδυ παρουσίασε στους άλλους τη θετική είδηση της ημέρας!!! Μπορεί να είναι μια είδηση από τον κόσμο, την Ελλάδα, ή από το ίδιο το σπίτι. Μπορείς να ελέγξεις τις καλές ειδήσεις από τον κόσμο εδώ.
  • Ποια νομίζεις ότι είναι η δυνατότητα που έχεις να βοηθήσεις στο μέλλον να υπάρχει μια καλή είδηση στην οποία θα έχεις συνεισφέρει και εσύ;

 

“…πάνω σ’ αυτή τη γη που είναι μια για όλους μας, που είναι το ίδιο σπίτι για όλους μας.”

Δες το βίντεο και σκέψου ποια είναι η σχέση του με αυτή τη φράση.

  • Θα μπορούσε να έχει κάποια σχέση αυτή η φράση και αυτό το τραγούδι με αυτά που γίνονται αυτές τις μέρες;

Κράτα σημειώσεις για να οργανώσεις τη σκέψη σου ως απάντηση στις παραπάνω ερωτήσεις και θα τα σχολιάσουμε στη συζήτησή μας.

Καλή ενασχόληση και καλό Σαββατοκύριακο!!!