Η συνολική λειτουργία του σχολείου οφείλει να συνδέεται με την κοινωνία και να γίνεται κέντρο γνώσης για όλους. Να αντλεί πληροφορίες και γνώσεις από τον κόσμο της εργασίας και των κοινωνικών δραστηριοτήτων. Να δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, να καλλιεργούν τη δημιουργικότητα τους, να ανακαλύπτουν τη γνώση, να συνεργάζονται μεταξύ τους. Να τους βοηθά να αποκτούν επίγνωση των οικολογικών, κοινωνικών, πολιτικών και ηθικών συνεπειών των πράξεων τους. Να έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται την πολυσύνθετη κοινωνική και πολιτισμική πραγματικότητα. Οι σχολικοί χώροι μπορούν θαυμάσια να γίνουν χώροι επιμόρφωσης, καλλιτεχνικής παιδείας, κέντρα μάθησης, χώροι άθλησης και πολύπλευρης δραστηριότητας, προσφέροντας παράλληλα θετικά μηνύματα πως ολόκληρη η τοπική κοινωνία βρίσκεται σε συνεχή διαδικασία μάθησης.
Σε ένα τέτοιο σχολείο κάθε μαθητής και μαθήτρια δε μένει αδρανής και παθητικός δέκτης. Όλοι οι μαθητές ανακαλύπτουν τις μαθησιακές δραστηριότητες που τους ταιριάζουν χωρίς σχολικές αποτυχίες.
Η πολιτική στην Εκπαίδευση αποτελείται από ένα σύνολο αρχών, στόχων, κατευθύνσεων κι επιδιώξεων, καθώς και μια σειρά μέσων, μέτρων, ενεργειών και προγραμμάτων προς εφαρμογή.
Στο Σχολείο μας εφαρμόζεται μέθοδος διοίκησης που συνδυάζει τα μοντέλα «Διοίκηση μέσω στόχων» και «Διοίκηση μέσω Αξιών». Η παραπάνω προσέγγιση συνδέεται με τον αξιακό ορθολογισμό και άρα το ζητούμενο δεν είναι να ενεργούμε ορθά για να πετύχουμε συγκεκριμένους στόχους, αλλά να πράττουμε το ορθό εντός δεδομένου αξιακού συστήματος. Έτσι όλοι οι εμπλεκόμενοι αποτελούν κοινότητες που υπηρετούν αξίες.
Στο πλαίσιο αυτό και με άξονα τη δημιουργία ενός σύγχρονου, επικοινωνιακού, εξωστρεφούς και ασφαλούς σχολείου που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης και με χαρούμενους μαθητές «αυριανούς» πολίτες, δημιουργήσαμε αυτό το ιστολόγιο , κάνοντας γνωστή την παιδική όρεξη για ζωή, την εκπαιδευτική διαδικασία και τις δραστηριότητες της εκπαιδευτικής μας κοινότητας.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην συγγραφή και επιμέλεια του δημοσιεύσιμου υλικού αποτελεί παράδειγμα εθελοντικής προσφοράς και ομαδικής εργασίας, «κουλτούρα» του Σχολείου μας και της καθημερινής μας πρακτικής.
Αναστάσιος Λαμπρινόπουλος