Εσωτερικός Κανονισμός σχολείου

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 

του 10/θ Δ. Σχ. Μήλου(2023-2024)

 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο  το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται  οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός συντάχθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων και εγκρίθηκε από την Σχολική Σύμβουλο.

 

1.Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

 

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

   Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

  Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

  Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

  Να δημιουργούνται οι συνθήκες για την απόδοση της διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

 

  1. Λειτουργία του Σχολείου
  2. Διδακτικό ωράριο

Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ για το σχολικό έτος 2023-20234 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

 

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

o υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15

o έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.

o λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 (εξάωρο)

 

Ολοήμερο πρόγραμμα

(μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

Έναρξη  Ολοήμερο Προγράμματος :13.20

Λήξη  Ολοήμερου Προγράμματος  : 15.00(ή 16.00  Αν λειτουργεί αυτή η διδακτική Ζώνη).

Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.

 

  1. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15.

 

Η  αποχώρηση των παιδιών , γίνεται  ως εξής:

Από την πόρτα στο πάρκινγκ αποχωρούν οι τάξεις Α΄και Β’

Από την πόρτα στον δρόμο    αποχωρούν οι τάξεις Γ΄, Δ’, Ε΄καιΣτ΄

Τα παιδιά που έχουν αδέλφια σε μικρότερη τάξη  μπορούν αποχωρούν από τη πόρτα που αποχωρούν τα μικρότερα αδέρφια τους.

Οι συνοδοί των παιδιών , δεν πρέπει να συνωστίζονται , αλλά να κρατούν απόσταση από τις πόρτες.

Τα παιδιά της Α΄και Β΄ τάξης παραδίνονται από τον εκπαιδευτικό της τελευταίας διδακτικής ώρας, ένα προς ένα στον γονέα ή συνοδό που έχει οριστεί από την οικογένεια .

 

 

 

Η  Πρωινή Ζώνη- Υποδοχή  , λειτουργεί αν υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες και η λειτουργία της αναστέλλεται , αν οι διδ. ώρες πρέπει να διατεθούν για την ολοκλήρωση του Πρωινού Προγράμματος .Η Πρωινή Ζώνη αφορά τα παιδιά που  Ολοήμερο Τμήμα και τα παιδιά που μετακινούνται με λεωφορείο.

 

Αν υπάρχει Σχολικός Τροχονόμος   βρίσκεται στη διάβαση του κεντρικού δρόμου και φροντίζει για την ασφαλή διάβαση των παιδιών , καθημερινά ,

 το πρωί 7.50 -8.20 και το μεσημέρι 13.15 -13.30.

 

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε, μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

 

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου .

Τα παιδιά αφήνουν τις τσάντες τους σε σημείο που έχει ορίσει  ο/η εκπαιδευτικός της τάξης, παραμένουν στο προαύλιο μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι  οπότε και πραγματοποιείται η κοινή πρωινή προσευχή.

 

Οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αφήνουν  τα παιδιά στην είσοδο του Σχολείου  και αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους.

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης.

Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που συνεχίζουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης , τα παιδιά ( ιδίως τα μικρά) θα περιμένουν στα υπόστεγα και οι γονείς θα περνούν μέσα στο προαύλιο για να τα παραλάβουν.

Καθυστερημένη προσέλευση μαθητή /τριας

 Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:20.Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται χωρίς αιτιολογία με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στο παιδαγωγικό έργο του τμήματος που φοιτά, παραμένει στον χώρο υποδοχής που έχει καθοριστεί και εισέρχεται στην τάξη του/της μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας.

Έκτακτη αποχώρηση μαθητή

 Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου.

 

III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Διευθύντριας.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

 

 

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ώρα Διάρκεια
08.00 – 08.15 15′ Προσέλευση μαθητών/τριών
08.15 – 09.00 45′ 1η διδακτική ώρα
09.00 – 9.40 40′ 2η διδακτική ώρα
09.40 – 10.00 20′ Διάλειμμα
10:00 – 10:45 45′ 3η διδακτική ώρα
10:45 – 11:30 45′ 4η διδακτική ώρα
11:30 – 11:45 15′ Διάλειμμα
11:45 – 12:25 40′ 5η διδακτική ώρα
12:25 – 12.35 10′ Διάλειμμα
12:35 – 13:15 40′ 6η διδακτική ώρα
13.15 – 13.20 5′ Αποχώρηση μαθητών/τριών Πρωινού Προγράμματος – Μετάβαση μαθητών/τριών Ολοήμερου Προγράμματος
13.20 – 14.00 40′ 1η Ζώνη Ολοήμερου Προγράμματος – Σίτιση, χαλάρωση
14.00 – 14.15 15′ Διάλειμμα
14.15 – 15.00 45′ 2η Ζώνη Ολοήμερου Προγράμματος

1η ώρα – Μελέτη, Προετοιμασία

15.00 – 15.15 15′ 1η Αποχώρηση μαθητών/τριών Ολοήμερου Προγράμματος – Διάλειμμα
15.15 – 16.00 45′ 2η Ζώνη Ολοήμερου Προγράμματος

2η ώρα – Μελέτη, Προετοιμασία

Αποχώρηση

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω δημοτικά σχολεία

        ΤΑΞΕΙΣ    
Α/Α ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α΄ Β΄ Γ΄ Δ΄ Ε΄ ΣΤ΄
1. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 2 2 1 1
2. ΓΛΩΣΣΑ 9 9 8 8 7 7
3. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 5 5 4 4 4 4
4. ΙΣΤΟΡΙΑ 2 2 2 2
5. ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛ. 4 4 2 2
6. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 1 1
7. ΦΥΣΙΚΑ 3 3
8. ΚΟΙΝ.&ΠΟΛ. ΑΓΩΓΗ 1 1
9. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Εικαστικά

-Μουσική

-Θεατρική Αγωγή

(4)

2

1

1

(4)

2

1

1

(3)

1

1

1

(3)

1

1

1

(2)

1

1

(2)

1

1

10. ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 3 3 3 3 2 2
11. ΑΓΓΛΙΚΑ 1 1 3 3 3 3
12. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3 3 2 2 1 1
13. 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ 2 2
14. Τ.Π.Ε. 1 1 1 1 1 1
  ΣΥΝΟΛΟ 30 30 30 30 30 30

 

3.Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ι. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ.

Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

 

Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή/τριας

Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι υποχρεωτική  η συμπλήρωση , από γιατρό , του Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των τάξεων Α’, και Δ’ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να το προσκομίσουν μέχρι  τα τέλη Σεπτεμβρίου . Οι  μαθητές /τριες που δεν έχουν προσκομίσει το Ατομικό Δελτίο Υγείας , δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

 

  1. Σχολικοί χώροι

 Ο σεβασμός  στον  χώρο , τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Είναι ευθύνη όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

 

III. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, στην περιοχή που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών, πιο συγκεκριμένα σε περίπτωση βροχόπτωσης  κάθε τμήμα παραμένει μέσα στην αίθουσά του ή στο υπόστεγο μπροστά από αυτήν και υπεύθυνος για την επίβλεψη των παιδιών είναι ο εκπαιδευτικός της ώρας που προηγήθηκε του διαλείμματος, σε περίπτωση ισχυρών ανέμων τα παιδιά παραμένουν έξω από την αίθουσά τους και πολύ κοντά στο κτίριο, υπεύθυνοι για την επίβλεψη των παιδιών είναι οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί.

 

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

 

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό του σχολείου. Επίσης δεν επιτρέπεται να φωτογραφίζουν ή να βιντεοσκοπούν τον χώρο του σχολείου κατά το διάστημα της λειτουργίας του, καθώς και να δημοσιοποιούν σχετικό υλικό σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης . Πρόκειται για  παράνομη ενέργεια που παραβιάζει προσωπικά δεδομένα.

 

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

 

  1. Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ότι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας.

Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα.

Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

V.Σχολικές Εκδηλώσεις και Δραστηριότητες

 

Το σχολείο είναι χώρος πολυδιάστατος , το εκπαιδευτικό έργο στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.Για το σκοπό αυτό πραγματοποιούνται :

 

Σχολικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικά προγράμματα

Επιτυγχάνουν την επικοινωνία του σχολικού και του κοινωνικού χώρου. Στοχευμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις και δράσεις των παιδιών στην κοινότητα και μελών της κοινότητας στο σχολείο ,συμβάλουν ώστε να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους βιωματικά , να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής και να ευαισθητοποιηθούν κοινωνικά. Ο προγραμματισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων γίνεται από την αρχή του σχολικού έτους και αφορά ευρύτατη θεματολογία , όπως αυτή καθορίζεται από τα ενδιαφέροντα και τις ιδέες και τις πρωτοβουλίες των παιδιών και εμπλέκει κάθε έγκριτο φορέα τοπικής ή ευρύτερης εμβέλειας.

Οι γονείς ενημερώνονται εγκαίρως με ενημερωτικό σημείωμα όπου δηλώνουν ότι επιτρέπουν τη συμμέτοχή του παιδιού τους στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

 

Σχολικές εκδηλώσεις

Η διάχυση μεταξύ του σχολείου και της κοινωνίας συνεχίζεται με σειρά εκδηλώσεων που οργανώνει το σχολείο. Καθ’  όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με  δημιουργικότητα , υπευθυνότητα και  φαντασία οι μαθητές /τριες  και οι  εκπαιδευτικοί ανοίγουν το σχολείο στην κοινωνία , παρουσιάζοντας την εμπειρία που απέκτησαν και ευαισθητοποιώντας για επίκαιρα και σύγχρονα θέματα , προσφέροντας παράλληλα ζωντάνια , χαρά και αυθορμητισμό.

 

  1. VI. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

η Διευθύντρια

 Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.

Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.

Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς

Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

 

Οι εκπαιδευτικοί

 Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς , τους στόχους  και το πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.

Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

 Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

 Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

 Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια , τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

 

Ημέρες και ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας των εκπαιδευτικών του σχολείου με τους γονείς , είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του σχολείου  https://blogs.sch.gr/dim-milou/

Μπορείτε να τις δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://blogs.sch.gr/dimmilou/2023/09/21/orestilefonikisepikoinoniastonekpaideytikonmegoneis/

 

Οι γονείς μπορούν να προγραμματίσουν συνάντηση με τον εκπαιδευτικό , κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης . Η συνάντηση θα πραγματοποιείται μετά τη λήξη του Πρωινού Προγράμματος ( μετά τις 13.30)

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

 

Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.

Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους

Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.

Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.

 

Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.

 

Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

Επικοινωνούν , όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν επιτρέπεται να φέρουν στο σχολείο , κινητό τηλέφωνο ή ρολόγια ή άλλες έξυπνες συσκευές , που καταγράφουν εικόνα και ήχο.

Απαγορεύεται οποιαδήποτε καταγραφή εικόνας και ήχου που αφορά στο σχολικό χώρο , τα πρόσωπα ( μαθητές /τριες , εκπαιδευτικούς) που βρίσκονται σε αυτόν καθώς και τις δραστηριότητες που συμβαίνουν, καθώς αποτελεί  έκνομη ενέργεια και προσβάλει τα προσωπικά δεδομένα και δικαιώματα των άλλων.

Απαγορεύεται η δημοσιοποίηση  σε μέσα ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης ,οποιουδήποτε οπτικού ή ηχητικού τεκμηρίου που αφορά στη σχολική ζωή και τα πρόσωπα που συμμετέχουν σε αυτή  για τους ίδιους λόγους.

Αν , κάποιο παιδί πρέπει να έχει για ειδικούς λόγους τέτοιο μέσο , θα πρέπει ο γονέας / κηδεμόνας να ενημερώσει εγγράφως το σχολείο σχετικά .

 

Γονείς και κηδεμόνες

– Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

– Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας, στέλνονται με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο(mail) ή αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

– Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

– Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

 

VII.   Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

 Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται  υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού . Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται .

 Το σχολείο ως  φορέας αγωγής έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες , να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους  και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Αν η συμπεριφορά του μαθητή ή της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση το εσωτερικού κανονισμού του σχολείου , τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο , σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής  που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

VIII.Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

Πρωταρχική επιδίωξη  όλων  είναι  η διαμόρφωση θετικού σχολικού  κλίματος, το οποίο θα κατοχυρώνει  τη σωματική και συναισθηματική ασφάλεια των παιδιών  , με αμοιβαίο σεβασμό,  αποδοχή , αναγνώριση, αλληλεγγύη. Κατά συνέπεια  καμία βίαιη ή εκφοβιστική συμπεριφορά δεν μπορεί να είναι ανεκτή εντός του σχολείου. Για το σκοπό αυτό το σχολείο αξιοποιεί  κάθε πρόσφορο μέσο , δυνατότητα και πρακτική όπως :

Προληπτικά:

Οργάνωση χώρου της αυλής και δημιουργία ευκαιριών για εποικοδομητική χρήση του χρόνου των διαλειμμάτων .(Γωνιές παιχνιδιού)

Κατανομή των παιδιών με κριτήριο την θετική και υποστηρικτική αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

Επίβλεψη  , καθοδήγηση και παρέμβαση των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.

Συμμετοχή  του σχολείου σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα Φορέων με σκοπό τη    ευαισθητοποίηση  των μαθητών/τριών  σε σχέση με τη Σχολική Βία .

Πραγματοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων  από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων που στοχεύουν στην Διαχείριση των Συναισθημάτων , την Αυτοβελτίωση και την Ανάπτυξη Θετικών Στάσεων.

Αξιοποίηση του θεσμού του Σχολικού Ψυχολόγου.

Παρεμβατικά :

Ορισμός Υπευθύνου Πρόληψης Σχολικής  Βίας και Εκφοβισμού

Επισήμανση περιπτώσεων εκφοβιστικών συμπεριφορών (Καταγραφή στο Ημερολόγιο συμβάντων)

Διαχείριση από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σε συνεργασία με το Δ/ντή/ντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Ενημέρωση  της οικογένειας και παρακολούθηση του φαινομένου.

Συνεργασία με τον/ Συντονιστή Σχολικού  Έργου.

Παραπομπή σε υποστηρικτικό φορέα.

 

VIIII. Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Από τη πλευρά του σχολείου τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού και ηχητικού υλικού των παιδιών τους, στην σχολική ιστοσελίδα, όπως αυτό προκύπτει από στοχευμένες ,προγραμματισμένες σχολικές – εκπαιδευτικές δραστηριότητες .

Στην αρχή του σχολικού έτους θα δίνεται σχετική υπεύθυνη δήλωση συγκατάθεσης , την οποία οι γονείς θα επιστρέφουν υπογεγραμμένη.

Το ίδιο και σε περίπτωση έκτακτων σχολικών δραστηριοτήτων.

 

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

 

4.Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

 

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων.

Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης.

Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στη Διευθύντρια του Σχολείου.

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

o Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

o Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

o Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση

o Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.

Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

o Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

 

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων οι οποίες ορίζονται μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου .

Η τηλεφωνική επικοινωνία με τον/την  εκπαιδευτικό της τάξης ή συγκεκριμένου μαθήματος θα γίνεται στις ώρες που ορίζονται από το σχολείο και οι οποίες γνωστοποιούνται στους γονείς και είναι αναρτημένες  στην σχολική ιστοσελίδα.( όπως προαναφέρθηκε)

 

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Διεύθυνση του σχολείου καθημερινά   8.30-9.30 και 13.30 -14.00

 

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων.

 Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

 

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν.

Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων.

Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

 

  1. Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων,  μέλη του  Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν  στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

 

  1. Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διεύθυνσης , Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.

 

  1. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα .

Επικαιροποιεί τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Διευθύντρια του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διεύθυνση, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Χώρος συγκέντρωσης : το προαύλιο

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, το βοηθητικό προσωπικό),με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

 

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται  σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

 

Επικοινωνία με το σχολείο

 

Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο στο τηλ. 22870-21346

τις ώρες των διαλειμμάτων :

8.00   – 8.15

9.40-10.00

11.30-12.45

Εκτός αν πρόκειται για κάποιο έκτακτο και ιδιαίτερα σημαντικό θέμα.

Για επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς , μπορούν να επικοινωνούν τις ώρες που έχουν καθορίσει οι εκπαιδευτικοί.

 

Mail:       mail@dim-milou.kyk.sch.gr

 

 

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου