τη διαφορά αποδέξου τη διαφορετικότητα 1

“Μην βλέπεις την αναπηρία μου ως το πρόβλημα: αναγνώρισε πως η αναπηρία μου είναι συνεισφορά.
Μην βλέπεις την αναπηρία μου ως έλλειψη. Εσύ με βλέπεις ως αποκλίνων και αβοήθητο.
Μην προσπαθείς να με διορθώσεις, γιατί δεν έχω χαλάσει. Υποστήριξέ με.
Μπορώ να συνεισφέρω στην κοινωνία με τον τρόπο μου.
Μην με αντιμετωπίζεις σαν πελάτη σου. Είμαι ο συμπολίτης σου. Δες με σαν τον γείτονα σου.
Θυμήσου, κανείς μας δεν μπορεί να είναι επαρκής.
Μην προσπαθείς να αλλάξεις την συμπεριφορά μου. Κάθισε και άκου. Αυτό που ορίζεις ως ανάρμοστο, ίσως είναι η προσπάθεια μου να επικοινωνήσω μαζί σου με τον μοναδικό τρόπο που μπορώ.
Μην προσπαθείς να με αλλάξεις, δεν έχεις το δικαίωμα. Βοήθησέ με να μάθω αυτό που θέλω να ξέρω.
Μην κρύβεις την αβεβαιότητα σου πίσω από την “επαγγελματική” απόσταση.
Γίνε άνθρωπος που ακούει, και δεν προσπαθεί να μου πάρει την μάχη, προσπαθώντας να τα κάνει όλα καλύτερα.
Μην χρησιμοποιείς θεωρίες και στρατηγικές πάνω μου. Μείνε μαζί μου.
Και όταν διαφωνούμε μεταξύ μας, άσε να φανεί η προσωπική λάμψη.
Μην προσπαθείς να με ελέγχεις. Έχω το δικαίωμα στην δύναμή μου ως άτομο.
Αυτό που αποκαλείς μη- υποχωρητικότητα ή επιδέξιο χειρισμό, ίσως να είναι ο μόνος τρόπος για να μπορώ να έχω κάποιον έλεγχο της ζωής μου.
Χρειάζομαι να νοιώθω πως έχω το δικαίωμα να πω όχι, αν είναι για να προστατέψω τον εαυτό μου.
Γίνε η ασπίδα μου ενάντια σε αυτούς που με εκμεταλλεύονται για να εξυπηρετήσουν δικά τους συμφέροντα.
Μην προσπαθείς να είσαι φίλος μου. Μου αξίζει κάτι παραπάνω. Γνώρισέ με. Ίσως γίνουμε φίλοι.
Μην με βοηθάς, ακόμη και αν σε κάνει να νοιώθεις καλά. Ρώτα με αν χρειάζομαι την βοήθειά σου.
Άσε με να σου δείξω πως μπορείς να με βοηθήσεις με τον καλύτερο τρόπο.
Μην με θαυμάζεις. Ο πόθος να ζήσεις μια πλήρη ζωή δεν δικαιολογεί την λατρεία.
Σεβάσου με, γιατί ο σεβασμός οδηγεί στην ισότητα.
Μην λες, μην διορθώνεις, μην καθοδηγείς. Άκου, υποστήριξε και ακολούθα.
Μην δουλεύεις πάνω μου. Δούλεψε μαζί μου.”

Βιβλιογραφία: Lee Creal. Απόδοση στα Ελληνικά: Μαρία Παπακώστα. Τίτλος Πρωτότυπου: THE “DISABILITY OF THINKING” THE DISABLED BODY.

image 26 11 21 09 47 1

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού προσωπικού έφτιαξαν την παραπάνω ομαδική αφίσα-πόστερ και τον πολυαισθητηριακό πίνακα με διάφορα υλικά με στόχο την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Η συγκεκριμένη ανάρτηση είναι αφιερωμένη σε όλους τους μαθητές/τριες με αναπηρία και τις οικογένειές τους που υποστηρίζουν, φροντίζουν, ενημερώνονται, εξελίσσονται μαζί με τους μαθητές μας καθημερινά προκειμένου οι μαθητές μας να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαίδευση αλλά και ευρύτερα σε κοινωνικές δράσεις. Πάντα είμαστε δίπλα τους και με την συνεργασία όλων μας, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων/κηδεμόνων μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.

 

Αναπληρώτρια Προϊσταμένη & Σύλλογος Διδασκόντων

Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φηρών Θήρας