Το Σχέδιο Δράσης (άρθρο 33 του ν.4692/2020) που θα υλοποιηθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2025-26, έχει τίτλο: “Στη βιβλιοθήκη μας, ταξιδεύουμε στην Κάτω Ιταλία”.
Το Σχέδιο Δράσης επικεντρώνεται στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και της πολιτισμικής καλλιέργειας μέσω της γνωριμίας με τον πολιτισμό της Κάτω Ιταλίας. Η επαφή με τη λογοτεχνία, την ιστορία, τις επιστήμες και τις τέχνες της συγκεκριμένης περιοχής μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και της δημιουργικής έκφρασης των μαθητών.
1.Καλλιέργεια πολιτισμικής επίγνωσης: Μέσα από την ανάγνωση επιλεγμένων βιβλίων και την ενασχόληση με πτυχές της Κάτω Ιταλίας (γλώσσα, παραδόσεις, επιστήμες, τέχνες), οι μαθητές θα αναπτύξουν ενδιαφέρον για έναν διαφορετικό ευρωπαϊκό πολιτισμό, με τον οποίο μας συνδέουν ιστορικοί δεσμοί. Αυτή η γνωριμία ενισχύει την ανοχή στη διαφορετικότητα και την αποδοχή του «άλλου».
2.Μοιρασμένες εμπειρίες φιλαναγνωσίας: Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε οργανωμένες δράσεις όπως θεματικές αναγνώσεις, επισκέψεις, παρουσιάσεις, βιωματικά εργαστήρια και συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς. Μέσα από αυτές, θα δημιουργηθούν κοινές εμπειρίες που προάγουν τη φιλία και τη συνεργασία.
- Δημιουργία αναγνωστικής κοινότητας: Με τη δημιουργία ομάδων φιλαναγνωσίας, βιβλιοπαρουσίασης και την ενίσχυση της λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως μέλη μιας μικρής κοινότητας με κοινά ενδιαφέροντα. Ο χώρος της βιβλιοθήκης θα αποτελέσει πυρήνα συνάντησης, αλληλεπίδρασης και δημιουργίας.»
- Διαθεματική προσέγγιση μέσω STEAM: Το θέμα θα προσεγγιστεί με τη μεθοδολογία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), ώστε οι μαθητές να αναζητήσουν στοιχεία του πολιτισμού της Κάτω Ιταλίας όχι μόνο μέσα από τις τέχνες και τη λογοτεχνία, αλλά και από τις επιστήμες, την αρχιτεκτονική, τη μουσική, τα μαθηματικά και την τεχνολογία της εποχής. Μέσα από εργαστήρια, ερευνητικές δραστηριότητες και δημιουργικές εφαρμογές, θα καλλιεργήσουν κριτική σκέψη, φαντασία και δεξιότητες σύνθεσης της γνώσης από διαφορετικά επιστημονικά πεδία.