Οδηγίες χρήσης καφετιέρας
Με τι θα ασχοληθούμε :
- Πώς δίνουμε οδηγίες
- Πότε χρησιμοποιούμε στις οδηγίες μας προστακτική και πότε υποτακτική
- Π.ως γράφονται οι καταλήξεις της προστακτικής.
[slideboom id=680603&w=425&h=370]
[slideboom id=680599&w=425&h=370]
Ορθογραφία της προστακτικής στα Νέα Ελληνικά (κάνε κλικ στις ασκήσεις) από το http://users.sch.gr/
Πάμε μια βόλτα στον Γουέμπι;
Με τι θα ασχοληθούμε :
- Πώς δίνουμε πληροφορίες και οδηγίες για να χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο
- Πώς χρησιμοποιούμε τις εξαρτημένες προτάσεις που εισάγονται με το “να”
1. ΠΡΟΣΟΧΗ!! Ασφάλεια στο Διαδίκτυο !!
2. Για να είσαι ασφαλής στο διαδίκτυο ….
http://www.mathitis.gr/
http://www.netkids.gr/
http://www.asprilexi.com/
http://spaceplace.nasa.gov
Οι καινούριοι φίλοι της Άννας.
[slideboom id=683032&w=425&h=370]
https://www.scribd.com/doc/252706170/%CE%A0%CE%91%CE%9C%CE%95-%CE%9C%CE%99%CE%91-%CE%92%CE%9F%CE%9B%CE%A4%CE%91-%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CE%93%CE%9F%CE%A5%CE%95%CE%9C%CE%A0%CE%99
Το μηχάνημα
Με τι θα ασχοληθούμε:
- πώς φτιάχνουμε μια αφήγηση.
- Ποια πρόσωπα και ποιους χρόνους χρησιμοποιούμε στην αφήγηση.
[slideboom id=685233&w=425&h=370]
Θυμάμαι πώς αφηγούμαι μία ιστορία
- Ένα γεγονός, πραγματικό ή φανταστικό, μπορώ να το αφηγηθώ προφορικά ή γραπτά.
- Είναι σημαντικό να ακολουθώ τη χρονική σειρά που έγιναν τα γεγονότα.
- Μπορώ να χρησιμοποιήσω Αόριστο, Παρατατικό ή ιστορικό Ενεστώτα.
- Μπορώ να αφηγηθώ σε α΄πρόσωπο. Στην περίπτωση αυτή η αφηγητής συμμετέχει στην ιστορία.
Κοίταξε στην πρώτη παράγραφο του κειμένου μας, να βρεις ποιος αφηγείται την ιστορία μας.
Μπορώ , όμως, να αφηγηθώ σε γ΄πρόσωπο την ιστορία. Στην περίπτωση αυτή Δε συμμετέχει ο αφηγητής, δεν είναι δηλαδή ένα από τα πρόσωπα της ιστορίας
- Γράφω την περίληψη σε ΜΙΑ παράγραφο
- Τη γράφω πάντα σε γ΄πρόσωπο και ΔΕΝ εκφράζω σκέψειςμου, συναισθήματά μου, κρίσεις μου.
- Βρίσκω πρώτα το ΘΕΜΑ του κειμένου
- Υπογραμμίζω σε κάθε παράγραφο τη θεματική πρόταση και λέξεις κλειδιά
- Γράφω τους πλαγιότιτλους
- Χρησιμοποιώ ελάχιστα επίθετα, αποφεύγω τις λεπτομέρειες. Ενώνω με συνδετικές λέξεις φράσεις
Στην τάξη σημειώσαμε το θέμα και υπογραμμίσαμε τις λέξεις-φράσεις κλειδιά
Αρχίζουμε, λοιπόν…..
- Ο συγγραφέας στο αφήγημα αυτό μας μιλάει για………………
- Αμέσως μετά γράφω Ποιος, πού, πότε , ποιο ήταν το αρχικό γεγονός
(Γιάννης καφετζής , κτίριο, ένα πρωί, μηχάνημα)
-
Στη συνέχεια αναφέρω με τη σειρά τις ενέργειες που έκανε ο Γιάννης και με μία δυο λέξεις τα συναισθήματά του
(Προσοχή στις λέξεις που θα συνδέουν: πρώτα, στην αρχή, έπειτα, μετά, στη συνέχεια, ακολούθως, ύστερα, τέλος …) ( Πηγή : http://daskalabm.blogspot.gr/)
Περιπέτεια με την τηλεόραση ( κείμενο από το ψηφιακό σχολείο)
Πρόσφατα σχόλια