Ενότητα 9 – Συσκευές

Οδηγίες χρήσης καφετιέρας

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πώς δίνουμε οδηγίες
  • Πότε χρησιμοποιούμε στις οδηγίες μας προστακτική και πότε υποτακτική
  • Π.ως γράφονται οι καταλήξεις της προστακτικής.

[slideboom id=680603&w=425&h=370]

[slideboom id=680599&w=425&h=370]

Ορθογραφία της προστακτικής στα Νέα Ελληνικά (κάνε κλικ στις ασκήσεις) από το http://users.sch.gr/ 

Πάμε μια βόλτα στον Γουέμπι; 

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πώς δίνουμε πληροφορίες και οδηγίες για να χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο
  • Πώς χρησιμοποιούμε τις εξαρτημένες προτάσεις που εισάγονται με το “να”

 

1. ΠΡΟΣΟΧΗ!! Ασφάλεια στο Διαδίκτυο !!

2. Για να είσαι ασφαλής στο διαδίκτυο ….

http://junior2.gr/

http://www.mathitis.gr/

http://www.netkids.gr/

http://www.asprilexi.com/

http://www.imeakia.gr/

http://spaceplace.nasa.gov

Το απέραντο Δάσος

Οι καινούριοι φίλοι της Άννας.

Παιχνίδι. 

[slideboom id=683032&w=425&h=370]

https://www.scribd.com/doc/252706170/%CE%A0%CE%91%CE%9C%CE%95-%CE%9C%CE%99%CE%91-%CE%92%CE%9F%CE%9B%CE%A4%CE%91-%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CE%93%CE%9F%CE%A5%CE%95%CE%9C%CE%A0%CE%99

 

Το μηχάνημα

Με τι θα ασχοληθούμε:

  • πώς φτιάχνουμε μια αφήγηση.
  • Ποια πρόσωπα και ποιους χρόνους χρησιμοποιούμε στην αφήγηση.

[slideboom id=685233&w=425&h=370]

Θυμάμαι πώς αφηγούμαι μία ιστορία

  • Ένα γεγονός, πραγματικό ή φανταστικό, μπορώ να το αφηγηθώ προφορικά ή γραπτά.
  • Είναι σημαντικό να ακολουθώ τη χρονική  σειρά που έγιναν τα γεγονότα.
  • Μπορώ να χρησιμοποιήσω Αόριστο, Παρατατικό ή ιστορικό Ενεστώτα.
  • Μπορώ να αφηγηθώ σε α΄πρόσωπο. Στην περίπτωση αυτή η αφηγητής συμμετέχει στην ιστορία.

Κοίταξε στην πρώτη παράγραφο του κειμένου μας, να βρεις ποιος αφηγείται την ιστορία μας.

Μπορώ , όμως, να αφηγηθώ σε γ΄πρόσωπο την ιστορία. Στην περίπτωση αυτή Δε συμμετέχει ο αφηγητής, δεν είναι δηλαδή ένα από τα πρόσωπα της ιστορίας

 

ΟΔΗΓΙΕΣ για την Περίληψη

Θυμάμαι ότι:
  • Γράφω την περίληψη σε ΜΙΑ παράγραφο
  • Τη γράφω πάντα σε γ΄πρόσωπο και ΔΕΝ εκφράζω σκέψειςμου, συναισθήματά μου, κρίσεις μου.
  • Βρίσκω πρώτα το ΘΕΜΑ του κειμένου
  • Υπογραμμίζω σε κάθε παράγραφο τη θεματική πρόταση και λέξεις κλειδιά
  • Γράφω τους πλαγιότιτλους
  • Χρησιμοποιώ ελάχιστα επίθετα, αποφεύγω τις λεπτομέρειες. Ενώνω με συνδετικές λέξεις φράσεις

Στην τάξη σημειώσαμε το θέμα και υπογραμμίσαμε τις λέξεις-φράσεις κλειδιά
Αρχίζουμε, λοιπόν…..

  • Ο συγγραφέας στο αφήγημα αυτό μας μιλάει για………………
  • Αμέσως μετά γράφω Ποιοςπού, πότε , ποιο ήταν το αρχικό γεγονός

(Γιάννης καφετζής , κτίριο, ένα πρωί, μηχάνημα)

  • Στη συνέχεια αναφέρω με τη σειρά τις ενέργειες που έκανε ο Γιάννης και με μία δυο λέξεις τα συναισθήματά του

     

(Προσοχή στις λέξεις που θα συνδέουν: πρώτα, στην αρχή, έπειτα, μετά, στη συνέχεια, ακολούθως, ύστερα, τέλος …)                                                                      ( Πηγή : http://daskalabm.blogspot.gr/)

 

 Περιπέτεια με την τηλεόραση ( κείμενο από το ψηφιακό σχολείο)

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση