1η ενότητα-Ταξίδια,τόποι,μεταφορικά μέσα.

Ο θαλασσοπόρος.

Θαλασσογραφία- Διον. Σαββόπουλος

 

Ο θαλασσοπόρος : Αυτός που διασχίζει τις θάλασσες κάνοντας μακρινά ταξίδια

Το νερό καλύπτει το 71% της συνολικής επιφάνειας της Γης, δηλαδή είναι ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία του πλανήτη μας! Σήμερα όλοι σχεδόν οι ωκεανοί, οι θάλασσες και τα πελάγη είναι χαρτογραφημένα μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Μέχρι και το τελευταίο βραχάκι ή ξέρα είναι καταγεγραμμένη σε χάρτες και πορτολάνους. Αφήστε δε, που το Google Earth μας επιτρέπει να δούμε ανά πάσα στιγμή όποια περιοχή του πλανήτη θέλουμε.

Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Χρειάστηκε το θάρρος, το όραμα και η αποφασιστικότητα μερικών σπάνιων ανθρώπων οι οποίοι ήταν έτοιμοι να διακινδυνεύσουν τη ζωή τους για να εξερευνήσουν όχι μόνο τα όρια του πλανήτη αλλά και τα όρια της ανθρώπινης θέλησης. Το ερώτημα που προκύπτει είναι… γιατί; Ίσως γιατί αυτό τους έκανε περισσότερο ευτυχισμένους!

Ποιοι ήταν όμως οι μεγαλύτεροι εξερευνητές και θαλασσοπόροι;

Βάσκο ντα Γκάμα

Ο Πορτογάλος θαλασσοπόρος Βάσκο ντα Γκάμα ήταν ο πρώτος που πραγματοποίησε τον περίπλου της Αφρικής, συνδέοντας απευθείας την Ευρώπη με τις Ινδίες, ανοίγοντας έτσι νέους εμπορικούς δρόμους.

Χριστόφορος Κολόμβος

Ο Ιταλός θαλασσοπόρος θεωρείται ο άνθρωπος που ανακάλυψε επίσημα την Αμερική, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι οι Vikings και πιθανόν οι Κινέζοι και οι Φοίνικες τον πρόλαβαν αρκετές εκατοντάδες χρόνια νωρίτερα.

Φερδινάνδος Μαγγελάνος

Ο Πορτογάλος θαλασσοπόρος Φερδινάνδος Μαγγελάνος ηγήθηκε της πρώτης αποστολής που κατάφερε να πραγματοποιήσει τον περίπλου της Γης κατά το διάστημα 1519-1522, με την υποστήριξη της Ισπανίας.

Ρόαλντ Αμούνδσεν

O Ρόαλντ Αμούνδσεν, γνωστός ως ο «Τελευταίος των Βίκινγκς» ήταν ο πρώτος που κατέκτησε τον Νότιο Πόλο αλλά και ο πρώτος που πάτησε και τους δύο πόλους.

Ζακ-Υβ Κουστώ

Ο Ζακ-Υβ Κουστώ, ήταν ωκεανογράφος, κινηματογραφιστής και ο πιο διάσημος υποβρύχιος εξερευνητής του 20ου αιώνα. Κατασκεύασε την πρώτη μάσκα καταδύσεων, την προστατευτική καταδυτική στολή αλλά και την πρώτη ολοκληρωμένη συσκευή αυτόνομης κατάδυσης.

Κάνε κλικ και  λύσε τις ασκήσεις . Είναι πολύ εύκολες και διασκεδαστικές.

 http://www.inschool.gr/G6/LANG/Z-TAXIDIA-KAPELA-ORTHOGRAFIA-PRAC-G6-LANG-HPclickon-1309022049-tzortzisk/index.html

http://www.inschool.gr/G6/LANG/Z-TAXIDIA-KAPELA-ORTHOGRAFIA-PRAC-G6-LANG-HPwrite-1309022050-tzortzisk/index.html

Τα ψάθινα καπέλα 

 Με τι θα ασχοληθούμε :

  •  Πώς περιγράφουμε ένα πράγμα
  • Πως χρησιμοποιούμε τους χρόνους του ρήματος

μυθιστόρημα : μακροσκελής φανταστική διήγηση που αναφέρεται σε ορισμένα πρόσωπα και σε ορισμένη σειρά γεγονότων τα οποία σχετίζονται με αυτά και διαδραματίζονται σε ορισμένο χώρο και χρόνο: Πλοκή / υπόθεση / ήρωες του μυθιστορήματος. Διάβασε ένα ενδιαφέρον ερωτικό / ιστορικό / αστυνομικό / ηθογραφικό ~. Ένα περιπετειώδες ~. Διαβάζει μυθιστορήματα του Iουλίου Bερν. || (μτφ.): H ζωή του είναι αληθινό ~, είναι πολύ περιπετειώδης. β. πεζό λογοτεχνικό είδος: Tο γαλλικό / το ιταλικό ~. 2.οργανωμένο σύνολο από ψευδολογίες: Έφτιαξε ολόκληρο ~ για να δικαιολογηθεί. 3. μεσαιωνικό λογοτεχνικό είδος, ιδίως έμμετρο, που περιγράφει φανταστικές και συνήθ. ωραιοποιημένες περιπέτειες των ηρώων του:Bυζαντινά ιπποτικά μυθιστορήματα.

πηγή : http://www.greek-language.gr/

  

[slideboom id=618890&w=425&h=370]

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 Κάνε κλικ για να περάσεις ευχάριστα την ώρα σου . ( ποια ώρα δηλαδή πέντε λεπτάκια θα σου χρειαστούν! )

1. http://www.inschool.gr/G6/LANG/Z-TAXIDIA-METAFORIKA-AYTOKINITO-ORTHO-PRAC-G6-LANG-MYchooseMonk-1408112300-tzortzisk/index.html

2.http://www.inschool.gr/G6/LANG/Z-TAXIDIA-METAFORIKA-ORTHOGRAFIA-PRAC-G6-LANG-HPclickon-1309020735-tzortzisk/index.html

3. http://www.inschool.gr/G6/LANG/Z-TAXIDIA-METAFORIKA-ORTHOGRAFIA-PRAC-G6-LANG-HPwrite-1309020731-tzortzisk/index.html

4. http://www.inschool.gr/G6/LANG/PERIGRAFI-PRAGMA-OHIMA-LEARN-G6-LANG-MYmatch-1309022359-tzortzisk/index.html

 Ταξιδεύοντας με ελέφαντα 

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πως αφηγούμαστε μια ιστορία
  • Πώς μιλάμε για το χτες, το σήμερα, το αύριο( χρόνοι ρημάτων, επιρρήματα, ουσιαστικά, σύνδεσμοι)
  • πως φτιάχνουμε την περίληψη μιας ιστορίας.

 Ο γύρος του κόσμου σε … 80 δευτερόλεπτα

Κάνοντας κλικ εδώ μπορείς να διαβάσεις το βιβλίο του Ιούλιου Βερν

 

Τι είναι αφήγηση;
Αφήγηση είναι η προφορική ή γραπτή παρουσίαση ενός γεγονότος (μιας ιστορίας) φανταστικού ή πραγματικού.
Είδη αφηγηματικών κειμένων:
– Απομνημονεύματα
– Διηγήματα
– Μυθιστορήματα
– Παραμύθια
– Μύθοι
– Θρύλοι
Αφηγητής ονομάζεται αυτός που αφηγείται μια ιστορία:
– Αν ο αφηγητής παίρνει μέρος στα γεγονότα, συμμετέχει δηλ. σε αυτά η αφήγηση γίνεται σε α΄ πρόσωπο (ενικού ή πληθυντικού).
π.χ. Έτρεξα να προλάβω το λεωφορείο.
– Αν ο αφηγητής δε συμμετέχει στην ιστορία που αφηγείται, η αφήγηση γίνεται σε γ΄ πρόσωπο (ενικού ή πληθυντικού).
π.χ. Το παιδί έτρεξε να προλάβει το λεωφορείο.
Για να διηγηθούμε σύντομα μια ιστορία πρέπει να αναφέρουμε:
l      Το χώρο και το χρόνο όπου συμβαίνουν τα γεγονότα (πού – πότε).
l      Τους ήρωες της ιστορίας (πρωταγωνιστές, δευτερεύοντα πρόσωπα).
l      Την εξέλιξη της ιστορίας:
– Πώς ξεκινάει η ιστορία.
– Πώς προχωράει (τι γίνεται μετά).
– Πώς τελειώνει (ποιο είναι το αποτέλεσμα).
l      Τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ηρώων ή του αφηγητή της ιστορίας.
Παρατηρήσεις: 
  • Στην αρχή, στο ξεκίνημα μιας ιστορίας μπορεί να αναφερθεί ένα γεγονός που αποτέλεσε την αιτία για όσα έγιναν.
  • Όταν αφηγούμαστε μια ιστορία προσέχουμε να μην αναφέρουμε λεπτομέρειες που δεν έχουν σημασία. Αναφέρουμε μόνο τα σημαντικά και ενδιαφέροντα σημεία της ιστορίας.
  • Στο τέλος αναφέρουμε τις συνέπειες των γεγονότων που περιγράφονται στην ιστορία.
  • Όταν αφηγούμαστε φανταστικά γεγονότα μπορούμε να μην αναφέρουμε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο π.χ. Μια φορά κι έναν καιρό, Σε μια μακρινή χώρα κ.ά.
  • Οι ήρωες μιας φανταστικής ιστορίας μπορούν να είναι όχι μόνο άνθρωποι αλλά και φυτά, ζώα ή αντικείμενα.
 Για να δείξουμε το χρόνο σε μια ιστορία χρησιμοποιούμε:
α) Τους χρόνους των ρημάτων.
β) Χρονικά επιρρήματα: νωρίτερα, πέρυσι, ύστερα κ.λπ.
γ) Ουσιαστικά με σημασία επιρρήματος: το μεσημέρι, το φθινόπωρο, τη Δευτέρα κ.λπ.
δ) Χρονικές προτάσεις: Όταν ξεκινήσαμε…, Μόλις φύγαμε…
ε) Φράσεις με προθέσεις: κατά το μεσημέρι, από νωρίς
Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/
[slideboom id=824485&w=425&h=370]

Πώς γράφουμε περίληψη

Η περίληψη είναι η παρουσίαση μιας ιστορίας (ενός κειμένου) με σύντομο τρόπο. Στην περίληψη αναφέρουμε μόνο τις βασικές πληροφορίες του κειμένου. Παραλείπουμε τις πληροφορίες που δεν είναι τόσο σημαντικές.
Ποια βήματα ακολουθούμε για να γράψουμε μια περίληψη:
α) Πρώτα διαβάζουμε προσεκτικά την ιστορία για να κατανοήσουμε την υπόθεση της ιστορίας, το περιεχόμενό της.
β) Στη συνέχεια βρίσκουμε το κυρίως θέμα της ιστορίας. Σε αυτό μας βοηθάει και ο τίτλος τους ιστορίας που πολλές φορές συνοψίζει το θέμα της ιστορίας.
γ) Έπειτα χωρίζουμε το κείμενο σε παραγράφους. Προσπαθούμε να εντοπίσουμε σε κάθε παράγραφο λέξεις-κλειδιά ή φράσεις-κλειδιά, που θα μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε το κύριο θέμα της κάθε παραγράφου. Αν θέλουμε μπορούμε να σημειώσουμε στο περιθώριο της παραγράφου μια σύντομη πρόταση (πλαγιότιτλος) που να αναφέρεται στο κυρίως θέμα της παραγράφου.
δ) Τέλος, ενώνουμε τις σύντομες προτάσεις που έχουμε γράψει στο περιθώριο. Κάνουμε τις αλλαγές που είναι απαραίτητες και χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες λέξεις ώστε να ενωθούν οι προτάσεις μεταξύ τους (π.χ. έπειτα, στη συνέχεια, και, ακόμη, στο τέλος κ.ά).
Η περίληψή μας θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω βασικά στοιχεία:
– Πού συμβαίνει η ιστορία μας.
– Πότε συμβαίνει.
– Ποιος είναι ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας.
– Ποια άλλα πρόσωπα συμμετέχουν στην ιστορία.
– Πώς εξελίσσεται η ιστορία:
l      Πώς αρχίζει.
l      Πώς εξελίσσεται (τι γίνεται μετά).
l      Πώς τελειώνει.
– Αναφέρουμε τι νιώθουν τα πρόσωπα της ιστορίας (συναισθήματα).
Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/

[slideboom id=695149&w=425&h=370]

Δύο μέρες στο βουνό

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πως γράφουμε ανακοίνωση
  • πώς χρησιμοποιούμε τους χρόνους του ρήματος .

 Ένας λαβύρινθος για την “ανακοίνωση”

Για να δεις για την ανακοίνωση, πήγαινε στα Blogrol  στο δεξιό μέρος της σελίδας, άνοιξε τα on line εκπαιδευτικά λογισμικά, βρες το λογισμικό της Γλώσσας της Στ΄τάξης, άνοιξε την “εκδήλωση στα Χανιά ” , πήγαινε στο ” να στείλουμε ανακοίνωση “και άκου και μάθε για την “ανακοίνωση “.  Μπορείς να τα καταφέρεις ;

[slideboom id=785654&w=425&h=370]

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση