Τίτλος έργου | Οι ρομποτάκηδες του 1ου Γυμνασίου-Κατανοώντας την λειτουργία των Robots |
Σχολείο / Τάξη | Α,B Τάξη 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου |
Υπεύθυνος καθηγητής | Πλατινάκης Κώστας |
Ομάδα μαθητών | 4 μαθητές της Β Τάξης και 6 μαθητές της Α τάξης, του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου |
Κατηγορία | Εκπαιδευτική Ρομποτική |
Περιγραφή | Στο πλαίσιο της εμπλοκής των μαθητών του σχολείου μας σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις δημιουργήθηκε η ομάδα ρομποτάκηδες του 1ου Γυμνασίου.
Με χρήση εξοπλισμού Lego NXT οι μαθητές αποκτούν γνώσεις σύγχρονης τεχνολογίας. Εμπλέκονται και βιώνουν τις έννοιες της τεχνολογικής κατασκευής ,των αισθητήρων, των κινητήρων, του προγραμματισμού κ.α. Ανάμεσα στα σενάρια που ανέπτυξαν οι μαθητές μας είναι Α. Σχεδιάζοντας τετράγωνο. Αξιοποιώντας τις γνώσεις των μαθητών στα μαθηματικά, αναφορικά με τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των τετραγώνων, προγραμματίζεται το lego nxt να πραγματοποιήσει διαδρομή σε σχήμα τετραγώνου. Πρόσθετα είναι δυνατό να τοποθετηθεί μολύβι στο πίσω μέρος του lego, προκειμένου να αποτυπωθεί η διαδρομή του. Στοιχεία της δραστηριότητας είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα http://users.sch.gr/platinakis Β. Κατανοώντας τον κύκλο. Σε αυτή την δραστηριότητα ανακαλούνται γνώσεις των μαθητών στα μαθηματικά, αναφορικά με τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των κύκλων. Γίνεται ειδική αναφορά στην ακτίνα και την περίμετρο του κύκλου καθώς και στην σχέση μεταξύ τους. Μετριέται η ακτίνα της ρόδας του Lego και υπολογίζεται η περίμετρος της. Στην συνέχεια το lego εκτελεί μια προκαθορισμένη διαδρομή και μετριέται το μήκος της. Έπειτα γίνεται σύγκριση του μήκους της διαδρομής με την περίμετρο της ρόδας, υπολογίζοντας έτσι τις περιστροφές της. Στοιχεία της δραστηριότητας είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα http://users.sch.gr/platinakis Γ. Παίζοντας Γκολφ Σε αυτή την δραστηριότητα το Lego κινείται αυτόνομα στον χώρο αναζητώντας την κόκκινη μπάλα. Αφού την εντοπίσει την χτυπάει με το μπαστούνι του. Δείτε τις φωτογραφίες των δραστηριοτήτων που ακολουθούν. |
Λογισμικό υλοποίησης | Lego NXT Software |
Απαιτήσεις | — |
το υλικό μπορείτε να το κατεβάσετε από τα αρχεία της ομάδας της έκθεσης δημιουργίας, ή κάνοντας κλικ εδώ!