Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr.Με στόχο την ανάπτυξη σκέψεων που αφορούν την Εκπαίδευση

Το λύκειο είναι ο προθάλαμος για την είσοδο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η προσοχή εστιάζεται στην είσοδο , άρα όλοι ενδιαφέρονται για τα μαθήματα που μπορούν να επιτύχουν την πρόσβαση. Το λύκειο χάνει τον Παιδαγωγικό και Εκπαιδευτικό χαρακτήρα του.

Η είσοδος σε σχολές μεγάλης ζήτησης δημιουργεί παράλογες εξεταστικές απαιτήσεις για το σύνολο των μαθητών. Αποτέλεσμα αποτυχία παρακολούθησης και επιτυχούς αντιμετώπισης των εξετάσεων. Μαθητές με δεξιότητες δεν επιτυγχάνουν τη βάση του 10 που θεσπίζεται σε θέματα υψηλής δυσκολίας που έχουν σαν στόχο την  επιλογή των μαθητών στις σχολές υψηλής ζήτησης αλλά δεν χρειάζονται σε κάποιες άλλες. Κατάργηση της βάσης δημιουργεί προβλήματα αξιοπιστίας επιπέδου σπουδών. Η λύση των ΕΠΑΛ όπως και παλαιότερα των ΤΕΕ ή των ΤΕΛ δεν φαίνεται να αποδίδει.

ΠΡΟΤΑΣΗ: Δύο τύποι λυκείου ΘΕΤΙΚΟ ή ΚΛΑΣΣΙΚΟ, τα λύκεια θετικής κατεύθυνσης βασίζουν το πρόγραμμα σπουδών στο υπάρχον των ΕΠΑΛ με τη διαφορά ότι ειδικότητες που δεν απαιτούν ειδικού τύπου εργαστήρια, λειτουργούν και στα σημερινά ΓΕΛ, οι υπόλοιπες παραμένουν στα ΕΠΑΛ, τα οποία και αυτά μετατρέπονται σε λύκεια θετικής κατεύθυνσης. Η ύλη αναθεωρέιται και προσαρμόζετια στις σύγχρονες απαιτήσεις με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την μείωση της παπαγαλίας. Δημιουργικές και συνθετικές εργασίες αποκτούν βαρύνουσα σημασία στην αξιολόγηση των μαθητών εντός του λυκείου.

Οι εξετάσεις εισαγωγής με επίπεδα δυσκολίας. Οι σχολές παρουσιάζουν τις απαιτήσεις τους σε προαπαιτούμενες γνώσεις και οριζουν το επίπεδο δυσκολίας με τιμές από 1 μέχρι το 10. Τα μαθήματα εισαγωγής δεν πρέπει να είναι κάτω απο τρία και πάνω από 6. Τα απαιτούμενα μαθήματα για την εισαγωγή ομαδοποιοούν και τις αντίστοιχες σχολές σε επιστημονιοκά πεδία. Οι συντελεστές βαρύτητας και η ποσότητα της απαιτούμενης ύλης οδηγούν το πρόγραμμα σπουδών σε μαθήματα Γενικής Παιδείας με το ελλάχιστο απαιτούμενο επίπεδο σπουδών και σε μαθήματα Επιλογής με συμπληρωματική και επι πλέον γνώση που απαιτείται πχ από τις σχολές υψηλής ζήτησης.

Οι εξετάσεις διενεργούνται δύο φορές και μετά το λύκειο. Η ύλη θα είναι και απο τις τρείς τάξεις του λυκείου, ωστε να είναι δυνατή η χρήση του πολλαπλού βιβλίου και τα θέματα σε μορφή πολλαπλών επιλογών τουλάχιστον για τα μαθήματα γενικής παιδείας.

Τα μόρια εισαγωγής θα υπολογίζονται από τον αριθμό των σωστών απαντήσεων πολλαπλασιαζόμενα με τον συντελεστή αυξημένης βαρύτητας που έχουν θέσει οι ομάδες των σχολών και θα προστίθενται σε αυτά και ο βαθμός των τριών τάξεων του λυκείου.

Οι βαθμοί του κρατικού πτυχίου Γλωσσομάθειας και οι βαθμοί πιστοποιημένης γνώσης στους υπολογιστές θα αθροίζονται στα μόρια εισαγωγής.

Αν μένουν κενές θέσεις σε σχολές να υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με κριτήρια που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις των αντίστοιχων σχολών και και κατά  συνέπεια οι ίδιες θα τα ορίζουν κάθε χρόνο.  

Συγγραφέας: στις 12 Μαρτίου 2009 στις 12:24


Αφήστε μια απάντηση