Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr.Με στόχο την ανάπτυξη σκέψεων που αφορούν την Εκπαίδευση



Λήψη αρχείου

31 Μαρτίου 2020 στις 11:38 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος



Λήψη αρχείου

29 Μαρτίου 2020 στις 16:44 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος



Λήψη αρχείου

24 Μαρτίου 2020 στις 14:48 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος



Λήψη αρχείου

17 Μαρτίου 2020 στις 10:25 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Προτού ξεκινήσω το μάθημα της μετάδοσης των μικροβίων, όταν η Βιολογία ήταν μάθημα Γενικής Παιδείας, τους έλεγα ένα μύθο από την μακρινή Ινδία. Ο μύθος μιλάει για ένα βασιλιά στην μακρινή Ινδία, που όταν αρρώστησε βαριά η κόρη του, έβγαλε διαταγή που έλεγε ότι, αν κάποιος την κάνει καλά θα του χάριζε, ότι του ζητούσε. Πράγματι εμφανίστηκε ένας σοφός που τελικά θεράπευσε την Πριγκίπισσα. Όταν ήλθε η ώρα της πληρωμής, ο σοφός του ζήτησε να πληρωθεί σε ρύζι με τον εξής τρόπο: δύο κόκκους ρύζι για το πρώτο τετράγωνο της σκακιέρας, τέσσερις για το δεύτερο, οχτώ για το τρίτο, και ούτω καθεξής, βάζοντας σε κάθε τετράγωνο της σκακιέρας δύο φορές τον αριθμό από κόκκους του γειτονικού τετραγώνου. Ο βασιλιάς δέχτηκε και σκέφτηκε «φθηνά την γλίτωσα, θα μπορούσε να ζητήσει πολλά περισσότερα..». και ζήτησε να φέρουν ένα σακί με ρύζι για να πληρώσει τον περαστικό. Άρχισε να βάζει τους κόκκους στη σκακιέρα. Όμως σύντομα κατάλαβε ότι ακόμα και η αμύθητη περιουσία του δεν αρκούσε για να πληρώσει τον σοφό. Συνειδητοποίησε ότι όταν έφτανε στο εικοστό τετράγωνο θα χρειαζόταν περίπου 1 εκατομμύριο κόκκους ρυζιού, στο τριακοστό 1 δισεκατομμύριο κόκκους, στο τεσσαρακοστό 1 τρισεκατομμύριο, και πάει λέγοντας. Για να πληρώσει τον σοφό θα χρειαζόταν περίπου 1 τρισεκατομμύριο τόνους ρυζιού, δηλαδή περισσότερους τόνους από όσο ρύζι παράγει η Κίνα σε 7000 χρόνια, με βάση την περσινή της παραγωγή! Μαθηματικά ο τύπος είναι 2 στην 64 (64 είναι τα τετράγωνα της σκακιέρας 8Χ8)
Ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας; Ότι η εκθετική αύξηση είναι ύπουλο πράγμα. Το σκέφτεσαι λίγο και τα νούμερα φαίνονται μικρά. Αλλά τελικά θα σου τη φέρει. Όσο μεγάλος και να είσαι θα σου τη φέρει. Μετά από λίγα μόλις βήματα έχει γίνει τόσο μεγάλη που δεν το χωράει ο νους σου. Ο αριθμός γίνεται τόσο εξωφρενικά μεγάλος που είναι μεγαλύτερος από τα μόρια του σύμπαντος. Μήπως το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να ξανασκεφτεί, ότι η Βιολογία Γενικής Παιδείας με τα κεφάλαια «Άνθρωπος και Υγεία» και «Άνθρωπος και Περιβάλλον», θα πρέπει να διδάσκονται στο σύνολο των μαθητών. Μήπως έτσι οι μαθητές μας καταλάβαιναν και συνειδητοποιούσαν για ποιο λόγο πρέπει να μένουν στο σπίτι τους, αυτοί και οι δικοί τους”

17 Μαρτίου 2020 στις 00:34 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος



Λήψη αρχείου

16 Νοεμβρίου 2011 στις 23:21 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Το λύκειο είναι ο προθάλαμος για την είσοδο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η προσοχή εστιάζεται στην είσοδο , άρα όλοι ενδιαφέρονται για τα μαθήματα που μπορούν να επιτύχουν την πρόσβαση. Το λύκειο χάνει τον Παιδαγωγικό και Εκπαιδευτικό χαρακτήρα του.

Η είσοδος σε σχολές μεγάλης ζήτησης δημιουργεί παράλογες εξεταστικές απαιτήσεις για το σύνολο των μαθητών. Αποτέλεσμα αποτυχία παρακολούθησης και επιτυχούς αντιμετώπισης των εξετάσεων. Μαθητές με δεξιότητες δεν επιτυγχάνουν τη βάση του 10 που θεσπίζεται σε θέματα υψηλής δυσκολίας που έχουν σαν στόχο την  επιλογή των μαθητών στις σχολές υψηλής ζήτησης αλλά δεν χρειάζονται σε κάποιες άλλες. Κατάργηση της βάσης δημιουργεί προβλήματα αξιοπιστίας επιπέδου σπουδών. Η λύση των ΕΠΑΛ όπως και παλαιότερα των ΤΕΕ ή των ΤΕΛ δεν φαίνεται να αποδίδει.

ΠΡΟΤΑΣΗ: Δύο τύποι λυκείου ΘΕΤΙΚΟ ή ΚΛΑΣΣΙΚΟ, τα λύκεια θετικής κατεύθυνσης βασίζουν το πρόγραμμα σπουδών στο υπάρχον των ΕΠΑΛ με τη διαφορά ότι ειδικότητες που δεν απαιτούν ειδικού τύπου εργαστήρια, λειτουργούν και στα σημερινά ΓΕΛ, οι υπόλοιπες παραμένουν στα ΕΠΑΛ, τα οποία και αυτά μετατρέπονται σε λύκεια θετικής κατεύθυνσης. Η ύλη αναθεωρέιται και προσαρμόζετια στις σύγχρονες απαιτήσεις με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την μείωση της παπαγαλίας. Δημιουργικές και συνθετικές εργασίες αποκτούν βαρύνουσα σημασία στην αξιολόγηση των μαθητών εντός του λυκείου.

Οι εξετάσεις εισαγωγής με επίπεδα δυσκολίας. Οι σχολές παρουσιάζουν τις απαιτήσεις τους σε προαπαιτούμενες γνώσεις και οριζουν το επίπεδο δυσκολίας με τιμές από 1 μέχρι το 10. Τα μαθήματα εισαγωγής δεν πρέπει να είναι κάτω απο τρία και πάνω από 6. Τα απαιτούμενα μαθήματα για την εισαγωγή ομαδοποιοούν και τις αντίστοιχες σχολές σε επιστημονιοκά πεδία. Οι συντελεστές βαρύτητας και η ποσότητα της απαιτούμενης ύλης οδηγούν το πρόγραμμα σπουδών σε μαθήματα Γενικής Παιδείας με το ελλάχιστο απαιτούμενο επίπεδο σπουδών και σε μαθήματα Επιλογής με συμπληρωματική και επι πλέον γνώση που απαιτείται πχ από τις σχολές υψηλής ζήτησης.

Οι εξετάσεις διενεργούνται δύο φορές και μετά το λύκειο. Η ύλη θα είναι και απο τις τρείς τάξεις του λυκείου, ωστε να είναι δυνατή η χρήση του πολλαπλού βιβλίου και τα θέματα σε μορφή πολλαπλών επιλογών τουλάχιστον για τα μαθήματα γενικής παιδείας.

Τα μόρια εισαγωγής θα υπολογίζονται από τον αριθμό των σωστών απαντήσεων πολλαπλασιαζόμενα με τον συντελεστή αυξημένης βαρύτητας που έχουν θέσει οι ομάδες των σχολών και θα προστίθενται σε αυτά και ο βαθμός των τριών τάξεων του λυκείου.

Οι βαθμοί του κρατικού πτυχίου Γλωσσομάθειας και οι βαθμοί πιστοποιημένης γνώσης στους υπολογιστές θα αθροίζονται στα μόρια εισαγωγής.

Αν μένουν κενές θέσεις σε σχολές να υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με κριτήρια που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις των αντίστοιχων σχολών και και κατά  συνέπεια οι ίδιες θα τα ορίζουν κάθε χρόνο.  

12 Μαρτίου 2009 στις 12:24 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Ας ανοιξουμε και οι μαχόμενοι Εκπαιδευτικοί της τάξης τον διάλογο για την αναβάθμιση του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση

8 Απριλίου 2008 στις 14:41 | Σχόλια & Παραθέσεις (3) | Μόνιμος Σύνδεσμος