Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών (Κεφάλαιο 20ο, Βιβλίο Μαθητή, Α’ Δημοτικού) δημιουργήσαμε στην τάξη μας το δικό μας «Σούπερ Μάρκετ». Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα επιδιώχθηκε να καταστούν οι μαθητές ικανοί να χρησιμοποιούν με ευχέρεια τα νομίσματα του 1 €, των 2 €, των 5 € και των 10 € καθώς και των λεπτών του ευρώ.
Έτσι, πάνω σε ένα θρανίο τοποθετήσαμε συσκευασίες από διάφορα προϊόντα τα οποία έφεραν οι μαθητές στο σχολείο, όπως χάρτινα κουτιά δημητριακών, πλαστικά μπουκάλια νερού, κουτιά αλουμινίου κ.λπ. Αφού πρώτα ταξινόμησαν τα προϊόντα και τα κατέγραψαν σε μία λίστα, στη συνέχεια αποφάσισαν από κοινού τις τιμές που έδιναν σε καθένα από αυτά. Επίσης, κάθε μαθητής διέθετε τα νομίσματα του ευρώ σε χάρτινη μορφή, αφού πρώτα τα έκοβε από τις τελευταίες σελίδες του Βιβλίου του Μαθητή.![20220121 101844](https://blogs.sch.gr/desvasil/files/2024/01/20220121_101844-e1705775889729-300x184.jpg)
Αξίζει να αναφερθεί πως πριν ξεκινήσει η δραστηριότητα, οι μαθητές αποφάσιζαν από κοινού κάθε φορά ποιος θα πάρει τη θέση του πελάτη και του πωλητή. Ο πελάτης είναι το άτομο που έρχεται στο «Σούπερ Μάρκετ» για να ψωνίσει και ο πωλητής αυτός ο οποίος καλωσορίζει, εξυπηρετεί τον εκάστοτε πελάτη και υπολογίζει το κόστος των προϊόντων που πωλούνται με τη χρήση χαρτιού και μολυβιού.![20220121 102008](https://blogs.sch.gr/desvasil/files/2024/01/20220121_102008-e1705775963835-200x300.jpg)
Η διαδικασία είχε ως εξής: ο πελάτης ερχόταν στο «Σούπερ Μάρκετ», επέλεγε τα προϊόντα που επιθυμούσε να αγοράσει και τα έδινε στον πωλητή. Εκείνος με τη σειρά του έλεγχε τις τιμές των προϊόντων, υπολόγιζε το σύνολο των τιμών τους με χαρτί και μολύβι και ενημέρωνε τον πελάτη. Ο πελάτης έδινε το αντίστοιχο ποσό από τα νομίσματα που διέθετε και αν χρειαζόταν λάμβανε ρέστα από τον πωλητή και αποχωρούσε, αφού πρώτα χαιρετούσαν ο ένας τον άλλο.![20220121 102116](https://blogs.sch.gr/desvasil/files/2024/01/20220121_102116-e1705776055723-223x300.jpg)
Διαθεματικότητα
Γλώσσα:
Η εν λόγω δραστηριότητα είναι δυνατόν να συνδεθεί με το μάθημα της Γλώσσας, καθότι οι μαθητές εξασκούνται στη γραφή λέξεων μέσα από την καταγραφή των προϊόντων του «Σούπερ Μάρκετ» (νερό, κρέμα, δημητριακά, γάλα κ.ά.). Εξίσου σημαντική είναι και η ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών μέσω του διαλόγου που αναπτύσσουν με τους συμμαθητές τους κατά την αγορά και την πώληση των προϊόντων.
Μελέτη περιβάλλοντος:
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορεί να συνδεθεί με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος (Γενική Θεματική Ενότητα: Ερευνούμε το Περιβάλλον) όπου μαθαίνουμε για τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα διάφορα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή (χαρτί, πλαστικό, μέταλλο κ.λπ.).
Εργαστήρια Δεξιοτήτων:
Ακόμα, η δραστηριότητα αυτή μπορεί να συνδεθεί με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ειδικότερα με τη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον» όπου μαθαίνουμε τα υλικά που μπορούμε να ανακυκλώσουμε στους μπλε κάδους: χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο και λευκοσίδηρο.
Καλή διασκέδαση!