Αρχική » i-create » Οι «μικροί πολίτες» στη «Μικρόπολη»

Αρχείο

Οι «μικροί πολίτες» στη «Μικρόπολη»

Η ομάδα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης συμμετείχε στη «Μικρόπολις» από τις 21 έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2011 και σας περιγράφει την εμπειρία της.

Γράφει η Μαίρη Γ. Μαρκετάκη, Εκπαιδευτικός – Δημοσιογράφος

Κάμερα -Μοντάζ: Χρήστος Ραχιώτης

Ο Nicolas Negreponte στο βιβλίο του Being Digital γράφει: «Τα μελλοντικά παιδιά που θα γεννηθούν μέσα στη δικτύωση θα τη θεωρούν τόσο φυσική όσο την αναπνοή […] Θα ζουν σε κοινότητες, οι οποίες θα βασίζονται στις κοινές ιδέες πολλών διαφορετικών ανθρώπων που ζουν απ’ άκρη σ’ άκρη της γης». Τα σημερινά παιδιά, όπως σοφά προέβλεψε ο Καθηγητής του ΜΙΤ, ζουν πλέον σε ένα διεθνές περιβάλλον διαδικτυακής επικοινωνίας – ενημέρωσης, στο οποίο τους παρέχεται η δυνατότητα άμεσης ανταλλαγής ποικίλων μηνυμάτων.

Η «Μικρόπολις» μία πόλη φτιαγμένη από μεγάλους για παιδιά, ένας χώρος συνάντησης, δημιουργίας και παιγνιώδους μάθησης φιλοξενήθηκε πρόσφατα στους χώρους της «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή από εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά.

Στη «Γειτονιά της τεχνολογίας» μέσα στον ατμοσφαιρικό χώρο ενός παλιού εργοστασίου, η ομάδα μας με τρία διαφορετικά βιωματικά εργαστήρια ήρθε σε επαφή με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς. Παρουσιάσαμε τις καινούργιες δυνατότητες που τους προσφέρονται μέσω της πλατφόρμας i-create και ακούσαμε με προσοχή τα σχόλιά τους, ανταλλάξαμε μαζί τους ιδέες και απόψεις.

Στο εργαστήριο που βασίστηκε στη σειρά «Ένα γράμμα, μία ιστορία», παρέα με την «αχτένιστη αγελάδα» τα μικρά παιδιά γνώρισαν τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας μέσα από έμμετρες χιουμοριστικές ιστορίες και την ενεργό συμμετοχή τους σ’ αυτές.

Στο εργαστήριο «Γκολ στη Βία – Ένα παιχνίδι είναι, όχι πόλεμος» έγινε για τους μεγαλύτερους μαθητές, το πιλοτικό ξεκίνημα της κοινωνικής καμπάνιας της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, κατά της βίας στα γήπεδα. Η καμπάνια στηρίζεται σε κινούμενες γελοιογραφίες του Μιχάλη Κουντούρη και στη διαδραστική εφαρμογή στην i-create. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με το θέμα της βίας και δημιούργησαν τη δική τους καμπάνια, αξιοποιώντας φιγούρες από τις γελοιογραφίες και στέλνοντας ο καθένας το προσωπικό του μήνυμα.

Το βιωματικό θεατρικό παιχνίδι «Ασφάλεια στο Δια…προσωπικό δίκτυο» με εμψυχωτή τον Χρήστο Ραχιώτη είχε ως βασική ιδέα να βοηθήσει γονείς και παιδιά μέσα από τον αυτοσχεδιασμό, την ομαδικότητα στη σύνθεση μιας ιστορίας να επικοινωνούν και συνεργάζονται καλύτερα ανακαλύπτοντας και ξεπερνώντας προβλήματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.

Εντυπωσιακή ήταν η ανταπόκριση των παιδιών. Έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το παιχνίδι «Ένα γράμμα, μία ιστορία», τους ενθουσίασε η μουσική, στους ρυθμούς της οποίας χτυπούσαν τα χέρια και τα πόδια τους, αλλά κυρίως η δυνατότητα που τους προσφερόταν να συμμετάσχουν κι αυτά στο παιχνίδι ,ακολουθώντας το «μαγικό μολύβι». Οι μαθητές εξοικειώθηκαν άμεσα στη χρήση των ΗΥ, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης.

Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευαν τους μαθητές τόνισαν την παιδαγωγική αξία των εργαστηρίων και την πολύ θετική ανταπόκριση που είχαν οι μαθητές σ’ αυτά. Είπαν χαρακτηριστικά, ότι φέρνουν τα παιδιά σ’ επαφή με την τεχνολογία κι ότι τα μαθαίνει ενώ ψυχαγωγούνται. Οι γονείς έδειξαν ικανοποίηση που μπόρεσαν να επικοινωνήσουν με διαφορετικό τρόπο με τα παιδιά και είπαν ότι ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία τόσο για μικρούς όσο και για μεγάλους.

«Ωραία ήταν στους υπολογιστές» μας είπαν τα παιδιά. «Μου άρεσε πολύ», «Πέρασα καλά», «Παίξαμε ωραία». «Τίποτα» έλεγε κι ο Μονταίνιος «δεν είναι πιο χαρούμενο, πιο κεφάτο, πιο τρελούτσικο από τη γνώση» και φαίνεται ότι η τεχνολογία όταν χρησιμοποιείται σωστά προάγει τη μάθηση και διασκεδάζει.

Η διοργάνωση της «Μικρόπολις» ολοκληρώθηκε υπό τους ήχους της Καμεράτας, η οποία ζωντάνεψε δημοφιλή κινηματογραφικά και άλλα μουσικά θέματα, την Κυριακή 25/9/2011 το απόγευμα. Τα παιδιά που την επισκέφτηκαν αλλά κι οι γονείς που τα συνόδευαν έδειχναν ιδιαίτερα χαρούμενοι φέρνοντας μας πάλι στο νου την άποψη του Αριστοτέλη, ο οποίος υποστήριζε ότι «για να μάθει κανείς χρειάζονται τρία πράγματα : φυσική προδιάθεση, μελέτη κι εξάσκηση». Όταν η μελέτη κι η εξάσκηση γίνονται με παιγνιώδη τρόπο προσφέρουν εκτός από μάθηση και χαρά, που τελικά είναι το σημαντικότερο ζητούμενο της διδακτικής πράξης !


Σχολιάστε

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων