Στο θεσμό «Αριστεία και Ανάδειξη Καλών Πρακτικών» συμμετείχαν συνολικά 860 εκπαιδευτικοί 20 διαφορετικών ειδικοτήτων, με 547 έργα (365 ατομικά και 182 ομαδικά). Υπήρχαν 3 κατηγορίες έργων:
- διδακτική επιμέρους μαθημάτων,
- σχολικές δραστηριότητες και
- συνεργασία εκπαιδευτικής κοινότητας
Η αξιολόγηση των έργων έγινε από 131 άμισθους αξιολογητές, με επιστημονική και διδακτική επάρκεια. Το κάθε έργο εξετάστηκε με τη μέθοδο της τυφλής διπλής αξιολόγησης, δηλαδή από 2 αξιολογητές, χωρίς να γνωρίζουν το όνομα και το σχολείο προέλευσης του δημιουργού, και βαθμολογήθηκε για:
- την καινοτομία του
- τη συμβολή του στη βελτίωση της διδακτικής πράξης
- την τεκμηρίωση της παιδαγωγικής αξίας του
- τη συμβολή του στη συνολική λειτουργία της σχολικής τάξης και της σχολικής μονάδας
- τη σαφήνεια στην ανάπτυξή του
Παρουσιάζουμε τις συνεντεύξεις εκπαιδευτικών από δυο συμμετοχές που διακρίθηκαν στον θεσμό για την καινοτομία τους :
1. τη συνεργασία των σχολείων ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΖΙΟΥ, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΠΕΛΛΑΣ (ΓΚΙΝΟΥΔΗ ΑΘΗΝΑ, ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΟΘΗΤΗ) με το έργο WIKI ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
2. το έργο ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ της ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ από τη διευθύντρια του σχολείου ΒΑΒΟΥΡΑΚΗ ΑΓΑΠΗ. Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ, ΜΑΝΔΡΑΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ, ΡΕΠΑΝΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΡΟΔΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ