Αρχική » 100 χρόνια μετά » Αξιολόγηση των Blogs

Ιστορικό

Αξιολόγηση των Blogs

Αξιολόγηση των Blogs – Το σκεπτικό της επιλογής

Στο πλαίσιο της δράσης “100 χρόνια μετά…” δημιουργήθηκαν συνολικά 27 blogs, που ανέδειξαν τόσο την τεχνογνωσία εκπαιδευτικών μαθητών και μαθητριών των σχολείων, όσο και την ευαισθησία τους απέναντι στο έργο μεγάλων δημιουργών που μπορεί να εμπνέει και τη δική τους ζωή.

Οι συνεργασίες είναι ποικίλες: ένας εκπαιδευτικός ή και περισσότεροι με έναν /μία μαθητή/μαθήτρια ή και ολόκληρη τάξη ή ανάμεικτες ομάδες. Σε μερικά blogs βρίσκουμε και συνεργασίες με ειδικούς επιστήμονες ή άλλους φορείς.  Σε αρκετά φαίνεται ότι αναπτύχθηκαν βιωματικές δράσεις, ενώ σε όλα, λιγότερο ή περισσότερο, λειτούργησε η δημιουργική φαντασία παιδιών και εκπαιδευτικών.

Στην αξιολόγηση λάβαμε υπόψη:

Α) την τεχνογνωσία με βάση την οποία στήθηκε ο δικτυακός κόμβος, την πρωτοτυπία και την ελκυστικότητα της σελίδας, τη λειτουργικότητά της, τις διασυνδέσεις που διαθέτει, τη διαδραστικότητα, την αξιοποίηση εργαλείων του web2.0.

Β) το υλικό που προσκομίζει, κυρίως κείμενα με πρωτοτυπία και ποιότητα, αρθρογραφία, εικόνες, βίντεο, μουσική, ήχος, αφιερώματα, animation.

Tα σχολεία έδειξαν ότι ανέπτυξαν ποικίλες δράσεις όπως,  φιλαναγνωσία σε κείμενα των εν λόγω λογοτεχνών, δημιουργία «κοινοτήτων αναγνωστών», εικαστικές εκθέσεις, αφίσες, κατασκευή πρωτότυπων βίντεο, γιορτές με απαγγελίες και δραματοποιήσεις, χορωδίες, κολλάζ, συγγραφή δικών τους ιστοριών (εδώ ιδιαίτερα διαπρέπουν οι μικροί μαθητές), μελοποιήσεις, διοργάνωση ημερίδων για τους λογοτέχνες με ομιλίες μαθητών και εισηγήσεις ή συνεντεύξεις με ειδικούς επιστήμονες και πολλά άλλα.

Αυτή τη στιγμή η Εκπαιδευτική Τηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα i-create (http://www.i-create.gr) φιλοξενεί τη δράση σε ειδική θεματική ενότητα με την μορφή micro-site, με υποστηρηκτικό οπτικοακουστικό υλικό, κείμενα, σχετικά links που αφορούν τους τιμώμενους δημιουργούς. Έτσι γίνεται πράξη ο αρχικός στόχος: να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον υλοποίησης έργων όπως βίντεο, διαδραστικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών, ιστολογίων, υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα εφαρμογών web 2.0 και ελεύθερου λογισμικού, προσιτό σε κάθε φιλαναγνώστη για πληροφορίες και ανταλλαγή ιδεών.

Όλα αυτά είναι το πρώτο βήμα προς το μεγάλο εγχείρημα που λέγεται ψηφιοποίηση της γνώσης, ευαισθητοποίηση και επικοινωνία μέσα από τα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα. Βεβαίως τα blogs θα είναι καλό, να ενισχυθούν περισσότερο με κείμενα τόσο των δημιουργών όσο –κυρίως– των σχολείων (κριτικές, αναγνώσεις, περιλήψεις κ.ά.), ώστε παράλληλα με την τεχνογνωσία να καλλιεργούνται τόσο η ευαισθητοποίηση απέναντι στα έργα των δημιουργών όσο και η παραγωγή λόγου από τους ίδιους τους μαθητές.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση