Αρχική » Εκπαιδευτική ΡαδιοΤηλεόραση » EduTubePlus » Το συνέδριο του έργου EduTubePlus – 1o μέρος

Ιστορικό

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.

Το συνέδριο του έργου EduTubePlus – 1o μέρος

Γράφει η Σοφία Παπαδημητρίου, συντονίστρια ΥΠΔΒΜΘ του έργου EduTubePlus

Το συνέδριο του έργου EduTubePlus με τίτλο “EduTubePlus: A European curriculum related video library and hybrid e-services for the pedagogical exploitation of video in class” έγινε στην Αθήνα στις 3-4 Φεβρουαρίου στο κτίριο του Υπουργείου Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Το συνέδριο συν-διοργανώθηκε από το Ε.Α.Ι.Τ.Υ. και τη Δ/νση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠΔΒΜΘ.

150 περίπου συμμετέχοντες παρακολούθησαν το Συνέδριο από 12 Ευρωπαικές χώρες – μέλη του  EduTubePlus consortium (Μεγ. Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Ρουμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Φινλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ουγγαρία, Ελλάδα), αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με την παιδαγωγική αξιοποίηση του video στη τάξη, τις διαδικτυακές δεξαμενές και υπηρεσίες εκπαιδευτικών video, τον ρόλο του περιεχομένου που δημιουργούν οι χρήστες της υπηρεσίας (user generated content – UGC) καθώς και τη δυναμική επιχειρηματικών μοντέλων στα σχετικά πεδία.

Το διήμερο συνέδριο περιελάμβανε παρουσιάσεις και συζητήσεις σε διάφορες θεματικές μεταξύ των οποίων:

  • Πώς μπορεί το video να χρησιμοποιηθεί στην τάξη με έναν παιδαγωγικά σημαντικό τρόπο;
  • Υπάρχουσες διαδικτυακές video – δεξαμενές με περιεχόμενο επαγγελματικών παραχθέντων video: τί συμβαίνει σε εθνικό επίπεδο στη Γαλλία, Ιταλία, Μεγ. Βρεττανία, Καταλωνία/Ισπανία και στην υπηρεσία EduTubePlus – σαν την πρώτη ευρωπαϊκή διαδικτυακή βιντεοθήκη και υπηρεσία;
  • Ο ρόλος του video που δημιουργούν οι χρήστες (user generated video  – UGV) στην εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικά video και Web2.0.
  • Νέα παραδείγματα εκπαιδευτικών video.
  • Εργαλεία αξιοποίησης video στην τάξη για την υποστήριξη της ενεργητικής μάθησης.
  • Ποιά video θεωρούνται κατάλληλα για αξιοποίηση στην τάξη;
  • Αξιοποίηση video στην τάξη: εμπειρίες από την πιλοτική χρήση της βιντεοθήκης και υπηρεσίας EduTubePlus στην Ελλάδα, Ρουμανία, Φινλανδία, Μεγ. Βρετανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ουγγαρία. Και τελικά,
  • Πώς μπορούν οι διαδικτυακές βιντεοθήκες να είναι βιώσιμες;

Οι εταίροι του έργου EduTubePlus παρουσίασαν τα αποτελέσματα και μοιράστηκαν τη γνώση και τις εμπειρίες από την ανάπτυξη της νέας αυτής διαδικτυακής υπηρεσίας στηριζομένης στο  video. Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν εμπειρογνώμονες, σύμβουλοι και ερευνητές του πεδίου «video στην εκπαίδευση», παραγωγοί, εκδότες και επαγγελματίες των media, οι οποίοι παρουσίασαν και συζήτησαν με το ακροατήριο σχετικά ζητήματα. Εκπαιδευτικοί Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπ/σης από 6 ευρωπαϊκές χώρες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από την πιλοτική εφαρμογή του έργου στα σχολεία τους. Οι κύριοι ομιλητές και εκπρόσωποι εκπαιδευτικών ραδιοτηλεοπτικών φορέων συζήτησαν τα δυναμικά μοντέλα για βιώσιμες διαδικτυακές υπηρεσίες στηριζόμενων στο  video.

Στις προσεχείς δημοσιεύσεις θα σας παρουσιάσουμε τις εργασίες του συνεδρίου του έργου EduTubePlus ανά συνεδρίαση, συνδιάζοντας χρονικά τα tweets που έγιναν κατά τη διάρκειά του από τους συνέδρους.

Σε λίγες ημέρες θα είναι διαθέσιμη η καταγεγραμμένη βιντεοσκόπηση του συνεδρίου από τις Υπηρεσίες Βίντεο του ΠΣΔ στη διεύθυνση: http://vod.sch.gr/.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση