Μαρία

La double vie de Veronique

 

Προδιαγραφές θεμάτων Λογοτεχνίας Α Λυκείου «Τα φύλα στη Λογοτεχνία»

Επιλέγεται λογοτεχνικό κείμενο (ποίημα ή πεζό) συναφές ως προς το περιεχόμενό του, τον χαρακτήρα του και τον βαθμό αναγνωστικής του πρόσληψης με τα διδαχθέντα κείμενα.

Σε περίπτωση που το κείμενο αναφέρεται στη θεματική ενότητα «Τα φύλα στη Λογοτεχνία», η εξέταση στο Μάθημα της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας συνολικά προϋποθέτει τον βαθμό πρόσληψης από τον μαθητή του κειμένου ως όλου, όπως και την ικανότητα ο μαθητής να κατανοεί το κείμενο ώστε να είναι σε θέση: Διαβάστε περισσότερα…

H ανάγνωση ενός βιβλίου και το ανθρώπινο μυαλό

1530383_601942226546258_603678015_n

Δεν το λέει ένας μανιώδης βιβλιοφάγος, έτσι και αλλιώς η μαρτυρία του δεν θα ήταν αντικειμενική, αλλά επιστήμονες που οδηγήθηκαν σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από ενδελεχή έρευνα: για πέντε ημέρες από τη στιγμή που ολοκληρώνει κάποιος ένα μυθιστόρημα, στο μυαλό του γίνεται μια έκρηξη. Διαβάστε περισσότερα…

Ταινία μικρού μήκους Pet shop

Μια καταπληκτική ταινία μικρού μήκους με πρωταγωνιστές ένααγόρι και ένα σκυλάκι που η μοίρα τους έφερε κοντά, σε ένα κατάστημα ζώων, και τους έκανε αχώριστους φίλους. Ο Δημιουργός του  σκηνοθέτης  ΜΙΧΑΗΛ-ΓΑΒΡΙΗΛ ΖΕΝΕΛΗΣ μέσα από την ταινία αυτήκαυτηριάζει τη στάση μας προς την αναπηρία …

Βραβεία:

  • Καλύτερη ταινία μικρού μήκους στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους
  • Καλύτερη ταινία μικρού μήκους στο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Πάτρα και ειδικό βραβείο
  • Ειδική Μνεία στο Πεσκάρα Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους
  • Ειδική Μνεία στην Νάουσα Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους
  • Silber Metal στο Φεστιβάλ der Nationen
  • Silber Metal στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Des Nightkommerziellen Films

 

Όλοι μαζί για το Χαμόγελο του Παιδιού!

oloi_gia_to_hamogelo

Σας ενημερώνουμε ότι ο Εθελοντικός Οργανισμός για τα παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ενόψει της επικείμενης εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, επιθυμεί να συγκεντρώσει τρόφιμα για να καλύψει τις ανάγκες τόσο των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Οργανισμού, όσο και των παιδιών και οικογενειών που ο Οργανισμός υποστηρίζει καθημερινά μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας. Διαβάστε περισσότερα…

Οι «καλοαναθρεμμένοι»άνθρωποι

«Οι άνθρωποι που είναι καλοαναθρεμμένοι τηρούν συνήθως τους ακόλουθους κανόνες συμπεριφοράς. Σέβονται τον Άνθρωπο, και γι’ αυτό το λόγο είναι πάντα υπομονετικοί, ευγενικοί, εγκάρδιοι και συνεργάσιμοι. Δεν κάνουν φασαρία ποτέ για ασήμαντα πράγματα… Νιώθουν συμπόνια, όχι μόνο για τους ζητιάνους και τις γάτες… Σέβονται την περιουσία των άλλων ανθρώπων και έτσι πληρώνουν τα χρέη τους… Δεν προσποιούνται, αλλά δημόσια φέρονται όπως και στο σπίτι τους, και δεν κάνουν επίδειξη μπροστά στους κατώτερούς τους. Δεν είναι φλύαροι και δεν φορτώνουν με το ζόρι τα μυστικά τους σε ανθρώπους που δεν τους τα ζήτησαν… Δεν ταπεινώνονται για να προκαλέσουν συμπάθεια… Καλλιεργούν το αισθητικό τους γούστο. Αγωνίζονται όσο μπορούν να συγκρατήσουν και να εξευγενίσουν το σεξουαλικό τους ένστικτο… Αυτό που χρειάζεται κανείς είναι συνεχής δουλειά, νύχτα μέρα, αδιάκοπο διάβασμα, μελέτη και εξάσκηση της θέλησης. Κάθε ώρα είναι πολύτιμη».
(Από επιστολή του Άντον Τσέχωφ στον μικρό αδερφό του Νικολάι)

΄Ετοιμο το νέο Λύκειο

Οκτώ θα είναι οι ουσιαστικές αλλαγές για το νέο Λύκειο:

1 Νέα ομαδοποιημένη και ελαττωμένη κατά πολύ ύλη, που θα εστιάζει μόνο σε ουσιώδη επιστημονικά θέματα.

2 Καινούργια βιβλία και νέος τρόπος δουλειάς, με τη συμμετοχή του καθηγητή και του μαθητή. Με συμμετοχικές εργασίες, συζητήσεις, όχι αποστήθιση και μονόπλευρη παράδοση από την έδρα.

3 Αλλαγή του σχολικού χρόνου με «ανάσες» ανάμεσα στο αναλυτικό πρόγραμμα.

4 Ενσωμάτωση πολιτισμικής ζώνης (θέατρο, μουσική).

5 Ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στο μάθημα.

6 Δημιουργία συμβουλευτικών υπηρεσιών για ψυχολογική στήριξη των μαθητών.

7 Νέο αναλυτικό πρόγραμμα που θα απελευθερώνει την αυτενέργεια του εκπαιδευτικού και δεν θα τον υποχρεώνει στην αγχωτική κάλυψη μιας αχανούς ύλης.

8 Θα γίνει προσπάθεια να μετράει για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και η επίδοση στο λύκειο.

 

Μένει να δούμε κατά πόσο θα εφαρμοστούν ειδικά αυτά που αφορούν την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών …

H Βία στην εφηβεία

 

 

emo-heart.jpg 

Σημαντική αύξηση μέσα σε λίγα χρόνια παρουσιάζει η μαθητική βία στην Ελλάδα όπως δείχνουν τα διαχρονικά στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ): Το 2006, σε σύγκριση με το 2002 και το 1998, είχε διπλασιαστεί ο αριθμός των εφήβων που είχαν εμπλακεί ως θύτες ή θύματα σε περιστατικά εκφοβισμού, με αποτέλεσμα 2 στους 10 μαθητές μέχρι 15 ετών να διαθέτουν σήμερα ανάλογη εμπειρία.

 

*Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία από διεθνή έρευνα, η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης από τους εφήβους έχει την ίδια συμμετοχή, ως παράγοντας κινδύνου στην άσκηση βίας, με τη συχνή κατανάλωση οινοπνευματωδών!

 

*Επίσης η μεγάλη κοινωνικότητα, όπως υποδηλώνεται από τον μεγάλο αριθμό στενών φίλων (τουλάχιστον 3) και τις συχνές βραδινές εξόδους με την παρέα αυξάνει, σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα, την πιθανότητα συμμετοχής των εφήβων σε εκδηλώσεις εκφοβισμού.

 

*Τον κίνδυνο θυματοποίησης αυξάνει η κακή σχολική επίδοση, το κακό κλίμα στην τάξη, η απογοήτευση του παιδιού από την εξωτερική του εμφάνιση, η χαμηλή ικανοποίηση από τη ζωή του και κατά παράδοξο τρόπο οι καλές σχέσεις του παιδιού με την οικογένειά του.

 

*Το κάπνισμα φαίνεται ότι δρα… αποτρεπτικά στη βία των άλλων! Οι μαθητές που καπνίζουν συστηματικά έχουν λιγότερες πιθανότητες να πέσουν θύματα επιθετικών διαθέσεων και πειραγμάτων.

 

*Από στοιχεία έρευνας την οποία για την Ελλάδα διενήργησε το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ) υπό την επιστημονική ευθύνη της αναπληρώτριας καθηγήτριας Ψυχιατρικής Αννας Κοκκέβη, προκύπτει ότι οι έφηβοι που αναφέρουν συχνή κατανάλωση οινοπνευματωδών ή μέθη ή κάνουν συχνές αδικαιολόγητες απουσίες από το σχολείο και έχουν συμμετάσχει σε καβγάδες έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα συμμετοχής στην άσκηση βίας.

 

«Η συνύπαρξη επιθετικής συμπεριφοράς με άλλες προβληματικές συμπεριφορές ενδεχομένως αντανακλά μια γενικότερη προδιάθεση του εφήβου προς την αντικοινωνικότητα. Θα μπορούσε, όμως, να αποτελεί και μια μορφή αντίδρασης στο βίωμα της απόρριψης από τους ομότιμους», επισημαίνουν οι αναλυτές.

 

*Η ανάλυση δείχνει επίσης ότι είναι πιθανότερο να ασκήσουν εκφοβισμό οι έλληνες μαθητές σε σύγκριση με τους συνομιλήκους τους αλλοδαπής εθνικότητας. Στις ΗΠΑ τα ευρήματα που καταγράφονται στο ίδιο ερευνητικό πρόγραμμα δείχνουν ότι ο εκφοβισμός είναι χαρακτηριστικό περισσότερο των λευκών αμερικανών εφήβων από ό,τι αλλοεθνών.

 

*Τα νεότερα δεδομένα του ΕΠΙΨΥ, στο πλαίσιο του ίδιου ερευνητικού προγράμματος σε 41 χώρες, επιβεβαιώνουν ότι τα αγόρια έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα συγκριτικά με τα κορίτσια να συμμετάσχουν σε εκφοβισμό και σε ενοχλητικά πειράγματα κατά συνομιλήκων.

 

*Το φαινόμενο παίρνει διαφορετικές μορφές στα αγόρια και στα κορίτσια: Στα αγόρια εκδηλώνεται με σωματική βία, κραυγές και κινήσεις κυριαρχίας. Αντίθετα, στα κορίτσια εμφανίζεται με έμμεση βία, όπως με τη διάδοση φημών στο πλαίσιο των κοινωνικών σχέσεων, το κουτσομπολιό, τη μεθόδευση αποκλεισμού κ.ά.

 

*«Από τη μελέτη μας προκύπτει ότι το σχολείο που ενδιαφέρεται πραγματικά να μειώσει τα φαινόμενα προβληματικής συμπεριφοράς των μαθητών οφείλει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στο πώς οι έφηβοι-μαθητές του αντιλαμβάνονται τη σχολική τους εμπειρία. Οφείλει επίσης να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στους ψυχοκοινωνικούς παράγοντες που καθορίζουν τη ζωή των μαθητών και ιδίως στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Απαραίτητος είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή προγραμμάτων που ευνοούν την ανάπτυξη ενός θετικού σχολικού περιβάλλοντος με ενέργειες που αποσκοπούν στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών», επισημαίνει η Αννα Κοκκέβη. (Πηγή: Εφημερίδα Ελευθεροτυπία)

 

Μην αγνοούμε , μην κλείνουμε τα μάτια, μην  υποτιμούμε τα συμπτώματα. Αλλιώς θα πέσουμε από τα σύννεφα…

 

 

Αξιολόγηση και εμφάνιση!

3_3_32.gif 

Οι «εμφανίσιμοι» παίρνουν καλύτερους βαθμούς στο σχολείο

Για να πάρει ένας μαθητής καλούς βαθμούς στο σχολείο, μπορεί να παίζουν κι άλλα πράγματα ρόλο. Μια νέα έρευνα από το πανεπιστήμιο του Μαϊάμι των ΗΠΑ είναι η πρώτη που διαπίστωσε ότι η ομορφιά, η περιποιημένη εξωτερική εμφάνιση και η προσωπικότητα ενός μαθητή ή μαθήτριας γυμνασίου βοηθούν στο να αντιμετωπίζεται πιο θετικά από τους καθηγητές και να παίρνει καλύτερους βαθμούς.

Η μελέτη έγινε από ομάδα ερευνητών υπό τον καθηγητή Οικονομικών της Υγείας Μάικλ Φρεντς και θα δημοσιευτεί στο επόμενο τεύχος του περιοδικού «Labour Economics» (Οικονομικά της Εργασίας).

Οι οικονομολόγοι έχουν ήδη διαπιστώσει ότι η ελκυστική εξωτερική εμφάνιση βοηθά έναν εργαζόμενο στο να βρει ευκολότερα δουλειά, να πάρει καλύτερο μισθό, να πάρει προαγωγή κλπ. Η ευνοϊκή μεταχείριση πηγάζει από τη συσσωρευμένη προσοχή που συγκεντρώνει ο/η εργαζόμενος/η και που σταδιακά αποδίδει οφέλη. Μια ανάλογη διαδικασία φαίνεται πως ισχύει και στο σχολείο.

Η μελέτη προσφέρει νέα στοιχεία για μια περιοχή έρευνας που μέχρι τώρα περιοριζόταν αποκλειστικά σε ενηλίκους. Η έρευνα μελετά την επίδραση που έχουν τρία στοιχεία (ομορφιά, περιποιημένη εμφάνιση, προσωπικότητα) στη βαθμολογία των μαθητών και βρίσκει πως υπάρχει θετική συσχέτιση. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εξωτερική εμφάνιση παίζει συγκριτικά μικρότερο ρόλο.

Στα αγόρια μεγαλύτερη σημασία έχει η περιποιημένη εμφάνιση και στα κορίτσια η προσωπικότητα. Η μελέτη επιβεβαίωσε ότι οι καθηγητές έχουν ένα βαθμό προκατάληψης υπέρ ή κατά ορισμένων μαθητών ανάλογα με την εξωτερική εμφάνιση των τελευταίων.

Πηγή : Εφημερίδα Ελευθεροτυπία

 

Όταν το life style επηράζει και την αξιολόγηση των μαθητών… 

 

Aποκατάσταση υποψηφίων διευθυντών

Με έναν νόμο που εξίσωνε ουσιαστικά τα αντικειμενικά κριτήρια με την προφορική συνέντευξη ολοκληρώθηκε στο τέλος Οκτωβρίου 2007 η κρίση και επιλογή των υποψήφιων διευθυντών 10.000 σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα (δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων, ΕΠΑΛ κ.λπ). Κατά τη διάρκεια της επιλογής, είχε φανεί καθαρά ότι η συνέντευξη χρησιμοποιήθηκε για να παραμεριστούν επιστημονικά προσόντα υποψηφίων (διδακτορικά, μεταπτυχιακά) και να καλυφθούν διαφορές στα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια. Ωστόσο, η παρατυπία και η παρανομία ξεπέρασαν κάθε φαντασία, όταν σε πολλές περιπτώσεις στα Συμβούλια Επιλογής συμμετείχαν υποψήφιοι που ήταν ταυτόχρονα και αξιολογητές των άλλων υποψηφίων, και βέβαια φρόντισαν με τη βαθμολογία στη συνέντευξη να υπερκεράσουν τις πολύχρονες σπουδές των ανταγωνιστών τους, κάτι που είναι ασφαλώς παράνομο. Οι αποφάσεις των δικαστηρίων καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς της διοίκησης περί άψογων και νόμιμων διαδικασιών, όσον αφορά την ουσία και το τυπικό μέρος αυτών, και ακυρώνουν τις σχετικές αποφάσεις της.( Πηγή: εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ)

Επιτέλους , ας εφαρμοστεί ένας νόμος στη χώρα μας ειδικά σε έναν τόσο ευαισθητο και νευραλγικό τομέα όσο είναι η διοίκηση της Εκπαίδευσης.

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων