Γενική επισκόπηση της Επιμόρφωσης Β1 της Συστάδας ειδικοτήτων 3 (Μαθηματικά, Πληροφορική, Οικονομία, Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων) 

 

Σύμφωνα με τα αντίστοιχα ΔΕΠΠΣ των κλάδων των Μαθηματικών, των μαθημάτων της Πληροφορικής και των μαθημάτων Οικονομίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων, με έναν γενικό τρόπο, ο σκοπός της εισαγωγής των Τ.Π.Ε. και γενικότερα των ψηφιακών τεχνολογιών είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις λειτουργίες του υπολογιστή
και των ψηφιακών τεχνολογιών και να έλθουν σε επαφή με διάφορες χρήσεις των ψηφιακών τεχνολογιών ως εποπτικών μέσων διδασκαλίας, ως γνωστικού-διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των
καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού, περιβαλλόντων και πλατφορμών και ιδιαίτερα ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης»2
. Με τρόπο άμεσο ή έμμεσο, επιδιώκεται εξάλλου η απόκτηση, από τη μεριά των
μαθητών, μιας κριτικής και δημιουργικής στάσης όχι μόνο μέσα στο σχολικό περιβάλλον,
αλλά και εκτός σχολείου, στις καθημερινές τους επαφές με την ψηφιακή τεχνολογία. Στο
σημείο αυτό είναι σαφές ότι δε γίνεται αναφορά στα μαθήματα Πληροφορικής που έχουν
ως ιδιαίτερο στόχο τους την απόκτηση γνώσεων αυτού του ιδιαίτερου γνωστικού αντικειμένου, αυτής της Επιστήμης, αλλά στο σύνολο των χρήσεων των ψηφιακών τεχνολογιών στους κλάδους αυτής της συστάδας – και ακόμη πιο πέρα. Με άλλα λόγια, η ανάπτυξη τεχνολογικών γνώσεων και δεξιοτήτων για τις ψηφιακές τεχνολογίες υλοποιείται
μέσα από καθημερινές δραστηριότητες των μαθητών με τις ψηφιακές τεχνολογίες και
τους υπολογιστές, οι οποίες είναι απόλυτα ενταγμένες στο αναλυτικό πρόγραμμα (των
σχετικών κλάδων – και όχι μόνο). Ο παραπάνω σκοπός, και ειδικότερα οι χρήσεις της
ψηφιακής τεχνολογίας ως γνωστικού-διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και ιδιαίτερα ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης μπορεί να επεκταθεί και σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, όλων των
βαθμίδων της τυπικής εκπαίδευσης.