Ξένες γλώσσες και Τεχνολογίες της Πληροφορικής: μια σχέση αγάπης

Καλή η γραμματική και το λεξιλόγιο, και η σωστή προφορά καλή, αλλά σκεφτείτε πόση σημασία έχει στο ξενόγλωσσο μάθημα η επαφή των μαθητών με την αυθεντική γλώσσα, όχι όπως στους διαλόγους των βιβλίων αλλά όπως μιλιέται από πραγματικούς ανθρώπους σε πραγματικές καταστάσεις. Και επειδή ένα ταξίδι στην εκάστοτε χώρα ακούγεται ουτοπικό, καλό είναι ο καθηγητής να “ταξιδεύει” τους μαθητές του όσο περισσότερο γίνεται μέσω της τεχνολογίας. Μέσα από τον υπολογιστή και το ίντερνετ μπορεί κανείς να “επισκεφτεί” χιλιάδες νέους προορισμούς που θα τον φέρουν πιο κοντά στον ξένο πολιτισμό και τους ανθρώπους του και θα του αποφέρουν σίγουρα τεράστιο όφελος στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

Μουσική και Πληροφορική

Ένα νέο ηλεκτρονικό βιβλίο με τίτλο “ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ” (Θεόδωρος Λώτης, Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος) που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Κάλλιπος – Ελληνικά Ακαδημαϊκά Συγγράματα και Βοηθήματα πριν από 2 μήνες, μπορεί να φανεί χρήσιμο σε όλες τις τάξεις μουσικής τεχνολογίας και πληροφορικής σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Σχολές, ΙΕΚ, Ωδεία και Μουσικά Σχολεία.

Η πρόσβαση στο βιβλίο (ενεργό pdf και epub) είναι ελεύθερη στον ιστότοποhttps://repository.kallipos.gr/handle/11419/4920

Πληροφορική Α Γυμνασίου

Απευθύνεται σε μαθητές/ μαθήτριες της Α’ τάξης του Γυμνασίου και εντάσσεται στο γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής.

Ο μαθητής/ μαθήτρια θα πρέπει μετά το τέλος της ενότητας να είναι ικανός/ ικανή:

  • Να διακρίνει τα βασικά μέρη ενός προσωπικού υπολογιστή και να περιγράφει τη λειτουργία τους (ΚΜΕ, μνήμη, περιφερειακές συσκευές, αποθηκευτικά μέσα).
  • Να αναγνωρίζει τους διάφορους τύπους περιφερειακών συσκευών και τη χρησιμότητά τους.
  • Να ξεχωρίζει ποιες είναι οι μονάδες εισόδου και ποιες οι μονάδες εξόδου ενός προσωπικού υπολογιστή
  • Να συνδέει τις βασικές περιφερειακές συσκευές ενός προσωπικού υπολογιστή.

Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας της παραπάνω ενότητας, πρόκειται να εφαρμοστούν διδακτικές τεχνικές που περιλαμβάνουν την εννοιολογική χαρτογράφηση, τον καταιγισμό ιδεών και την επίδειξη. Επίσης, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν λογισμικό παρουσιάσεων, λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης,  βίντεο από την εκπαιδευτική τηλεόραση, διαδραστικές ασκήσεις από το e-book του μαθήματος που είναι αναρτημένο στο Φωτόδεντρο.

2η δοκιμαστική παράγραφος

Ο μαθητής/ μαθήτρια θα πρέπει μετά το τέλος της ενότητας να είναι ικανός/ ικανή:

  • Να διακρίνει τα βασικά μέρη ενός προσωπικού υπολογιστή και να περιγράφει τη λειτουργία τους (ΚΜΕ, μνήμη, περιφερειακές συσκευές, αποθηκευτικά μέσα).
  • Να αναγνωρίζει τους διάφορους τύπους περιφερειακών συσκευών και τη χρησιμότητά τους.
  • Να ξεχωρίζει ποιες είναι οι μονάδες εισόδου και ποιες οι μονάδες εξόδου ενός προσωπικού υπολογιστή
  • Να συνδέει τις βασικές περιφερειακές συσκευές ενός προσωπικού υπολογιστή.

Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας της παραπάνω ενότητας, πρόκειται να εφαρμοστούν διδακτικές τεχνικές που περιλαμβάνουν την εννοιολογική χαρτογράφηση, τον καταιγισμό ιδεών και την επίδειξη. Επίσης, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν λογισμικό παρουσιάσεων, λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης,  βίντεο από την εκπαιδευτική τηλεόραση, διαδραστικές ασκήσεις από το e-book του μαθήματος που είναι αναρτημένο στο Φωτόδεντρο. (περισσότερα…)