Η παιδίατρος μάς συμβουλεύει…

“Κουραστήκαμε να βλέπουμε γύρω μας παιδιά που δεν είναι ευχαριστημένα με τίποτε, που γκρινιάζουν, που βαριούνται και ξέρουν μόνο να απαιτούν;
Ας κάνουμε τη διαφορά στις ζωές των παιδιών μας, για να τα βοηθήσουμε να λειτουργήσουν με επιτυχία σε συναισθηματικό, κοινωνικό και ακαδημαϊκό επίπεδο. Από τη μικρή ηλικία ακόμη ο εύπλαστος εγκέφαλος τους μπορεί να εκπαιδευτεί σε αυτά που χρειάζονται για να ζήσουν μια επιτυχημένη, παραγωγική και ισορροπημένη ζωή:
……………………………………………………………………………
(1) Περιορίζουμε την τεχνολογία και συνδεόμαστε ξανά με τα παιδιά μας συναισθηματικά.Τους κάνουμε μικρές εκπλήξεις βγάζοντάς τα για φαγητό μια καθημερινή, μοιραζόμαστε μαζί τους χαμόγελα, τους βάζουμε μικρά σημειώματα αγάπης και σκέψης στις τσάντες ή κάτω από το μαξιλάρι τους, παίζουμε μαζί τους μαξιλαροπόλεμο, πάμε μαζί για μπάλα, για χορό, για ένα κέρασμα. Τρώμε όλη η οικογένεια τα βράδια, παίζουμε μαζί επιτραπέζια παιχνίδια, βγαίνουμε για ποδήλατο, για περπάτημα ή για εξερευνήσεις.
………………………………………………….
(2) Τους μαθαίνουμε να περιμένουν. Δεν είναι κακό μια στις τόσες να ακούμε να ακούμε τα παιδιά να παραπονιούνται: “βαριέμαι!”. Είναι το πρώτο βήμα για να κινητοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους. Όταν πρόκειται για προνόμια (χαρτζιλίκι, ηλεκτρονικά μέσα, δώρα, “ελευθερίες”) αυξάνουμε βαθμιαία το χρόνο ανάμεσα στο “θέλω” και στο “παίρνω”. Περιορίζουμε τη χρήση της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο και στα εστιατόρια και, αντί γι αυτά, μαθαίνουμε στα παιδιά να περιμένουν, να παίζουν ή να συζητούν. Περιορίζουμε το συνεχές τσιμπολόγημα διαφόρων σνακ για να παραμένουν απασχολημένα
…………………………………………………………
(3). Δεν φοβόμαστε να τους βάλουμε όρια. Τα παιδιά τα χρειάζονται για να γίνουν υγιή και ευτυχισμένα! Έχουμε πρόγραμμα για το φαγητό, τον ύπνο, το χρόνο με τις οθόνες και τα gadget. Σκεφτόμαστε πάντα τι είναι ΚΑΛΟ γι αυτά, όχι τι ΘΕΛΟΥΝ ή ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ. Θα μας ευγνωμονούν αργότερα στη ζωή τους. Το να είναι κανείς γονιός είναι πράγμα δύσκολο -χρειάζεται να είναι δημιουργικός και να προσπαθεί με το παιχνίδι, το χιούμορ και τη σταθερότητα να κάνει τα παιδιά να θέλουν ό,τι τα ωφελεί. Που, τις περισσότερες φορές, είναι το τελείως αντίθετο από αυτό που θέλουν. Όλα τα παιδιά χρειάζονται ποιοτική διατροφή, χρόνο με δραστηριότητες έξω από το σπίτι και συνέπεια στην ώρα του ύπνου για να μπορούν την επομένη να είναι σε θέση να πάνε στο σχολείο και να μάθουν χωρίς να είναι αφηρημένα, νευρικά και αγχωμένα.
…………………………………………………
(4). Εξασκούμε από νωρίς τα παιδιά να έχουν υπομονή όταν κάνουν “μονότονες” δουλειές. Είναι η βάση της αυριανής εργατικότητας.
Διπλώνουμε μαζί τους ρούχα, τακτοποιούμε μαζί τους τα παιχνίδια, ζητούμε τη βοήθειά τους για να βγάλουμε και να τακτοποιήσουμε τα ψώνια από τις σακούλες, να στρώσουμε το τραπέζι, να ετοιμάσουμε το φαγητό ή το κολατσιό του σχολείου, τους ζητούμε να στρώσουν τα κρεβάτια τους και να βάλουν τα άπλυτά τους στο καλάθι. Γινόμαστε δημιουργικοί και, όσο είναι ακόμη μικρά, προσπαθούμε να το κάνουμε διασκεδαστικό και ενδιαφέρον, έτσι ώστε ο παιδικός εγκέφαλος να το συσχετίσει με κάτι θετικό.
……………………………
(5). Τους διδάσκουμε κοινωνικές δεξιότητες. Μαθαίνουμε στα παιδιά να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται, να χάνουν και να κερδίζουν, να συμβιβάζονται, να επαινούν τους άλλους, να χρησιμοποιούν το “ευχαριστώ” και το “παρακαλώ”. Προτιμούμε περισσότερο να τα φέρνουμε σε επαφή με άλλα παιδιά, παρά να τα απασχολούμε με ηλεκτρονικά και τηλεόραση.

Ας σκεφτούμε: έχουμε φτιάξει για τα παιδιά μας έναν τεχνητό κόσμο χωρίς ποιοτική αλληλεπίδραση, χωρίς βαρετές στιγμές, με συνεχή διασκέδαση. Με το που σιωπούν, από μωρά ακόμη, τρέχουμε να τα απασχολήσουμε, γιατί αλλιώς θεωρούμε ότι δεν κάνουμε το καθήκον μας σαν γονείς. Όλος μας ο κόσμος περιστρέφεται γύρω από αυτά και έχουν άμεσα ό,τι μας ζητούν. Συγχρόνως, είμαστε πολύ απασχολημένοι και τους δίνουμε ψηφιακές συσκευές για να τα απασχολούν αυτές. Οι ενήλικες και τα παιδιά ζούμε σε δυο ξεχωριστές πραγματικότητες: εκείνα στον κόσμο της διασκέδασης κι εμείς στον κόσμο της δουλειάς. Έχουμε τις καλύτερες προθέσεις -να τα κάνουμε ευτυχισμένα- κι όμως, τα κάνουμε ευτυχισμένα προς το παρόν, αλλά δυστυχισμένα μακροπρόθεσμα.
Ας γίνουμε ξανά διαθέσιμοι, με το σωστό τρόπο, γι αυτά. Η συναισθηματική διαθεσιμότητα των γονιών θρέφει όσο τίποτε άλλο την ψυχή και τον εγκέφαλο των παιδιών μας.”  Ρένα Σημαντήρη – Παιδίατρος

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γονείς 17 Δεκεμβρίου 2018 ΚΟΥΤΡΟΥΛΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

Αχ, αυτή η έκθεση!!!

Όταν διαβάζω ένα βιβλίο, άλλες φορές μου αρέσει και άλλες όχι. Αυτό εξαρτάται από την ιστορία, αλλά και από τον τρόπο που γράφει ένας συγγραφέας. Μερικοί γράφουν πολύ όμορφα και μας ταξιδεύουν με τα λόγια τους και μερικοί δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά. Έτσι, και τα δικά μας κείμενα πρέπει να αρέσουν σ’ αυτούς που τα διαβάζουν.

Υπάρχουν μερικά κόλπα για να κάνουμε το κείμενό μας ωραίο. (περισσότερα…)

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γραπτή έκφραση ,Εκπαιδευτικά  Με ετικέτα:   9 Δεκεμβρίου 2018 ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Πάλι ετοιμασίες για γιορτή. Και τα χαμένα μαθήματα;

Οι εκδηλώσεις για τις εθνικές επετείους, τα Χριστούγεννα αλλά και τη λήξης της χρονιάς αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής. Η αλήθεια είναι ότι με τις προετοιμασίες χάνονται κάποιες ώρες μαθημάτων και τα παιδιά βγαίνουν λιγάκι εκτός προγράμματος. Οι δάσκαλοι αγχώνονται για το …πότε θα βγει η ύλη, οι γονείς δυσανασχετούν γιατί… πάλι δεν έχουν διάβασμα! Υπάρχει όμως πραγματικά λόγος ανησυχίας;

(περισσότερα…)

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γονείς ,Εκπαιδευτικά  Με ετικέτα:   8 Δεκεμβρίου 2018 ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Χριστουγεννιάτικο στολίδι με τα χεράκια σας…

                           Τι χρειαζόμαστε:

-κρίκους για κρέμασμα κουρτίνας (κατά προτίμηση ξύλινους)

-υφασμάτινη κορδέλα περίπου 1εκ. φάρδος

-πιστόλι σιλικόνης ή δυνατή κόλλα

Τυλίγουμε την κορδέλα γύρω από τον κρίκο, στερεώνουμε με σιλικόνη ή κόλλα την αρχή και το τέλος της και το στολίδι μας είναι έτοιμο!

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Εποχικά ,Χριστούγεννα  Με ετικέτα:   8 Δεκεμβρίου 2018 ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Μύρισαν Χριστούγεννα…

Για πολλούς τα Χριστούγεννα είναι ευκαιρία για απόδραση και λένε πως η Ν. Υόρκη είναι ο καλύτερος προορισμός. Αν είστε από τους τυχερούς, δείτε τι μπορείτε να κάνετε αυτές τις μέρες στη μαγική πρωτεύουσα. Αν όχι, απλά απολαύστε…

Πολλοί τηρούμε τα έθιμα των Χριστουγέννων, λίγοι όμως γνωρίζουμε τι συμβολίζουν. Για να μάθουμε περισσότερα…

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χριστούγεννα  Με ετικέτα:   7 Δεκεμβρίου 2018 ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Εκπαιδευτικές επισκέψεις στη φύση!

Ο Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλέξανδρου Διομήδους βρίσκεται στο Χαϊδάρι, σε απόσταση 8 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας και καταλαμβάνει μια έκταση 1860 στρεμμάτων, στις Βόρειες πλαγιές του Όρους Αιγάλεω.

Εκτός του ότι αποτελεί πνεύμονα πρασίνου και χώρο αναψυχής και πνευματικής ηρεμίας για τους κατοίκους μιας αστικής περιοχής, λειτουργεί και ως πεδίο έρευνας και επιμόρφωσης του κοινού. Αξίζει να αναφερθεί ότι στη Φυτοθήκη (Herbarium) του Κήπου διατηρούνται περίπου 19000 αποξηραμένα δείγματα φυτών, το μεγαλύτερο τμήμα των οποίων προέρχεται από περιοχές που τώρα θεωρούνται προστατευόμενες, επειδή έχουν ενταχθεί στο δίκτυο του προγράμματος ‘’NATURA 2000’’.

Λίγα λόγια για τον ιδρυτή…

 

Η Γαϊδουροχώρα είναι μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία που ιδρύθηκε στο Κορωπί απο μια ομάδα ανθρώπων με κοινό όραμα: την ανάδειξη και διαφύλαξη του γαϊδουριού, την επαναφορά του στη σύγχρονη ζωή σαν ζώο συντροφιάς, την αναγνώρισή του ως πρεσβευτή της ελληνικής παράδοσης και τη χρήση του σαν μέσο θεραπευτικής αγωγής, αλλά και την καλλιέργεια μιας νέας συνείδησης σχετικά με την συνύπαρξη και συνεργασία του ανθρώπου με τα ζώα γενικότερα.

Τα έσοδα από τις επισκέψεις στην Γαϊδουροχώρα χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση του χώρου και την φροντίδα των ζώων αλλά και για να χρηματοδοτούν επισκέψεις παιδιών και ενηλίκων που έχουν ανάγκη.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Επισκέψεις  Με ετικέτα:   2 Δεκεμβρίου 2018 ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Ανακύκλωση μπαταριών

Ως συνέχεια των δράσεων που πραγματοποιεί το σχολείο μας με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών μας, αλλά και της τοπικής κοινωνίας, στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη, ξεκίνησε εδώ και λίγες ημέρες η συλλογή μπαταριών με σκοπό την ανακύκλωσή τους. Ήδη τοποθετήθηκε στην είσοδο του σχολείου ειδικός κάδος που μας παραχώρησε η εταιρία ΑΦΗΣ.

Η ΑΦΗΣ λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός με στόχο τη συλλογή και ανακύκλωση φορητών μπαταριών προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι, όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Νομοθεσία.

Γιατί να ανακυκλώνουμε τις μπαταρίες;

Στην εποχή που ζούμε οι ανάγκες σε πρώτες ύλες διαρκώς αυξάνονται και ο κίνδυνος για την καταστροφή του περιβάλλοντος μεγαλώνει.  Οι μπαταρίες εμπεριέχουν βαρέα μέταλλα και διαβρωτικά οξέα, τα οποία προκαλούν προβλήματα στους ανθρώπινους οργανισμούς, κυρίως στα μάτια και το δέρμα.

Όταν πετάμε τις μπαταρίες στις χωματερές:

  1. τα μέταλλα που εξαερώνονται κατά την καύση των απορριμμάτων καταλήγουν με την βροχή στο νερό και το έδαφος
  2. τα στραγγίσματα των χωματερών μολύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα
  3. οι ζωντανοί οργανισμοί τα απορροφούν με το νερό, τον αέρα και την τροφή και δύσκολα μπορούν να τα αποβάλλουν.

Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται βιοσυσσώρευση, και προκαλεί μεγάλο προβληματισμό στους περιβαλλοντολόγους. Αρκετές δηλητηριάσεις έχουν καταγραφεί στο παρελθόν σε διάφορες χώρες, με αιτία τα βαρέα μέταλλα, και κάποια από αυτά, όπως το κάδμιο, θεωρούνται καρκινογόνα.

Ανακυκλώνοντας τις μπαταρίες:

  • προστατεύουμε την φύση με τον αποτελεσματικότερο τρόπο
  • περιορίζουμε τη σπατάλη πρώτων υλών και ενέργειας.

Υπολογίζεται πως για κάθε τεμάχιο μπαταρίας που ανακυκλώνεται, το ποσοστό της ενέργειας που εξοικονομείται φτάνει έως και το 80%.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ΑΦΗΣ

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Δράσεις ,Περιβάλλον  Με ετικέτα:   2 Δεκεμβρίου 2018 ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ


Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Μεταστοιχεία

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    Translate


    Άνοιγμα μενού
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση