Το εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο Edmodo

0

Συγγραφέας: ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 30-01-2018

Το Edmodo είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Χρησιμοποιώντας το Edmodo, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ένα ασφαλές δίκτυο για τις τάξεις τους, το οποίο τους επιτρέπει να δημοσιεύουν ανακοινώσεις, να αναθέτουν μέσω αυτού τις εργασίες και τα θέματά τους, ακόμη και να δημιουργήσουν ένα διαδικτυακό ημερολόγιο της τάξης. Άλλες δραστηριότητες είναι η δημιουργία και η ανάπτυξη «ψηφιακών βιβλιοθηκών», οι συχνές αναρτήσεις με ανακοινώσεις ή προτεινόμενα θέματα για συζήτηση, η δημιουργία μικρών ομάδων μελέτης εξ αποστάσεως και διαδικτυακά, ακόμη και η δημιουργία λογαριασμού γονέων, ώστε να μετέχουν και αυτοί σε θέματα του σχολείου και να παρακολουθούν τους βαθμούς και τις εργασίες των παιδιών τους. Το Edmodo, επομένως, είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που εξοικειώνει τα παιδιά και τους εφήβους με τα κοινωνικά δίκτυα, παρέχοντας, όμως, και την απαραίτητη διαδικτυακή ασφάλεια κατά τη χρήση του.

Η ιστορία των εργαλείων Web 2.0

0

Συγγραφέας: ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | Κατηγορία Υλικό | , στις 21-01-2018

Εργαλεία Web 2.0

0

Συγγραφέας: ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | Κατηγορία Υλικό | , στις 21-01-2018

  • Ιστολόγιο (Blogging): Ένα ημερολόγιο ή περιοδικό που βασίζεται στο διαδίκτυο, στο οποίο ένας χρήστης μπορεί να δημοσιεύσει κείμενο και ψηφιακό υλικό, ενώ άλλοι χρήστες μπορούν να τα σχολιάσουν. Παραδείγματα αποτελούν: το Blogger (http://www.blogger.com/), το LiveJournal (http://www.livejournal.com/) και το Edublogs (http://edublogs.org/).
  • Σχεδίαση σκίτσων (Cartoon Design): Πρόκειται για εργαλεία δημιουργίας διαδικτυακών κόμικ, συνήθως μέσω χρήσης φωτογραφιών. Παραδείγματα αποτελούν: το MakeBeliefsComix (http://www.makebeliefscomix.com/) και το Pixton (http://www.pixton.com/uk/).
  • Συνεργατικά προγράμματα συγγραφής και ανάγνωσης κειμένου (Collaborative Text Editors-Readers): Προγράμματα στα οποία πολλά άτομα μπορούν να δημιουργούν, να παράγουν και να αναγιγνώσκουν ένα κείμενο μαζί. Παραδείγματα αποτελούν: το Google docs (http://docs.google.com), το Springnote (http://www.springnote.com/) και το MeetingWords (http://meetingwords.com).
  • Εννοιολογικοί χάρτες και χάρτες ιδεών (Concept Mapping & Mind Mapping): Τέτοιες εφαρμογές χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εννοιολογικών χαρτών και την απεικόνιση ιδεών και ενεργειών που συνδέονται μεταξύ τους με μια λογική σειρά. Παραδείγματα αποτελούν: το MindMeister (http://www.mindmeister.com/) και το Comapping (http://www.comapping.com/).
  • Τηλεδιάσκεψη (Conferencing): Συνεργατικά περιβάλλοντα τηλεδιάσκεψης που επιτρέπουν τη συμμετοχή, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο μέσω της χρήσης βίντεο, ήχου και συνομιλίας (chat). Παραδείγματα αποτελούν: το Edoboard (http://www.edoboard.com/), το WebEx (http://www.webex.co.uk/) και το Wiziq (http://www.wiziq.com/).
  • Συνδιάλεξη (Conversing, Text, Sound, Video Chat): Εργαλεία για την επικοινωνία μέσω διαδικτύου ενός χρήστη με έναν άλλο ή ενός χρήστη με πολλούς. Παραδείγματα αποτελούν: το Skype (http://www.skype.com/), το Paltalk (http://www.paltalk.com/) και το Babelwith.me (http://www.babelwith.me/).
  • Επεξεργασία εικόνας (Image Processing): Πρόκειται για εργαλεία δημιουργίας, επεξεργασίας (αυτόματη διόρθωση χρωμάτων φωτογραφίας, αφαίρεση κόκκινων ματιών, αλλαγή μεγέθους, περιστροφή, μοντάζ, κ.ά.) και οργάνωσης ψηφιακών φωτογραφιών, εικόνων ή/και ζωγραφιών. Παραδείγματα αποτελούν: το FotoFlexer (http://fotoflexer.com/) και το Sketchfu (http://sketchfu.com/).
  • Διαμοιρασμός πολυμέσων (Media sharing): Εργαλεία για το «ανέβασμα» ή το «κατέβασμα» πολυμεσικών αρχείων για σκοπούς τηλεθέασης ή ανταλλαγής. Παραδείγματα αποτελούν: το Slideshare (http://www.slideshare.net/), το Photobucket (http://photobucket.com/), το Flickr (http://www.flickr.com/) και το YouTube (http://www.youtube.com/).
  • Μικροϊστολόγια (Microblogging): Επιτρέπουν στους χρήστες να στείλουν σύντομα κομμάτια κειμένου, συνήθως με λιγότερους από 140-200 χαρακτήρες, αλλά και φωτογραφίες ή ηχητικά κείμενα και να τα δημοσιεύσουν με σκοπό να μπορούν να είναι ορατά από τον οποιονδήποτε ή από κάποια συγκεκριμένη ομάδα που προσδιορίζεται από το δημιουργό της. Παραδείγματα αποτελούν: το Twitter (http://twitter.com/) και το Plurk (http://www.plurk.com).
  • Πίνακες ανακοινώσεων (Notice-Bulletin Boards): Εργαλεία που προσομοιώνουν τον πίνακα ανακοινώσεων στον οποίο μπορεί ένα σύνολο ατόμων να μοιραστεί ιδέες, πηγές και σκέψεις για ένα συγκεκριμένο θέμα. Παραδείγματα αποτελούν: το Corkboard.me (http://corkboard.me/) και το Wallwisher (http://www.wallwisher.com).
  • Διαδικτυακά παιχνίδια και εικονικοί κόσμοι (Online gaming and virtual worlds): Παιχνίδια που διαθέτουν περιβάλλοντα βασισμένα σε ένα συγκεκριμένο θέμα και διακρίνονται από «ζωντανές» αλληλεπιδράσεις μεταξύ των διαδικτυακών χρηστών. Παραδείγματα αποτελούν: το IMVU (http://www.imvu.com/), το Second Life (http://secondlife.com/), το Twinity (http://www.twinity.com/en), το Game Classroom (http://www.gameclassroom.com/) και το games for change (http://gamesforchange.org/).
  • Προσωπικά περιβάλλοντα μάθησης (Personal Learning Environments): Πρόκειται για εργαλεία τα οποία συγκεντρώνουν τα εργαλεία, τα δίκτυα, τους ανθρώπους και τις ιστοσελίδες που χρησιμοποιεί κάποιος προκειμένου να μαθαίνει. Παραδείγματα αποτελούν: το Symbaloo (http://www.symbalooedu.com/) και Knotebooks (http://knotebooks.com/).
  • Καταγραφή ήχου (Podcasting): Εργαλεία για καταγραφή και διαμοίραση φωνητικών αρχείων στο διαδίκτυο. Παραδείγματα αποτελούν: το Vocaroo (http://vocaroo.com/) και το PodHawk (http://www.podhawk.com/).
  • Παρουσίαση (Presentation): Εργαλεία δημιουργίας, διαχείρισης και διαμοιρασμού ηλεκτρονικών παρουσιάσεων με ενσωματωμένα πολυμέσα. Παραδείγματα αποτελούν: το Animoto (http://animoto.com/) και το Prezi (http://prezi.com/).
  • Εργαλεία διαχείρισης έργων (Project Management Tools): Εργαλεία που απευθύνονται στα μέλη μιας ομάδας και τα βοηθούν να αλληλεπιδράσουν και να συνεργαστούν μεταξύ τους από απόσταση. Παραδείγματα αποτελούν: το Wiggio (http://wiggio.com) και το Zoho Projects (http://www.zoho.com/projects/).
  • Κοινωνικό ημερολόγιο (Social calendar): Είναι εργαλεία τα οποία παρέχουν στο χρήστη τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών προσωπικών ημερολογίων, προσβάσιμων από οποιοδήποτε μέρος και από άλλους χρήστες. Έτσι διευκολύνεται ο χρήστης, ο οποίος μπορεί να κανονίζει τις συναντήσεις του, κερδίζοντας χρόνο. Παράδειγμα αποτελεί το Doodle (http://www.doodle.com).
  • Κοινωνική δικτύωση (Social networking): Πρόκειται για ιστοσελίδες που δομούν τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μελών τους. Τα μέλη μπορούν να δημιουργούν ομάδες και υποομάδες «φίλων». Παραδείγματα αποτελούν: το Facebook (http://www.facebook.com/), το Myspace (http://www.myspace.com/) και το LinkedIn (http://www.linkedin.com/).
  • Δημιουργία ιστοριών (Storytelling): Στην κατηγορία αυτή ανήκουν εργαλεία για την εύκολη δημιουργία διαδικτυακών (online) ιστοριών. Παραδείγματα αποτελούν: το Storybird (http://storybird.com/) και το Tikatok (http://www.tikatok.com/).
  • Σύννεφα λέξεων (Tag cloud): Τα εργαλεία αυτά δημιουργούν ένα «σύννεφο» λέξεων. Οι λέξεις οι οποίες εμφανίζονται συχνότερα στο κείμενο είναι αυτές που αναπαριστώνται στο σύννεφο. Παραδείγματα αποτελούν: το Tagul (http://tagul.com/) και το Wordle (http://www.wordle.net/).
  • Επεξεργασία βίντεο (Video editing): Είναι εργαλεία τα οποία επιτρέπουν την επεξεργασία βίντεο. Παράδειγμα αποτελούν: το Masher (http://www.masher.com/) και το Stupeflix (http://www.stupeflix.com/).

Τα εργαλεία Web 2.0 στην τάξη

0

Συγγραφέας: ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | Κατηγορία Θεωρία, Χαρακτηριστικά Web 2.0 | , στις 16-01-2018

Τι είναι το WEB 2.0

Εργαλεία web.2 στην Εκπαίδευση

0

Συγγραφέας: ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | Κατηγορία Υλικό, Χαρακτηριστικά Web 2.0 | , στις 09-01-2018

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον γύρω από τα εργαλεία του web2 μέσα από διάφορες ομάδες μάθησης, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών προκειμένου να γνωρίσουν αυτά τα εργαλεία και να τα εντάξουν στη διδασκαλία τους. Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών , υπήρξε βασικός στόχος ενός ευρωπαϊκού προγράμματος , εποπτευόμενου από την ΕΕ με τον τίτλο web2.0 Ευρωπαϊκό Κέντρο Πληροφόρησης (http://www.web20erc.eu). Το πρόγραμμα αυτό απέβλεπε στη δημιουργία ενός απλοποιημένου τεχνολογικού και παιδαγωγικού πλαισίου για τη χρήση των εργαλείων στην εκπαίδευση και στην απόκτηση μιας διαφορετικής αντίληψης για τη μάθηση τόσο από τους εκπ/κούς όσο και από τους μαθητές.

Έντεχνος συλλογισμός και διατροφή

0

Συγγραφέας: ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | Κατηγορία Θεωρία | , στις 08-01-2018

 

Είναι πολύ σημαντική η παρουσία της διατροφής σε μορφές τέχνης και λαογραφικές παροιμίες. Η πανδαισία χρωμάτων και η πληθώρα φρούτων και λαχανικών υπήρξαν πηγές έμπνευσης για ζωγράφους, σκηνοθέτες και απλούς πολίτες.

Αναφέρονται μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως:

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση