Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ!

Στα πλαίσια του  5ου Εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα  “Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ” (ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΆΞΟΝΑΣ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΈΥ ΖΗΝ , “Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΟΠΥΡΑΜΙΔΑΣ”), αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το δέντρο της Ελιάς και την παραγωγή του Ελαιολάδου.

Με τα παιδιά γνωρίσαμε το  μύθο του Ποσειδώνα και της θεάς  Αθηνάς για την ονοματοδοσία της πόλης της Αθήνας.

 

Μιλήσαμε για το δέντρο της Ελιάς, παρατηρώντας από κοντά κλαδί ελιάς που έφερα στην τάξη.

 


Επεξεργαστήκαμε γλωσσικά τη λέξη ΕΛΙΑ με κεφαλαία και πεζά και δουλέψαμε σχετικό φύλλο εργασίας.

Παίξαμε με καρπούς ελιάς και μάθαμε τον αριθμό 2(πάτησε εδώ για να ακούσεις το τραγούδι του 2).

Κολλήσαμε 2 ελιές σε κάθε κλαδάκι και γράψαμε τον αριθμό ενώ φτιάξαμε και στάμπες ελιάς.

20211201 080513 20211201 080507 20211201 080459

 Μιλήσαμε για το ελαιόλαδο και πειραματιστήκαμε…..

τι συμβαίνει όταν βάλουμε μέσα σε λάδι νερό, ξύδι και λεμόνι ; Το αποτέλεσμα μας εντυπωσίασε!

Δοκιμάσαμε ψωμί με ελαιόλαδο και δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις ..

ΕΛΙΑ +  ΛΑΔΙ = ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

ΛΑΔΙ + ΨΩΜΙ = ΛΑΔΟΨΩΜΟ

και ψωμι

 

ΛΑΔΙ + ΞΥΔΙ = ΛΑΔΟΞΥΔΟ

και ξυδι

 

ΛΑΔΙ + ΚΟΥΛΟΥΡΙ = ΛΑΔΟΚΟΥΛΟΥΡΟ


ΛΑΔΙ + ΝΕΡΟ = ΛΑΔΟΝΕΡΟ

 

ΏΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

Δημιούργησε τις δικές σου σύνθετες λέξεις …

               

                     ΛΑΔΙ          +                           ΤΥΡΙ    =

       

 

 

               ΛΑΔΙ              +        ΡΙΓΑΝΗ    =

 

 

                ΛΑΔΙ      +       ΠΙΤΑ   =

 

              ΛΑΔΙ                  +                   ΠΑΝΙ    =

           ΛΑΔΙ              +                   ΦΑΝΑΡΑΚΙ     =

           ΛΑΔΙ             +                   ΜΠΟΓΙΑ            =

 

ΑΜΥΓΔΑΛΟ              +            ΈΛΑΙΟ             =

Μιλήσαμε για την ελαιοπαραγωγή  και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τη συγκομιδή του καρπού της ελιάς.

Μάθαμε νέες λέξεις…

Γνωρίσαμε τη συγκομιδή της Ελιάς μέσα από 2 πίνακες ζωγραφικής…

 

‘‘Λιομάζεμα του Θεοφιλου‘‘

 

To mazema tis elias 2

‘‘Λιομάζωμα, Στρατής Αξιώτης‘‘.

Δημιουργήσαμε κατασκευή με ελιές που φτιάξαμε από πηλό ‘‘κλαδί ελιάς σε πήλινο δοχείο‘‘.

20211129 075226 20211129 075220

 

Επίσκεψη Διατροφολόγου στο σχολείο μας!

Προετοιμαστήκαμε για την επίσκεψη διατροφολόγου στην τάξη μας, δημιουργώντας σειρά ερωτήσεων που θα θέλαμε να τις θέσουμε…

 

20211130 074407

 

αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και μία ομαδική αφίσα, την οποία και της χαρίσαμε!

20211130 073256

 

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ : ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!

 

Ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με την επέτειο του Πολυτεχνείου διαβάζοντας το βιβλίο : ‘‘Η Κυρά Δημοκρατία‘‘.

.jpg

Η κυρά Δημοκρατία  χαμογελαστή, δίκαιη,  έχει πάντα μια αγκαλιά για τους συγχωριανούς της και ένα καλό λόγο να πει για όλους. Γι’ αυτό και όλοι την την αγαπούν και την εξέλεξαν αρχηγό τους. Η κυρία Ρία η Δικτατορία, όμως που θέλει να είναι εκείνη αρχηγός του χωριού,  αφού μαζεύει 21 φύλακες,  ένα βράδυ μπαίνει κρυφά στο σπίτι της Κυρά Δημοκρατίας και ενώ εκείνη κοιμάται, την  αρπάζει και τη φυλακίζει ……Την επόμενη μέρα γίνεται εκείνη αρχηγός του χωριού και αρχίζει να θέτει κανόνες και απαγορεύσεις στους κατοίκους, οι οποίοι αρχίζουν να δυσανασχετούν…..  ώσπου μια μέρα ένα παιδί θυμάται το τραγούδι της Κυρά Δημοκρατίας και το ψιθυρίζει στους γονείς του …….και έτσι από στόμα σε στόμα αρχίζουν όλοι να νοσταλγούν την Κυρά Δημοκρατία και να  ξεσηκώνονται. Τότε  η Ρία η Δικτατορία διατάζει τους φύλακές της να επιτεθούν στο πλήθος, όμως  εκείνοι αρνούνται να χτυπήσουν τους συγχωριανούς τους.  Αντίθετα  όλοι μαζί διώχνουν τη Δικτατορία,   ελευθερώνουν τη Δημοκρατία και στήνουν «τρελό χορό»…..

Με τα παιδιά συζητήσαμε για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και τη ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ. Παρατηρήσαμε και επεξεργαστήκαμε σχετικό εποπτικό υλικό.

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα γεγονότα της επετείου του Πολυτεχνείου και ακούσαμε σχετικό ηχητικό ντοκουμέντο στον υπολογιστή της τάξης μας.

Δημιουργήσαμε κατασκευή με το σύμβολο της Ειρήνης.

20211115 085631 20211115 093356 20211115 091549 20211115 091545 20211115 091531 20211115 090658 20211115 093424

20211117 073449 20211117 073439 20211117 073435 20211117 073430

Ακούσαμε και δραματοποιήσαμε τα τραγούδια :

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

και

Ο δρόμος

Παίξαμε σε κουκλοθέατρο την ιστορία της Ντενεκεδούπολης.

Μάθαμε και το σχήμα του τετραγώνου.

Ο Κ. Τετραγωνούλης

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΆΞΟΝΑΣ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΈΥ ΖΗΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΆΞΟΝΑΣ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΈΥ ΖΗΝ

“Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΟΠΥΡΑΜΙΔΑΣ”

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η διερεύνηση των διατροφικών συνηθειών των παιδιών,  η γνωριμία των μαθητών με την υγιεινή διατροφή και η υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών στην καθημερινότητα τους. Η εκπαίδευση των παιδιών πραγματοποιείται μέσα από τη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα καλλιεργώντας το σεβασμό, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα. Μέσα από τη συνεργατική μέθοδο, το παιχνίδι, τις κινητικές δραστηριότητες, τη συζήτηση σε κύκλο, τα παιχνίδια ρόλων προάγουμε τη συλλογική μάθηση και τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου ο κάθε μαθητής εκφράζεται ελεύθερα, καλλιεργώντας τη φαντασία του  και  το σεβασμό στη διαφορετικότητα.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1. “ΤΟ ΠΙΑΤΟ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΣ”.

Ξεκινήσαμε τη διερεύνηση μας με θέμα τη Διατροφή κατά το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ζητώντας από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο το αγαπημένο τους δεκατιανό. Διερευνήσαμε  έτσι τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ!

Στη συνέχεια αποτυπώσαμε  την επιλογή των παιδιών  εικαστικά στο χαρτί και το παρουσιάσαμε στην ομάδα.

Δημιουργήσαμε  πίνακα διπλής εισόδου. Στο τέλος  μετρήσαμε τις προτιμήσεις των παιδιών και ομαδοποιήσαμε τις κοινές απαντήσεις.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2. ” ΠΕΝΤΕ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΚΛΕΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ”

 

Διαβάσαμε το βιβλίο   ‘‘Ο Μάκης ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι‘‘.  Με αφορμή το παραμύθι συζητάμε  για τις τροφές, τις συνήθειες μας την ώρα του φαγητού, την ποσότητα, τη διαδικασία της πέψης.

Επεξεργαστήκαμε εικαστικά το βιβλίο χωρίζοντας τις τροφές σε όσες κάνουν χαρούμενα τα ενζυμάκια και σε όσες τα κάνουν λυπημένα.

20211103 075533 20211103 075507 20211103 075500

20211103 075454

Εικαστική αποτύπωση του βιβλίου : “Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι”.

 

Στη συνέχεια χωριστήκαμε  σε ομάδες σύμφωνα με τις κατηγορίες των τροφών. Η κάθε ομάδα ανέλαβε με τη βοήθεια των γονέων   να βρει και να φέρει στο σχολείο εικόνες από την ομάδα των τροφών στην οποία ανήκει.

 

Η κάθε ομάδα παρουσίασε στην τάξη τα αποτελέσματα της έρευνας της. Στη συνέχεια  δημιουργήσαμε  αφίσα  με το υλικό  που συνέλλεξαν οι μαθητές.

20211104 080730

“Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο”.

20211104 080700 20211104 080706 20211104 080713

Η αφίσα μας θα συνεχίζει να εμπλουτίζεται με υλικό που θα  φέρνουν τα παιδιά και στο επόμενο διάστημα.

Μαθητής της τάξης μας έφερε στο σχολείο το βιβλίο ” Το Διατροφονήσι”, το οποίο και διαβάσαμε.

διατροφονησι

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3. “Η ΚΥΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ…. ΤΡΩΜΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ… ΤΡΕΦΟΜΑΣΤΕ ΣΩΣΤΑ”!

Μιλήσαμε για  την πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής. Δημιουργήσαμε  σε ομαδική εργασία την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.

20211103 075602

 

Φτιάξαμε σε ατομική εργασία για το κάθε παιδί την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και μάθαμε το σχήμα του τριγώνου.

20211105 075250 20211105 075244 20211105 075240

Μιλήσαμε για τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές ….

20211105 110731

και παίξαμε δημιουργώντας χαρούμενες και δυσαρεστημένες φατσούλες, τις οποίες και πήραμε σπίτι!

20211105 110719

δουλέψαμε και σχετικό φύλλο εργασίας…

20211105 110917 20211105 110923 20211105 111030

ΜΙΚΡΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ!

Αποφασίσαμε με τη βοήθεια των γονέων να γίνουμε μικροί ερευνητές ! Τα παιδιά ανέλαβαν να αναζητήσουν με τους γονείς τους το πιο υγιεινό πρωινό, κατά τη γνώμη τους, και να φέρουν σχετικό έντυπο υλικό στο σχολείο την επόμενη εβδομάδα!

Με το πλούσιο υλικό που έφεραν τα παιδιά, δημιουργήσαμε ΣΟΥΠΛΑ. Το κάθε παιδί παρουσίασε την εργασία του στην ολομέλεια της τάξης.

20211109 073610 20211109 073603 20211109 073556 20211109 073546 20211109 073538

20211109 073532

ΣΟΥΠΛΑ… ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ…. ΤΡΩΜΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ…ΤΡΕΦΟΜΕΣΤΕ ΣΩΣΤΑ.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4. “ΤΡΩΩ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ”!

Μιλήσαμε για  τη θρεπτική αξία των φρούτων και των λαχανικών και φτιάξαμε φρουτοσαλάτα, την οποία και γευτήκαμε στην τάξη γνωρίζοντας το κάθε φρούτο ξεχωριστά.

20211109 105159

Ομαδοποιήσαμε  τα φρούτα και τα λαχανικά…

20211110 111503

 

Δουλέψαμε και σχετικό φύλλο εργασίας…

20211110 183414 20211110 1834190 20211110 183419 20211110 183426 20211110 183509

 

Γνωρίσαμε αινίγματα για τα φρούτα…

το μήλο φρούτων. Αχλάδι. φρούτων. Λεμόνι. φρούτων. Πορτοκάλι.

 

Δημιουργήσαμε κατασκευές με φρούτα, μαθαίνοντας και τα παραπάνω αινίγματα.

20211110 182738

20211110 182946 20211110 182941 20211110 182934

 

28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΄40

Στο σχολείο μας γιορτάσαμε την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940!

Μιλήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα του ΄40…

ΕΠΟΠΤΙΚΌ ΥΛΙΚΟ

Ακούσαμε τραγούδια της εποχής…

Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του…

 

μιλήσαμε για τον εθνικό ύμνο

και παρελάσαμε στην τάξη μας…

Δουλέψαμε κατασκευή με το ΟΧΙ…

Εορταστικό στεφάνι για την επέτειο του ΄40.

Γνωρίσαμε την Ελληνική σημαία και φτιάξαμε ατομικά σημαιάκια για το στολισμό της τάξης μας…

Διαβάσαμε την Ειρήνη του Αριστοφάνη, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη  και δουλέψαμε ομαδική εργασία με περιστέρια, σύμβολο της Ειρήνης.

Ομαδική εργασία για την Ειρήνη.

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

Ήρθε η ώρα να αποχαιρετιστούμε!

Σήμερα 25-6-2021, αποχαιρετήσαμε τους μικρούς μας φίλους! Με τις πιο γλυκές ευχές μας για τα παιδάκια που σε λίγο καιρό θα ανοίξουν τα φτερά τους, περνώντας την πόρτα του Δημοτικού ενώ ανανεώσαμε το ραντεβού μας και με τα προνηπιάκια το φθινόπωρο στο σχολείο για να συνεχίσουμε το όμορφο ταξίδι μας στον κόσμο της γνώσης, της φαντασίας και της δημιουργίας!

Οι μικροί μας φίλοι πήραν τα πραγματάκια τους….

με τις καλύτερες  ευχές μας για πολλές βουτιές στις παραλίες, παιχνίδια στην άμμο, και ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι!

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΑΙΔΙΑ!

Το καλοκαίρι!

Ο Κόσμος της Θάλασσας!

Γνωρίσαμε μέσα από βίντεο το μαγικό κόσμο της θάλασσας!

Ο Κόσμος της θάλασσας – Στον βυθό της θάλασσας

Ο Κόσμος των ζώων – Τα Θαλάσσια Θηλαστικά

Τα μεγαλύτερα Πελαγικά ψάρια

Δημιουργήσαμε τα δικά μας καραβάκια….

Ακούσαμε το τραγούδι : ” 10  καβουράκια” και μάθαμε τον αριθμό 10.

Έτσι ολοκληρώσαμε το βιβλίο μας με τους αριθμούς…

Φτιάξαμε τα καλοκαιρινά θαλασσινά μας κουτάκια…

 

 

ΤΑ ΈΝΤΟΜΑ

Τα έντομα

Σε λίγες μέρες θα αποχαιρετίσουμε το μήνα Μάιο, το μήνα των λουλουδιών, όπου όλη η φύση έχει πλέον ξυπνήσει από το χειμέριο λήθαργο. Ο κήπος του σχολείο μας έχει ζωντανέψει με ανοιξιάτικα λουλούδια, πασχαλίτσες και πεταλούδες. Έτσι αποφασίσαμε με τα παιδιά να γνωρίσουμε το  μαγικό κόσμο των εντόμων.

Διαβάσαμε την όμορφη ιστορία …

Παρακολουθήσαμε εποπτικό υλικό με τα έντομα, συζητήσαμε γι’ αυτά που ήδη γνωρίζαμε και τα χαρακτηριστικά τους αλλά και ανακαλύψαμε και άλλα που δε γνωρίζαμε μέχρι σήμερα…

Κατηγοριοποιήσαμε τα έντομα σε …..

όσα πετούν

όσα περπατούν

όσα πηδούν

Επίσης τα ομαδοποιήσαμε σε …

ωφέλιμα έντομα

και βλαβερά έντομα

Ήχοι εντόμων(πάτησε εδώ για να ακούσεις ήχους εντόμων).

Ακούσαμε ήχους εντόμων και προσπαθήσαμε να βρούμε τι είναι αυτό που ακούμε κάθε φορά.

Παίξαμε με τα ονόματα των εντόμων και δουλέψαμε σχετικά φύλλα εργασίας.

Η ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ

Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε την Πασχαλίτσα, ένα ιδιαίτερα αγαπητό έντομο σε μικρούς και μεγάλους.

Μέσα από εποπτικό υλικό μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας.



Λήψη αρχείου

Χορέψαμε και παίξαμε στους ρυθμούς του τραγουδιού : ” ο χορός της πασχαλίτσας”,  κρατώντας πασχαλίτσες που φτιάξαμε από χαρτί.

Ιδέα για δραστηριότητα στο σπίτι : φτιάξτε μία πασχαλίτσα από χαρτί και χορέψτε στους ρυθμούς του τραγουδιού ακολουθώντας τις οδηγίες  που μας δίνονται κάθε φορά  μέσα από το τραγούδι.

ΠΑΤΡΟΝ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ!

 


Δουλέψαμε τον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας, κόβοντας και βάζοντας τις εικόνες στη σωστή σειρά.

 

Παίξαμε με χάρτινες πασχαλίτσες και αριθμούς και μάθαμε τον αριθμό 9

 

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Διαβάσαμε την ιστορία για την κάμπια που δεν ήθελε να μεταμορφωθεί σε πεταλούδα και συζητήσαμε τη σημασία του να αποδέχεται κανείς τον αληθινό του εαυτό και να μη φοβάται να αλλάξει.

Μάθαμε μέσα από εποπτικό υλικό για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας.

 

Παρακολουθήσαμε μέσα από βίντεο του National Geografic τη μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα και ενθουσιαστήκαμε! Το είδαμε πολλές φορές!

Διαβάσαμε την ιστορία : ” Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”  και παίξαμε με τη διατροφή και τους αριθμούς.

 

Φτιάξαμε τις δικές μας πεταλούδες από χαρτόνι.

 

Η ΜΕΛΙΣΣΑ

Δε θα μπορούσαμε να κλείσουμε την ενότητα ‘‘Έντομα‘‘, χωρίς να γνωρίσουμε τη Μέλισσα!

Γνωρίσαμε  μέσα από εποπτικό υλικό αυτό το τόσο χρήσιμο για τον άνθρωπο έντομο…..

πώς είναι το σώμα της….

 

μάθαμε για την κοινωνία των μελισσών …

 

που ζουν …

για τα προϊόντα της μέλισσας …

πώς παράγεται το μέλι …

 

 

μάθαμε για το επάγγελμα του μελισσοκόμου …

παίξαμε με μελισσούλες και κυψέλες …

και μάθαμε τον αριθμό 5 …

φτιάξαμε μελισσούλες …

 

 

ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ!

Τα χελιδόνια επιστρέφουν!

Στα πλαίσια της θεματικής μας ενότητας : άνοιξη, αποφασίσαμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με τα αποδημητικά πουλιά.

Ξεκινήσαμε τη διερεύνηση μας, διαβάζοντας το όμορφο παραμύθι ‘‘Το ταξίδι του Χελιδονιού‘‘.



Λήψη αρχείου

Αποδημητικά πουλιά

Μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά, το ταξίδι τους και γνωρίσαμε κάποια από αυτά.

Γίναμε χελιδονάκια, μεγάλα και μικρά και παίξαμε…

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ

Με τον ερχομό του μήνα Μάρτη, σύμφωνα με την παράδοση μας, ενήλικες αλλά και παιδιά πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδάνε τα κάλαντα της άνοιξης, τα χελιδονίσματα, ώστε να εορτάσουν την άνοιξη.

Τα κάλαντα της άνοιξης(πάτησε εδώ)

Ήρθε ήρθε χελιδόνα
ήρθε και άλλη μεληδόνα
κάθισε και λάλησε
και γλυκά κελάηδησε:

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις
καλοκαίρι θα μυρίσεις
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις.

Μαζί τους οι καλαντιστές είχαν τη χελιδόνα,  ένα ομοίωμα χελιδονιού να περιστρέφεται στη μέση ενός ανοιξιάτικου στεφανιού στολισμένου με λουλούδια. Μαζί τους κρατούν και ένα καλαθάκι στο οποίο βάζουν τα κεράσματα που παίρνουν από τις νοικοκυρές του σπιτιού π.χ  γλυκά, χρήματα, κ.α.

Δουλέψαμε ομαδικές εργασίες ‘‘Αποδημητικά πουλιά‘‘.

 

ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

Μάιος, ο μήνας της Άνοιξης και των λουλουδιών!

‘‘Ο Απρίλης έχει τ’ όνομα κι ο Μάης τα λουλούδια‘‘

‘‘Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά και ο Απρίλης τα λουλούδια‘‘

‘‘Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα‘‘

              Με τα παιδιά αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το μαγικό κόσμο των λουλουδιών!

Το κάθε παιδί ανέλαβε να φέρει στο σχολείο ένα λουλούδι από τον κήπο του και να το παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης. Επιπλέον παρακολουθήσαμε εποπτικό υλικό και γνωρίσαμε ακόμα περισσότερα λουλούδια.



Λήψη αρχείου

Γνωρίσαμε τα μέρη ενός λουλουδιού…

 

δουλέψαμε σε φύλλο εργασίας τις λέξεις …..

Μιλήσαμε για την ΕΠΙΚΟΝΙΑΣΗ

Πατήστε εδώ για να παρακολουθήσετε ένα σχετικό βίντεο.

Παίξαμε με αριθμούς και λουλούδια και γνωρίσαμε τον αριθμό 8

Δουλέψαμε κατασκευή ‘‘μόμπιλε ανοιξιάτικων λουλουδιών‘‘.

Δείτε εδώ μία όμορφη ανοιξιάτικη ιστορία :‘‘ ο μικρός βασιλιάς των λουλουδιών ‘‘

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

ΜΗΤΕΡΑ, ΜΑΝΟΥΛΑ, ΜΑΝΑ, ΜΑΜΑ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ!

Με την επιστροφή μας στο σχολείο αμέσως μετά τις πασχαλινές διακοπές, ασχοληθήκαμε με το πιο αγαπημένο πρόσωπο στη ζωή των παιδιών  και τη  γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας, που εορτάζεται τη δεύτερη Κυριακή του Μαίου.

Διαβάσαμε το όμορφο παραμύθι της Σοφία Παράσχου : ” H KOKO” και συζητήσαμε για το τι σημαίνει η λέξη Μανούλα.

Ζωγραφίσαμε το κάθε παιδί το πορτραίτο της μαμάς του και το παρουσιάσαμε στην τάξη, θέτοντας και σχετικές ερωτήσεις:

•πώς λένε τη μαμά σου ;

•ποιο είναι το επάγγελμα της ;

•ποιο είναι το αγαπημένο της φαγητό, χόμπι ;

•περιέγραψε την στους φίλους σου….. τι χρώμα μαλλιά έχει, τι χρώμα μάτια ;

 

Συζητήσαμε για όλα όσα μπορούμε να κάνουμε για τη μητέρα μας ώστε να της δείξουμε την αγάπη μας αλλά και όλα όσα κάνει εκείνη για εμάς. Παρατηρήσαμε και σχετικό εποπτικό υλικό.

 

 

Δημιουργήσαμε  μικρά δωράκια και ευχετήριες κάρτας για να χαρίσουμε στη μαμά μας.