ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΊΩΝ!

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ!

Με τα παιδιά μιλήσαμε για την Ανάσταση του Λαζάρου, ακούσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου ανά την Ελλάδα και φτιάξαμε Λαζαράκια από χαρτί, τα οποία τα παιδιά πήραν σπίτι.

ΤΑ ΧΑΡΤΙΝΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΜΑΣ!

 

20220404 122850 20220404 122856

Διαβάσαμε επίσης για τη θριαμβευτική είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα, που εορτάζεται την Κυριακή των Βαίων.

Οι πασχαλινές μας κατασκευές!

Το πασχαλινό μας αυγό με ευχές!

. ΑΥΓΟ1 . ΑΥΓΟ2 . ΑΥΓΟ3 . ΑΥΓΟ4 . ΑΥΓΟ5 . ΑΥΓΟ6 . ΑΥΓΟ8 . ΑΥΓΟ10 . ΑΥΓΟ11 .ΑΥΓΟ7

Οι πασχαλινές μας λαμπάδες!

1 2 3

 

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ.  ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

.ΕΞΩΦΥΛΟ

Στα πλαίσια του προγράμματος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, 3ος Θεματικός άξονας : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη, ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με την υποθεματική : ανθρώπινα δικαιώματα.

πανι

‘‘ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΠΑΝΙ‘‘.

Διαβάσαμε  την ιστορία   “Το μαγικό πανί” και  συζητήσαμε  για τις ανάγκες και επιθυμίες των παιδιών της ιστορίας  και πόσο  είμαστε όλοι  ίδιοι αλλά και διαφορετικοί.

Δημιουργήσαμε και παίξαμε παιχνίδι : ” Τι με κάνει να νιώθω…”  και εκφραστήκαμε μέσα απ’ αυτό. Δουλέψαμε και σχετικό φύλλο εργασίας.

ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΝΙΩΘΩ.

“ΤΙ ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΝΙΩΘΩ”

Διαβάσαμε την Ιστορία “θέλω μόνο να παίξω μαζί σου” και συζητήσαμε πόσο όμοιοι αλλά και διαφορετικοί είμαστε όλοι μεταξύ μας.

ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΑΙΞΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ

 

Παίξαμε παιχνίδι : “καθρέπτη, καθρεπτάκη μου… ” και παρουσιάσαμε τον εαυτό μας στην ολομέλεια.

Δημιουργήσαμε κατασκευή : “Η ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ” και την παρουσιάσαμε στην ομάδα…

ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ 1 ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ2 ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ3 ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ4

.1

 

 

Δημιουργήσαμε και το σκίτσο του “καλύτερου μας φίλου” και το παρουσιάσαμε στην ομάδα.

ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΟΥ ΦΙΛΟΥ ΦΙΛΗΣ6 ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΟΥ ΦΙΛΟΥ ΦΙΛΗΣ5 ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΟΥ ΦΙΛΟΥ ΦΙΛΗΣ4 ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΟΥ ΦΙΛΟΥ ΦΙΛΗΣ2 ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΟΥ ΦΙΛΟΥ ΦΙΛΗΣ1 ΤΟΥ ΚΑΛΥΕΡΟΥ ΜΟΥ ΦΙΛΟΥ ΦΙΛΗΣ3

Δημιουργήσαμε παιχνίδι   “ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ”

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ‘‘ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ‘‘.

και δουλέψαμε κατασκευή τρίπτυχο :  “το αγαπημένο μου χρώμα, ο καλύτερος μου φίλος, το αγαπημένο μου παιχνίδι”. Το παρουσιάσαμε στην ομάδα.

6 5 4 3 2

Διαβάσαμε  την ιστορία  ” Η ζωή στη λουλουδούπολη” και μάθαμε για τα δικαιώματα των παιδιών. Παρατηρήσαμε εποπτικό υλικό που παρουσίασα στα παιδιά στην τάξη για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το συζητήσαμε και  μάθαμε για τη διακήρυξη των δικαιωμάτων του παιδιού.

Δημιουργήσαμε  ομαδική εργασία “Το λουλουδόδεντρο ” των δικαιωμάτων των παιδιών.

ΛΟΥΛΟΥΔΟΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΟΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ”

 

Μαθαίνουμε για οργανισμούς που προασπίζονται τα δικαιώματα των παιδιών όπως η Action aid, unisef και γνωρίσαμε ιστορίες παιδιών του κόσμου.

Γνωρίσαμε μέσα από ιστορίες παιδιών του κόσμου, τα δικαιώματα τους.

Δημιουργήσαμε ομαδική εργασία : ” Τα παιδιά του κόσμου μας μιλούν για τα δικαιώματα τους”.

ΕΡΓΑΣΙΑ ‘‘ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ‘‘

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ‘‘ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΑΣ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ‘‘.

 



Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 ΚΑΙ Ο ΕΥΑΓΕΛΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ!

Θεόδωρος Βρυζάκης, ο θρύλος της Αγίας Λαύρας.

Με τα παιδιά μιλήσαμε για την Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.

Οι κατασκευούλες μας !

Μάθαμε για το Θούριο του Ρήγα Φεραίου και το στολίσαμε διακοσμώντας το τσαρούχι του Τσολιά!

 

20220322 101811 20220322 101805 20220322 095144 20220322 095127

20220324 073341 20220324 073336 20220324 073331 20220324 073317 20220324 073312 20220324 073307

Μιλήσαμε για την ενδυμασία των Ελλήνων και των Ελληνίδων επί τουρκοκρατίας και φτιάξαμε Τσολιαδάκια και Αμαλίες!

20220324 073015 20220324 073011 20220324 073005

 

ΑΠΟΚΡΙΕΣ- ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

ΉΡΘΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΡΕΛΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ !

Ήρθες και πάλι
τρελό καρναβάλι
παντού σκορπώντας
γέλια, χαρά
και τη ζωή την έχεις μεταβάλλει
σε πανηγύρια και ξεφωνητά.

Τραγουδάς και χορεύεις
τρως και γελάς
παντού σκορπώντας
γέλια, χαρά
και πέφτουν επάνω σου
σαν τη βροχή
οι σερπαντίνες και τα κομφετί.

Με τα παιδιά ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με μία από τις πιο αγαπημένες τους εορτές, τις Απόκριες, διαβάζοντας την ιστορία του Αρλεκίνου και συζητώντας για την αποκριάτικη στολή μας, ενώ την αποτυπώσαμε εικαστικά και σε φύλλο εργασίας.

Στη συνέχεια φτιάξαμε γαντόκουκλες με τον αγαπημένο μας ήρωα, Αρλεκίνο!

ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ 2

 

Δημιουργήσαμε τους δικούς μας   κλόουν, που έφεραν χαρά και γέλιο στον αποκριάτικο στολισμό της τάξης μας και λίγο πριν το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας τα παιδιά τους πήραν σπίτι τους.

 

4 KLOOYN3

KLOOYN2 KLOOYN1

Διασκεδάσαμε με αποκριάτικες ιστορίες….

“Ο Βασιλιάς καρνάβαλος και η Νεράιδα σερπαντίνα”!

‘‘Ο ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΣ ΚΑΙ Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΣΕΡΠΑΝΤΙΝΑ‘’, ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Μάθαμε για το γαϊτανάκι και φτιάξαμε το δικό μας γαϊτανάκι, χορεύοντας μαζί του σε αποκριάτικους ρυθμούς!

Γνωρίσαμε έθιμα της αποκριάς και μάθαμε για διάσημα καρναβάλια στην Ελλάδα και στον κόσμο  και την Τσικνοπέμπτη μασκαρευτήκαμε, χορέψαμε και παίξαμε πολλά αποκριάτικα παιχνίδια!

Παίξαμε με αποκριάτικα μπαλόνια, μαθαίνοντας και τον αριθμό 6.

 

ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

 

ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΟΥΡΑΝΗΣ.

Μιλήσαμε για την Καθαρή Δευτέρα και το Πέταγμα του χαρταετού και μάθαμε για το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας μέσα από πίνακες ζωγραφικής.

‘‘ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ‘‘, ΣΠΥΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.

Μάθαμε το σχήμα του ρόμβου και δημιουργήσαμε σε φύλλο εργασίας μικρούς χαρταετούς με ρόμβους.

Διαβάσαμε την ιστορία : “το τραγούδι του χαρταετού”.

και δουλέψαμε σε ομαδική εργασία το χαρταετό της τάξης μας.

XART.OMAD .6 XART.OMAD .2

XART.OMAD .1 XART.OMAD .3

XART.OMAD .4 XART.OMAD .5

XARTAETOS OMADIKOS2

 

Φτιάξαμε και τους ατομικούς μας χαρταετούς, τους οποίους πήραμε σπίτι.

. KATASK.13 XART.KATSK .10 XART.KATSK .5 XART.KATSK .4 XART.KATSK .3 XART.KATASK.11 XART.KATASK.8 XART.KATASK.6 XART.KATAS .12 XART.KAT .2 XART. KATASK.1

XARTAETOI6 XARTAETOI4 XARTAETOI3 XARTAETOI2 XARTAETOI1 XART.KATASK.13Σ

Φτιάξαμε τη χάρτινη Κυρά Σαρακοστή, ατομικά για το κάθε παιδί, τις οποίες πήραμε στο σπίτι.

20220311 073751 20220311 073850 20220311 073858 20220311 073905 20220311 073911 20220311 073919 20220311 073927

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ ΌΛΟΥΣ!

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ‘‘ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ‘‘

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ‘‘ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ‘‘

‘‘ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ‘‘

Στα πλαίσια του 2ου θεματικού άξονα ‘‘Φροντίζω το περιβάλλον‘‘ των Εργαστηρίων δεξιοτήτων, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το σεισμό και τα μέτρα προστασίας.

Εργαστήριο  1  : “Και η γη χορεύει”

Μαθαίνοντας για το σεισμό στο Νηπιαγωγείο.

Ξεκινήσαμε τη διερεύνηση μας, διαβάζοντας το βιβλίο : ” O φυλακισμένος γίγαντας ” και μαθαίνοντας για το μύθο του Εγκέλαδου.

Στη συνέχεια με τα παιδιά προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε εικαστικά το μύθο.

φυλακισμενος γιγαντας

 

Συζητήσαμε για τη γη, παρατηρώντας την υδρόγειο σφαίρα της τάξης μας, και παρακολουθήσαμε βίντεο ” H δημιουργία της γης – Ήπειροι – Λιθοσφαιρικές πλάκες “.

Δουλέψαμε κατασκευή με τη γη και σε φύλλο εργασίας αντιγράψαμε τα μέρη που αποτελείται το εσωτερικό της γης.

20220204 091215

20220204 091226

20220204 092117

Παρακολουθήσαμε βίντεο : ” σεισμός ένα φυσικό φαινόμενο  ” .

Στη συνέχεια δουλέψαμε  Κατασκευή ‘‘ τα σεισμοσπιτάκια‘‘.

20220204 131720

20220204 131735

20220204 131741

 

Εργαστήριο 2 :

“Φυσικά φαινόμενα που συνδέονται με το σεισμό (ηφαίστεια, τσουνάμι)”.

Ελληνική μυθολογία 

O Θεός Ήφαιστος

hfaistos

Μάθαμε για το θεό Ήφαιστο και τα σημαντικότερα επιτεύγματα του και παίξαμε παιχνίδι αντιστοιχίσεων.

Μάθαμε για τα ηφαίστεια και πως δημιουργούνται και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο :

 τι είναι και πως δημιουργούνται τα ηφαίστεια.

Φτιάξαμε το δικό μας ηφαίστειο στην τάξη  και πειραματιστήκαμε.

20220208 105244

Δημιουργήσαμε και άλλα μικρά ηφαίστεια και πειραματιστήκαμε με αγαπημένα μας χρώματα… το αποτέλεσμα μας εντυπωσίασε!

20220208 105254

Γνωρίσαμε το μύθο του  Προμηθέα, της Πανδώρας, του Δευκαλίωνα , και της Πύρρας.

mithologia 5 i mires o promitheas i pandora o defkalionas ke i anemi

Μάθαμε και  τον αριθμό 4.

Εργαστήριο  3:

Είμαι έτοιμος εγώ! Δε φοβάμαι το σεισμό! Μαθαίνω να προστατεύομαι! Τι πρέπει  να κάνω …

Μέσα προφύλαξης.

Τι κάνουμε σε περίπτωση σεισμού

Συζητήσαμε για τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λαμβάνουμε σε περίπτωση σεισμού και παρακολουθήσαμε τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο :

Τι να κάνω την ώρα του σεισμού

 

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας – Οδηγίες προστασίας από σεισμό

Με τα παιδιά συζητήσαμε για την ορθή και λάθος συμπεριφορά κατά τη διάρκεια ενός σεισμού και δουλέψαμε αφίσα – ομαδική εργασία.

20220210 115718

ΏΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

Επισκεπτόμαστε  την ιστοσελίδα του Ο.Α.Σ.Π και παίζουμε παιχνίδια…

 

Σχέδιο δράσης στο Νηπιαγωγείο.

Μάθαμε  τα Τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης (τηλεφωνικούς αριθμούς της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ) και συζητήσαμε για τους επαγγελματίες που παρέχουν βοήθεια σε περιπτώσεις σεισμού. Μιλήσαμε για το επάγγελμα τους και γνωρίσαμε τα οχήματα τους, παρακολουθώντας εκπαιδευτικά βίντεο.

2 του 7fb7d6afe33da6ae2288fdec95873753received 248391696243126

Σε φύλλο εργασίας μάθαμε και γράψαμε τους τηλεφωνικούς αριθμούς που πρέπει να γνωρίζουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Εργαστήριο  4 : Έπειτα από το σεισμό…

“Βοήθεια μετά το σεισμό”.

Μιλήσαμε για την παροχή βοήθειας  στους συνανθρώπους μας που έχουν πληγεί από το φυσικό φαινόμενο του σεισμού. Διαλογική συζήτηση με ταυτόχρονη παρουσίαση εποπτικού υλικού.

Εργαστήριο 5 :

Το φαινόμενο του σεισμού στη μυθολογία σε όλο τον κόσμο

Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε τους μύθους που έχουν γραφτεί ανά τον κόσμο για το σεισμό.

Θυμηθήκαμε τους μύθους που ήδη έχουμε γνωρίσει……….

την ιστορία για το φυλακισμένο γίγαντα, δηλαδή τον εγκέλαδο…..

τον Ήφαιστο, θεό της φωτιάς στην ελληνική μυθολογία….

το μύθο του Προμηθέα, της Πανδώρας, του Δευκαλίωνα και της Πύρρας.

Βρήκαμε με ποια μέρη της Ελλάδας και του κόσμου έχουν συσχετιστεί οι παραπάνω μύθοι τοποθετώντας τους πάνω χάρτη.

20220215 111754

 

20220215 111829

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 4 ομάδες. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να ασχοληθεί με ένα μύθο από διάφορα μέρη του κόσμου. Τα παιδιά αφού έλαβαν στο e-mail τους το μύθο της ομάδας τους, με τη βοήθεια των γονέων έπρεπε να τον διαβάσουν και σε φύλλο εργασίας να γράψουν τον τίτλο του μύθου, να ζωγραφίσουν ό,τι τους άρεσε και στον παγκόσμιο χάρτη να εντοπίσουν το μέρος του κόσμου απ’ όπου προέρχεται ο μύθος που ανέλαβαν. Την επόμενη ημέρα η κάθε ομάδα παρουσίασε το μύθο  και την εργασία της στην τάξη.

Αφού διαβάσαμε ξανά και τους 4 μύθους και τους συζητήσαμε, στη συνέχεια εντοπίσαμε στο χάρτη τη χώρα προέλευσης τους, τοποθετώντας τους πάνω στο χάρτη.

20220216 113136

Μάθαμε τον αριθμό 5, δουλεύοντας με ομόκεντρους κύκλους.

20220217 092850 20220217 092857 20220217 094120 20220217 094133 20220217 095618 20220217 095631 20220217 100616 20220217 100623 20220217 101420 20220217 101426 20220217 102231

Και η διερεύνηση μας με το θέμα του σεισμού συνεχίζεται …

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Α α α…. αρχίζει η παγωνιά!

 

Με τα παιδιά καλωσορίσαμε το χειμώνα, μέσα από τη μουσική…..

μάθαμε το τραγούδι ….

 

χειμ εικ 1

 

Μιλήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα …

 

Φτιάξαμε χιονανθρωπάκια, με τα οποία στολίσαμε τα παράθυρα της τάξης μας!

 

Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, παρακολουθώντας εποπτικό υλικό.

σε χειμ. ναρκη1

σε χειμ. ναρκη2

Γνωρίσαμε τα ζώα που ζουν στους πόλους…

παγων1 1 παγων2 1 παγων3 1

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο :

Ταξίδι στους πάγους 1. Τα ζώα των πάγων.

Ταξίδι στους πάγους 2. Τραγούδι των ζώων.

Πιγκουίνοι-Ο μαγικός κόσμος των ζώων.

 

Με τα παιδιά την Πέμπτη 20.1.2022 φτιάξαμε και κόψαμε τη βασιλόπιτα μας με τις ευχές μας για καλή χρονιά!

ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ

Τα δόντια!

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου δεξιοτήτων ζω καλύτερα-ευ ζην, στο 7ο και τελευταίο εργαστήριο με θέμα τη διατροφή, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα δόντια.

Διαβάσαμε το βιβλίο ‘‘Ο Σοκολάκης και  Ζαχαρούλα Τρυποδοντή που έφερε στην τάξη μαθητής.



Λήψη αρχείου

Πήραμε ως εργασιούλα για το σαββατοκύριακο να βρουν τα παιδιά, να κόψουν και να κολλήσουν στη σωστή στήλη(χαρούμενο και λυπημένο δοντάκι) τροφές υγιεινές και μη υγιεινές για τα δόντια μας.

Τη Δευτέρα 24.1.2022 συνεχίσαμε το εργαστήριο για τα δόντια και τη διατροφή μέσω τηλεκπαίδευσης, καθώς δε λειτούργησε η δια ζώσης διδασκαλία λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών.

Τα παιδιά παρουσίασαν την εργασία τους και μιλήσαμε για τη σωστή διατροφή προκειμένου να έχουμε γερά και υγιή δόντια!

20220204 131949 20220204 132007 20220204 132020

Παίξαμε παιχνιδάκια…

Η  Τρίτη, 25.1.2022  και  η  Τετάρτη 26.1.2022 λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών κηρύχτηκαν ως μέρες αργίας και ανεστάλη τόσο η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων όσο και η εξ αποστάσεως.

Την Πέμπτη  27.1.2022 συνεχίσαμε το εργαστήριο για τα δόντια και τη διατροφή μέσω τηλεκπαίδευσης, καθώς δε λειτούργησε η δια ζώσης διδασκαλία λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών.

Μάθαμε για τα νεογιλά δοντάκια. Παρακολουθήσαμε βίντεο :

ΓΙΑΤΙ ΠΕΦΤΟΥΝ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ

και μάθαμε το τραγούδι :  

ΟΔΟΝΤΟΣΤΟΙΧΟΥΛΑ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Παίξαμε παιχνίδι : Τα δόντια μου αγαπώ, να τα φροντίζω εγώ μπορώ!

Αξιολόγηση του Εργαστηρίου

Με το 7ο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τα δόντια, ολοκληρώσαμε  τα εργαστήρια δεξιοτήτων  ζω καλύτερα-ευ ζην, με θέμα τη διατροφή. Αξιολογώντας την πορεία και των 7 δραστηριοτήτων, με τα παιδιά θυμηθήκαμε τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε με θέμα τη Διατροφή και τις αποτυπώσαμε εικαστικά.

 

Ο ΝΕΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ο Νέος χρόνος και πως οργανώνεται!

Με την επιστροφή μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων, με τα παιδιά μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας από τις ημέρες των εορτών,  και τακτοποιήσαμε το γιορτινό στολισμό της τάξης μας πίσω στη θέση του.

Αρχίσαμε να γνωρίζουμε το ημερολόγιο του 2022 και να αναρωτιόμαστε ποια είναι τα δώρα που μας φέρνει ο νέος χρόνος !

ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ

Έτσι γνωρίσαμε τις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους.

.jpg

Μιλήσαμε για την εναλλαγή των εποχών μέσα από το μύθο της Αρπαγής της Περσεφόνης.

αρπαγη της περσεφονης

Δουλέψαμε φύλλο εργασίας για τις 4 εποχές.



Λήψη αρχείου

 

ΟΙ 12 ΜΗΝΕΣ

Μιλήσαμε για τους 12 μήνες και τα χαρακτηριστικά τους.

 

MONTHS

              Κάναμε ομαδοποιήσεις, χωρίζοντας τους μήνες ανά εποχή και διαβάσαμε την ιστορία ‘‘Η Κυρά Καλή και οι 12 μήνες‘‘.

κυρα καλη και οι 12 μηνες

Ακούσαμε το τραγούδι : “12 μήνες αθλητές” και χορέψαμε στο ρυθμό της μουσικής.

Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας μήνα και αιτιολογήσαμε την απάντηση μας.



Λήψη αρχείου

 

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

alkyon1 600x400 μυθος

Μιλήσαμε για τις αλκυονίδες μέρες και γνωρίσαμε το μύθο της αλκυόνης.

Με το αποτύπωμα του αριστερού μας χεριού φτιάξαμε την αλκυόνη.

20220114 120715 20220114 120722 20220114 120729

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

Ήρθε η ώρα να καλωσορίσουμε μαζί με τα παιδιά την αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων, τα Χριστούγεννα!!!

Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης του Ιησού …..

Παίξαμε και τραγουδήσαμε, ακούγοντας τα Τρίγωνα – κάλαντα…

Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας, και μάθαμε για το έθιμο του στολισμού του χριστουγεννιάτικού δέντρου ή καραβιού στις νησιώτικες περιοχές,  και η τάξη μας έχει αρχίσει να στολίζεται με τις Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες μας…

20211217 072713

Φτιάξαμε τον αγαπημένο μας Ρούντολφ, το ελαφάκι! Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονέων τους έγραψαν ευχές και τις κρεμάσαμε στο δέντρο μας!

Μάθαμε το τραγούδι : Ρούντολφ, το ελαφάκι!

Μάθαμε για τα έθιμα των Χριστουγέννων στον τόπο μας αλλά και ανά τον κόσμο :

ΧΡΙΣΤΟΨΩΜΟ

ΧΡΙΣΤΟΞΥΛΟ

ΤΑΙΣΜΑ ΤΗΣ ΒΡΥΣΗΣ

Η ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ!

Μιλήσαμε για τον ερχομό του νέου έτους και γνωρίσαμε έθιμα της Πρωτοχρονιάς :

Η ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ

Η ΚΑΛΗ ΧΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ

Η ΚΡΕΜΥΔΩ

ΤΟ ΠΟΔΑΡΙΚΟ

ΤΟ ΡΟΓΔΙ

Η ΜΠΟΥΓΑΤΣΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

 

Δημιουργήσαμε με πηλό τα γούρια μας για τη νέα χρονιά!

20211220 171419

20211220 171416

20211220 171409

και φτιάξαμε το δικό μας Άη – Βασίλη! Τον στολίσαμε στις σακουλίτσες με τις Χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας!

 

20211215 071312 20211215 071318 20211215 071323

20211221 162607 20211221 162620

Φτιάξαμε βουτυρένιους νόστιμους κουραμπιέδες και το διασκεδάσαμε πολύ!

ΚΟΥΡΑΜΠΙΔΕΣ ΜΑΣ ΒΟΥΤΥΡΑΤΟΙ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ

Δημιουργήσαμε τα ημερολόγια μας για τη νέα  χρονιά!

20211221 162509 20211221 162523 20211221 162533

20211221 162548

Φτιάξαμε τα Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια μας. Τα στολίσαμε με κουβερτούρα σοκολάτας και άχνη ζάχαρη και έγιναν πεντανόστιμα!!!

20211222 175616 20211222 180249

Στολίσαμε τα Χριστουγεννιάτικα βαζάκια μας. Μέσα τοποθετήσαμε σοκαλατένιες λιχουδιές και τα μπισκοτάκια μας!

.jpg 2 3 4 5

Τοποθετήσαμε τις κατασκευούλες μας στις Άγιο-βασιλιάτικες σακουλίτσες που φτιάξαμε και τα παιδιά τις πήραν σπίτι μαζί με τις ευχές μας για καλές γιορτές!

δώρα μας4 δώρα μας2 δώρα μας1 δώρα μας3

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Κ.ΕΛΕΝΗ

 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ

ΤΟ ΨΩΜΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ!

Στα πλαίσια του 6ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων  ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΉΤΑΝ ΈΝΑΣ ΣΠΟΡΟΣ… 

(ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΆΞΟΝΑΣ : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΈΥ ΖΗΝ “Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΟΠΥΡΑΜΙΔΑΣ”), αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον κύκλο του ψωμιού.

 

Ξεκινήσαμε τη διερεύνηση μας, συζητώντας για τη σπορά. Διαβάσαμε το βιβλίο ‘‘ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ – ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΤΟ ΦΥΤΟ

ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ-ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΤΟ ΦΥΤΟ

 

και συζητήσαμε για την εξέλιξη ενός φυτού και τι χρειάζεται για να μεγαλώσει. Φυτέψαμε σπόρους στην τάξη μας και τοποθετήσαμε τα γλαστράκια σε διάφορα σημεία της τάξης. Αποφασίσαμε να τα φροντίζουμε καθημερινά και να παρακολουθούμε την εξέλιξη τους.

Διαβάσαμε το βιβλίο ‘‘Ο ΣΤΑΡΕΝΙΟΣ ΚΑΙ Η ΨΩΜΟΥΛΑ‘‘ και γνωρίσαμε τον κύκλο του ψωμιού.

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο ‘‘από το σιτάρι στο ψωμί‘‘ για τη σπορά και το όργωμα,  το θέρος, το αλώνισμα, το λίχνισμα, το άλεσμα και το ζύμωμα του ψωμιού.

 

ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ 1

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας ψωμάκια. Γράψαμε τη συνταγή….

και ξεκινήσαμε την παρασκευή μας. Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε και γευστικά.

20211203 115223

 

Έπειτα από επιθυμία των παιδιών, ετοιμάσαμε και 2ο ζυμάρι, με το οποίο τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους δημιουργίες, τις οποίες και πήραν μαζί τους στο σπίτι.

20211203 134457