ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΟΥ ΕΝΩΝΕΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΆΞΟΝΑΣ : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ/Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά / “Μεσόγειος, η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς.

 Εργαστήριο 1 : Ετοιμάζοντας το ταξίδι μας στις χώρες της Μεσογείου!

Τι γνωρίζουμε για τις χώρες της Μεσογείου και τα μνημεία της…

Με τα παιδιά ακούμε ήχους που έχουν  σχέση με τη θάλασσα και δημιουργήσαμε το δικό μας ηχητικό θαλάσσιο περιβάλλον,  αναπαριστάνοντάς το και με την ανάλογη κίνηση. Κατόπιν συζητήσαμε τα ονόματα θαλασσών ή ωκεανών που γνωρίζουμε και τα αναζητήσαμε στο χάρτη.

ΠΑΝΙ1 ΠΑΝΙ2 ΠΑΝΙ3 ΠΑΝΙ4 ΠΑΝΙ5

Σε ομάδες ως θαλασσοπόροι της Μεσογείου, δημιουργήσαμε  με απλά υλικά στον χώρο η κάθε ομάδα  το καράβι τους.

20240118 115210 20240118 115217 20240118 115223 ΚΑΡΑΒΑΚΙ.ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ

 

Στη συνέχεια κάθε μία ομάδα ταξίδεψε με τη φαντασία  με το καράβι τους, και μας είπε   τι σπουδαίο συνάντησαν εκεί που πήγαν και  θα ήθελαν να το γνωρίσουν από κοντά.

20240125 114959 Copy 20240125 115039 Copy 20240125 115116 Copy 20240125 115145 Copy ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ.ΟΜΑΔΕΣ 2 ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΟΜΑΔΕΣ 1

Με την αξιοποίηση ενός χάρτη ψηφιακού εντοπίσαμε  τη Μεσόγειο θάλασσα. Εντοπίσαμε τις χώρες που βρίσκονται γύρω από αυτήν, εκφράσαμε τις προυπάρχουσες γνώσεις μας γύρω από αυτές και τα μνημεία τους και αποτυπώσαμε τις γνώσεις μας σε ένα νοητικό χάρτη.

Εργαστήριο 2 : Πολιτισμοί στη… βαλίτσα

Σε ένα φανταστικό ταξίδι θαλάσσιας εξερεύνησης, ακολουθώντας διαδρομές μέσα στο χώρο τα παιδιά ανακαλύπτουν μία βαλίτσα, η οποία εμπεριέχει φωτογραφίες από διαφορετικά μνημεία χωρών της Μεσογείου.

20240124 113942 20240124 114102 20240124 114103 ΒΑΛΙΤΣΑ.ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Τα παιδιά εκφράζουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, συνμπληρώνοντας το νοητικό χάρτη που ήδη έχουμε δημιουργήσει. Τα παιδιά, σε ομάδες, επιλέγουν ένα μνημείο, το παρατηρούν και το  περιγράφουν,  ζωγραφίζουν  και  καταγράφουν τις σκέψεις τους. Κάθε ομάδα παρουσιάζει αυτά που συζήτησε και κατέγραψε στην ολομέλεια.

20240125 113044

Ερευνώντας την ιστορία των μνημείων

 Τα παιδιά σε ομάδες  παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας για το μνημείο που επέλεξαν και κάνουν εικονικές διαδικτυακές περιηγήσεις μέσα από βίντεο ή άλλο ψηφιακό και έντυπο υλικό. Απαντούν σε ερωτήσεις που τους θέτουν οι συμμαθητές/τριες τους.

Ταξίδι στην Ελλάδα

20240131 121420 Copy 20240131 121922 Copy ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.ΝΙΚΟΛΑΣ1 Copy 20240131 123711 Copy

 

Παίξαμε παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στην αρχαία ελλάδα…

20240205 121444 Copy 20240205 121443 Copy

ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ1 Copy

Με τα παιδιά δημιουργήσαμε κατασκευή για τον Παρθενώνα…

DSCN3062 DSCN3063 DSCN3064 DSCN3065

Μάθαμε για  το Λευκό Πύργο…

20240215 132439 20240215 132434

ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ

Ταξίδι στην Ιταλία

ΠΙΖΑ.ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Copy

Μάθαμε για τη ζωή των ανθρώπων στην ιταλία και παίξαμε παιχνίδι “μικροί μακαρονάδες εεν δράση”.

20240221 111616 Copy 20240221 111929 Copy 20240221 112502 Copy 20240221 112857 Copy 20240221 112900 Copy 20240221 113156 Copy

ΠΑΙΧΝΙΔΙ.ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΕΣ Copy

Γνωρίσαμε το μνημείο “Φοντάνα ντι τρέβι” και κάναμε τις δικές μας ευχές στο δικό μας συντριβάνι, ρίχνοντας από ένα κέρμα!

ΦΟΝΤΑΝΑ ΦΟΝΤΑΝΑ ΝΤΙ ΤΡΕΒΙ

20240219 114636 20240219 114645 20240219 114655

Παίξαμε παιχνίδι …. ένωσε τα κομμάτια της πίτσας …

ΠΑΙΧΝΙΔΙ.ΠΙΤΣΑ 20240221 115326

Δημιουργήσαμε κατασκευή με μνημεία της ιταλίας…

DSCN3054 Copy DSCN3055 Copy DSCN3056 Copy DSCN3056 DSCN3057 Copy DSCN3057 DSCN3058 Copy DSCN3058 DSCN3059 DSCN3060 DSCN3061

Ταξίδι στην Ισπανία

ΑΝΤΩΝΗΣ.ΣΑΓΡΑΔΑ Copy ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΓΡΑΔΑ1 Copy

Δημιουργήσαμε βεντάλιες και χορέψαμε σε ισπανικούς ρυθμούς…

ΒΕΝΤΑΛΙΑ5 ΒΕΝΤΑΛΙΑ4 ΒΕΝΤΑΛΙΑ3 ΒΕΝΤΑΛΙΑ2 ΒΕΝΤΑΛΙΑ1

Ταξίδι στη Γαλλία

ΑΙΦΕΛ.ΥΛΙΑΝΑ Copy ΓΙΩΡΓΟΣ.Μ.ΚΥΡΙΟΙ Copy 20240215 112000 Copy20240215 111944 Copy20240215 111924 Copy

Τα παιδιά έφτιαξαν μόνα τους τον πύργο του Άιφελ, χρησιμοποιώντας τουβλάκια…

20240209 120056 ΑΙΦΕΛ.ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ

Παίξαμε παιχνίδι “ένωσε τα κομμάτια του πάζλ”.

20240208 124311 ΑΙΦΕΛ.ΠΑΖΛ

Παίξαμε παιχνίδι μαθηματικών με κρουασάν…

20240215 120032 ΚΡΟΥΑΣΑΝ

Δημιουργήσαμε το δικό μας λαβύρινθο και ταξιδέψαμε μέσα σε αυτόν με ήρωες  της ντισνειλαντ

20240212 114815 20240212 114742 20240212 114545 20240212 114451 20240212 114346 20240212 114242 20240212 114214 20240212 114138

ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ.ΝΤΙΣΝΕΙΛΑΝΤ1

Επισκεφτήκαμε διαδικτυακά το Μουσείο του Λούβρου και γνωρίσαμε τα έργα του. Δημιουργήσαμε το δικό μας πίνακα ζωγραφικής με τη Μόνα Λίζα.

20240214 123159 20240214 123153 20240214 123150 20240214 121354 20240214 121349 20240214 121341 20240214 121337 20240214 120114 ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ1

20240215 131705 20240215 131655 20240215 131651 ΛΙΖΑ

Ταξίδι στην Αίγυπτο

ΜΙΚΡΟΙ ΚΥΡΙΟΙ.ΠΑΡΟΥΣ.2 Copy ΜΙΚΡΟΙ ΚΥΡΙΟΙ.ΠΑΡΟΥΣ1 Copy ΠΥΡΑΜΙΔΑ.ΣΟΦΙΑ Copy

Ερευνώντας για τους ανθρώπους που δημιούργησαν τα μνημεία

Τα παιδιά μέσα από ψηδιακό αλλά και έντυπο υλικό μαθαίνουν για την  καθημερινή ζωή των ανθρώπων της εποχής το μνημείων. Ζωγραφίζουν αυτά που έμαθαν. Σε ομάδες αναπαριστούν στιγμές από τη ζωή των ανθρώπων της κάθε εποχής και τόπου .  Στη συνέχεια, αναπτύσσεται συζήτηση και τα παιδιά εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές στη ζωή των ανθρώπων των ιστορικών εποχών κάθε μνημείου με την καθημερινή ζωή του σήμερα.

Ξενάγηση στο σήμερα μέσα από το χθες

Τα παιδιά στην ολομέλεια, συζητούν για τα υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να δημιουργήσουν μια μικρογραφία του μνημείου τους. Κάθε ομάδα δημιουργεί τη δική της μικρογραφία, η οποία αντιστοιχεί στο μνημείο που επέλεξε και μελετά. Όταν ολοκληρώσουν τα έργα τους, παρουσιάζουν τα μνημεία τους στην ολομέλεια ως αρχαιολόγοι ή ξεναγοί.

Μια φωνή για όλα τα μνημεία

 Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους  για τους πιθανούς κινδύνους που απειλούν τη διατήρηση των μνημείων στο χρόνο. Συζητούν τους λόγους για τους οποίους είναι σπουδαίο ένα μνημείο. Ζωγραφίζουν ένα από τα μνημεία που γνώρισαν ή κάποιο που είναι στον τόπο τους και έναν πιθανό κίνδυνο που θα μπορούσε να το απειλεί. Στην ολομέλεια παρουσιάζουν αυτό που ζωγράφισαν και αναπτύσσεται συζήτηση.

Τα παιδιά παρακολουθούν  σχετικά βίντεο, εικόνες ή έντυπο υλικό, για τους πιθανούς κινδύνους που απειλούν τα μνημεία και τους ομαδοποιούν. Σε ομάδες, σκέφτονται και δημιουργούν μηνύματα και τρόπους ευαισθητοποίησης των ανθρώπων σε σχέση με τη σπουδαιότητα και την προστασία των μνημείων και αποφασίζουν με ποιο τρόπο θα κοινοποιήσουν τα μηνύματά τους.

 

Η Μεσόγειος τώρα με άλλη ματιά – Ένας χάρτης διαφορετικός

 Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλο  χαρτογράφων και  δουλεύουν ομαδικά για τη  δημιουργία  ενός  δικού τους χάρτη με τη θάλασσα και τις χώρες της Μεσογείου. Επάνω τοποθετούν τις μικρογραφίες των μνημείων που κατασκεύασαν σε προηγούμενη δραστηριότητα.  Φωτογραφίζουν το χάρτη τους και του δίνουν έναν τίτλο.

Με βάση τη ρουτίνα σκέψης «Τότε νόμιζα, τώρα ξέρω», τα παιδιά συγκρίνουν τον πίνακα που είχαν δημιουργήσει στο Εργαστήριο 2, με τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις

Στη συνέχεια συμπληρώνουν ένα φύλλο αυτοαξιολόγησης.