Εργαστήρια Δεξιοτήτων : «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

 

1ο Εργαστήριο : Ας γνωριστούμε παίζοντας

Με τη συνοδεία  μουσικής περπατάμε με διάφορους τρόπους : στις μύτες, στις φτέρνες, στο ένα πόδι, επιτόπια πηδηματάκια, τροχάδην, σα να κουβαλάμε τσουβάλι, σαν να μας φυσάει αέρας, δίνουμε το χέρι.

Στη συνέχεια σε φύλλο  εργασίας αποτυπώνουμε εικαστικά ποια παιδιά συναντήσαμε κατά τις διαδρομές μας και  παρουσιάζουμε την εργασία μας στην ολομέλεια.

Το μπουκέτο…

Δημιουργούμε το μπουκέτο της φιλίας…

σε λουλούδι ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας παιχνίδι και γράφουμε το όνομα μας. Στη μέση τοποθετούμε τη φωτογραφία μας.

20231208 161201

                          

2ο Εργαστήριο  :Όλοι έχουμε θέση σε αυτή την τάξη του νηπιαγωγείου

 Μία νέα φίλη, η Δώρα, μας επισκέπτεται στην τάξη και μας αφηγείται την ιστορία της.

Συζητάμε για τα συναισθήματα της και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις στο πρόβλημα της. Αναρωτιόμαστε και μεις και προσπαθούμε να σκεφτούμε καταστάσεις που νιώσαμε διαφορετικοί, μόνοι και πως τις αντιμετωπίσαμε.

3ο Εργαστήριο : Εσύ και γω μαζί

Διαβάζουμε την ιστορία : Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια.

Τα παιδιά δίνουν τη δική τους συνέχεια στην ιστορία και την αποτυπώνουν εικαστικά σε φύλλο εργασίας  και την παρουσιάζουν στην ομάδα.

Έπετα διαβάζουμε τη συνέχεια της ιστορίας. Συζητάμε για το πώς ένιωθε η αγελαδίτσα στις διάφορες φάσεις της ιστορίας μας.

Γνωρίζουμε φατσούλες με συναισθήματα και παίζουμε παιχνίδι ερωτήσεων : “πως ένιωθε η Σοφία, η αγελαδίτσα”. Δημιουργούμε  το θερμόμετρο των συναισθημάτων της τάξης μας  και ζωγραφίζουμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους και κάτι που μας θυμώνει. Παρουσιάζουμε την εργασία μας στους φίλους μας. Εστιάζουμε σε αυτό που μας θυμώνει και προτείνουμε λύσεις για τους φίλους μας. Παίζουμε παντομίμα συναισθημάτων χρησιμοποιώντας το θερμόμετρο της τάξης μας.

20231208 160938  20231208 161004 20231208 161009  20231208 161040

 

 

Δημιουργήσαμε 2 διαφορετικούς   πύργους με τουβλάκια, όσα είναι και τα παιδιά της τάξης μας. Σε

κάθε τουβλάκι κολλήσαμε χαρτάκια με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας. Τα παιδιά κλήθηκαν να αφαιρέσουν το τουβλάκι με το όνομα τους χωρίς να πέσει ο πύργος.

 

20231121 111916 20231121 111954 20231121 111956 20231121 112035 20231121 112101 20231121 113447

 

Εργαστήριο 4ο : Ο Εαυτός μου … η Ταυτότητα μου

Ομαδικό παιχνίδι : Ο κατάσκοπος.

Με τη συνοδεία μουσικής, τα παιδιά περπατούν σαν κατάσκοποι, κρατώντας στα χέρια τους μία εφημερίδα και κρύβοντας το πρόσωπο τους. Μόλις σταματήσει η μουσική παρατηρούμε το περιβάλλον γύρω μας, τι και ποιους εντοπίσαμε, ποια ήταν τα χαρακτηριστικά τους και σε τι διέφεραν από τα δικά μας. Έπειτα στην ολομέλεια συζητάμε για το τι παρατηρήσαμε.

20231129 111224 Copy 20231129 111233 Copy 20231129 111240 Copy 20231129 111245 Copy

Κατασκευή “Ο εαυτός μου” 

Φτιάχνουμε τα χαρακτηριστικά του εαυτού μας, δουλεύοντας πάνω σε φιγούρες που δημιουργήσαμε από εφημερίδες.

20231129 114021 20231129 114034 20231129 114046 20231129 114056 20231129 114059 20231129 114117

Έπειτα τοποθετήσαμε τις φιγούρες μας σε κύκλο και χορέψαμε γύρω από αυτές φτιάχνοντας μία αλυσίδα, “της φιλίας”, παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μας.

20231129 12135720231129 12140120231129 12152020231129 121523

Διαβάσαμε το παραμύθι : ‘’Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας  ‘’ και το συζητήσαμε.

Δημιουργήσαμε ομαδική εργασία δουλεύοντας κομμάτια του παζλ, τα οποία ενώσαμε σε χαρτόνι που είχαμε κάνει το περίγραμμα ενός ελέφαντα.

20231208 160657

Στα πλαίσια του προγράμματος Φιλαναγνωσίας σε ατομικό φυλλο εργασίας δημιουργήσαμε τον Έλμερ  και γράψαμε τη λέξη ΈΛΜΕΡ.

20231211 150006 20231211 150012 20231211 150016

Φτιάξαμε  τις δικές μας σχολικές ταυτότητες.

Με τέμπερες  δημιουργήσαμε το αποτύπωμα της παλάμης μας.

20231124 105925 20231124 110310

Παίξαμε Ομαδικό παιχνίδι : ‘’ πες μου κάτι για σένα   ‘’.

20231123 090406 20231123 090526 20231123 090704 20231123 091433 20231123 091457 20231123 113500 20231123 113510

Εργαστήριο 5ο Εγώ και οι άλλοι … είμαστε όλοι ίσοι αλλά και διαφορετικοί

Με τα παιδιά παρακολουθήσαμε βίντεο : ” Η εχθρόπιτα”, συζητήσαμε γύρω απ’ αυτό και  προτείναμε τρόπους για να επιλύουμε τις διαφορές μας με τα άλλα παιδιά. Στη συνέχεια αποτυπώσαμε εικαστικά τις ιδέες μας  και τις παρουσιάσαμε στην ολομέλεια.

Δημιουργήσαμε Ομαδική εργασία “Η πίτα της φιλίας” και  βρήκαμε  εναλλακτικούς τίτλους για την πίτα μας.

20231208 160639

Ομαδική εργασία : η κουρτίνα της αγάπης

Τα παιδιά κλήθηκαν   να φτιάξουν ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώθηκαν  για να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.

20231208 160911

 

Τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειας τους και να το παρουσιάσουν στην ολομέλεια.

20231127 112835 20231127 112957 20231127 113157 20231127 113323 20231127 113617

Παρατηρήσαμε τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας μέσα στην τάξη μας.

Παίξαμε Παιχνίδι ομαδοποιήσεων, σύμφωνα με τον αριθμό των μελών της κάθε οικογένειας.

20231127 114644 20231127 114715 20231127 114739 20231127 114805 20231127 115021 20231127 115033