ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.
″ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ – ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ( ΉΛΙΟΣ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΔΙΑΣΤΗΜΑ)″.
Στα πλαίσια του 4ου Θεματικού κύκλου( Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία) των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τα παιδιά αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους πλανήτες, τη γη και το διάστημα.
Ξεκινήσαμε τη διερεύνηση μας, παρουσιάζοντας στα παιδιά εποπτικό υλικό από τους πλανήτες και διερευνώντας τις γνώσεις των παιδιών.
Παίξαμε κινητικά παιχνίδια μαθηματικών, ανακαλύπτοντας τη σειρά των πλανητών σε σχέση με τον ήλιο.
Σε φύλλο εργασίας δουλέψαμε με τα ονόματα των πλανητών.
Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Μικρός Πρίγκιπας” και φανταστήκαμε ο καθένας ένα φανταστικό πλανήτη που θα ήθελε να ζει – πως θα ήταν ; Σε φύλλο εργασίας φτιάξαμε τον πλανήτη της φαντασίας μας, δίνοντας του και ένα όνομα.
Παρακολουθήσαμε εποπτικό υλικό και βίντεο σχετικά με τους πλανήτες και συζητήσαμε για αυτά που βλέπουμε ( από που μπορεί να είναι αυτές οι εικόνες, τι απεικονίζουν, τι σχήμα έχουν αυτά τα αντικείμενα, που βρίσκονται, πόσο κοντά μας, τι είναι στο κέντρο. Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τα χρώματά τους, το μέγεθός τους, τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο.
Στο κέντρο του ηλιακού μας συστήματος βρίσκεται ο Ήλιος, ένα μεγάλο φωτεινό αστέρι. Ποιοι πλανήτες γυρίζουν γύρω του ; Ποιοι πλανήτες βρίσκονται κοντά του και ποιοι μακριά του ; Μάθαμε για την ημέρα και τη νύχτα και συζητήσαμε για δραστηριότητες που κάνουμε την ημέρα και τη νύχτα. Δουλέψαμε κατασκευή για τη μέρα και τη νύχτα.
Επίσκεψη από το Πλανητάριο στο σχολείο μας!
Διαβάσαμε την ιστορία “το φεγγάρι και ο φίλος του” και μιλήσαμε για τις φάσεις του φεγγαριού. Φτιάξαμε κατασκευή με τη Σελήνη με μείγμα με ατλακόλ και αλεύρι.
Μάθαμε για το πρώτο ταξίδι του ανθρώπου με διαστημόπλοιο και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα. Φτιάξαμε σε κατασκευή τους δικούς μας αστροναύτες και θυμηθήκαμε το γράμμα Αα.
Μιλήσαμε για την προστασία της Γης, παρακολουθώντας εκπαιδευτικό βίντεο. Παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια με την υδρόγειο σφαίρα της τάξης μας. Δουλέψαμε κατασκευή με διαστημόπλοια.
Ακολούθησε η αξιολόγηση του προγράμματος.