1. Ξεκινάμε με μια απλή έκδοση ενός κινούμενου ανθρώπου:
Δεν θα πάρουμε κάποια έτοιμη φιγούρα. Μαθαίνουμε να σχεδιάζουμε στο Scratch το δικό μας αντικείμενο με την εργαλειοθήκη της ζωγραφικής.
Μπορούμε να αφαιρέσουμε την κλασσικό προκαθορισμένο αντικείμενο της γάτας (α) και να προχωρήσουμε στην δημιουργία του δικού μας αντικειμένου (β), αντί να επιλέξουμε ένα από τα έτοιμα.
Ξεκινάμε φτιάχνοντας με τα εργαλεία της ίσιας γραμμής και τον κύκλο μια φιγούρα όπως παρακάτω. Μπορείτε να βάλετε τα δικά σας χρώματα.
Στη συνέχεια με το εργαλείο “Αλλαγή σχήματος” μπορούμε να φτιάξουμε 5 διαδοχικές ενδυμασίες κάνοντας διπλασιασμό της προηγούμενης.
Οι 5 διαδοχικές ενδυμασίες θα μπορούσαν να είναι περίπου οι παρακάτω (με τη σειρά και η 5η είναι απλή αντιγραφή της 1ης):
Προσαρμόστε το μέγεθος του αντικειμένου έτσι ώστε να μοιάζει με αυτό του animation. Μπορείτε να πειραματιστείτε με τις παρακάτω εντολές για να φτιάξετε την κίνηση περίπου όπως φαίνεται στο animation, επιλέγοντας ένα υπόβαθρο που σας αρέσει. Το πρόγραμμα σας ξεκινάει πατώντας τη σημαία και τοποθετώντας την φιγούρα σας στην αριστερή πλευρά του υποβάθρου:
Κουβεντιάστε με τον καθηγητή σας για τυχόν απορίες
2. Μπορούμε να συνεχίσουμε φτιάχνοντας την φιγούρα μας να κάνει “σημειωτόν” σε ένα κινούμενο υπόβαθρο δίνοντας την αίσθηση ότι περπατάει (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ):
3. Μπορούμε να προσθέσουμε στοιχεία στο κινούμενο υπόβαθρο, να κάνουμε την φιγούρα μας να πηδάει και να αποφεύγει εμπόδια στο δρόμο της. Μια ακόμα εξέλιξη θα ήταν να προσθέσουμε μια μεταβλητή να μετράει τους πόντους. Ένας πόντος για κάθε εμπόδιο που περνάμε.
Προσοχή!!! όταν ακουμπήσουμε ένα αντικείμενο, σταματάει το παιχνίδι!!! (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ):