Scratch – Rock Blaster Game

Θα φτιάξουμε στο Scratch το παιχνίδι Rock Blaster!

Η τελική μορφή θα είναι όπως παρακάτω:2022 02 13 20 20 00Κατασκευάζοντας αυτό το παιχνίδι, θα μάθουμε με πιο συστηματικό τρόπο:

  1. να φτιάχνουμε και να χρησιμοποιούμε μεταβλητές
  2. πολλαπλές δομές επιλογής
  3. δημιουργία και χρήση νέων συμβάντων που συνδέουν τα διάφορα μπλοκ εντολών
  4. πολλαπλά μπλοκ εντολών για κάθε αντικείμενο
  5. Έξυπνη εμφάνιση και απόκρυψη αντικειμένων
  6. στοιχεία παράλληλου προγραμματισμού

 

1. Κουβεντιάστε με τον καθηγητή σας το πλήρες σενάριο του παιχνιδιού και περιγράψτε τι θέλουμε να κάνει το κάθε αντικείμενο. Τρία είναι τα σημεία που θέλουν προσοχή στον προγραμματισμό του παιχνιδιού: Ο μηχανισμός ανταλλαγής μηνυμάτων για την αλληλεπίδραση των αντικειμένων, ο τρόπος δημιουργίας των  βράχων και η διαφορετική ταχύτητα που κινούνται.

 

2. Σχεδιασμός παιχνιδιού.

Χρησιμοποίηση μόνο των διαθέσιμων αντικειμένων και υποβάθρων του Scratch:

Υπόβαθρο: Stars ή Moon

Αντικείμενα: 

  • Rocketship με κατεύθυνση  180 μοίρες
  • Button2  και το μετονομάζουμε σε Laser
  • Rocks
  • Ζωγραφίζουμε ένα νέο αντικείμενο που είναι η ταμπέλα “Game over” και του δίνουμε το όνομα  “Game over”

objects

Gameover4

 

3. Δημιουργούμε μια μεταβλητή με το όνομα Score και μία μεταβλητή speed

scorespeed

 

 

4. Δημιουργούμε ένα μήνυμα για τέλος παιχνιδιού “Game Over”

Gameover

 

 

 

5.  Κώδικας για Rocketship (2 μπλοκ εκτολών)

Απλή κίνηση πάνω-κάτω στο αριστερό μέρος του υποβάθρου μέχρι να χτυπηθεί από βράχο.

Αλγόριθμος Rocketship

Όταν πατηθεί η σημαία

Μηδένισε το score

Μέγεθος στο 50%

Πήγαινε στην θέση x: -178,  y: 5

Επανέλαβε ώσπου να αγγίξει ένας βράχος

Αν πατηθεί το πάνω βέλος τότε

άλλαξε y κατά 10

Αν πατηθεί το κάτω βέλος τότε

άλλαξε y κατά -10

Διαθέσιμες εντολές για συναρμολόγηση:

Rocketship

Επίσης, ο μηχανισμός για να σταματήσει το παιχνίδι:

Gameover2

 

 

6.  Κώδικας για Laser (4 μπλοκ εκτολών)

Μπλοκ για την έναρξη και την αρχικοποίηση του αντικειμένου:

laserinit

Μπλοκ για την δημιουργία κλώνου με το πάτημα του πλήκτρου διάστημα

laserinit2

Αλγόριθμος Laser

όταν δημιουργηθεί ο κλώνος

Πήγαινε στη θέση x: -160, y: στο ύψος που βρίσκεται το Rocketship

Εμφανίσου

Επανέλαβε ώσπου να αγγίξει το όριο

κινήσου 10 βήματα

διάγραψε τον κλώνο

Διαθέσιμες εντολές για συναρμολόγηση:

lasercode

Επίσης, ο ίδιος μηχανισμός για να σταματήσει το παιχνίδι:

Gameover2

 

 

7.  Κώδικας για Rocks (3 μπλοκ εκτολών)

Μπλοκ για την έναρξη και την αρχικοποίηση του αντικειμένου (δημιουργία 5 κλώνων):

rocksinit

Αλγόριθμος Rocks

όταν δημιουργηθεί ο κλώνος

πήγαινε στην δεξιά πλευρά σε ένα τυχαίο ύψος

Όρισε την ταχύτητα τυχαία μεταξύ -2 και -6

Επανέλαβε ώσπου να χτυπήσει το Rocketship

αύξησε το x όσο είναι η ταχύτητα

αν ξεπεράσεις το αριστερό όριο τότε

πήγαινε ξανά στην δεξιά πλευρά σε ένα τυχαίο ύψος

αν κτυπήσει το Laser τότε

αύξησε το score

πήγαινε ξανά στην δεξιά πλευρά σε ένα τυχαίο ύψος

μετάδωσε Game Over

Διαθέσιμες εντολές για συναρμολόγηση:

rocks

Επίσης, ο ίδιος μηχανισμός για να σταματήσει το παιχνίδι:

Gameover2

 

 

8.  Κώδικας για  Game Over (2 μπλοκ εκτολών)

Αρχικοποίηση αντικειμένου και εμφάνιση όταν ληφθεί το μήνυμα Game Over.

Gameover3

Καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση!!! 🙂

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση