Θα φτιάξουμε στο Scratch το παιχνίδι Rock Blaster!
Η τελική μορφή θα είναι όπως παρακάτω:Κατασκευάζοντας αυτό το παιχνίδι, θα μάθουμε με πιο συστηματικό τρόπο:
- να φτιάχνουμε και να χρησιμοποιούμε μεταβλητές
- πολλαπλές δομές επιλογής
- δημιουργία και χρήση νέων συμβάντων που συνδέουν τα διάφορα μπλοκ εντολών
- πολλαπλά μπλοκ εντολών για κάθε αντικείμενο
- Έξυπνη εμφάνιση και απόκρυψη αντικειμένων
- στοιχεία παράλληλου προγραμματισμού
1. Κουβεντιάστε με τον καθηγητή σας το πλήρες σενάριο του παιχνιδιού και περιγράψτε τι θέλουμε να κάνει το κάθε αντικείμενο. Τρία είναι τα σημεία που θέλουν προσοχή στον προγραμματισμό του παιχνιδιού: Ο μηχανισμός ανταλλαγής μηνυμάτων για την αλληλεπίδραση των αντικειμένων, ο τρόπος δημιουργίας των βράχων και η διαφορετική ταχύτητα που κινούνται.
2. Σχεδιασμός παιχνιδιού.
Χρησιμοποίηση μόνο των διαθέσιμων αντικειμένων και υποβάθρων του Scratch:
Υπόβαθρο: Stars ή Moon
Αντικείμενα:
- Rocketship με κατεύθυνση 180 μοίρες
- Button2 και το μετονομάζουμε σε Laser
- Rocks
- Ζωγραφίζουμε ένα νέο αντικείμενο που είναι η ταμπέλα “Game over” και του δίνουμε το όνομα “Game over”
3. Δημιουργούμε μια μεταβλητή με το όνομα Score και μία μεταβλητή speed
4. Δημιουργούμε ένα μήνυμα για τέλος παιχνιδιού “Game Over”
5. Κώδικας για Rocketship (2 μπλοκ εκτολών)
Απλή κίνηση πάνω-κάτω στο αριστερό μέρος του υποβάθρου μέχρι να χτυπηθεί από βράχο.
Αλγόριθμος Rocketship
Όταν πατηθεί η σημαία
Μηδένισε το score
Μέγεθος στο 50%
Πήγαινε στην θέση x: -178, y: 5
Επανέλαβε ώσπου να αγγίξει ένας βράχος
Αν πατηθεί το πάνω βέλος τότε
άλλαξε y κατά 10
Αν πατηθεί το κάτω βέλος τότε
άλλαξε y κατά -10
Διαθέσιμες εντολές για συναρμολόγηση:
Επίσης, ο μηχανισμός για να σταματήσει το παιχνίδι:
6. Κώδικας για Laser (4 μπλοκ εκτολών)
Μπλοκ για την έναρξη και την αρχικοποίηση του αντικειμένου:
Μπλοκ για την δημιουργία κλώνου με το πάτημα του πλήκτρου διάστημα
Αλγόριθμος Laser
όταν δημιουργηθεί ο κλώνος
Πήγαινε στη θέση x: -160, y: στο ύψος που βρίσκεται το Rocketship
Εμφανίσου
Επανέλαβε ώσπου να αγγίξει το όριο
κινήσου 10 βήματα
διάγραψε τον κλώνο
Διαθέσιμες εντολές για συναρμολόγηση:
Επίσης, ο ίδιος μηχανισμός για να σταματήσει το παιχνίδι:
7. Κώδικας για Rocks (3 μπλοκ εκτολών)
Μπλοκ για την έναρξη και την αρχικοποίηση του αντικειμένου (δημιουργία 5 κλώνων):
Αλγόριθμος Rocks
όταν δημιουργηθεί ο κλώνος
πήγαινε στην δεξιά πλευρά σε ένα τυχαίο ύψος
Όρισε την ταχύτητα τυχαία μεταξύ -2 και -6
Επανέλαβε ώσπου να χτυπήσει το Rocketship
αύξησε το x όσο είναι η ταχύτητα
αν ξεπεράσεις το αριστερό όριο τότε
πήγαινε ξανά στην δεξιά πλευρά σε ένα τυχαίο ύψος
αν κτυπήσει το Laser τότε
αύξησε το score
πήγαινε ξανά στην δεξιά πλευρά σε ένα τυχαίο ύψος
μετάδωσε Game Over
Διαθέσιμες εντολές για συναρμολόγηση:
Επίσης, ο ίδιος μηχανισμός για να σταματήσει το παιχνίδι:
8. Κώδικας για Game Over (2 μπλοκ εκτολών)
Αρχικοποίηση αντικειμένου και εμφάνιση όταν ληφθεί το μήνυμα Game Over.
Καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση!!! 🙂