Ανθρωπιστικές και Φυσικές Επιστήμες

 

8

Είμαστε έτοιμοι για το νέο μας ταξίδι, αυτή τη φορά στην Ισπανία. Θα επισκεφθούμε την Ταρραγκόνα, μιά όμορφη πόλη της Καταλονίας και φυσικά και τη Βαρκελώνη. Η περίοδος αυτή ηταν εξαιρετικά επικοδομητική. Οι εργασίες μας ξεκίνησαν τέλη Οκτωβρίου και ολοκληρώθηκαν τέλη Ιανουαρίου. Κάναμε και μάθαμε πολλά αυτούς τους τρεις μήνες.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα ασχοληθήκαμε με τις Ανθρωπιστικές και Φυσικές επιστήμες.

Στις Ανθρωπιστικές επιστήμες σε  συνεργασία με τους μαθητές των άλλων σχολείων μάθαμε για ευρωπαίους ποιητές και συγγραφείς και γνωρσίσαμε το εργο τους. Ασχοληθήκαμε με τον Λορκα και Θερβάντες απο την Ισπανία, τους Ναζιμ Χικμετ,Ο.Παμούκ και Α. Ιλάν  απο την Τουρκία, τους Λ.Πιραντελλο, Τζιόρτζιο ντε Κίρικο και Ευγενιο Μοντάλλε απο την Ιταλία, τον Ιονέσκο απο τη Ρουμανία ενώ εμείς στείλαμε στους άλλους μαθητές πληροφορίες, συνδέσμους και βίντεο για τους Ρίτσο, Σεφέρη, Ελύτη, Καββαδία,Δημουλά. Δανειζόμενοι τον τίτλο απο το θεατρικό έργο του Πιραντέλλο “Εξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα” οι εργασίες μας πήραν έναν προσωπικό χαρακτήρα, αυτοβιογραφικό,  ώστε οι μαθητές να μπουν στο “ρόλο” του συγγραφέα η ποιητή που είχαν αναλάβει.

Βιογραφίες

qrcode

Το δεύτερο μέρος των εργασιών μας αφορούσε τις Φυσικές Επιστήμες και συγκεκριμένα μελέτη φυσικών φαινομένων και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

qrcode fysiki

Ετσι λοιπόν, για μελέτη και γνωριμία με φυσικά φαινόμενα, οι μαθητές  εκτός από τις γνώσεις του σχολικού βιβλίου και αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο,  κατά την περίοδο των διακοπών γράφτηκαν και παρακολούθησαν διαλέξεις του πανεπιστημίου Yale στην πλατφόρμα eliademy.

Το θέμα που παρακολούθησαν ήταν “The Atmosphere, the Ocean and enviromental Change: an online course by Yale University ”

yale

//padlet.com/embed/123srajdt85z

Ηταν η πρώτη φορά που οι μαθητές ήλθαν σε επαφή με ενα διαδικτυακό  σεμινάριο. Εγινε παρουσίαση της πλατφόρμας , του σεμιναρίου και του σκοπου της  συμμετοχής τους: γνωριμία με τη δια βίου μάθηση, βελτίωση της αγγλικής γλώσσας, γνωριμία με το e learning  και τα online courses, ανάπτυξη κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων ( αρκετοί θεώρησαν ότι η συμμετοχή σε ένα  online σεμινάριο είναι εύκολη , συνεπώς εχει  και λιγότερες  απαιτήσεις  εκ μερους τους ), σωστή διαχείρηση του χρόνου μελέτης, βελτίωση δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες.

Οι μαθητές αφου περιηγήθηκαν στην πλατφόρμα, είδαν τη δομή του σεμιναρίου  . Στη περίοδο των Χριστουγέννων θα έπρεπε να κάνουν την εγγραφή στο σεμινάριο και διαβάζοντας τα εισαγωγικά σημειώματα του καθηγητή θα έπρεπε να διαλέξουν μιά διάλεξη. Χρησιμοποιώντας το google drive  ανακοίνωσαν στην ομάδα την εργασία που θα έκαναν. Αν και το επίπεδο των αγγλικών των μαθητών είναι αρκετα καλό ( επίπεδο Β2 και C1) το γεγονός ότι οι διαλέξεις ήταν στα αγγλικά και απευθύνονταν σε φοιτητες, τους δημιούργησε ένα αίσθημα πιθανής μη ολοκλήρωσης των εργασιών τους . Για το λόγο αυτό τους δόθηκε η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τους αγγλικούς υποτιτλους  στα βίντεο, τα transcipt των διαλέξεων αλλά και να βρούν παρόμοια άρθρα που θα τους βοηθούσαν στο διαδίκτυο .

Η επικοινωνία μας καθ’ όλη τη διάρκεια των διακοπών γινόταν μέσω της κλειστής ομάδας που έχουμε δημιουργήσει στο facebook  και είναι ο δικός μας ασφαλής χώρος επικοινωνίας.

Μόλις τελείωσαν όλες οι εργασίες ( εκμεταλεύτηκαν τη δυνατότητα να μελετήσουν με το δικό τους ρυθμό ) απάντησαν σε ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε για ανατροφοδότηση και αξιολόγηση της δραστηριότητας αυτής.

Το τελευταίο μέρος των δραστηριοτήτων αφορούσε την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος. Παραγόμενο προιον εκτος  από τις γραπτές εργασίες ήταν ένα βίντεο που δημιουργήθηκε με το moviemaker.

Εκπαιδευτικός ΦΑ στο 1ο ΓΕΛ Ιλίου. Ειδικότητα Ρυθμικής Αγωνιστικής Γυμναστικής. Μεταπτυχιακές Σπουδές ΕΚΠΑ στις Τεχνολογίες τηςΠληροφορίας στην Εκπαίδευση.  Παρακολούθηση διαδικτυακών σεμιναρίων των European Schoolnet Academy, teachers school gate, coursera. Συντονίστρια προγραμμάτων erasmus+ ΚΑ1 και ΚΑ2


Περισσότερες πληροφορίες