Μέτρια αποτελέσματα στο διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ!

Σεπ 201724

teacher

 Στον τελευταίο διαγωνισμό, του 2015, μετείχαν 72 χώρες (35 χώρες του και 37 συνεργαζόμενες χώρες) και αξιολογήθηκαν περίπου 540.000 μαθητές. Στις Φυσικές Επιστήμες, όπου δόθηκε το βάρος, όπως και στα Μαθηματικά οι Ελληνες μαθητές έφεραν τη χώρα μας στη 43η θέση, ενώ στην Κατανόηση Κειμένου, η Ελλάδα κατετάγη 41η. Ετσι, η Ελλάδα κατατάχθηκε και στα τρία τεστ (σε Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά και Κατανόηση Κειμένου) στην ομάδα των χωρών (μαζί με Σλοβακία, Χιλή και Βουλγαρία, ενδεικτικά) με χαμηλότερη επίδοση από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ και με στατιστικά σημαντική διαφορά. Μάλιστα, από το 2000, οπότε έγινε ο πρώτος διαγωνισμός PISA, έως σήμερα, οι επιδόσεις της Ελλάδας και στα τρία πεδία δεξιοτήτων είναι σταθερά κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

 

 

Ο PISA εστιάζει στον βαθμό που οι μαθητές μπορούν να αξιοποιούν τις γνώσεις τους στις προκλήσεις της καθημερινής ζωής, ενώ ένας εξίσου βασικός στόχος του είναι η συσχέτιση των επιδόσεων των μαθητών στα τρία γνωστικά αντικείμενα με δημογραφικά, κοινωνικά, οικονομικά χαρακτηριστικά των μαθητών και με τα χαρακτηριστικά και τις εκπαιδευτικές πρακτικές των σχολείων τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα αποτελέσματα του PISA αναδεικνύουν, όπως πάντα, ότι στο ελληνικό σχολείο δεν καλλιεργούνται η δημιουργικότητα, η σύνθεση και η κριτική σκέψη των μαθητών. Βασικός παράγοντας της σχολικής διαδικασίας είναι ο εκπαιδευτικός και σε αυτόν πέφτει το ενδιαφέρον. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών υιοθετεί μετωπική μέθοδο διδασκαλίας και δεν προσαρμόζει το μάθημα στις ανάγκες και στο γνωστικό επίπεδο της εποχής. Δεν φαίνεται επίσης να είναι αποτελεσματική η αξιολόγηση των μαθητών, η οποία βασίζεται σε ξεπερασμένη μεθοδολογία. Επίσης, οι μαθητές δεν βελτιώνονται μέσω των παρατηρήσεων των δασκάλων τους διότι η αξιολόγηση – βαθμολόγηση γίνεται μηχανιστικά και διεκπεραιωτικά.

Ελλείψεις

Υπάρχουν βέβαια, ως γνωστόν, οι ελλείψεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε προσωπικό και υποδομές και τα μεγάλα σε αριθμό μαθητών τμήματα. Επίσης, περίπου το 11% των 15χρονων μαθητών στην Ελλάδα (πρόκειται για τους μαθητές που συμμετέχουν στον PISA) προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. Οι μαθητές αυτοί υστερούν έναντι των γηγενών.

Ωστόσο το πόρισμα της ειδικής επιτροπής, όπως και σε προηγούμενες μελέτες, δεν συσχετίζει σε σημαντικό βαθμό τις ελλείψεις με τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στον PISA ούτε όμως και με το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων. Από την άλλη, η διαθεματικότητα, η διεπιστημονικότητα και η σύνδεση με την καθημερινή ζωή δεν έχουν αποτυπωθεί στα σχολικά εγχειρίδια. Αυτό αποτελεί τροχοπέδη στην υιοθέτησή τους από τους εκπαιδευτικούς. Ετσι, απαιτείται και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον στόχο αυτό. Παράλληλα, τα σχολεία με πλούσιες σχολικές δραστηριότητες, πιθανότατα και εκτός ωρολόγιου προγράμματος, παρατηρείται να έχουν καλύτερες επιδόσεις στον PISA.

Ηδη, πάντως, το ΙΕΠ έχει συστήσει επιτροπές για αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως ενδεικτικά στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, ενώ τους άξονες των αλλαγών έχει προσδιορίσει και η ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση.

Καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση

Η ειδική επιστημονική επιτροπή συγκροτήθηκε από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στις αρχές Δεκεμβρίου 2016, λίγες ημέρες μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του τελευταίου διαγωνισμού PISA.

Ηταν η πρώτη φορά που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κινητοποιήθηκε τόσο άμεσα και με τέτοιο τρόπο. Η επιτροπή προχώρησε τις εργασίες της, βασιζόμενη και στο υλικό που έχει συσσωρευθεί από τη μελέτη των αποτελεσμάτων προηγούμενων διαγωνισμών PISA. Αλλωστε, στην επιτροπή μετείχαν και η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου, επίκουρη καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και εθνική διαχειρίστρια του PISA στην Ελλάδα, καθώς και ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γεράσιμος Κουζέλης. Εντός του 2017, παράλληλα με την επιτροπή για το PISA, το ΙΕΠ μελέτησε αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και άλλα κρίσιμα ζητήματα της ελληνικής εκπαίδευσης. Φτάσαμε, λοιπόν, στα τέλη Σεπτεμβρίου και η δημοσιοποίηση του πορίσματος της επιτροπής δεν έχει γίνει από τον κ. Γαβρόγλου, παρότι ο ίδιος τονίζει ότι πρέπει να δοθεί βάρος στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι στο εξεταστικό σύστημα. Η καθυστέρηση οφείλεται στην ευθέως αρνητική στάση μερίδας της ΟΛΜΕ απέναντι στον PISA του ΟΟΣΑ, την ίδια στιγμή που από το πόρισμα προκύπτουν και οι ευθύνες των εκπαιδευτικών για μέρος των παθογενειών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος;

Διαβάστε περισσότερα: Τους εκπαιδευτικούς «δείχνει» το PISA για τις μέτριες επιδόσεις των σχολείων – iPaideia.gr

Πηγή:kathimerini.gr

από κάτω από: ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μέτρια αποτελέσματα στο διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ!    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

_20170508_143753

_20170508_143753

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Α. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Όνομα: Χρήστος Επώνυμο: Καλογεράς Πατρώνυμο: Νικόλαος Ημερ. γέννησης: 9 Φεβρουαρίου 1968 Οικογ. Κατάστ.: Έγγαμος με δύο παιδιά Β. ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ Τίτλοι Σπουδών: 1. Μεταπτυχιακό δίπλωμα (Master) στο πρόγραμμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (9/2015) 2. Τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης Εκπ. Ίδρυμα: Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης Ημερ. Λήψης: 03/07/2006 3. Δεύτερο Πτυχίο Πανεπιστημίου Τίτλος: Πτυχίο Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Εκπ. Ίδρυμα: Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ημερ. Λήψης: 17/07/2004 4.. Εξειδίκευση στις Νέες Τεχνολογίες (Η/Υ), Επιπέδου 1 Πρόγραμμα «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χρήση και αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία». «Β΄ Επιπέδου» Αθήνα, Ημερ. Λήψης: 16/11/ 2008 Εκπ. Ίδρυμα: Υπ.Ε.Π.Θ. 5. Πρώτη Ξένη Γλώσσα Επιπέδου Β2 Αγγλικά, Τίτλος: Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας (επιπέδου Β2). Εκπ. Ίδρυμα: Υπ.Ε.Π.Θ. Ημερ. Λήψης: 14/02/2006 6.. Τίτλος: Παιδαγωγική Ακαδημία Εκπ. Ίδρυμα: Ράλλειος Παιδαγωγική Ακαδημία Πειραιά Ημερ. Λήψης: 01/12/1987. 7. Τίτλος: Εξομοίωση (Π.Δ. 130/90) Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εκπ. Ίδρυμα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ημερ. Λήψης: 20/07/2004. 8.. Πιστοποίηση Δεξιοτήτων και Γνώσεων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Επιπέδου 2). 9. Κάτοχος της εκπαιδευτικής ειδικότητας Π.Ε.13 Νομικών και Πολιτικών Επιστημών. 10..Εκπαιδευτής Ενηλίκων σε Δημόσια Ι.Ε.Κ.

Πρόσφατα σχόλια

    RSS esos

    • Η ΕΛΜΕ Χανίων διέγραψε από μέλη της Συμβούλους Εκπαίδευσης που πήγαν "κόντρα" στις αποφάσεις της για την αξιολόγηση 28 Μαρτίου 2024
      Διετή διαγραφή τριών Συμβούλων Εκπαίδευσης αποφάσισε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων διότι, όπως αναφέρει η απόφαση "προχώρησαν σε ατομικές αξιολογήσεις εκπαιδευτικών, παραβιάζοντας τις αποφάσεις τόσο της ΕΛΜΕ Χανίων όσο και της ΟΛΜΕ". Προηγήθηκε   από την ΕΛΜΕ  κλήση  σε έγγραφη απολογία (εντός 10 ημερών)προς τους τρεις Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν ανταποκρίθηκαν. Το θέμα της […]
    • Στην Αλεξανδρούπολη η υφ. Παιδείας 28 Μαρτίου 2024
      Στην Αλεξανδρούπολη, θα μεταβεί την άλλη  Τετάρτη η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, προκειμένου  να παραστεί στα εγκαίνια των νέων χώρων εκπαίδευσης και άθλησης, δωρεάς του φιλανθρωπικού οργανισμού ‘’Μαζί για το Παιδί’’, του Δημοτικού Σχολείου Παλαγίας, καθώς και να επισκεφτούν το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Αλεξανδρούπολης και το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης.
    • Παράτασης αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε σχολεία του εξωτερικού 28 Μαρτίου 2024
      Αποφάσεις παράτασης  αποσπάσεων εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού , υπέγραψε ο υπουργός παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. Πατήστε παρακάτω για να ανοίξετε τις αποφάσεις: 
    • Νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία του εξωτερικού 28 Μαρτίου 2024
      Νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού για τα σχολικά έτη 2023-2024, 20242025, 2025-2026, υπέγραψε ο υπουργός παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. Πατήστε παρακάτω για να ανοίξετε τις αποφάσεις
    • Εκδρομές: Νέες οδηγίες του υπ. Παιδείας για τις μετακινήσεις από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 28 Μαρτίου 2024
      Στον χώρο του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το Τμήμα Τροχαίας της Διεύθυνσης Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών είναι η αρμόδια Υπηρεσία για τον έλεγχο των τουριστικών λεωφορείων, που πραγματοποιούν οδικές σχολικές μετακινήσεις, όταν αυτά προσέρχονται να παραλάβουν αφιχθέντες μαθητές προς διάφορους χερσαίους προορισμούς.  Ως εκ τούτου, η σχετική αλληλογραφία να αποστέλλεται απευθείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση της εν λόγω […]


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων