Ευελιξία Vs Σχεδιασμού!

Νοέ 201710

eyelijiaΗ ευελιξία απέναντι στα πράγματα —που μας συμβαίνουν- είναι θεμελιώδης. Το 2012 δημοσιεύτηκε ένα άρθρο στο Harvard Business Review, το οποίο δυναμίτιζε όλες αυτές τις θεωρίες περί σχεδιασμού. Συγγραφέας του ήταν ο Πίτερ Μπρέγκμαν, ομιλητής και σύμβουλος των σημαντικότερων επιχειρήσεων του κόσμου, και αποδείκνυε ότι το να βάζουμε συγκεκριμένους στόχους προξενεί απογοήτευση, άγχος και απελπισία.

O Nτάντε Πανζέρι σταδιοδρόμησε ως δημοσιογράφος στο θρυλικό αργεντίνικο περιοδικό El Grafico και μας κληροδότησε την άποψή του για το ποδόσφαιρο στο ανυπέρβλητο βιβλίο του La dinamica de lo impensado [ H δυναμική αυτού που δεν το έχουμε σκεφτεί από πριν]. Στις σελίδες του μας προειδοποιούσε από τότε για τον κίνδυνο που διέτρεχε, τέλη της δεκαετίας του ’60, ο «βασιλιάς» των σπορ από τη σόου μπίζνες του γραφείου και της γραβάτας.Αντιθέτως, εκείνος πίστευε στην καθαρότητα της διασκέδασης: «Το ποδόσφαιρο, για να είναι σοβαρό, πρέπει να είναι παιχνίδι».

Ο Πανζέρι είχε συνείδηση του μη λογικού, του ανέλπιστου και του μαγικού του αθλήματος αυτού, το οποίο αντιλαμβανόταν ως «μία κρυφή επιστήμη που είναι αδύνατον να διδαχθεί». Κι αν υπάρχει κάτι που να είναι μη λογικό, ανέλπιστο, μαγικό και αδύνατον να διδαχθεί, αυτό είναι η ίδια η ζωή. Ωστόσο προσπαθούμε να πάρουμε τον έλεγχό της, να τη βάλουμε σε τάξη και να τη δομήσουμε κάνοντας σχέδια. Θα μπορούσαμε να ορίσουμε τον άνθρωπο ως το θηλαστικό που κάνει σχέδια, ενώ ο Τζον Λέννον μάς έχει ήδη προειδοποιήσει ότι «η ζωή είναι αυτό που σου συμβαίνει ενώ είσαι απασχολημένος με άλλα σχέδια». Το βέβαιο είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ της μόδας ο σχεδιασμός, είτε επιχειρησιακός είτε προσωπικός. Ειδικοί κάθε είδους κηρύττουν ότι πρέπει να κάνουμε σχέδια, να πετυχαίνουμε στόχους και να κατορθώνουμε βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Ωστόσο ήδη άρχισαν να εμφανίζονται φωνές που διαβεβαιώνουν ότι το να κάνουμε σχέδια μπορεί να είναι ακόμα και αρνητικό.

Κι όπως προειδοποιεί ο Πανζέρι, άλλο πράγμα είναι η τακτική που αποτυπώνεται λίγες στιγμές πριν αρχίσει ο αγώνας και άλλο πράγμα, πολύ διαφορετικό, αυτό που συμβαίνει όταν κυλάει η μπάλα. Με το που αρχίζει ο αγώνας, όσο σχολαστικοί και προνοητικοί και να θέλουμε να είμαστε, πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις περιστάσεις. Να είμαστε αρκετά ευέλικτοι ώστε να μπορούμε να αντιδράσουμε στα γεγονότα, είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά.

Η ευελιξία απέναντι στα πράγματα —που μας συμβαίνουν- είναι θεμελιώδης. Το 2012 δημοσιεύτηκε ένα άρθρο στο Harvard Business Review, το οποίο δυναμίτιζε όλες αυτές τις θεωρίες περί σχεδιασμού. Συγγραφέας του ήταν ο Πίτερ Μπρέγκμαν, ομιλητής και σύμβουλος των σημαντικότερων επιχειρήσεων του κόσμου, και αποδείκνυε ότι το να βάζουμε συγκεκριμένους στόχους προξενεί απογοήτευση, άγχος και απελπισία.

Είναι σημαντικό να αποδεχτούμε το γεγονός ότι παρά τις προσπάθειες μας, δε γίνεται να πετυχαίνουμε πάντα τους επιθυμητούς στόχους, όσο καλά και να δουλέψουμε και όση θέληση και να επενδύσουμε πάνω σ’ αυτό. Κάποιες φορές παίζουμε έναν πάρα πολύ καλό αγώνα αλλά, παρ’ όλα αυτά, δε νικάμε. Τι κάνουμε τότε; Εγκαταλείπουμε τη φιλοσοφία μας για το παιχνίδι; Θεωρούμε τους εαυτούς μας ηττημένους; Θλιβόμαστε;

Όχι! Αυτό που προτείνει ο Μπρέγκμαν είναι να επισημάνουμε τρόπους βελτίωσης, ούτως ώστε να εργαζόμαστε μακροπρόθεσμα ποντάροντας στη μεταμόρφωση και στην εξέλιξη.

Το ενδιαφέρον μόνο για το αποτέλεσμα μπορεί να μας μπερδέψει και πίσω από έναν εκπληρωμένο στόχο να κρύβεται μια καταστροφική παρενέργεια. Ο Μπρέγκμαν συνοδεύει την πρότασή του με ένα παράδειγμα που μπορούμε να το μεταφέρουμε και στο ποδόσφαιρο.

Ας φανταστούμε ότι ένας κεντρικός μέσος δίνει πολλές κακές πάσες και βάζει έναν εύλογο στόχο: να του κόβουν οι αντίπαλοί του λιγότερες πάσες. Περνάνε τρεις αγώνες και… το καταφέρνει. Ο κεντρικός μέσος μας δίνει λιγότερες κακές πάσες- αυτό λέει μια ανάγνωση εστιασμένη στο αποτέλεσμα. Αν όμως το δούμε με πιο ευρεία οπτική, θα ανακαλύψουμε ότι στη διάρκεια των αγώνων αυτών ο παίκτης μας έδωσε λιγότερες πάσες. Δε ρίσκαρε και τόσο πολύ. Το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε, όμως η παρενέργεια είναι ότι τώρα ο παίκτης αυτός δίνει λιγότερες πάσες για γκολ απ’ ό,τι πριν. Τόσο η ομάδα του όσο και η απόδοσή του αρχίζουν να πέφτουν.

Γι’ αυτό πρέπει να δουλεύουμε υπερβαίνοντας τις ικανότητές μας. Εντέλει, είναι καλύτερο να βελτιωνόμαστε σε προσωπικό επίπεδο παρά να επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στα αποτελέσματα. Είναι πιθανόν παίζοντας πολύ καλά να χάσουμε έναν αγώνα, αλλά είναι πολύ δύσκολο παίζοντας άσχημα να κερδίσουμε περισσότερες από δύο συνεχόμενες αναμετρήσεις.

Πηγή: lecturesbureau.gr

Αφήστε μια απάντηση

_20170508_143753

_20170508_143753

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Α. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Όνομα: Χρήστος Επώνυμο: Καλογεράς Πατρώνυμο: Νικόλαος Ημερ. γέννησης: 9 Φεβρουαρίου 1968 Οικογ. Κατάστ.: Έγγαμος με δύο παιδιά Β. ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ Τίτλοι Σπουδών: 1. Μεταπτυχιακό δίπλωμα (Master) στο πρόγραμμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (9/2015) 2. Τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης Εκπ. Ίδρυμα: Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης Ημερ. Λήψης: 03/07/2006 3. Δεύτερο Πτυχίο Πανεπιστημίου Τίτλος: Πτυχίο Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Εκπ. Ίδρυμα: Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ημερ. Λήψης: 17/07/2004 4.. Εξειδίκευση στις Νέες Τεχνολογίες (Η/Υ), Επιπέδου 1 Πρόγραμμα «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χρήση και αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία». «Β΄ Επιπέδου» Αθήνα, Ημερ. Λήψης: 16/11/ 2008 Εκπ. Ίδρυμα: Υπ.Ε.Π.Θ. 5. Πρώτη Ξένη Γλώσσα Επιπέδου Β2 Αγγλικά, Τίτλος: Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας (επιπέδου Β2). Εκπ. Ίδρυμα: Υπ.Ε.Π.Θ. Ημερ. Λήψης: 14/02/2006 6.. Τίτλος: Παιδαγωγική Ακαδημία Εκπ. Ίδρυμα: Ράλλειος Παιδαγωγική Ακαδημία Πειραιά Ημερ. Λήψης: 01/12/1987. 7. Τίτλος: Εξομοίωση (Π.Δ. 130/90) Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εκπ. Ίδρυμα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ημερ. Λήψης: 20/07/2004. 8.. Πιστοποίηση Δεξιοτήτων και Γνώσεων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Επιπέδου 2). 9. Κάτοχος της εκπαιδευτικής ειδικότητας Π.Ε.13 Νομικών και Πολιτικών Επιστημών. 10..Εκπαιδευτής Ενηλίκων σε Δημόσια Ι.Ε.Κ.

Πρόσφατα σχόλια

    RSS esos

    • Αλλαγές στις αρμοδιότητες των υφυπουργών Σ. Ζαχαράκη και Β. Διγαλάκη 7 Αυγούστου 2020
      Αλλαγές  στις αρμοδιότητες των υφυπουργών Παιδείας  Σ. Ζαχαράκη και Β. Διγαλάκη, προβλέπονται στις νέες αποφάσεις που υπέγραψε η υπουργός Νίκη Κεραμέως και συνυπέγραψε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης. Με τις δύο νέες αποφάσεις πλέον όλες οι αρμοδιότητες θα ασκούνται και από την υπουργό Παιδεία, με εξαίρεση τον διορισμό,  απόσπαση και  λύση της υπαλληλικής σχέσης των μελών […]
    • Κατατέθηκαν 572 αιτήσεις για τις 116 θέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης 6 Αυγούστου 2020
      Έληξε σήμερα στις 6 το απόγευμα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την  πλήρωση με επιλογή  Διευθυντών  Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης με προσωρινούς Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με πληροφορίες του esos συνολικά  κατατέθηκαν 572 αιτήσεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Συμβούλιο   Επιλογής Προσωρινών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του Καθηγητή […]
    • Η “ηθική” το γνωστικό αντικείμενο του προέδρου που θα επιλέξει τους νέους προσωρινούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 6 Αυγούστου 2020
      Η “ηθική”  είναι το γνωστικό αντικείμενο του καθηγητή του ΕΚΠΑ Παναγιώτη  Πανταζάκο  που δέχθηκε την πρόταση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως να αναλάβει πρόεδρος του Συμβουλίου  που θα επιλέξει τους νέους προσωρινούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τώρα αυτό που μένει είναι ο κ. Πανταζάκος να εφαρμόσει και στην πράξη την “ηθική” επιλέγοντας τους καλύτερους […]
    • Αριθμός εισακτέων: Νέα συμπληρωματική απόφαση 6 Αυγούστου 2020
      Νέα συμπληρωματική απόφαση  του αριθμού εισακτέων σπουδαστών στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης,υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΠΥΝΑΚΕΣ Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση: Α. Ορίζεται  επί του αριθμού εισακτέων  στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις […]
    • Πανελλαδικές: Εντάχθηκε στα τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα 6 Αυγούστου 2020
      Στα τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα εντάχθηκε το τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Σύμφωνα με την απόφαση οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε ένα ειδικό μλαθημ αξένης γλώσσας και ειδικότερα σε ένα από τα εξής ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών: […]


    Top
     
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων