"Το Ιστολόγιον"

Φεβ 2018 26

Φύλλο εργασίας

Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού

«Η γεωγραφική κατανομή του πληθυσμού της Ελλάδας»

ΟΔΗΓΙΕΣ

  1. Κάντε κλικ στη διπλανή εικόνα. Το γράφημα πίτας που θα εμφανιστεί, απεικονίζει την κατανομή του πληθυσμού της Ελλάδας ανά γεωγραφικό διαμέρισμα. Τοποθετώντας τον δείκτη του ποντικιού πάνω σε κάθε διαμέρισμα, εμφανίζεται το ποσοστό % του συνολικού πληθυσμού που αντιστοιχεί σ’ αυτό. Μελετήστε το γράφημα και βρείτε:
  • Ποια περιοχή συγκεντρώνει τον περισσότερο πληθυσμό;
  • Ποιο διαμέρισμα συγκεντρώνει τον λιγότερο πληθυσμό;
  • Σε ποια θέση βρίσκεται η Θράκη;
  • Σε ποιους παράγοντες πιστεύετε ότι οφείλεται η μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού στην Αττική;
  1. Κάντε κλικ στη διπλανή εικόνα. Στην εφαρμογή που θα ανοίξει επιλέξτε την καρτέλα «Χάρτης νομών». Εξερευνήστε με τη βοήθεια του ποντικιού τον χάρτη και δείτε τις επιπλέον πληροφορίες που εμφανίζονται.

Ερώτηση:

  • Γιατί οι νομοί είναι βαμμένοι σε διαφορετικά χρώματα;
  1. Στην ίδια εφαρμογή επιλέξτε την καρτέλα «Πίνακας νομών».

Κάντε κλικ στη στήλη «Πυκνότητα πληθυσμού το 2001» έτσι ώστε να γίνει ταξινόμηση των αριθμών από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο.

  • Μπορείτε να βρείτε τη σχέση των αριθμών της 5ης στήλης με τους αριθμούς της 3ης και 4ης στήλης; (χρησιμοποιήστε αν θέλετε την αριθμομηχανή του Η/Υ σας)
  • Οι νομοί με τη μικρότερη πυκνότητα πληθυσμού βρίσκονται κατά κύριο λόγο σε ορεινές, πεδινές ή παραθαλάσσιες περιοχές; Γιατί; (Στην απάντηση μπορεί να σας βοηθήσει και ο γεωμορφολογικός χάρτης που βρίσκεται στην επόμενη καρτέλα της εφαρμογής)
  1. Στα επόμενα τρία γραφήματα μπορείτε να παρακολουθήσετε τις αλλαγές στην κατανομή του πληθυσμού κατά τα έτη 1941, 1961 και 1991.
  • Ποια αλλαγή στη σχέση αστικού και αγροτικού πληθυσμού εντοπίζετε;
  • Πού νομίζετε ότι οφείλεται αυτή η αλλαγή;

 

  1. Κάντε κλικ για να ανοίξει η τελευταία εικόνα. Είναι ένας πίνακας του Segui Antonio με θέμα μια σύγχρονη πόλη.
  • Τι προβλήματα πιστεύετε ότι δημιουργούνται από την τάση του σύγχρονου ανθρώπου να συγκεντρώνεται σε αστικές περιοχές; (φαινόμενο αστυφιλίας)
  • Τι θα προτείνατε για την αντιμετώπιση του φαινομένου;

Αφήστε μια απάντηση