Παγκόσμια Ημέρα Μετεωρολογίας

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Η σημερινή ημέρα, η 23η Μαρτίου κάθε έτους, έχει καθιερωθεί ως παγκόσμια ημέρα της Μετεωρολογίας, ως ανάμνηση της έναρξης της συνθήκης για τη δημιουργία του Παγκόσμιου Οργανισμού Μετεωρολογίας (WMO), ενός εξειδικευμένου οργάνου του ΟΗΕ σε θέματα κλίματος και καιρικών προβλέψεων, που πραγματοποιήθηκε στις 23 Μαρτίου 1950. (πηγή)

Στο μάθημα της Γεωγραφίας, συγκεκριμένα στα κεφάλαια 16-17-18 σελ. 56-65, είχαμε μιλήσει για την διαφορά καιρού και κλίματος, για το κλίμα της χώρας μας αλλά και για το πως επηρεάζονται οι καθημερινές μας δραστηριότητες από τις καιρικές συνθήκες.

Οι μετεωρολόγοι, για τις διάφορες παρατηρήσεις τους, χρησιμοποιούν κάποια όργανα που λέγονται μετεωρολογικά. Μπορείς να τα γνωρίσεις καλύτερα, πατώντας εδώ.

Μία άσκηση αντιστοίχισης, με τον καιρό και το κλίμα, για να δεις τι θυμάσαι!

Χτες ο καιρός πήγαινε να βρέξει, σήμερα συννεφιάζει όλο και περισσότερο όμως αύριο ο ήλιος θα λάμπει.

Για να δείξουμε στη γλώσσα μας πότε γίνεται κάτι χρησιμοποιούμε πολλούς τρόπους. Στην παραπάνω πρόταση, που αναφέρεται στον καιρό, μιλάμε για τρεις διαφορετικές χρονικές φάσεις -το παρελθόν (χτες, πήγαινε), το παρόν (σήμερα, συννεφιάζει) και το μέλλον (σήμερα, θα λάμπει)- με τη χρήση χρονικών επιρρημάτων και ρημάτων σε διαφορετικούς χρόνους.

Στο Α΄τεύχος της Γλώσσας, ενότητα 1 σελ 9, είχαμε αναφερθεί στους χρόνους των ρημάτων και στα χρονικά επιρρήματα, όπως και στο Α τεύχος του Τετραδίου της Γλώσσας σελ 15.

Σε αυτό το κουίζ πρέπει να βρεις αν η πρόταση είναι γραμμένη σε παρόν, παρελθόν ή μέλλον και σε ποιο χρόνο (δύο απαντήσεις σωστές) και σε αυτό πρέπει να βρεις τα αντίθετα χρονικά επιρρήματα!

Περιμένω εδώ τα σχόλια σου!

Καλή συνέχεια!

η κυρία Χρύσα!