Αυθεντική-Παραδοσιακή αξιολόγηση: Σημεία και στοιχεία διαφοροποίησης

Μιλώντας για την παραδοσιακή αξιολόγηση ο νους μας πηγαίνει πολύ πίσω, στα δικά μας μαθητικά χρόνια. Τότε που ο/η δάσκαλος/α ή ο/η καθηγητής/τρια άνοιγε την τσάντα και έβγαζε τον κατάλογο-βαθμολόγιο και άρχιζε να μας καλεί ονομαστικά και να μας εξετάζει. Τότε που οι «καλοί/ές» μαθητές/τριες έγραφαν στην κόλλα τους ενώ οι «κακοί/ές» προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να αντιγράψουν κάτι. Τότε που έπρεπε να σηκωθούμε όρθιοι/ες στον πίνακα και να λύσουμε στον πίνακα – ενώπιον όλων των παιδιών – μια άσκηση. Τότε που ο/η εκπαιδευτικός ηγούνταν στην τάξη μη δίνοντας καμία δυνατότητα ανάπτυξης και έκφρασης στα παιδιά. Τότε που η προσωπικότητά μας δεν απασχολούσε κανέναν/μία δάσκαλο/α και καθηγητή/τρια!

Φυσικά τα προαναφερόμενα σκηνικά δεν αναφέρονται σε κάποια πολύ μακρινή εποχή… δυστυχώς ακόμη και σήμερα επαναλαμβάνονται.

Στον αντίποδα αυτής της μορφής αξιολόγησης βρίσκεται η αυθεντική. Μια μορφή αξιολόγησης η οποία δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο/στη μαθητή/τρια. Μια μορφή αξιολόγησης η οποία ενισχύει τη συμμετοχικότητα για την από κοινού ομαδική παραγωγή γνώσης σε επίπεδο τάξης. Η οποία στηρίζεται στις πρότερες γνώσεις των παιδιών και πάνω σε αυτές χτίζει τη νέα γνώση.

Στα πλαίσια της αυθεντικής αξιολόγησης ο/η μαθητής/τρια συμμετέχει, λειτουργεί με κίνητρα, αναλαμβάνει ευθύνες και αντιλαμβάνεται πως η αξιολόγηση είναι ζωτικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διεργασίας.

Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού στην αυθεντική αξιολόγηση διαφοροποιείται εντελώς από το ρόλο που είχε στην παραδοσιακή αξιολόγηση. Ο/η εκπαιδευτικός καλείται πλέον να αλλάξει την μέχρι τώρα χρησιμοποιούμενη τακτική του. Παύει να είναι η «αυθεντία» της τάξης και οφείλει να συνεργαστεί με τα παιδιά και να αυτοαξιολογηθεί.

Ζαχαρένια Καραθανάση

Γλώσσα προγραμματισμού Scratch (Scratch)

Περιγραφή

Το Scratch είναι μια διερμηνευόμενη δυναμική οπτική γλώσσα προγραμματισμού βασισμένη και υλοποιημένη σε Squeak. Όντας δυναμική, επιτρέπει σε αλλαγές του κώδικα ακόμη και κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των προγραμμάτων.

Περισσότερα εδώ

Προγραμματισμός Scratch και Εκπαιδευτική Ρομποτική

Γενικά

Το σεμινάριο διοργανώνεται από τηn Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα σε συνεργασία με:

  • το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  • το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • την ΕΕΛ/ΛΑΚ (https://elearn.ellak.gr)
  • το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας
  • την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
  • το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • το Εργαστήριο προηγμένων εφαρμογών κινητών συσκευών και εκπαιδευτικών εφαρμογών, ΑΕΤΜΑ, ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
  • το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΔΙΦΕΤ)

Εκπαιδευτικά αντικείμενα

Το λογισμικό που παρουσιάζεται είναι κυρίως Web 2.0 εφαρμογές, που «τρέχουν» κατευθείαν από το διαδίκτυο (χωρίς να χρειάζονται εγκατάσταση), αλλά και ελεύθερο και ανοικτό λογισμικό, που «κατεβαίνει» από το διαδίκτυο δωρεάν. Ο επιμορφούμενος χρειάζετε να διαθέτει γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και φυσικά πρόσβαση σε υπολογιστή από προσωπικό χώρο. Όσον αφορά τις γνώσεις, αρκεί να γνωρίζει τα βασικά στη χρήση του υπολογιστή, επεξεργαστή κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, email. Για ό,τι άλλο χρειαστεί θα υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες και βοήθεια από τον επιμορφωτή της e-τάξης.

Ο επιμοροφύμενος κυρίως θα γνωρίσει εργαλεία τα οποία «τρέχουν» στο Διαδίκτυο καθώς και την παιδαγωγική αξιοποίηση τους στην τάξη.

Περισσότερα εδώ 

Εργαλεία δημιουργίας Ιστοτόπων- Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία

Eπιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για την Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στην υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων

Περισσότερα εδώ 

 

Οδηγός για τον εκπαιδευτικό: Ο Πληροφορικός Γραμματισμός στο Δημοτικό

Ο Οδηγός Εκπαιδευτικού που συνοδεύει το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών (Π.Σ.) Δημοτικού για τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στοχεύει να αναδειχθεί η γενική φιλοσοφία και ο εκπαιδευτικός προσανατολισμός του Προγράμματος Σπουδών, καθώς και των διδακτικών προσεγγίσεων που προτείνονται. Ο γενικός σκοπός είναι να υποστηρίξει αποτελεσματικά τους εκπαιδευτικούς στο σχεδιασμό και στην οργάνωση, τόσο της διδασκαλίας τους όσο και της μαθησιακής πορείας και καθοδήγησης των μαθητών, σύμφωνα με τους στόχους και τις παιδαγωγικές στρατηγικές του νέου Π.Σ.

Κατεβάστε το e-book

ΕΔΩ 

 

 

 

 

Η ύλη και οδηγίες για τη διδασκαλία των Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό σχολείο, σχ. έτος 2019-2020

Οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης στο μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)» στο Δημοτικό σχολείο

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το ΥΠΑΙΘ απέστειλε στα σχολεία της χώρας οδηγίες και την ύλη για τη διδασκαλία του μαθήματος «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)» στο Δημοτικό σχολείο για το σχολικό έτος 2019-2020

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.)
Α΄- Στ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Περιεχόμενα

  1. Εισαγωγή
  2. Οι ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο
  3. Διάρθρωση της Διδασκαλίας των ΤΠΕ για τον Πληροφορικό Γραμματισμό
  4. Προτεινόμενες διδακτικές προσεγγίσεις
  5. Αξιολόγηση των μαθητών
  6. Ενδεικτική κατανομή διδακτικών ωρών των Αξόνων μαθησιακών στόχων ανά Ενότητα και Τάξη

Διαβάστε εδώ τις οδηγίες